Ga naar inhoud

Saab lovers


walter

Aanbevolen berichten

Voor zover ik weet zijn dat geen Hirsch velgen?

Volgens mij wel hoor.

Erg knap.

Edit: Ben eigenlijk 100% zeker dat dat Hirsch velgen zijn.

aangepast door RRD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel lang mijn zinnen staan gehad op een 9-5 Aero Estate, om die dan op LPG te leggen.

Uiteindelijk niet gedaan vanwege de hoge onderhoudskosten (turbo motor), de mindere bouwkwaliteit (hoe je het ook wendt of keert) en de voorwielaandrijving.

Maar qua looks kan er imo nog steeds geen enkele break tippen aan een 9-5 Estate :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel lang mijn zinnen staan gehad op een 9-5 Aero Estate, om die dan op LPG te leggen.

Uiteindelijk niet gedaan vanwege de hoge onderhoudskosten (turbo motor), de mindere bouwkwaliteit (hoe je het ook wendt of keert) en de voorwielaandrijving.

Maar qua looks kan er imo nog steeds geen enkele break tippen aan een 9-5 Estate :inlove:

FWD sowieso, en dat van het interieur is waar, als je bvb. kijkt naar een E39 ziet alles er gewoon veel steviger afgewerkt uit, en de vorige Saab 9-5 is een beetje ouderwets binnenin, al is 't wel typisch Zweed-stijl en ook al ziet 't er een beetje plastiekerig uit hier en daar 't zit echt wel goed in mekaar, 't is niet zo dat er ineens een knopje zal afbreken ;).

Hoge onderhoudskosten kan je beperken, als er iets breekt aan uw BMW zal 't ook genoeg geld kosten. Je moet een exemplaar vinden die stipt onderhouden is en nog een pluspunt zou zijn dat 'ie van een liefhebber komt en zelf op de hoogte is van het "black sludge" probleem, zodat je al zeker geen miserie koopt op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefunden!

18" Pontiac G6 GTP option wheels - machined finish

1918.jpg

Ik dacht zelfs eerst dat die velgen OEM waren...

Lijken wel redelijk goed op de OEM-velgen die op onze vorige Saab 9-3 Vector lagen, wel in 17"

saab1.jpg

saab7.jpg

saab5.jpg

Waren we toch zeer tevreden van ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel lang mijn zinnen staan gehad op een 9-5 Aero Estate, om die dan op LPG te leggen.

Uiteindelijk niet gedaan vanwege de hoge onderhoudskosten (turbo motor), de mindere bouwkwaliteit (hoe je het ook wendt of keert) en de voorwielaandrijving.

Maar qua looks kan er imo nog steeds geen enkele break tippen aan een 9-5 Estate :inlove:

Die onderhoudskosten vallen echt wel mee hoor, niet meer of minder dan een andere benzinemotor. En het leuke is dat wanneer er iets stuk zou gaan er waarschijnlijk een aftermarket onderdeel verkrijgbaar is dat weer beter is.

Die mindere bouwkwaliteit ... tja daar heb je wel een punt. Het is en blijft een oude ketel hè. Moest je er ééntje vinden van 2005 met dat grote navistysteem en wat alu inleg, lederen deurpanelen,... dan ziet het er meteen een pak jonger uit. Nadeel is dat je dan weer tegen een torenhoge taks zit aan te kijken. Maar idd, het interieur is van een generatie (of twee) terug en het is dan nog niet eens super afgewerkt.

Als je echt een powerhouse wilt met toch de degelijkheid van een e39 zou je eigenlijk voor een 9000 Aero of een 2.3t of T Anniversary moeten gaan. Die blokken halen makkelijk 300pk en zijn beresterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[h=1]Saab krijgt bescherming tegen schuldeisers[/h]

media_xl_4376629.jpg

© photo news

dm UPDATE De Zweedse autofabrikant Saab krijgt bescherming tegen zijn schuldeisers. Dat heeft een Zweedse rechtbank vandaag besloten. De faillissementsaanvragen, ingediend door een aantal vakbonden, zijn door dit besluit van tafel.

Volgens topman Victor Muller van Saab-eigenaar Swedish Automobile geldt de bescherming in eerste instantie voor drie maanden, maar is een verlenging mogelijk. Muller verwelkomde het besluit. "Het betekent dat Saab als levensvatbaar wordt beschouwd en dat het bedrijf de kans heeft om te overleven." Ook kan Saab nu overgaan tot het uitbetalen van de salarissen. Dat zal "snel" gebeuren, aldus Muller.

Chinees geld

Saab heeft nu de tijd om zonder druk van schuldeisers het bedrijf terug op de sporen te zetten, terwijl er nog altijd gewacht wordt op 245 miljoen euro van twee Chinese investeerders. Saab moet de salarissen over augustus nog betalen en heeft nog een schuld van 150 miljoen euro aan toeleveranciers.(demorgen.be)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gewoon APEC ;). APEC biedt trouwens de keuze aan, ze zijn eveneens officiële verdeler van BSR software en de PPC's, al zou ik persoonlijk denk ik gewoon voor een 100% op maat apec reprog gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En qua visuele tuners à la Hirsch?

Oja, ik zoek ook nog een 2004 9-5 Aero achterbumper... Where to find? Bij de dealer gaat dat weer reteduur zijn, ik voel het.

aangepast door Stancke
Link naar reactie
Delen op andere sites

[h=1]Deurwaarder legt beslag op museumwagens Saab[/h] media_xl_4378964.jpg

© afp

Het Zweedse automerk Saab, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile, is zijn pronkstukken kwijt. Nog voordat het bedrijf van de rechter toestemming kreeg te reorganiseren, legde de Zweedse deurwaardersorganisatie Kronofogden beslag op alle 109 museumauto's van het bedrijf.

De deurwaarder mag de auto's niet verkopen gedurende de herstructurering van Saab, dat de zeggenschap over de voertuigen heeft verloren. Saab mag wel betalende museumbezoekers naar de wagens laten kijken. (belga/vsv) (demorgen.be)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deurwaarder legt beslag op museumwagens Saab

Thumb resize.

© afp

Het Zweedse automerk Saab, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile, is zijn pronkstukken kwijt. Nog voordat het bedrijf van de rechter toestemming kreeg te reorganiseren, legde de Zweedse deurwaardersorganisatie Kronofogden beslag op alle 109 museumauto's van het bedrijf.

De deurwaarder mag de auto's niet verkopen gedurende de herstructurering van Saab, dat de zeggenschap over de voertuigen heeft verloren. Saab mag wel betalende museumbezoekers naar de wagens laten kijken. (belga/vsv) (demorgen.be)

Zielig wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gewoon APEC ;). APEC biedt trouwens de keuze aan, ze zijn eveneens officiële verdeler van BSR software en de PPC's, al zou ik persoonlijk denk ik gewoon voor een 100% op maat apec reprog gaan.

Als we onze Saab houden spring ik eens binnen bij APEC. Ze hebben een mooi pakket voor de 9-3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid