Gast Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 2.0 diesels lijkt mij ook weinig mis mee. 20 jaar geleden was dat ook al een normale motorisatie voor een middenklasser. Als je zoveel pk's niet wil kan je altijd de dichtgeknepen versie nemen die er bij zo goed als elk merk is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.218 Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Misschien omdat een RS Q5 met 5-cilinder niet als een bestelwagen zou klinken? Who cares of het nu een fractoe van een seconde sneller gaat of niet behalve toogracers. Ze gaan dat niet RS heten als het niet sneller is, dat weet jij ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daann 4.202 Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Ik zou niet zeggen dat ze geen diesel meer kunnen maken. Mercedes kan wel zeker nog diesels maken, maar dan echte diesel, niet van die brol die de randdebielen van klanten tegenwoordig allemaal willen want dergelijke diesels kan niemand maken. 't Moet allemaal 200pk hebben, even rap gaan als een Porsche, maar 't moet een 2.0 diesel zijn, hé. Want tax en VAA en... Niet iedereen is zo rijk als jij en kan geld door ramen en deuren buitengooien hé! Was dat wat je wou horen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Ik zie het probleem niet? Die auto's gaan goed vooruit, op een zuinige manier, en met goedkope taxen. Dat is wat die kopers willen. Dat klopt. En daar gaat het niet om. Wat Carlito zegt, is dat men geen diesels meer kan maken. De auto's gingen er op vooruit qua prestaties voor een diesel, maar welke richting ging de betrouwbaarheid uit? Vraag eens aan een Mercedesdealer of hij ooit de koppakking van een W124 250D of 300D heeft vervangen... 2.0 diesels lijkt mij ook weinig mis mee. 20 jaar geleden was dat ook al een normale motorisatie voor een middenklasser. Als je zoveel pk's niet wil kan je altijd de dichtgeknepen versie nemen die er bij zo goed als elk merk is. Klopt. En ik merk ook bij kennissen die in België met leasewagens rondrijden, dat het die opgepepte versies zijn, die betrouwbaarheidsproblemen hebben. Alleen wil de klant alles, en dat bestaat niet. Ze gaan dat niet RS heten als het niet sneller is, dat weet jij ook. Wat ze hem noemen is natuurlijk een andere vraag. Voor mijn part hadden ze deze 3.0 Twin TDi genoemd en noemen ze een Q5 met 2.5 turbo vijfcilinder ook gewoon zo. Dat logo is uiteindelijk van geen belang. Wat telt is welke rijsensatie je kiest. Ik zou het bvb mooi vinden had Audi ook de 3.0 TFSI in deze Q5 gestoken en als SQ5 aangeboden samen met deze diesel. Rijden is niet enkel pure prestaties, maar algemeen rijplezier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Niet iedereen is zo rijk als jij en kan geld door ramen en deuren buitengooien hé!Was dat wat je wou horen? Nee, maar ze willen wel allemaal het imago hebben van de rijke mijnheer. Trouwens, ik gooi misschien geld langs ramen en deuren buiten volgens sommigen, maar dat is nog altijd geld dat ik zelf verdien, niet dat van papa. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spillies 1.337 Geplaatst: 17 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2012 kan wel dat ik mij vergis en het de q3 was http://www.audisport.be/nieuws/54/Audi-presenteert-RS-Q3-concept-in-Peking Was een concept, nog niet beslist of ze deze wel effectief zullen uitbrengen. Zou anders wel een gemenig bakje worden!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Ik zou niet zeggen dat ze geen diesel meer kunnen maken. Mercedes kan wel zeker nog diesels maken, maar dan echte diesel, niet van die brol die de randdebielen van klanten tegenwoordig allemaal willen want dergelijke diesels kan niemand maken. 't Moet allemaal 200pk hebben, even rap gaan als een Porsche, maar 't moet een 2.0 diesel zijn, hé. Want tax en VAA en... V8 diesel gaan ze mee stoppen V6 diesel stoot teveel uit en kan niet mee qua vermogen 4-cilinder diesel: zie V6 + hij is onbetrouwbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 V8 diesel gaan ze mee stoppenV6 diesel stoot teveel uit en kan niet mee qua vermogen 4-cilinder diesel: zie V6 + hij is onbetrouwbaar. Is die V6 betrouwbaar? Hij zal misschien wat meer uitstoten wanneer hij nieuw is en een paar pk minder hebben, maar als hij na 200000km nog goed rijdt terwijl de anderen tegen dan ofwel in de soep zijn gedraaid of een pak problemen hebben, dan toch liever de Benz V6. De viercilinders zijn duidelijk wel een ramp, zeker voor een merk dat toch zijn reputatie haalde uit het maken van onverwoestbare taxis. Is er al een prijs gekend voor deze SQ5 ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spillies 1.337 Geplaatst: 18 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Is er al een prijs gekend voor deze SQ5 ? "De Audi SQ5 wordt in het eerste kwartaal van 2013 op de markt verwacht. De prijzen en de exacte specificaties worden voorafgaand aan de marktintroductie bekend gemaakt." Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 "De Audi SQ5 wordt in het eerste kwartaal van 2013 op de markt verwacht. De prijzen en de exacte specificaties worden voorafgaand aan de marktintroductie bekend gemaakt." Eerste kwartaal 2013? Da's nog een jaar wachten! Wat zitten ze hier nu al over te zeveren? Tegen dan zijn er weeral 27 andere nieuwigheden uitgebracht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.514 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Nee, maar ze willen wel allemaal het imago hebben van de rijke mijnheer.Trouwens, ik gooi misschien geld langs ramen en deuren buiten volgens sommigen, maar dat is nog altijd geld dat ik zelf verdien, niet dat van papa. Hey, maak anders punten die totaal naast de kwestie zijn!! Kerel, je plaat blijft hangen. Iedereen is het beu, enkel jij komt nog klaar van je gezeik over diesel hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 (aangepast) Hey, maak anders punten die totaal naast de kwestie zijn!!Kerel, je plaat blijft hangen. Iedereen is het beu, enkel jij komt nog klaar van je gezeik over diesel hoor. Oeioei. Precies nog iemand die zich ongewild geviseerd voelt. :zzz: De plaat van degenen die steevast maar moeten zeiken dat een ander zogezegd rijk is omdat hij een bepaald type van motor, en dan zeker de vergoddelijking ervan, op de korrel neemt, is natuurlijk niet totaal naast de kwestie. Ze moeten hier eens een groene smilie maken... 18 juni 2012 aangepast door The Swede Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 :D Groen genoeg? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Deze is misschien beter voor de groentjes! :sick: :sick: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.514 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 De plaat van degenen die steevast maar moeten zeiken dat een ander zogezegd rijk is omdat hij een bepaald type van motor, en dan zeker de vergoddelijking ervan, op de korrel neemt, is natuurlijk niet totaal naast de kwestie. Je zou eens in de politiek moeten gaan! Die slagen er ook in van steeds naast de kwestie te antwoorden en hun eigen gezeik niet in te zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Je zou eens in de politiek moeten gaan! Die slagen er ook in van steeds naast de kwestie te antwoorden en hun eigen gezeik niet in te zien. Heb ik al aan gedacht. Maar als ge ziet dat de Belgen tegenwoordig stemmen zoals ze hun autos kiezen: gewoon afgaand op de snotneus die zich het meest populistisch gedraagt en gelijk wat zegt zonder ooit een eigenlijke lijn aan te houden, dan moogt ge de politiek daar houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 :DGroen genoeg? Is die niet grijs ? :? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Is die niet grijs ? :? Euhm neen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Euhm neen. Mijn kleurenblindheid is dus nog altijd niet weg. Terug on topic. Komt deze motor ook in de Q7 ? En de Touareg? Of de Cayenne ? Een Cayenne diesel die door een Q5 d naar huis wordt gereden, gaat ook niet op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.553 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Waarom zouden ze dat in godsnaam in een Q7 of Touareg steken wanneer je die met V8 TDI kan krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.456 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Waarom steken ze die motor uberhaupt in een Q5? Laat daar toch gewoon tweeliters in liggen, is ruim voldoende voor de vrouwen die ermee moeten rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Waarom zouden ze dat in godsnaam in een Q7 of Touareg steken wanneer je die met V8 TDI kan krijgen. In de Q7 en Touareg wel, maar in de Cayenne niet. Waarom geen V8TDi in de Cayenne dat hij tenminste een Porsche diesel is, of de 3.0 (ik vermoed dat die motorkap wat teveel duikt voor de V8). Waarom steken ze die motor uberhaupt in een Q5?Laat daar toch gewoon tweeliters in liggen, is ruim voldoende voor de vrouwen die ermee moeten rijden Om eerlijk te zijn, die 2.0 moet echt wel roeien in die wagen. Die Q5 is echt niet licht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spillies 1.337 Geplaatst: 18 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2012 Audi SQ5 per 2013 ook met 354 pk 3.0 TFSI Betekent dat dat wij de hete Q5 volgend jaar ook in benzine-uitvoering kunnen kopen? Neen! Afgelopen juni lanceerde Audi rondom de 24 uur van Le Mans de SQ5 TDI, een 313 pk en 650 Nm sterke powerdiesel, waar onze razende reporter Casper deze platen van schoot. Mooi spul natuurlijk, maar er zijn mensen die niet zo van de zelfontbranders zijn. Daarom introduceerde Audi gelijktijdig stilletjes een SQ5 met 3.0 TFSI (de enige TFSI met compressor), die dankzij wat softwarematige aanpassingen niet de standaard 333, maar 354 pk levert. Een screen uit de ETKA (online onderdelencatalogus van VAG), die vanochtend op Audiblog verscheen bracht ons weer bij de les, waarna we even met Audi belden. De non-TDI SQ5 was met een reden aan de aandacht ontsnapt: Audi heeft ervoor gekozen de auto hier heel weinig ruchtbaarheid (er is bijvoorbeeld nog geen officiële informatie) te geven, vanwege de beoogde strategie: de SUV is bedoeld voor markten waar diesel niet leeft. Hierbij moeten wij in het bijzonder aan China denken, waar SUV’s toevallig ook nog eens heel heet zijn. Het wordt dus een ‘of/of’ verhaal, geen ‘en/en’. Jammer maar helaas. De martkintroductie van deze SQ5 zal in het voorjaar van 2013 plaatsvinden. Als je er eentje wilt, zal je ‘m moeten importeren. Bron: Autoblog.nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 18 november 2012 Delen Geplaatst: 18 november 2012 Audi SQ5 per 2013 ook met 354 pk 3.0 TFSI Betekent dat dat wij de hete Q5 volgend jaar ook in benzine-uitvoering kunnen kopen? Neen! Afgelopen juni lanceerde Audi rondom de 24 uur van Le Mans de SQ5 TDI, een 313 pk en 650 Nm sterke powerdiesel, waar onze razende reporter Casper deze platen van schoot. Mooi spul natuurlijk, maar er zijn mensen die niet zo van de zelfontbranders zijn. Daarom introduceerde Audi gelijktijdig stilletjes een SQ5 met 3.0 TFSI (de enige TFSI met compressor), die dankzij wat softwarematige aanpassingen niet de standaard 333, maar 354 pk levert. Een screen uit de ETKA (online onderdelencatalogus van VAG), die vanochtend op Audiblog verscheen bracht ons weer bij de les, waarna we even met Audi belden. De non-TDI SQ5 was met een reden aan de aandacht ontsnapt: Audi heeft ervoor gekozen de auto hier heel weinig ruchtbaarheid (er is bijvoorbeeld nog geen officiële informatie) te geven, vanwege de beoogde strategie: de SUV is bedoeld voor markten waar diesel niet leeft. Hierbij moeten wij in het bijzonder aan China denken, waar SUV’s toevallig ook nog eens heel heet zijn. Het wordt dus een ‘of/of’ verhaal, geen ‘en/en’. Jammer maar helaas. De martkintroductie van deze SQ5 zal in het voorjaar van 2013 plaatsvinden. Als je er eentje wilt, zal je ‘m moeten importeren. Bron: Autoblog.nl Komt er dus niet in Europa? Spijtig. Er rijden hier anders best veel niet-diesel wagens rond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.