CMon 503 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Een glaze als Poorboys Blackhole zit barstensvol fillers. Nadeel is de heel beperkte standtijd (enkele wasbeurten, één carwashbeurt), die je wel wat kunt verlengen door er een wax of sealant bovenop te zetten. Maar dat is niet wat je zoekt, denk ik (niet duurzaam genoeg). Het nieuwe wondermiddel uit het Verre Oosten, en misschien iets voor jou: Soft99 Fusso Coat Dark (of Light) http://www.wax-it.be/webshop/soft99-fusso-coat-12-months-wax-dark.html. Er wordt een lange standtijd geclaimd (12 maanden is heel lang, 6 maanden zou al OK zijn), mooie glans, en redelijk veel fillers. Niet mijn ding, maar misschien wel iets voor jouw auto. Ik heb die Soft99 Fusso Coat in september op mijn auto gezet en aan de beading te zien is dat nog niet uitgewerkt. Staat wel altijd binnen en ziet nooit carwash. Wat wel eens voorvalt is dat hij een maandje (of 2 in de examens) vuil blijft staan. 1 Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Ik heb die Soft99 Fusso Coat in september op mijn auto gezet en aan de beading te zien is dat nog niet uitgewerkt. Staat wel altijd binnen en ziet nooit carwash. Wat wel eens voorvalt is dat hij een maandje (of 2 in de examens) vuil blijft staan. Klinkt goed. Makkelijk aan te brengen en af te nemen? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Klinkt goed. Makkelijk aan te brengen en af te nemen? Ja, gewoon niet te lang laten drogen voor je gaat afwrijven Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Optie 2 De glaze kan er voor zorgen dat je Cancoat minder goed hecht, en de standtijd dus negatief beïnvloed wordt. 1 Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Ja, gewoon niet te lang laten drogen voor je gaat afwrijven Dan gaan we eens een bestellingske placeren. Quote
BWS 3.202 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Idd, dacht ik al. Vandaar de vraag of er iets compatibel is met Cancoat Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Bankkaske niet bij. Het zal voor morgen zijn. Is er een AM-kortingscode op de Wax-It webshop? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Bankkaske niet bij. Het zal voor morgen zijn. Is er een AM-kortingscode op de Wax-It webshop? WIJZIJNGEENPAUPERS Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 WIJZIJNGEENPAUPERS Daarom dat je met een Mercedes uit het jaar kruik rijdt? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Daarom dat je met een Mercedes uit het jaar kruik rijdt? Dat noemen ze vintage. Die gaan geld tegenwoordig + ik ben student, wat is jouw uitvlucht om een BEEJEMWEE uit het jaar toebak te rijden? Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Dat noemen ze vintage. Die gaan geld tegenwoordig + ik ben student, wat is jouw uitvlucht om een BEEJEMWEE uit het jaar toebak te rijden? Ik voel me ook nog student. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Ik voel me ook nog student. In de school van het leven. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 In de school van het leven. Universiteit! Nee, ik heb dat ding ooit eens in een zotte bui gekocht, en ik ben bang dat als ik 'm verkoop er niets meer in de plaats komt. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Universiteit! Nee, ik heb dat ding ooit eens in een zotte bui gekocht, en ik ben bang dat als ik 'm verkoop er niets meer in de plaats komt. Idem, bang dat er nooit meer iets uniek in de plaats komt en ik de gemiddelde twintiger in een 1 Reeks word. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Idem, bang dat er nooit meer iets uniek in de plaats komt en ik de gemiddelde twintiger in een 1 Reeks word. Zo uniek is mijn doos nu ook weer niet. Maar het is een leuk autootje, en prijs/kwaliteit/prestaties/BMW niet veel beters te vinden. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Zo uniek is mijn doos nu ook weer niet. Maar het is een leuk autootje, en prijs/kwaliteit/prestaties/BMW niet veel beters te vinden. Mijn tank ook niet, maar wel voor mijn leeftijd. Zelfs hier in de buurt Quote
luigi 46 Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Heeft er iemand ervaring met de dap 900/dap 900 plus in combinatie met menzerna/scholl polishes? Ik overweeg al een tijdje om zo een setje te kopen voor thuis gebruik. Toch twijfel ik steeds of dat wel een mooi resultaat gaat geven en of het niet te moeilijk is in gebruik... Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Idem, bang dat er nooit meer iets uniek in de plaats komt en ik de gemiddelde twintiger in een 1 Reeks word. De gemiddelde 20-er rijdt in een 1 reeks. AM 3 Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 26 april 2016 Geplaatst: 26 april 2016 Heeft er iemand ervaring met de dap 900/dap 900 plus in combinatie met menzerna/scholl polishes? Ik overweeg al een tijdje om zo een setje te kopen voor thuis gebruik. Toch twijfel ik steeds of dat wel een mooi resultaat gaat geven en of het niet te moeilijk is in gebruik... Ik ben toch content van mijn DAP 900 v.2 icm met de Menzerna-spullen (500 & 2500).Belangrijk zijn ook de pads die je gebruikt: ik heb Monello, Gloss-it, Menzerna en Hexagon-pads. Monello (zwart en wit): redelijk Menzerna: rap versleten, en net te klein voor de backingplate van de DAP Gloss-it (oranje): mijn eerste is ontploft (te lang, te warm, te veel product), maar direct een nieuwe gekregen Hexagon (wit/blauw/zwart): tot nu toe content van (drie auto's mee gedaan) Quote
Phil 12.497 Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 18/08/2015 besteld. @@Simoni (bestelling #120115474) Nog nieuws? @@Simoni Thx. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 29 april 2016 Geplaatst: 29 april 2016 Nog nieuws? @@Simoni Thx. K heb je even gemaild. 1 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 29 april 2016 Geplaatst: 29 april 2016 Heeft er iemand ervaring met de dap 900/dap 900 plus in combinatie met menzerna/scholl polishes? Ik overweeg al een tijdje om zo een setje te kopen voor thuis gebruik. Toch twijfel ik steeds of dat wel een mooi resultaat gaat geven en of het niet te moeilijk is in gebruik... Het blijft natuurlijk machinaal polijsten en het is niet iets wat je even rap rap kan doen. Je moet er dus wel de tijd voor nemen om de voorbereiding correct uit te voeren en het polijstwerk nadien goed aan te pakken. Het behalen van een goed resultaat kan daarna al snel volgen. De 900 en de 900+ zijn beide perfecte machines om thuis aan de slag te gaan dus daar moet je je geen zorgen om maken. Daarnaast heb je zowel met Scholl als Menzerna professionale polijstpastas waarmee je toch makkelijk kan werken. Quote
Glenn 138 Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Ik heb ooit deze spuitbus gekregen: Tot hiertoe werkt die nog altijd, terwijl andere het al lang begeven hebben. Jammer genoeg kan ik deze niet te koop vinden in België. Zijn er andere goede alternatieven? Verder zoek ik ook een goede 1 staps polish, ik heb nog een oude dap500 liggen, dus machinaal is geen probleem. Iemand suggesties? Suggesties voor een pad? Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Vraagje voor @@Simoni of @@Wax-it.be Ik heb een tweetal weken terug Gyeon Q2 View gehaald bij jullie, heb deze een week terug ook aangebracht op de voorruit. Doet perfect wat het moet doen, maar als ik de wissers toch eens laat lopen, dan blijft er precies een waas achter net na de wisser. Wel zeer kort en verdampt/verdwijnt zeer snel. Denk dat dat er geen seconde op blijft. Toevallig een idee hoe dat zou komen? Is er iets aan te doen om dat te verhelpen? Ik heb zowel op de ruit als op de wissers wat Q2 View aangebracht, zoals in de handleiding stond. De waas zelf blijft maar een fractie van een seconde daar, maar het vermindert de focus op de weg toch even. Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Beetje typisch voor rainrepellents. Ruitenwissers niet gebruiken, en rap genoeg rijden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.