Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 3 minuten geleden, Wax-it.be zei: Idd, prijs / kwaliteit top combo en héél gebruiksvriendelijk! Indien het duurzamer moet zijn: GYEON Fabric Cleaner + Fabric Coat Ik zal eens langs komen. Auto staat buiten en gaat heel de winter daily gebruikt worden. Balans tussen prijs/kwaliteit en duurzaamheid is belangrijk 1 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 2 uren geleden, Wax-it.be zei: Idd, prijs / kwaliteit top combo en héél gebruiksvriendelijk! Die bescherming, kan je die gewoon buiten aanbrengen, of moet de auto x aantal uur droog/proper staan? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 5 minuten geleden, Framfy zei: Die bescherming, kan je die gewoon buiten aanbrengen, of moet de auto x aantal uur droog/proper staan? Kan perfect buiten, maar time het wel goed met een dag zoals vandaag dat het toch zeker droog blijft! 1 Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 31 oktober 2024 Geplaatst: 31 oktober 2024 #noobquestion Ik heb onderstaande snow foamer maar wat is de verhouding water/product voor zoiets? Of helemaal geen water nodig? https://www.cardetail.be/product/ik-multi-pro-2-sprayer-drukspuit/ Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 31 oktober 2024 Geplaatst: 31 oktober 2024 Hangt af van je product Staat vermeld op de verpakking normaal. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 31 oktober 2024 Geplaatst: 31 oktober 2024 Ondertussen twee nieuwe zwarte wagens in ons bezit die ik graag zo waskrasvrij mogelijk wens te houden, dus dringt het (laten) wassen met de hand zich op. Gebruik ik best een washandschoen? Of zo'n spons uit hetzelfde materiaal als een washandschoen? En de twee emmer methode, hoeven dat van die veel te dure emmers zijn met grid onderaan? Want die dingen zijn echt overpriced, een gewone emmer kost een euro.. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 31 oktober 2024 Geplaatst: 31 oktober 2024 Gewone emmer will do, gewoon op letten dat je het water tijdig ververst. Ik gebruik nog een derde, voor de velgen. En micro-fiber spons of handschoen: wat je het liefst gebruikt. Ik heb ze beide en vind een handschoen gemakkelijker (ga je niet laten vallen, in tegenstelling tot een spons. Best zou een wollen handschoen zijn, maar dat gebruik ik ook niet. Investeer ook in een goeie droogdoek, en een detailspray voor het drogen te vergemakkelijken. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 4 november 2024 Geplaatst: 4 november 2024 Op 31/10/2024 om 14:22, SB-01 zei: Ondertussen twee nieuwe zwarte wagens in ons bezit die ik graag zo waskrasvrij mogelijk wens te houden, dus dringt het (laten) wassen met de hand zich op. Gebruik ik best een washandschoen? Of zo'n spons uit hetzelfde materiaal als een washandschoen? En de twee emmer methode, hoeven dat van die veel te dure emmers zijn met grid onderaan? Want die dingen zijn echt overpriced, een gewone emmer kost een euro.. Hier staat een goeie beginners handleiding https://wax-it.eu/nl/blog/weekly-wash 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 5 november 2024 Geplaatst: 5 november 2024 Op 31/10/2024 om 14:22, SB-01 zei: Ondertussen twee nieuwe zwarte wagens in ons bezit die ik graag zo waskrasvrij mogelijk wens te houden, dus dringt het (laten) wassen met de hand zich op. Gebruik ik best een washandschoen? Of zo'n spons uit hetzelfde materiaal als een washandschoen? En de twee emmer methode, hoeven dat van die veel te dure emmers zijn met grid onderaan? Want die dingen zijn echt overpriced, een gewone emmer kost een euro.. Eigenlijk moet je een 10-tal sponzen hebben. En per paneel een nieuwe nemen. Ga je zeker geen cross kontanimatie hebben, kans op swirls quasi nihil en minder tijdsintensief en dus ook goedkoper dan een polijstsessie om de zoveel tijd Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 5 november 2024 Geplaatst: 5 november 2024 kont-animatie Van een detail-janet gesproken 1 1 Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 5 november 2024 Geplaatst: 5 november 2024 2 hours ago, Asserti said: Eigenlijk moet je een 10-tal sponzen hebben. En per paneel een nieuwe nemen. En dan 20 emmers? Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 5 november 2024 Geplaatst: 5 november 2024 5 minuten geleden, ir_fuel zei: En dan 20 emmers? gewoon je water verversen elk paneel. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 5 november 2024 Geplaatst: 5 november 2024 Mijn liefde voor de plaatselijke paki wordt groter met elke post dat ik in dit topic lees 2 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 Hier ook. Abo'tje bij de krasstraat om de hoek, lekker makkelijk. Binnenrijden en na 4 minuten weer proper. Het helpt wel dat mijn auto zilver metallic is, dat verdraagt véél krasserij zonder (goed) zichtbaar te zijn. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 Mijn moto's kuis ik ook zelden. Iedere keer dat ik denk er eens tijd voor te maken, ga ik gewoon rijden ermee ipv te kuisen. 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 1 uur terug, gTa zei: Hier ook. Abo'tje bij de krasstraat om de hoek, lekker makkelijk. Binnenrijden en na 4 minuten weer proper. Het helpt wel dat mijn auto zilver metallic is, dat verdraagt véél krasserij zonder (goed) zichtbaar te zijn. Bij wie ga je? Singel of total? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 2 hours ago, gTa said: Mijn moto's kuis ik ook zelden. Iedere keer dat ik denk er eens tijd voor te maken, ga ik gewoon rijden ermee ipv te kuisen. Ik heb dat probleem met mijn auto. Als het weer en de tijd er is om dat ding te wassen, kruip ik op mijn fiets voor een rit 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 9 uren geleden, gewoon ik zei: Bij wie ga je? Singel of total? Abo is bij de Singel. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 7 november 2024 Geplaatst: 7 november 2024 Op 5/11/2024 om 10:56, ir_fuel zei: En dan 20 emmers? Ah nee hè. De gebruikte spons gaat rechtstreeks de wasmand in, dus met 1 emmer kom je toe. vorig weekend Muriel haar g21 in een Gyeon q2 One coating gezet. Sindsdien heeft de zon nog niet geschenen, dus nog niet kunnen evalueren hoeveel fouten ik gemaakt heb 2 Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 11 november 2024 Geplaatst: 11 november 2024 De vraag is misschien al eens gesteld, maar ik vind het niet. Zijn er echt firma's gespialiseerd in het spotrepairen van steenslag? Tot op het punt dat je het bijna niet meer ziet? Of is zoiets een utopie? Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 11 november 2024 Geplaatst: 11 november 2024 8 minuten geleden, Rabbit zei: De vraag is misschien al eens gesteld, maar ik vind het niet. Zijn er echt firma's gespialiseerd in het spotrepairen van steenslag? Tot op het punt dat je het bijna niet meer ziet? Of is zoiets een utopie? Als je een beetje handig bent, kan je dat zelf redelijk goed krijgen. Met een tandenstoker puntje per puntje "opvullen" en al wat te hoog ligt, terug vlakschuren met een Kovax schuurblokje met 3000 velletje. Ik volg een Hollandse griet op Instagram die dat geregeld uitlegt adhv filmpjes: detailing_girl 1 Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 11 november 2024 Geplaatst: 11 november 2024 Inderdaad, dat standaard borsteltje dat erbij is moet je niet gebruiken. Zoals gezegd met een tandenstoker of naaldje opvullen, wetsanden en polieren. Natuurlijk is dat arbeidsintensief, en in mijn ogen goed voor een paar puntjes aan te pakken. Als je zo een voorbumper en motorkap moet gaan doen die aardig wat inslagen hebben zou ik toch nadenken over herspuiten. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 11 november 2024 Geplaatst: 11 november 2024 Op 31/10/2024 om 18:32, ex-Mooseman zei: Gewone emmer will do, gewoon op letten dat je het water tijdig ververst. Ik gebruik nog een derde, voor de velgen. En micro-fiber spons of handschoen: wat je het liefst gebruikt. Ik heb ze beide en vind een handschoen gemakkelijker (ga je niet laten vallen, in tegenstelling tot een spons. Best zou een wollen handschoen zijn, maar dat gebruik ik ook niet. Investeer ook in een goeie droogdoek, en een detailspray voor het drogen te vergemakkelijken. Net besteld: 2 droogdoeken 2 washandschoenen 2 microvezeldoeken 1 flacon KENOTEK shampoo Dan kunnen we met twee tegelijk wassen / drogen. Verder moet ik nog eens zien wat ik allemaal staan heb, want heb toen ik de Focus kocht een deel KENOTEK spullen gekocht die nog niet gebruikt zijn. Ik weet dat er bijvoorbeeld een soort detailspray / spraycoating bij zit. Quote
Luv4DLM 1.280 Geplaatst: 20 november 2024 Geplaatst: 20 november 2024 Ik ben zinnens om de lak van mijn MX-5 te polieren, echter heb ik geen ervaring met “single stage lak”. Vraagt dit een ander soort pad en polish? Ik werk al jaren met een Rupes LHR15 mark 2. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.