Ga naar inhoud

Audi SQ5 TDI


Spillies

Aanbevolen berichten

Audi SQ5 TDI is de eerste “S” diesel

Audi_SQ5_TDI-06.jpg

Audi presenteert SQ5 TDI met twin-turbo V6 diesel tijdens de 24 Uur van Le Mans

Met de legendarische 24 Uur van Le Mans als decor introduceert Audi de SQ5 TDI, het topmodel van de zojuist vernieuwde Audi Q5-reeks. De Audi SQ5 TDI beschikt over een V6 TDI-krachtbron met twee turbo’s. Het topvermogen bedraagt 313pk (230kW) en het maximale koppel maar liefst 650Nm (tussen 1.450-2.800 tpm). De Audi SQ5 TDI is het eerste Audi S-model met dieselmotor, gelijkaardig zoals BMW met zijn M550d. De V6 TDI van de Audi SQ5 heeft een inhoud van 2.967cm³ en beschikt over twee in serie geschakelde turbo’s. Ten behoeve van optimale prestaties zijn de zuigers, de koeling van cilinderkop en zuigers en de nokkenastiming (inlaatzijde) speciaal ontwikkeld.

De Audi SQ5 TDI met standaard achttraps tiptronic-transmissie sprint in 5,1 seconden van 0-100 km/h en is goed voor een topsnelheid van 250 km/h. Het gemiddelde verbruik bedraagt slechts 7,2l/100 km. Dit wordt onder meer bereikt door de toepassing van intelligent warmtemanagement, het start-stop-systeem en de oliepomp die ‘on demand’ werkt.

Verder lezen & meer foto's bekijken kan HIER (KLIKKEN)!

Audi_SQ5_TDI-01.jpg

Audi_SQ5_TDI-02.jpg

aangepast door Spillies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat die superdiesel van Audi nu? Ik dacht dat er ook een tri-turbo 3.0l diesel zat aan te komen maar daar spreken ze al zolang van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hart bloedt. Kutdiesels.

:lol:

Vind 't ook wat verloochening van de /_/S badge, maar dit zat er jammer genoeg wel aan te komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMG heeft dat 10 jaar geleden al eens gedaan. ;)

C30 CDI AMG...

Maar dat was een echte AMG, bij Audi en BMW is het noch RS, noch M, eerder S en M-performance. Toch een kleine nuance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind 4 pijpjes op een diesel toch een beetje raar staan :s Ik vind twee dikke pijpjes ala de M550 dan toch mooier...

Inderdaad vrij belachelijk. But then again, twee dikke zou verwijzen naar de RS'en, das nog erger :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar vrees ik voor, want dat zal waarschijnlijk niet sneller zijn.

Wat pk's meer, maar 200 Nm minder...

In de Q3 zou dat wel komen, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar vrees ik voor, want dat zal waarschijnlijk niet sneller zijn.

Wat pk's meer, maar 200 Nm minder...

In de Q3 zou dat wel komen, denk ik.

kan wel dat ik mij vergis en het de q3 was

Link naar reactie
Delen op andere sites

C30 CDI AMG...

Maar dat was een echte AMG, bij Audi en BMW is het noch RS, noch M, eerder S en M-performance. Toch een kleine nuance.

Omdat ze zoiets bij Benz niet hebben als M-performance of S

Het is Benz of het is AMG.

En omdat ze geen diesels meer kunnen maken :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

kwam er niet ook een q5 met de motor van de tt rs? Wordt dat dan de rs q5?
Daar vrees ik voor, want dat zal waarschijnlijk niet sneller zijn.

Wat pk's meer, maar 200 Nm minder...

In de Q3 zou dat wel komen, denk ik.

Misschien omdat een RS Q5 met 5-cilinder niet als een bestelwagen zou klinken? Who cares of het nu een fractoe van een seconde sneller gaat of niet behalve toogracers.

Omdat ze zoiets bij Benz niet hebben als M-performance of S

Het is Benz of het is AMG.

En omdat ze geen diesels meer kunnen maken :oops:

Ik zou niet zeggen dat ze geen diesel meer kunnen maken. Mercedes kan wel zeker nog diesels maken, maar dan echte diesel, niet van die brol die de randdebielen van klanten tegenwoordig allemaal willen want dergelijke diesels kan niemand maken. 't Moet allemaal 200pk hebben, even rap gaan als een Porsche, maar 't moet een 2.0 diesel zijn, hé. Want tax en VAA en... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zeggen dat ze geen diesel meer kunnen maken. Mercedes kan wel zeker nog diesels maken, maar dan echte diesel, niet van die brol die de randdebielen van klanten tegenwoordig allemaal willen want dergelijke diesels kan niemand maken. 't Moet allemaal 200pk hebben, even rap gaan als een Porsche, maar 't moet een 2.0 diesel zijn, hé. Want tax en VAA en... :roll:

Ik zie het probleem niet? Die auto's gaan goed vooruit, op een zuinige manier, en met goedkope taxen. Dat is wat die kopers willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid