Ga naar inhoud

Subaru Impreza kopen??


Jannik

Aanbevolen berichten

Na de verkoop van mn Audi 100 en UrS4 heb ik nu een mx-5 als w-end wagen en een Alfa 155 als woon-werk auto.

De mx-5 is een zeer leuke auto, ondanks dat ik niet echt "ne cabrio mens" ben geniet ik wel van het rijgevoel van deze wagen, maar soms mis ik wel wat vermogen, ook doordat het bij een mx-5 naar mijn gevoel heel lineair afgegeven word.

Met de 155 rij ik ook wel graag, die voelt zelfs sneller aan dan de mazda, en minder "boot" gevoel dan bij de Audi's maar omdat mn vrouw 3 auto's teveel vind zal deze plaats moeten maken voor iets met wat meer vermogen.

Een Subaru Impreza heeft me altijd al wel aangesproken, op een turbo-meet van AW heb ik eens meegereden met een gt of gtt? en dat ritje heeft toen toch een indruk na gelaten.

Deze staan me wel aan omwille van de lage prijs:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=206894308

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=206928168

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/subaru-impreza-wrx-rhd-65424567.htm

Wat denken jullie?

Het stuur aan de rechtse kant wil ik wel eens uitproberen, hopelijk heeft dit niet te veel nadelen want het prijs verschil met een links gestuurde is wel heel groot.

Het hoge verbruik van zo een boxer turbo neem ik er wel bij, ik doe dan ook niet zoveel km's.

Waar moet ik extra op letten bij aankoop van dit type wagen?

Graag jullie mening, zowel positief als negatief ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur rechts is geen probleem, na 2 uurtjes rijden ben je dat gewend. Het enige dat moeilijk is is inhalen en een parkeerticketje nemen. :D

Verder moet je natuurlijk kijken dat hij niet helemaal is opgefokt geweest, en indien er toch 'tuning' aan gebeurd is, dat deze dan fatsoenlijk gebeurd is.

Verder ken ik weinig van boxers maar gewoon gezond verstand is meestal voldoende. Controleer roest, vloeistoffen en doe natuurlijk een goede testrit.

Edit:

Die laatste ziet er netjes uit, die eerste 2 hangen nog op UK platen... dus geen idee of die met keuring voor verkoop komen.

Indien wel en homologatieprocedure moet nog beginnen, mag je nog 3-4 maand wachten voor je dat op de baan krijgt hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur rechts is geen probleem, na 2 uurtjes rijden ben je dat gewend. Het enige dat moeilijk is is inhalen en een parkeerticketje nemen. :D

Verder moet je natuurlijk kijken dat hij niet helemaal is opgefokt geweest, en indien er toch 'tuning' aan gebeurd is, dat deze dan fatsoenlijk gebeurd is.

Verder ken ik weinig van boxers maar gewoon gezond verstand is meestal voldoende. Controleer roest, vloeistoffen en doe natuurlijk een goede testrit.

Edit:

Die laatste ziet er netjes uit, die eerste 2 hangen nog op UK platen... dus geen idee of die met keuring voor verkoop komen.

Indien wel en homologatieprocedure moet nog beginnen, mag je nog 3-4 maand wachten voor je dat op de baan krijgt hier.

De eerste 2 worden gekeurd, de laatste niet, en die is ook nog niet ingeschreven in België.

Ik zoek ene die niet getuned is en het moet een plus zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal zelf 1 in de UK

- goedkoper

- avontuurlijker

- je kan aan een particulier kopen en zo zien van wie je koopt

De lange termijn van homologatie zoals Davidk zegt schrikt me toch wat af, als ik een auto koop wil ik daar zo snel mogelijk mee de baan op kunnen ;)

Het aanbod is er wel veel groter dus misschien toch te overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf halen is indd het beste, maar reken maar op min. 2-3 maand voor je er mee op de baan kan. Allemaal fijn als je tijd, plaats, een 2de wagen, geld en heel veel geduld hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een originele Engelse wagen is heb je op een goede week je papieren. Enkel zien dat het geen Jap import is, want dan duurt het verschrikkelijk lang met eenmalige keuring en heel de zever. Voor wagens uit Europa kan je gewoon de papieren aanvragen bij een dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste 2 is bij een dealer die al veel Subjes heeft verkocht uit UK, bijna altijd plusjes idd. Wel geen flauw idee over de reputatie van de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info!

Die eerste, de blauwe, staat me het meeste aan, die ga ik volgende week eens bekijken.

Als iemand met wat subaru kennis zich geroepen voelt om mee te gaan, laat maar iets weten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

... als ik het topic even mag kapen, aangezien hier wellicht wat Sub-'deskundigen' kijken :ninja:

Kun je dat dan ook nog betrouwbaar op LPG leggen ? Zou voor de toekomst een ideaal speeltje zijn om dagelijks te gebruiken en toch de hond mee te pakken.

Iemand ervaring ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Subaru werkt beter mee dan Honda, op een paar weken is dat volledig in orde.;)

Honda werkt ook mee, zolang je wagen na 96 gebouwd is toch. :wanker:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb drie jaar een "blobeye" STi gehad (2003), een Type UK (want ik was daar officieel gebaseerd), maar hij werd in Noord Finland gebruikt.

Qua betrouwbaarheid is dit een uitstekende wagen... zolang er niet teveel door een prutser is aan getuned. Als iemand een tuningpakket van WRC-tech erop heeft staan, stay away ! En er zijn zo nog enkele andere "commerciele" tuners in UK die meer de nadruk legden op volume dan kwaliteit.

Enige vervelende is dat de Type UK STi een standaard tracker heeft en als je de wagen een tijd niet gebruikt, dan zuipt die rustig uw batterij leeg.

Blijf weg van de 2.5 liter motoren bij STi's (onbetrouwbaar) en van de frog-eye (2001-2002 want die krijg je nadien nooit meer verkocht).

Ik zou ook eerder aanraden er zelf één te gaan halen in UK en het geld dat je uitspaart uit te geven aan het kiezen van een goede STI (liefst standaard) eerder dan een WRX. De ganse internals van de motor van de 2.0 STi werden nl verstevingd en dit ding is daardoor echt heel betrouwbaar wanneer je het vermogen redelijk houdt.

Opletten voor "kloppende" schokdempers (fabrieksfout) en voor zingende versnellingsbakken / differentielen.

Een gewone Type UK ga je het makkelijkst invoeren, maar als je voor een import gaat, doe dat dan enkel als er echt een meerwaarde is en het is bvb een Spec C of een Type 25. Beide werden door Litchfield Imports geimporteerd en die kunnen je verder helpen met de verdere Europese papierwinkel.

... als ik het topic even mag kapen, aangezien hier wellicht wat Sub-'deskundigen' kijken :ninja:

Kun je dat dan ook nog betrouwbaar op LPG leggen ? Zou voor de toekomst een ideaal speeltje zijn om dagelijks te gebruiken en toch de hond mee te pakken.

Iemand ervaring ?

Subarus rijden goed op gas. Maar een echt turbobeest daarop leggen, is zowel heiligschennis als voor problemen vragen.

Waarom ook geen Evo VIII of Evo IX overwegen? Ze verbruiken minder dan de scoobs, rijden nog een stuk scherper en sneller en de mechaniek is nog steviger gebouwd. Bovendien is de Evo als familiewagen een stuk prachtischer want hij heeft een goei 10cm meer beenruimte achterin.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb drie jaar een "blobeye" STi gehad (2003), een Type UK (want ik was daar officieel gebaseerd), maar hij werd in Noord Finland gebruikt.

Qua betrouwbaarheid is dit een uitstekende wagen... zolang er niet teveel door een prutser is aan getuned. Als iemand een tuningpakket van WRC-tech erop heeft staan, stay away ! En er zijn zo nog enkele andere "commerciele" tuners in UK die meer de nadruk legden op volume dan kwaliteit.

Enige vervelende is dat de Type UK STi een standaard tracker heeft en als je de wagen een tijd niet gebruikt, dan zuipt die rustig uw batterij leeg.

Blijf weg van de 2.5 liter motoren bij STi's (onbetrouwbaar) en van de frog-eye (2001-2002 want die krijg je nadien nooit meer verkocht).

Ik zou ook eerder aanraden er zelf één te gaan halen in UK en het geld dat je uitspaart uit te geven aan het kiezen van een goede STI (liefst standaard) eerder dan een WRX. De ganse internals van de motor van de 2.0 STi werden nl verstevingd en dit ding is daardoor echt heel betrouwbaar wanneer je het vermogen redelijk houdt.

Opletten voor "kloppende" schokdempers (fabrieksfout) en voor zingende versnellingsbakken / differentielen.

Een gewone Type UK ga je het makkelijkst invoeren, maar als je voor een import gaat, doe dat dan enkel als er echt een meerwaarde is en het is bvb een Spec C of een Type 25. Beide werden door Litchfield Imports geimporteerd en die kunnen je verder helpen met de verdere Europese papierwinkel.

Subarus rijden goed op gas. Maar een echt turbobeest daarop leggen, is zowel heiligschennis als voor problemen vragen.

Waarom ook geen Evo VIII of Evo IX overwegen? Ze verbruiken minder dan de scoobs, rijden nog een stuk scherper en sneller en de mechaniek is nog steviger gebouwd. Bovendien is de Evo als familiewagen een stuk prachtischer want hij heeft een goei 10cm meer beenruimte achterin.

Ik zou zeker voor een 2003-2005 model gaan, "blopeye", maar een plus/wagon was er niet in sti? of heb ik het mis?

Daarom dus ook geen Evo... (Ik heb u met de Evo zien rijden op Croix een paar jaar geleden, ik was daar toen met een UrS4 avant, en uw beest heeft toen zeker mn aandacht getrokken!)

Een Evo vind ik wel mooier dan een WRX maar omwille van mn viervoeters heb ik terug een 5 deurs nodig.

Is er op het eerste zicht iets mis met die blauwe? Buiten het feit dat die in de UK voor minder te vinden zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker voor een 2003-2005 model gaan, "blopeye", maar een plus/wagon was er niet in sti? of heb ik het mis?

Daarom dus ook geen Evo... (Ik heb u met de Evo zien rijden op Croix een paar jaar geleden, ik was daar toen met een UrS4 avant, en uw beest heeft toen zeker mn aandacht getrokken!)

Een Evo vind ik wel mooier dan een WRX maar omwille van mn viervoeters heb ik terug een 5 deurs nodig.

Is er op het eerste zicht iets mis met die blauwe? Buiten het feit dat die in de UK voor minder te vinden zijn ;)

De STi was er inderdaad enkel in berline. Dus voor uw viervoetige vrienden, wagon best.

Aha! Gij waard dus degene met die S4! :) (ik heb een slecht geheugen, sorry :$ ).

Als je voor een WRX gaat, opletten dat hij niet opgedreven, of niet teveel opgedreven is. De internals in die motoren zijn nl niet versterkt... Anderzijds is het wel een zeer aangename en soepele wagen om mee te rijden die ook redelijk snel gaat.

Wel een vraag: Hoe lukt dat nu met uw 155 en die MX5 ? Waar gaan de honden nu zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een vraag: Hoe lukt dat nu met uw 155 en die MX5 ? Waar gaan de honden nu zitten?

De mx5 is in de plaats gekomen van de S4, toen had ik ook een 100 avant waar ik vanaf wou, daarom is er dan een Alfa in de plaats gekomen (moest ik toch eens gehad hebben :$) maar de vrouw had toen nog een 5 deurs... en nu niet meer.

Dus de 2 kindjes + 3 honden op de achterbank zie ik niet echt lukken (het zijn geen chiwawa's ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een Evo moet je ook minstens een Evo 8 hebben om dat wat vlotjes in te schrijven. Evo 1 tot 7 kan je bij Mitsubishi België ook zelf je plan trekken, want die zijn hier nooit verkocht en dus geen coc verkrijgbaar :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap em ni...:(
Omnomnomnom...

:rofl:

Andere oplossing : scheiden.

Voordeel:

1. sportwagen kopen die je wil

2. Ge moogt u een nieuwe sexy poes kiezen die bij die sportwagen past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:rofl:

Andere oplossing : scheiden.

Voordeel:

1. sportwagen kopen die je wil

2. Ge moogt u een nieuwe sexy poes kiezen die bij die sportwagen past.

en de hondjes dan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een mail gedaan voor die blauwe, met de vraag of er een onderhoudsboekje bij is en of een testrit mogelijk is:

Bonjour,Oui il est possible de rouler avec la voiture et il y a un carnet entretien .

Sur RDV !!!

Bien a vous.

Morgen of overmorgen maar eens gaan kijken met onze pa want mijn frans is niet zo goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid