dragonfly 14.973 Geplaatst: 27 maart 2016 Geplaatst: 27 maart 2016 Als je die in gallon's koopt heb je dat probleem niet! Of als jij nu eens al die dopjes zou vastzetten met secondelijm? :D Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Gebruikt er iemand de Gyeon wetcoat? Is deze snel te verwerken na een wasbeurt of kan je er even goed een laag wax opleggen? Sent from my Apple muziekdoos. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Gebruikt er iemand de Gyeon wetcoat? Is deze snel te verwerken na een wasbeurt of kan je er even goed een laag wax opleggen? Sent from my Apple muziekdoos. Het is een héél andere toepassing. De wetcoat een snelle manier om je wagen van een waterafstotende laag te voorzien in een mum van tijd. Alleen al de winst bij het droogproces is het hem waard. Een wax gaat een duurzamere en mooiere finish bezorgen maar daar ben je snel 1 uur mee bezig ipv 2 minuten Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Ok, thanks Deze mag boven de wax, sealant enz? Er zit momenteel wel niet veel meer op maar allee. [emoji3] Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 14 april 2016 Auteur Geplaatst: 14 april 2016 x weken terug werd er een nieuwe achterspoiler gespoten en nadien geplaatst om m'n Clio. Vorige week merkte ik wat krasjes op aan de rand van de spoiler, daar waar die aansluit bij het dak. Voorzichtig weggepolierd en zag er opnieuw goed uit... Nu 1 week later viel mijn oog erop dat daar waar ik polierde een zwarte onderlaag te zien is (grondlaag of plastic?). Dun lijntje van pakweg 3/4mm ofzo. Voelt verder gewoon glad aan. Heel vreemd aangezien ik zeker ben dat vlak na het polieren dit niet zichtbaar was. Valt zoiets te verklaren? :/ Kan eventueel morgen of dit weekend wel eens een foto maken. Quote
Phil 12.497 Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 @@Wax-it.be Zit er garantie op lamswollen washmitts? Wat een creepy foto trouwens, lijkt wel een echt dood lam. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Laat even weten wanneer gekocht. Sowieso ~6maand met zo'n handschoen Quote
Ralph 76 Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Heb ik ook al gehad... Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk Quote
Phil 12.497 Geplaatst: 17 april 2016 Geplaatst: 17 april 2016 Laat even weten wanneer gekocht. Sowieso ~6maand met zo'n handschoen 18/08/2015 besteld. @@Simoni (bestelling #120115474) Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Heren van putz-it, Ik heb momenteel (nog een beetje) Gyeon Q2M Iron, dat sterk verkleurend spul dat fantastisch al die zwarte puntjes en aanslag op velgen oplost. Zéér tevreden van. Maar 't is op. Dus ik moet nieuw spul. Raden jullie nog hetzelfde aan? Is AutoFinesse IronOut beter? Welke van de twee geniet jullie voorkeur? Alternatieven? Ik gebruikte dat gisteren ook even op de (antraciet) achtervelg van m'n moto ... wat daar af kwam van multicolor drab: absurd! Kan ik dat ook op de rest van de moto gebruiken? (motorblok, frame, cardan, enz.) Wat raden jullie nog aan als superhandig om moto's (zeer) grondig te reinigen? Quote
ex-Mooseman 14.585 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Mag gerust gebruikt worden op de rest van je moto. Het zal de ijzerverontreiniging oplossen (vliegroest edm). Op een moto gaat een goede ontvetter goed van pas komen (Oblitarate van AF, bv.) om teer en ander vet te verwijderen. Citruspower van AF doet dat ook, maar is minder krachtig, maar breder inzetbaar. Een moto heeft ook altijd deugd van een klei-beurt (om de hardnekkige vliegenlijken er af te krijgen). 1 Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Meurt dat spul van Gyeon ook even hard als dat van AF ? Onlangs hebben ze hier in de garage die fles laten kletsen 1 Quote
ex-Mooseman 14.585 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Dan het je de originele IronX nog niet geroken. Onlangs ook een fles de-ironizer laten vallen. Mijn dolomiet heeft twee dagen paars gekleurd , en Prince was nog niet dood, toen. 1 Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Citruspower van AutoFinesse heb ik, nog niet geprobeerd op teer. Even doen, dit weekend. Thanks! Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Ik trek, zoals elke goede huisvader, mijn firmakraam door de carwash. Uiteraard staat die half mat van de waskrassen, maar ik heb geen zin om die continu te blijven polieren en waxen. Gezien de kilometers dat dat ding afmaalt, zou ik niet anders doen dan te staan dabben in mijn garage. Zijn er geen spullen die de waskrassen zo wat kunnen vullen/camoufleren, om toch in de zomer af en toe een iets harder glimmende kar te hebben, zonder dat ik 7 dagen van mijn leven moet vergooien met polijsten? 1 Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 gewoon uw auto insmeren met wat simonis en klaar! Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Welja, maar ik moet de goeie simonis hebben hee! Veel fillers. Eigenlijk zoek ik een soort transparante plamuur! Quote
Framfy 559 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Zijn er geen spullen die de waskrassen zo wat kunnen vullen/camoufleren, om toch in de zomer af en toe een iets harder glimmende kar te hebben, zonder dat ik 7 dagen van mijn leven moet vergooien met polijsten? Zéker, maar daarvoor kan je beter terecht bij teleshopping, lijkt me. Ongelooflijk wat voor super-producten je daar kan kopen, en voor bijna geen geld! Quote
Framfy 559 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Welja, maar ik moet de goeie simonis hebben hee! Veel fillers. Eigenlijk zoek ik een soort transparante plamuur! Jij bent klaar voor Renumax. http://www.tommyteleshopping.be/home-10-stuks-bottom-be/renumax-krasverwijderaar.html Quote
ex-Mooseman 14.585 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Een glaze als Poorboys Blackhole zit barstensvol fillers. Nadeel is de heel beperkte standtijd (enkele wasbeurten, één carwashbeurt), die je wel wat kunt verlengen door er een wax of sealant bovenop te zetten. Maar dat is niet wat je zoekt, denk ik (niet duurzaam genoeg). Het nieuwe wondermiddel uit het Verre Oosten, en misschien iets voor jou: Soft99 Fusso Coat Dark (of Light) http://www.wax-it.be/webshop/soft99-fusso-coat-12-months-wax-dark.html. Er wordt een lange standtijd geclaimd (12 maanden is heel lang, 6 maanden zou al OK zijn), mooie glans, en redelijk veel fillers. Niet mijn ding, maar misschien wel iets voor jouw auto. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Het is maar voor de leasedozen he. Er moet toch van dat spul bestaan om een auto er eventjes goed te laten uitzien. Ik kan me niet voorstellen dat elke tweedehands een volledige Wax-It style detailbeurt krijgt alvorens ie wordt verkocht. Niet voor m'n BMW. Daar heb ik al zo'n 70 potjes en flesjes voor. Quote
BWS 3.202 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 bestaat er een equivalent van poorboys blackhole of iets anders boordevol fillers dat samengaat met Gyeon Cancoat? Quote
ex-Mooseman 14.585 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Ligt er al Cancoat op? Of wil je eerst een glaze leggen, en aftoppen met Cancoat? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.