Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Beetje typisch voor rainrepellents. Ruitenwissers niet gebruiken, en rap genoeg rijden. Goh, zou ik toch niet zeggen. Ik rijd al jaren met Nanolex en daar had ik dat niet. Nu bij de Gyeon wel. Ik rijd 90% van de tijd snelweg, maar soms moet je bij lichte regen toch nog wissen, omdat de druppels niet groot genoeg worden om te gaan rollen. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Ik heb ooit deze spuitbus gekregen: Tot hiertoe werkt die nog altijd, terwijl andere het al lang begeven hebben. Jammer genoeg kan ik deze niet te koop vinden in België. Zijn er andere goede alternatieven? Verder zoek ik ook een goede 1 staps polish, ik heb nog een oude dap500 liggen, dus machinaal is geen probleem. Iemand suggesties? Suggesties voor een pad? Ben die al tegen gekomen, maar in Oudenaarde hebben ze die niet. 1 step: daar hebben ze in oudenaarde wel meer dan eentje van. Misschien die van Sholl met bijhorende pad? Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Goh, zou ik toch niet zeggen. Ik rijd al jaren met Nanolex en daar had ik dat niet. Nu bij de Gyeon wel. Ik rijd 90% van de tijd snelweg, maar soms moet je bij lichte regen toch nog wissen, omdat de druppels niet groot genoeg worden om te gaan rollen. Heb je nog over in je flesje? Ik had dat ook. Voorruit nog eens goed ontvet, 2e laag aangebracht en toen was het beter. Wat ik wel ondervonden heb, een propere voorruit doet enorm veel. Regelmatig eens vlug de ramen proper maken versterkt (of herstelt?) het effect. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Heb je nog over in je flesje? Ik had dat ook. Voorruit nog eens goed ontvet, 2e laag aangebracht en toen was het beter. Wat ik wel ondervonden heb, een propere voorruit doet enorm veel. Regelmatig eens vlug de ramen proper maken versterkt (of herstelt?) het effect. Heb nog over, maar ga er geen 2e laag opzetten. Of zou die helpen tegen de waas? Dat de druppels bij heel fijne regen niet beginnen lopen stoort me niet, die spatten kapot in zeer fijne deeltjes. Moet dan elke 30 seconden ofzo eens op da hendeltje van de wisser duwen Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 De vooruit in dit geval heeft al wat te verduren gehad (versleten ruitenwissers vermoed ik). @@Simoni raadde me een 2e laag aan, en dat heeft geholpen. Maar als het glas ietwat vettig wordt, merk je dat vrij snel. Tussen de wasbeurten door even oppoetsen (maar ik heb dan ook een allergie gekweekt tegen vuile ramen...) Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 De vooruit in dit geval heeft al wat te verduren gehad (versleten ruitenwissers vermoed ik). @@Simoni raadde me een 2e laag aan, en dat heeft geholpen. Maar als het glas ietwat vettig wordt, merk je dat vrij snel. Tussen de wasbeurten door even oppoetsen (maar ik heb dan ook een allergie gekweekt tegen vuile ramen...) Ruitenwissers zijn vervangen bij mijn onderhoud (kleine 2 maand geleden ondertussen), ruit zelf heeft al wat afgezien maar was toch heel net na het polieren. Maar ik ga het eens proberen door ze af te kuisen, al moet ik er dan een dagelijkse gewoonte van maken. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Als het niet regent is dat niet nodig he . Maar (ik zeg maar wat) elke 250km in de regen. Afhankelijk van welke vervuiling er uit de lucht valt. In de winter had ik er meer last van dan nu. (al is de auto met Gyeon View niet meer in mijn bezit) Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Als je in het donker in de regen van die mooie stralen ziet van de straatverlichting... zijn de krassen in je glas dieper dan wat een laagje coating kan vullen. Vandaar de 2e laag. Simon kan dat beter uitleggen, maar daar kwam het op neer. Ik kon enkel bevestigend knikken. Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 'k Heb 'm al bijna een jaar maar pas nu voor 't eerst gebruikt. :rolleyes: Anywayz : fuck me, die PAW900, wat een beest. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Ivm die coating. Meer gebruiken of harder wrijven. De Gyeon is wat minder geconcentreerd en vereist meer product. Bij die ruitencoatings kan er ook iets op de coating liggen. Spraywax, quick detailer, shampoo resten, ruitenvloeistof... Die allen de werking van uw coating kunnen beïnvloeden. Tijdig kuisen met een zuivere glasreiniger of ontvetter dus Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Ik ben eigenlijk nog nooit 100% overtuigd geweest van zo een coating op mijn voorruit. Ja ik zie een verschil, maar nu niet om te zeggen dat ik zonder ruitenwissers aan kan rijden. Ik krijg daar altijd van die fijne druppeltjes op tussen de grote, en die moet je toch weg wissen, dus het voordeel is ergens gewoon weg. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Om een goede werking te bekomen moet de ruit regelmatig gereinigd worden. Groot verschil als een auto pakweg 3weken niet gewassen werd. Auto van m'n vader bvb. Nu is de werking nog aanwezig maar teleurstellend. Als die nu goed gewassen en ontvet wordt dan is dat opnieuw perfect. Omdat de coating weer helemaal zuiver is en dus het water kan afstoten. Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Ik ben daar zeer tevreden van, eigenlijk. En ik ben geen "poetser", kar staat vaak onzuiver. Ik ben wel erg makkelijk qua 'zicht': ik kijk makkelijk door wat druppels heen, da's voor iedereen anders. Aan lagere snelheden werkt het niet en als 't niet doorregent is 't ook maar zozo (spray alleen, b.v., is een lastige), maar als 't echt regent en je rijdt harder dan pakweg 80 is dat toch erg efficiënt? Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Vanaf +-70km/u en geen spray idd. Dus enkel 's nachts op de snelweg? Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Dus enkel 's nachts op de snelweg? Ik bedoel dat het moet regenen, wanneer er enkel een nat wegdek is dan is de spray / nevel te fijn om echt druppels te vormen die mooi aflopen. In de regen en druk verkeer werkt dat ook perfect. Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 Vandaag de Gyeon wetcoat geprobeerd en was aangenaam verrast. 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Waardoor was je aangenaam verrast? Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Hoe snel het werkt en vraag mij af hoe ze het doen. Op een natte wagen sprayen, meteen afspuiten met HD reiniger en je ziet het water er al af parelen. Benieuwd hoe lang dit effect gaat blijven. Vanmorgen heeft het hier al goed geregend en de druppels glijden er in snel tempo vanaf en dat heeft mij allemaal maar 5 min werk gekost. 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Rubberresten verwijderen met WD40 een strak plan? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Rubberresten verwijderen met WD40 een strak plan? Tar remover van ofwel Gyeon , nanolex of Auto Finesse Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Tar remover van ofwel Gyeon , nanolex of Auto Finesse 'k ga dus nog eens moeten binnenspringen als ik naar Daeninck ga Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 WD40 gaat ook. Wel wassen erna want dat laat nogal wat vettigheid achter Gebruikte dat altijd om de moto mee te kuisen Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Ik ben eigenlijk nog nooit 100% overtuigd geweest van zo een coating op mijn voorruit. Ja ik zie een verschil, maar nu niet om te zeggen dat ik zonder ruitenwissers aan kan rijden. Ik krijg daar altijd van die fijne druppeltjes op tussen de grote, en die moet je toch weg wissen, dus het voordeel is ergens gewoon weg. Beste wat ooit werkte was Rain-X, maar dan mocht je ook effectief niet je ruitenwissers gebruiken. Na gebruik begonnen de druppels weg te waaien bij 30-40 km/u. En dat was natuurlijk geen echte coating. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.