Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 jezus holy appelsien: is een slechte herstelling btw, geen ori lak. Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Gele pad, polish van auto finesse voor stap 2. 4 druppels op de pad, inwrijven met de hand, met de pad paar keer drukken in het oppervak die ik ga doen. Verdelen op laagste snelheid. Daarna naar middelmatige snelheid en dan naar op 1 na hoogste snelheid. Daarna afwrijven met mircovezel. Dof resultaat vanaf het product wordt aangebracht. Gaat weg na (moeilijk) afwrijven mrt mircovezel. Vind het resultaat +- hetzelfde als met stap 1, heb natuurlijk geen geoefend oog En op welke auto/lak werk je nu? Je moet verdelen op de laagste snelheid en daarna uw snelheid verhogen naar de snelheid waarop je wil werken, in dit geval 4-5 op de dap. Dit werk je in terwijl je 't product ziet minderen, daarna ga je de snelheid opnieuw trapsgewijs verlagen; ik adviseer meestal per anderhalve stap. 5-3,5-2 Moeilijk afwrijven kan door te lang te droog polieren, door te veel product, te weinig verwerken,... Heel veel Hou er rekening mee dat je na stap2 nog moet verfijnen hé! Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Wat bedoel je met verfijnen? Ik doe 4 druppels op per keer. Op een mx5 na. Rode lak Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 De handleiding van Auto Finesse Revitalise Nr.2 - Polish: http://www.wax-it.be/webshop/auto-finesse-revitalise-nr-2-polish.html Werk altijd op een koel en proper oppervlak. Schud voor gebruik. 1. Gebruik de bijhorende gele pad 2. Bereid de pad voor met Pad Prime indien nodig 3. Breng 2-4 kleine druppels aan op de pad 4. Verdeel het product over 50x50cm op stand 1 5. Werk verder in op stand 4 6. Verlaag de snelheid naar 2-3 wanneer het product doorzichtig wordt 7. Verwijder het restproduct onmiddellijk met een specifieke microvezeldoek 8. Volg met de volgende Revitalise stap of uit de productomschrijving: Opm.: Het is áltijd noodzakelijk om te volgen met de volgende Revitalise stap! Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Een MX5 heeft heel zachte lak waardoor verdere verfijning zeker nodig is. De rode lak is niet voorzien van een vernislaag waardoor pad en polishes rood kleuren. Het gebrek aan scherpte, verfijning, diepte, glans,... is te wijten aan gebrekkige verwerking tijdens stap2 of het ontbreken van verdere verfijning. De reden waarom de polish moeilijk te verwijderen is, is te wijten aan de mx5 lak. De polish droogt snel uit doordat de oude lak de olie (smering voor de polish) opneemt, hiervoor moet je dus een andere polish gebruiken of extra smering toevoegen aan de huidige polish. Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 De volgende stap zijnde Refine (dacht ik?) dat lijkt me vanzelf sprekend. Gisteren is halverwege mijn pad voor stap 2 gevallen. Heb deze dus uitgewassen en laten drogen en alles wat al in stap 2 gedaan was in stap 3 gedaan en ik moet zeggen dat ik het resultaat nog wel cava vind. Stap 1 was een huge verschil. Stap 2 tegenover stap 1 zag ik geen verschil. Stap 3 tegenover stap 2 was een klein verschil. Ga binnekort wat deftige foto's laten nemen en zal deze dan posten in mijn topic. Bedankt voor de verduidelijking ivm het moeilijk afwrijven. Ga nu de rest nog doen met moeilijk afwrijven aangezien ik nu toch halverwege ben. Maar 't is goed om te weten ! Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Het is misschien eenvoudiger van morgen even te bellen Het is misschien eenvoudiger van die kar binnen te steken bij Wax-it. 1 Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 WETEGIJWELWATDATDAKOST? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Het is misschien eenvoudiger van die kar binnen te steken bij Wax-it. Dat ook ja, maar als hij belt gaat het de communicatie en analyse iets vlotter dan over een forum met elke keer x aantal uren tussen Quote
Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 carwash zever corrigeren. 3 Quote
Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 zelfde auto na swissvax behandeling: 1 Quote
Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 just bead it: done: straks betere pics en interieur pics 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 En als ge dit nu eens doet @@ST TDCi In de limburg zullen ze dat ook wel nodig hebben niet? Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Ik zie graag een nette wagen, maar ik heb nog geen zin om mijn wagen met de hand te wassen laat staan die van anderen En dat is ook niet te onderschatten voor de fysiek hoor. Ook het feit dat je om goed te zijn een deftige ruimte nodig hebt is een probleem, want dat heb ik niet voorhanden. En hier zijn ook genoeg bedrijven hoor, op 3 km van mijn deur zit er eentje die ook carcleaning doet. Alles samen een no go voor mij dus Quote
EvO 153 Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Als er hier hobby detailers zitten die een A4 (binnen + buiten) en/of mx-5 willen onderhanden nemen: voel je vrij om via PM de mogelijkheden te schetsen + kostprijs Quote
Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 de jag, interieur: exterieur: beading: 0,0 fotobewerking btw Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Ik zie graag een nette wagen, maar ik heb nog geen zin om mijn wagen met de hand te wassen laat staan die van anderen En dat is ook niet te onderschatten voor de fysiek hoor. Ook het feit dat je om goed te zijn een deftige ruimte nodig hebt is een probleem, want dat heb ik niet voorhanden. En hier zijn ook genoeg bedrijven hoor, op 3 km van mijn deur zit er eentje die ook carcleaning doet. Alles samen een no go voor mij dus Niet te onderschatten voor de fysiek das toch een mop mag ik hopen ... Ok dat is fysieker als de gemiddelde IT'er maar het is al een pak minder als tegelaar enzo Plus je kan dat gewoon op je oprit doen zoals Ken. Van dat bedrijf is misschien het enige goede argument. Quote
Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Niet te onderschatten voor de fysiek das toch een mop mag ik hopen ... Ok dat is fysieker als de gemiddelde IT'er maar het is al een pak minder als tegelaar enzo Plus je kan dat gewoon op je oprit doen zoals Ken. Van dat bedrijf is misschien het enige goede argument. dermee dat ik nu met een zonneslag zit, als de zon te hard schijnt mag je het vergeten op je oprit. Als je met een beetje een deadline zit is het wel fysiek werk om alles klaar te krijgen, en je moet het kopke erbij houden. Tis niet zo van, whop nen hoop pasta op u machien en zo hard mogelijk gaan. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 @@Polygoon Dat van die fysiek is geen mop... Waarom denk je dat veel detailers een hefbrug hebben? Jij weegt trouwens ook geen 146kg dus oordelen over wat al dan niet fysiek zwaar is voor mij kan je ook niet. En dat op de oprit doen? Met alle respect maar dan kan je jezelf nooit profileren als een deftig bedrijf. Voor iemand als Ken die dat voor zijn (ruime) kennissenkring doet is dat niet meteen een probleem, de mensen zijn blij dat hun wagen er voor een schappelijke prijs weer goed uit ziet. Maar wanneer je concurrentiële prijzen gaat vragen aan vreemden dan is dat geen doen. Stel je voor: "Goedemiddag Meneer Jansen, U spreekt met XXXX. Ik bel u even om te zeggen dat u uw Porsche morgen niet hoeft te brengen want ik heb net op het weerbericht gezien dat ze regen voorspellen..." Hoe komt dat over? Als je daarvan afhankelijk bent kan je niet deftig een bedrijf runnen. Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Niet te onderschatten voor de fysiek das toch een mop mag ik hopen ... No it isn't. Geloof me, als ge overal aan en bij wilt en alles goed wilt doen, dan zijt ge 's avonds "zacht". 't Is arbeid, oh yes. Zelfs al gebeurt veel met de machine... 2 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 @@Polygoon Dat van die fysiek is geen mop... Waarom denk je dat veel detailers een hefbrug hebben? Jij weegt trouwens ook geen 146kg dus oordelen over wat al dan niet fysiek zwaar is voor mij kan je ook niet. En dat op de oprit doen? Met alle respect maar dan kan je jezelf nooit profileren als een deftig bedrijf. Voor iemand als Ken die dat voor zijn (ruime) kennissenkring doet is dat niet meteen een probleem, de mensen zijn blij dat hun wagen er voor een schappelijke prijs weer goed uit ziet. Maar wanneer je concurrentiële prijzen gaat vragen aan vreemden dan is dat geen doen. Stel je voor: "Goedemiddag Meneer Jansen, U spreekt met XXXX. Ik bel u even om te zeggen dat u uw Porsche morgen niet hoeft te brengen want ik heb net op het weerbericht gezien dat ze regen voorspellen..." Hoe komt dat over? Als je daarvan afhankelijk bent kan je niet deftig een bedrijf runnen. Ik ben zelf zeker niet fysiek top dus ik denk dat ik me daar zeker iets bij kan voorstellen! Maar misschien niet echt verder nagedacht. Het lijkt me iig minder fysiek als tegelen. But in the end: ik wou gewoon helpen eh 1 Quote
Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 @@Polygoon Dat van die fysiek is geen mop... Waarom denk je dat veel detailers een hefbrug hebben? Jij weegt trouwens ook geen 146kg dus oordelen over wat al dan niet fysiek zwaar is voor mij kan je ook niet. En dat op de oprit doen? Met alle respect maar dan kan je jezelf nooit profileren als een deftig bedrijf. Voor iemand als Ken die dat voor zijn (ruime) kennissenkring doet is dat niet meteen een probleem, de mensen zijn blij dat hun wagen er voor een schappelijke prijs weer goed uit ziet. Maar wanneer je concurrentiële prijzen gaat vragen aan vreemden dan is dat geen doen. Stel je voor: "Goedemiddag Meneer Jansen, U spreekt met XXXX. Ik bel u even om te zeggen dat u uw Porsche morgen niet hoeft te brengen want ik heb net op het weerbericht gezien dat ze regen voorspellen..." Hoe komt dat over? Als je daarvan afhankelijk bent kan je niet deftig een bedrijf runnen. Dat is, ik kan ze nu wel in de garage zetten ook maar de belichting is daar bijlange niet ideaal en ruimte gebrek is ook een probleem. Alléja ik weet nu niet of het aan mij ligt maar wie bij wax-it binnenkomt merkt toch meteen op hoe goed de belichting daar is? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Dat het fysiek is: klopt volledig. Een dagje detailen, zelfs met de machine, is niet te onderschatten. Die machine weegt haar gewicht, en vooral op de verticale panelen begin je dat na een tijdje wel te voelen. Dat je een overdekte en goed verlichte plaats moet hebben als je professioneel wil doen/overkomen: klopt ook. Je kunt een hele namiddag staan polieren in je garage, en als je de wagen in de zon ziet, trekt het op geen zak (hologrammen bv.). Je kunt het inderdaad niet maken dat je een afspraak moet afbellen omwille van regenweer bv., en wat in de wintermaanden : als het te koud is, kun je amper wassen, laat staan een wax aanbrengen of uitpoetsen. Het andere extreem heb je in de zomermaanden: als het té warm is, droogt alles veel te rap, kun je je wax niet rap genoeg uitpoetsen. Wind is ook zoiets, net als ronddwarrelend stof. Het atelier van waxIt: licht, (meestal ) proper, wit,... Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Dat je een overdekte en goed verlichte plaats moet hebben als je professioneel wil doen/overkomen: Wax-it is ook begonnen in een gedeeltelijk gehuurde hangar, weggemoffeld achter de ik-weet-niet-wat in het mondaine Ronse. Afgeleverde kwaliteit en algemeen vakmanschap primeren. Iedereen begint ergens hé. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Het atelier van waxIt: licht, (meestal ) proper, wit,... Huh? De enige keer dat het niet proper ligt is de tijd tussen het binnenrijden van een vers gewassen, en dus natte auto, en de tijd dat we met de poetsmachine zijn rondgereden een kwartier later Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.