Ralph 76 Geplaatst: 19 augustus 2018 Geplaatst: 19 augustus 2018 Trok je ergens vocht mee van uit een bepaalde kier?Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 19 augustus 2018 Geplaatst: 19 augustus 2018 Bah neen, ‘t was op de motorkap Quote
dane 1.985 Geplaatst: 19 augustus 2018 Geplaatst: 19 augustus 2018 Mijn ervaring is : na één paneel te doen , direct over gaan met een andere doek . Zeker niet te lang wachten. Grote stukken verdelen . Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 19 augustus 2018 Geplaatst: 19 augustus 2018 Ik spray een derde, tot de helft van de motorkap in, en wrijf direct open, flip de doek, en wrijf op.Bij het open wrijven liep het direct mis: onmiddellijk die vette vegen, die ik amper weg kreeg.Ook als ik op doek sprayde, en dan zo op de lak, had ik dat vet gedoe.Volgende keer nog eens proberen, en wat beeldmateriaal maken als het weer van dat is.Volgens mij ligt het aan het weer Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 19 augustus 2018 Geplaatst: 19 augustus 2018 57 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Volgens mij ligt het aan het weer Vanmorgen gaan mountainbiken, echt vochtige lucht wel... Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 19 uren geleden, ex-Mooseman zei: Vandaag heb iets vervelend aan de hand gehad met de quickdetailer van Autofinesse. Ik bleef maar vette vegen hebben. Allerlei (schone) doeken geprobeerd, ook de specifieke doek voor quickdetailer van zowel Microfibre Madness als die van Autofinesse zelf, maar het bleef maar smeren . Uiteindelijk heb ik het weg gekregen met Autofinesse Crystal (glasreiniger, die nogal ontvettend werkt). Vroeger heb ik dat nog gehad, maar toen was het putje winter, met temperaturen tegen het vriespunt, en hoge vochtigheid. Met de auto in een verwarmde garage te rijden, was het toen opgelost. Ik gebruik Autofinesse Finale al jaren, naar grote tevredenheid, eerste keer dat ik er zo’n miserie mee heb (net nu ik voor de eerste maal zo’n ‘pro’-bidon van 5 liter heb gekocht. Nanolex Final Finish 10x beter. Mooi glans, verwijdert zelfs opgedroogde vlekken, kan zelfs dienen als glasreiniger, klein beetje waterafstotend en kan zelfs verbazend goed in de zon gebruikt worden, imo. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 1 hour ago, Alexx said: Nanolex Final Finish 10x beter. Mooi glans, verwijdert zelfs opgedroogde vlekken, kan zelfs dienen als glasreiniger, klein beetje waterafstotend en kan zelfs verbazend goed in de zon gebruikt worden, imo. Stinkt wel vind ik Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 2 uren geleden, Alexx zei: Nanolex Final Finish 10x beter. Mooi glans, verwijdert zelfs opgedroogde vlekken, kan zelfs dienen als glasreiniger, klein beetje waterafstotend en kan zelfs verbazend goed in de zon gebruikt worden, imo. Top product inderdaad. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 Meguiar's Last touch vind ik ook nog altijd top en niet duur. Bij de laatste bestelling iets van Chemical Guys (Speed Wipe denk ik?) besteld maar volgende keer terug Last Touch Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 1 uur geleden, Monterey Jack zei: Stinkt wel vind ik Op de auto aanbrengen he! Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 tot gisteren was ik dus heel tevreden over de Autofinesse Finale. Mijn dochter maakt daar zelfs haar hier gitaar proper mee. Goed, ik heb nog een bidon met zeker 4 liter in staan, liefst moet dat dus eerst op voordat ik met een ander merk begin. Meguiars heb ik ook nog gehad, vond ik minder dan Finale, Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 Ik poets mijn bril daarmee Quote
Ralph 76 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 tot gisteren was ik dus heel tevreden over de Autofinesse Finale. Mijn dochter maakt daar zelfs haar hier gitaar proper mee. Goed, ik heb nog een bidon met zeker 4 liter in staan, liefst moet dat dus eerst op voordat ik met een ander merk begin. Meguiars heb ik ook nog gehad, vond ik minder dan Finale,Kan zijn dat mijn 5l bijna op is. (Moet nog eens kijken) Desnoods koop ik die 4l over van jou.Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 Ik probeer het bij de volgende wasbeurt nog wel eens. Het is nu niet dat daar telkens zes maanden tussen zit. En als ik dan nog miserie heb, hou ik je aanbod in het achterhoofd. Bedankt. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 Telkens als ik Finale gebruik, heb ik dezelfde problemen als degene die jij beschrijft.Ik vind de producten van AF heerlijk en sterk qua prijs/kwaliteit, maar hun quick detailer... not so much. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 zijn dit soort dingen de moeite? http://www.wax-it.be/webshop/nanolex-washcoat.html Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 1 uur terug, teus_ zei: zijn dit soort dingen de moeite? http://www.wax-it.be/webshop/nanolex-washcoat.html Werkt heel goed! Stukken beter dan wetcoat vind ik persoonlijk. Mooie beading en mooie glans. Ik doe het 1x in de maand om mijn coating zelfs wat te “beschermen”. Maar werkt ook heel goed op auto’s die niets van coating hebben. Verschil is enorm. 2 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 Zou ik wel eens durven proberen dan! Dus wassen, afspoelen, applicatie, 2 minuten laten werken, afspoelen, en dan je auto drogen? Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 Na 34.000 km begint het lederen stuur van m'n auto stilaan te blinken. Wel langer volgehouden dan de tweedehandswagen die ik testreed en die het na 20k al had Tips & tricks? 1 Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 3 minuten geleden, Lotuzzz zei: Na 34.000 km begint het lederen stuur van m'n auto stilaan te blinken. Wel langer volgehouden dan de tweedehandswagen die ik testreed en die het na 20k al had Tips & tricks? Uw driving gloves uit de MX5 halen? Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 45 minuten geleden, Lotuzzz zei: Zou ik wel eens durven proberen dan! Dus wassen, afspoelen, applicatie, 2 minuten laten werken, afspoelen, en dan je auto drogen? Klopt. Ik laat dat spul zelfs maar een halve minuut ofzo inwerken. Om plekken te vermijden 1 Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 Zou me graag een 'basis' pakket aanschaffen om de Mini ietwat deftig te onderhouden, maar de moed zakt in mijn schoenen als ik door eender welke detailer webshop blader, ik wil geen top-of-the-line producten maar ook geen brol. Het idee is om me te beperken tot wassen, kleien, bescherming, velgen, banden en zwarte kunststof van wielkasten. Ik veronderstel dat alles wat chrome is of lijkt ook gewoon kan onderhouden worden met 1 van de producten uit voorgaande stappen? Iemand hier die per stap een aantal producten kan aanbevelen? Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 3 uren geleden, Lotuzzz zei: Na 34.000 km begint het lederen stuur van m'n auto stilaan te blinken. Wel langer volgehouden dan de tweedehandswagen die ik testreed en die het na 20k al had Tips & tricks? Ik ben tevreden met de doekjes van Dr. Leather. Product bestaat ook in vloeibare vorm dat je vernevelt, maar die doekjes zijn gebruiksvriendelijker. Je vindt ze zeker in @Wax-it.be zijn webshop. Voor de (semi) wekelijkse beurt gebruik ik een algemene interieurcleaner (Nanolex of Total van Auto Finesse). Van beide content, maar Nanolex ruikt beter :) Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 6 minuten geleden, vince522 zei: Zou me graag een 'basis' pakket aanschaffen om de Mini ietwat deftig te onderhouden, maar de moed zakt in mijn schoenen als ik door eender welke detailer webshop blader, ik wil geen top-of-the-line producten maar ook geen brol. Het idee is om me te beperken tot wassen, kleien, bescherming, velgen, banden en zwarte kunststof van wielkasten. Ik veronderstel dat alles wat chrome is of lijkt ook gewoon kan onderhouden worden met 1 van de producten uit voorgaande stappen? Iemand hier die per stap een aantal producten kan aanbevelen? Herkenbare situatie waarin ik enkele jaren geleden ook stond. Basis is voor mij: twee emmers, deftige washandschoen, droogdoek, shampoo, velgenreiniger, interieurreiniger en glasreiniger. En toegang tot tuinslang/hogedrukreiniger. Kleien doe je maar als het nodig is, hangt sterk af van waar je je auto parkeert en hoeveel kilometers je maakt. Bescherming... tja, veel mogelijkheden: gaande van een zeer tijdelijke oplossing (bv. Auto Finesse Aqua Coat) tot permanent (XPEL). Daartussen heb je dan nog sealants, waxes, coatings, ... Op @Wax-it.be zijn site staan een aantal goeie tutorials. Die zou ik zeker als eens doornemen om de basis mee te hebben. Succes! Quote
teus_ 245 Geplaatst: 28 augustus 2018 Geplaatst: 28 augustus 2018 6 hours ago, Alexx said: Werkt heel goed! Stukken beter dan wetcoat vind ik persoonlijk. Mooie beading en mooie glans. Ik doe het 1x in de maand om mijn coating zelfs wat te “beschermen”. Maar werkt ook heel goed op auto’s die niets van coating hebben. Verschil is enorm. ah, goed. hier zou ik het ook 1x in de maand toepassen. ik veronderstel dat je wax langer meegaat. ik moet nog zien hoe lang ik er over ga doen om mijn auto met de hand te kleien/waxen, en of dat het mij allemaal waard is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.