Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten


Ik heb het nog gepolierd met temperaturen rond de 5 graden. Ik zou het niet meer opnieuw doen. Net als bij +25 graden.

Tussen 15 en 20 graden is ideaal.
Wax en polijstmiddel op kamertemperatuur verwerken veel gemakkelijker.

Luchtvochtigheid speelt ook een grote rol. Hoe hoger, hoe ambetanter werken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, B3noît zei:

Zonet ook voor gehad... Fake browser history injection

Wel, daar had ik graag eens de mening over van de deskundigen. Is dat nu zo of niet?

Anderzijds; wat met een foam lance, is dat nu echt een meerwaarde in de wasbeurt of eerder een internet hit? Ik ben hier en daar aan het rondkijken op internet, naar aanschaf van een hogedruk voor na de verhuis, maar ben er dus nog niet aan uit welk toestel en of ik zo'n foam lance zou aanschaffen of niet...

Om eerlijk te zijn vind ik de Kranzle in prijs echt overkill voor mijn gebruik (800€), aan andere kant heb ik bijvoorbeeld genoeg met een BOSCH AQT 45-14? Ik ken er helaas te weinig van, maar zoiets lijkt me zeker al goed genoeg voor mijn gebruik (wassen/afspuiten auto's, afspuiten witte muur/terras,...)?

 

Daar zal je zeker al mee uit de voeten kunnen. Belangrijker dan de druk waarmee hij kan spuiten is het debiet. Met een hoger debiet heb je meer water dat er tegen 140 bar uitkomt. Meer water is meer krachten en sneller werken. Vergelijk het met je auto af te spoelen met bekertjes of met emmers :)

Een Kranzle is inderdaad overkill, maar zal wel 20j meegaan.

Ik gebruik al jaren een foamlance en het loont imo wel de moeite. MAAR:

  • je moet het gebruiken met de deftige hogedrukreiniger. Met een hoog debiet dus, om het vuil goed weg te kunnen spuiten
  • Ik gebruik het product (Bilt Hamber Auto Foam) puur in de foam lance en niet "1cm en de rest vullen met water". In dat laatste geval krijg je ook een mooie schuimlaag maar is het product zo fel verdund eer het op de wagen komt dat het geen of nauwelijks nog effect heeft.
    Ik heb ooit getest hoeveel product mijn foam lance gebruikt in een bepaalde stand en heb zo kunnen berekenen op welke stand hij moet staan om de juiste oplossing  op de auto te krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je input!
Ik dacht dat ie 450l/min had. Meestal ligt het rond 400 l en beste zitten rond de 500-550l. Ik denk dus dat het voor mijn gebruik volstaat.

Bedankt ook voor de shampoo/foam zelf.
Mijn vraag was ook of de foam aan je coating zit? Want dat is toch meestal hetgeen je hierrond hoort, dat het waxlaag verdunt/beschadigd. Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal tast dat je waxlaag niet aan, moet je per product eens bekijken. Auto Foam tast het naar mijn weten niet aan. Ik denk dat het fysiek contact bij het wassen de grootste boosdoener tbh. Na iedere wasbeurt een quick detailer gebruiken dus ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, J3nkins said:

En altijd binnen doen. Als er buiten wat vuiligheid op valt, doe je meer slecht dan goed...

onzin, al veel wagens buiten gepolierd...gewoon quick detailer en microvezel gebruiken, vlak voor je  gaat polieren even over je paneel gaan die je net wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onzin, al veel wagens buiten gepolierd...gewoon quick detailer en microvezel gebruiken, vlak voor je  gaat polieren even over je paneel gaan die je net wil doen.

Ik doe het ook zo, liever buiten dan binnen, trouwens. Tegen dat het binnen klaar genoeg is, moet je al heel veel verlichting ophangen. En binnen klinkt dat geluid van de machine nog eens zo hard.
Waxen of glazen daarentegen, dat doe ik nogal dikwijls eens indoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Met wat reinig je het best tussen de letters van een typebenaming/logo?
Auto Shampoo en een detail borstel om er tussen te "vegen".

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bossie zei:

Met wat reinig je het best tussen de letters van een typebenaming/logo?

Auto Finesse heeft zo’n setje van 3 borstels. Ideaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typeaanduiding verwijderen op een bijna 6 jaar oude wagen, is dat nog aan te raden? Of ga je vaak nog een afdruk zien, zelfs na deftig te polieren?
Zilveren auto.

Naar 't schijnt zie je bij donkere auto's vaker de afdrukken.

Had precies zo'n kit zien passeren in de webstore van Wax-It maar vind het niet meteen terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jochen zei:

Heb toch een aantal keren lettertjes verwijderd en daar was nooit iets van te zien achteraf. Lijm verwijderen en even polieren.

What he said!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Welk bandenzwart kunnen jullie mij aanraden? Liefst iets dat gemakkelijk aan te brengen is en lang zichtbaar blijft. Ook niet teveel "wet look".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid