Ga naar inhoud

Seat Leon


Phil

Aanbevolen berichten

Als je voortijdig materiaal aan derden geeft, loop je altijd het risico dat er foto's van nieuwe modellen te vroeg op internet verschijnen. Seat kan er over meepraten: dankzij lekkage in Rusland hebben we hier al de gloednieuwe Leon!

Na deMiikomt Seat in korte tijd met weer een belangrijk model: de Leon. De technische specificaties zijn nog niet gelekt, maar wel weten we in ieder geval dat de Leon z'n MQB-genen met de Audi A3 en de Volkswagen Golf VII deelt. Vooralsnog zien we alleen een vijfdeurs versie, maar een woordvoerder heeft ons gemeld dat er later ook nog een ST-versie komt.

Wat betreft de motoriseringen ligt het voor de hand dat er bij de benzinemotoren de keuze komt uit TSI's met cilinderinhouden van 1,2, 1,4, 1,8 of 2,0 liter. Dat laatste blok komt dan weer alleen beschikbaar voor de FR (de rode Leon op de foto's) en de Cupra. Die topversie komt pas in een later stadium. Bij de diesels is er uiteraard weer keuze uit een 1,6- en een 2,0-liter TDI. De exacte vermogens zijn vooralsnog onbekend.

Seat onthult de nieuwe Leon op de Autosalon van Parijs, eind september. De marktintroductie volgt rond de jaarwisseling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel goed is: minder eenvolume invloeden, ook in het dash merkbaar. Doet me zelfs aan Porsche denken.

Linker centrale air vent en positie van de navi is Panamera-like, goed opgemerkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vooraanzicht is niet mis. 't Is een pak beter dan zijn voorganger. Ik had wel graag een iets sportiever profiel gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet goed. Ook pech dat de Clio een weekje eerder werd vrijgegeven.

Thumb resize.

Echt niet geslaagd die nieuwe Clio vind ik. Waarom de deurklink nu weer in de raamstijl steken? En wat is de bedoeling van dat derde ruitje?

Deze Leon valt wel mee. Had wat spannender van mij gemogen voor het merk Seat, interieur is zeker een verbetering ten opzichte van de vorige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Leon valt wel mee. Had wat spannender van mij gemogen voor het merk Seat, interieur is zeker een verbetering ten opzichte van de vorige.

Ik vind het kwa "spannendheid" nog wel meevallen. zeker wat ze de laatste jaren daar allemaal bij seat geforceerd hebben. Exeo op basis van een versleten A4, nieuwe toledo dat een copy jetta is, Mii dat een goedkopere UP is.

Ben wel eens benieuwd hoe dat rijdt tegenover mijn huidige Leon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het kwa "spannendheid" nog wel meevallen. zeker wat ze de laatste jaren daar allemaal bij seat geforceerd hebben. Exeo op basis van een versleten A4, nieuwe toledo dat een copy jetta is, Mii dat een goedkopere UP is.

Ben wel eens benieuwd hoe dat rijdt tegenover mijn huidige Leon.

...Alhambra goedkope Sharan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorzijde en profiel vind ik nog best wel mooi!

De achterzijde en het interieur kunnen me minder overtuigen. Heb de huidige ook nooit lelijk gevonden en voorlopig blijft deze iets coherenter dan de nieuwe (voor zover je daarover kan oordelen op foto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gisteren eentje samengesteld op de configurator:

2.0 TDI 150pk in style versie.

- rood

- zwart leder sportzetels

- bizonale airco

- full led

- gps

- pano dak

- parkeersensoren v&a

- automatische lichten en ruitenwissers

- verwarmbare buitenspiegels

- seat sound system

- en al den hoop da standaard is op de style versie.

totaal prijs kwam op een kleine € 28.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren eentje samengesteld op de configurator:

2.0 TDI 150pk in style versie.

- rood

- zwart leder sportzetels

- bizonale airco

- full led

- gps

- pano dak

- parkeersensoren v&a

- automatische lichten en ruitenwissers

- verwarmbare buitenspiegels

- seat sound system

- en al den hoop da standaard is op de style versie.

totaal prijs kwam op een kleine € 28.000

Mooie configuratie, van D Rupo zal dit nog het maximum zijn waarmee we nog gaan mogen rijden, opvolgen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

W-T-F!!!!

 

Vandaag die ketel gezien met Full LED koplampen, nog nooit van m'n leven zulke straffe koplampen gezien, amai m'n frak!

 

Iemand toevallig foto van? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid