Glenn-N 8.593 Geplaatst: 29 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2018 Heb ze nu al even maar de metaaldraad kern buigt te vaak door. Waarschijnlijk ook gewoon slijtage. Quick detailer moet ik ook opnieuw hebben... Menzerna, Poorboys of Nanolex Final Final finish? Auto Finesse heb ik soms strepen, droogt soms moeilijk op. edit: en shampoo. Poorboys fles is leeg. Keuzestress. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 29 oktober 2018 Geplaatst: 29 oktober 2018 Auto Finesse Finale vind ik niet top. De Nanolex is de beste QD die ik al gebruikte. Auto Finesse Lather vind ik dan weer wel goed, da’s de shampoo. 1 Quote
ex-Mooseman 14.603 Geplaatst: 29 oktober 2018 Geplaatst: 29 oktober 2018 Die EZ gaat al langer mee dan de auto’s die ik ermee kuis [emoji3].Finale is zeer gevoelig aan de luchtvochtigheid. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 29 oktober 2018 Geplaatst: 29 oktober 2018 Nanolex Final Finish. Zonder twijfel! Handig bij het drogen van de auto. Of zelfs opgedroogde vlekken. Mooie gladde finish. Echt top! Niet twijfelen. 1 Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 29 oktober 2018 Geplaatst: 29 oktober 2018 Als je auto een coating heeft. Eerst foamen en nadien Nanolex Pure shampoo. Geen vettige shampoo, gewoon een heel goede neutrale shampoo die goed reinigt. Bescherming en waterafstotendheid, daar zorgt uw coating voor mocht je geen coating hebben, nanolex Washcoat... echt een aanrader 1 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 29 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2018 Thanks voor de tips, net besteld. Kan weer lange tijd verder. Nanolex Final Finish 750ml Nanolex Pure Shampoo 750ml Nanolex Washcoat 200ml AF Verso AF Woolies Gyeon Q2 Tire Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Top. Ga je heel tevreden van zijn! 1 Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Nanolex Final Finish. Zonder twijfel! Handig bij het drogen van de auto. Of zelfs opgedroogde vlekken. Mooie gladde finish. Echt top! Niet twijfelen.Inderdaad, ik wil alleen deze nog. Stinkt wel wat maar het resultaat is subliem.Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk Quote
teus_ 245 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Met dit topic te lezen heb ik mijn Gyeon Q2 View weer uit gehaald en aangebracht. Straks eens zien hoe het helpt met de regen. Volgende keer ga ik wel de ruit kleien, maar ik had geen product meer om het aan te brengeN. Ik heb nog ergens Rain-X staan, zal ik aanbrengen op de zijruiten. Eens zien of ik het nu wat regelmatiger doe. Degelijke hydrofobische producten zijn te duur om aan te brengen op de zijruiten. Iemand een idee hoe lang rain-x blijft werken op zijruiten? Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Hangt er allemaal van af of de wagen buitenslaapt, regelmatig gewassen wordt... Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Had het al effe in de whatsapp gezet ook: Is dit vernis of Gyeon Rim? Indien vernis, hoe op te lossen? Is een BMW velg, mijn velgen hebben 0,0 borduurschade. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Wat heb je er al mee gedaan? Als het Gyeon Rim is, dan zou het er moeten afgaan met ofwel de tijd ofwel met polieren (= snel). Als het vuil is, zou ik persoonlijk proberen met klei en/of een tar remover. Onlangs was ik aan velgen bezig waar er vocht onder de clear coat kruipt, bekend fenomeen bij dat specifieke type (styling 108): Ik hoop dat je niet hetzelfde voorhebt, want daar kan je volgens mij weinig aan doen Quote
teus_ 245 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 33 minutes ago, Alexx said: Hangt er allemaal van af of de wagen buitenslaapt, regelmatig gewassen wordt... staat altijd buiten, 2x per maand gewassen? Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 2 hours ago, J3nkins said: Wat heb je er al mee gedaan? Als het Gyeon Rim is, dan zou het er moeten afgaan met ofwel de tijd ofwel met polieren (= snel). Als het vuil is, zou ik persoonlijk proberen met klei en/of een tar remover. Onlangs was ik aan velgen bezig waar er vocht onder de clear coat kruipt, bekend fenomeen bij dat specifieke type (styling 108): Ik hoop dat je niet hetzelfde voorhebt, want daar kan je volgens mij weinig aan doen Ik heb er nog niks mee gedaan. Er ligt ook niks op he. Er zit een gat in de bovenste laag. Alleen weet ik niet of die laag vernis is of Gyeon. Al denk ik wel vernis, want ik neem aan dat je de laag Gyeon niet met je nagel kan voelen... Mischien duidelijker op volgende foto (vergroot) : Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Ik denk toch ook dat dat vernis is wi moatje. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 De Gyeon laag voel je inderdaad niet, dus wellicht vernis/clear coat Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Volgende week komen de wintervelgen erop, dan ga ik deze goed schoonmaken en er toch eens mee bij BMW langs gaan... Zijn tenslotte hun velgen, mijn auto is een renting Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 1 minuut geleden, DDke zei: Volgende week komen de wintervelgen erop, dan ga ik deze goed schoonmaken en er toch eens mee bij BMW langst gaan... Zijn tenslotte hun velgen, mijn auto is een renting Benieuwd wat het verdict zal zijn. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 20 hours ago, Glenn-N said: Thanks voor de tips, net besteld. Kan weer lange tijd verder. Nanolex Final Finish 750ml Nanolex Pure Shampoo 750ml Nanolex Washcoat 200ml AF Verso AF Woolies Gyeon Q2 Tire 20 hours ago, Glenn-N said: Thanks voor de tips, net besteld. Kan weer lange tijd verder. Nanolex Final Finish 750ml Nanolex Pure Shampoo 750ml Nanolex Washcoat 200ml AF Verso AF Woolies Gyeon Q2 Tire Die woolies vind ik maar niets. EZ's combineren met een simpel borsteltje voor de voorkant en een goeie velgenreiniger zijn goud waard. 8 hours ago, Luv4DLM said: Inderdaad, ik wil alleen deze nog. Stinkt wel wat maar het resultaat is subliem. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk Inderdaad, een betaalbaar en welruikend alternatief is de Koch Chemie (Allround) QuickShine. Efficientie op echt hardnekkig kalk is iets lager maar de geur een pak beter. 7 hours ago, teus_ said: Met dit topic te lezen heb ik mijn Gyeon Q2 View weer uit gehaald en aangebracht. Straks eens zien hoe het helpt met de regen. Volgende keer ga ik wel de ruit kleien, maar ik had geen product meer om het aan te brengeN. Ik heb nog ergens Rain-X staan, zal ik aanbrengen op de zijruiten. Eens zien of ik het nu wat regelmatiger doe. Degelijke hydrofobische producten zijn te duur om aan te brengen op de zijruiten. Iemand een idee hoe lang rain-x blijft werken op zijruiten? Kleien kan ook met water, maar dan maak je lichte vegen (marring) op lakwerk. Op glas kan 't dus wel. Ik zou de echte (view of ultraglass) op alle ramen aanbrengen. Op zijruiten gaat de werking nooit verloren gaan! 1 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 6 november 2018 Auteur Geplaatst: 6 november 2018 Hoe verwijder ik best een oude waxlaag? Emmer shampoo met scheutje AF APC? Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 6 november 2018 Geplaatst: 6 november 2018 Vorige week de gyeon mild clay getest. Heel tevreden van. De vorige vond ik veel te grof. Staat ook bij dat het een “daily clay” was en leek de coating niet aan te tasten, maar kreeg toch groffe stukjes vuil weg. Heb maar klein stukje geprobeerd. (En niet op mijn auto :D) Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 6 november 2018 Auteur Geplaatst: 6 november 2018 14 minuten geleden, teus_ zei: nee, kleien. Nieuw setje velgen in de AF Mint Rims gezet, banden dienen nog gemonteerd te worden. Heb echter de binnenzijde ook mee gewaxt, daar waar dus het velglood komt te kleven. Zo laten of afnemen? Quote
teus_ 245 Geplaatst: 6 november 2018 Geplaatst: 6 november 2018 6 hours ago, Glenn-N said: Nieuw setje velgen in de AF Mint Rims gezet, banden dienen nog gemonteerd te worden. Heb echter de binnenzijde ook mee gewaxt, daar waar dus het velglood komt te kleven. Zo laten of afnemen? goh. het zekerste is reinigen met isopropanol. haalt alle wax, vettigheid,... weg. ik gebruik dat echt voor alles. https://www.traxjh.com/sites/default/files/TRAX_why_do_adhesive_weights_fall_off_WEB.pdf daar zeggen ze ook isopropanol. 1 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 6 november 2018 Auteur Geplaatst: 6 november 2018 Thanks! Nog benieuwd naar de mening van @Simoni ofzo? Oblitarate ook een optie? Of laten zitten. Anders even langs de Brico voor een bus Isopropanol. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.