Ga naar inhoud

Detailtopic!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vraagje @Wax-it / @@Simoni wordt AF Tough Coat ooit slecht? In die zin dat de sproeier precies verstopt zit. Is Glisten een goed product om daarbovenop een extra laag te leggen, of hebben jullie beters in het assortiment?

Binnenkort nog eens een bestelling plaatsen, ook qua doeken etc. kom ik momenteel wat te kort.

Kleine tip ivm spray sealants. Voor je laatste stukje de fles op zijn kop houden zodat hij lucht zuigt en zijn sprayer leeg is bij stockage. Zoniet kan de sprayer idd verstoppen met een uitgharde sealant ;)

Geplaatst:

Merci voor respons. Kan ik een nieuwe spuitdop bestellen?

Wat is eigenlijk de gebruiksvriendelijkste spray sealant?

Een volwaardige spray sealant , tough coat is vrij goed. Als het nog beter, maar iets technischer, mag dan kan je naar gyeon cancoat kijken ;)

(Ik geef je graag een nieuwe sprayer, geen probleem)

Geplaatst:

Ik ben met mijn machien es goed over de rubbers onder de zijruiten geweest. Hoe krijg ik die kunststof weer zwart?

Geplaatst:

Een volwaardige spray sealant , tough coat is vrij goed. Als het nog beter, maar iets technischer, mag dan kan je naar gyeon cancoat kijken ;)

(Ik geef je graag een nieuwe sprayer, geen probleem)

Merci! Ik laat je iets weten bij mijn volgende bestelling.

Kan je cancoat combineren met producten van een ander merk, of beter niet?

Geplaatst:

Ik ben met mijn machien es goed over de rubbers onder de zijruiten geweest. Hoe krijg ik die kunststof weer zwart?

Reinigen / ontvetten / voeden

Geplaatst:

Merci! Ik laat je iets weten bij mijn volgende bestelling.

Kan je cancoat combineren met producten van een ander merk, of beter niet?

Ja zeker. Enkel een correct applicatie hanteren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Reinigen / ontvetten / voeden

Waarmee? D'r is hier gene Wax-it.fi om den hoek ;)

Geplaatst:

Vandaag het meeste van de lak geschuurd (P1500,P3000,P6000) en daarna gepolierd met de PAW900(scholl concepts spider pads geel en oranje, menzerna IP2100 en SF4000) en gefinished met swissvax(cleaner fluid met zwarte pad, en onyx wax). 8uurkes werk.

16722649344_2e866036eb_c.jpg

16722645794_67c3262e5d_c.jpg

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Hoe vol zit uw agenda laatste week van Mei-eerste week van Juni, @Simoni?

Geplaatst:

Vol... Die week moeten we definitief verhuizen.

Geplaatst:

Aangezien het de 30ste de opening is van ons nieuwe vestiging is de laatste week een no go, de week erna geen probleem :)

Geplaatst:

Vol... Die week moeten we definitief verhuizen.

Aangezien het de 30ste de opening is van ons nieuwe vestiging is de laatste week een no go, de week erna geen probleem :)

LOL

Geplaatst:

Verhuizen naar grotere lokalen? :)

Ik kijk wat ik week erna kan fixen.

Geplaatst:

Verhuizen naar grotere lokalen? :)

Ik kijk wat ik week erna kan fixen.

Yup, zie nieuwsbrief ;)

Geplaatst:

Die krijg ik nie. :D

Geplaatst:

Ik heb sinds November een nieuwe wagen, een Renault Megane Coupé van 2002. Mijn Megane was al van bij de aankoop van het type 'schoon van ver, maar ver van schoon. Foto's zeggen meer dan woorden.

Lijmresten op het dak:

IMG_20150410_125526246.jpg

Rode stippen op sommige delen van de auto, geen idee wat het was. Verf misschien?

IMG_20150410_125516880.jpg

En ontzettend veel swirls en diepe krassen:

IMG_20150410_125504188.jpg

Kortom, de wagen had nood aan een detailbeurt, en dat heb ik dan ook gedaan midden april. Eerst heb ik de wagen gewassen en ontvet, en daarna gekleid met Chemical Guys Yellow detailing clay en Autofinesse Glide. Er kwam ontzettend veel smerigheid van de lak, en toen dacht ik er aan dat ik de wagen misschien beter eerst met Iron X had behandeld. In ieder geval heb ik door het kleien de rode stippen van de auto gekregen, maar dit was erg lang en hard werken. In de toekomst dus eens zien voor een zwaardere klei:

IMG_20150414_140508592.jpg

IMG_20150414_140930366.jpg

Hierna heb ik de wagen terug gewassen en afgeplakt. Toen ben ik begonnen met de eerste stap, Menzerna FG Compound 400 met Hex oranje, en bewerkte ik de auto met stand 4, 5 en 6 van mijn Meguiars D/A. Dit geld ook voor de volgende stappen.

1.jpg

Na deze stap begonnen met Menzerna Power Finish 2000 en Hex wit.

2.jpg

En dan de laatste hit, Menzerna Final Finish FF3000 met Hex blauw.

3.jpg

De lijmresten op het dak heb ik eraf gekregen door te polijsten. De plastiek en rubbers heb ik behandeld met Autofinesse Revive, en de banden met Perl.

Toen dit alles gedaan was, heb ik Black Hole Glaze op de auto gedaan. Een lichtere glaze was natuurlijk beter geweest, maar die had ik niet liggen. Ook heb ik er 1x Collinite 845 op gedaan. Het resultaat geeft me een dubbel gevoel. De auto is er ENORM op vooruit gegaan en blinkt weer mooi, anderzijds heb ik maar een correctie kunnen krijgen van zo'n 65%, wat ik toch wel teleurstellend vind. Ik vraag me dus momenteel echt af wat ik volgende keer beter kan doen voor een mooier resultaat. Iemand tips, of die weet waarom ik geen grotere correctie heb behaald? 

Hier trouwens nog de foto's na de detail:

IMG_20150417_083645109.jpg

IMG_20150422_201942009.jpg

IMG_20150417_114315348.jpg

IMG_20150417_114332306.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

ja man. Mooi gedaan.

Geplaatst:

Bedankt! Nu nog juist die laatste swirls, die 35%, verwijderen...

Iemand vanop het Carclean forum gaf me de tip om eens een zwaardere combo te gebruiken, misschien ga ik dat eens proberen.

Geplaatst:

De combo die je gebruikt is thans al stevig hoor. Daarmee moet je die swirls de baas kunnen! Ik denk dat je machine hier misschien de beperkende factor is. Heb je de polish goed kunnen verwerken? Meerdere hits geprobeerd?

Om extra cut te genereren kan je proberen nadat je de polish hebt verdeeld over het oppervlak de machine op maximale snelheid te zetten en veel druk uitoefen. Zo maak je maximaal gebruik van de korrels in de polish.

Of een rotary kopen :D

Geplaatst:

@@Wax-it.be

Wat was de duurste auto om aan te werken?

Wat was de grootste (qua afmetingen) wagen om aan te werken?

Wat was de meest exclusieve wagen om aan te werken?

Wat was de wagen met het meeste werk aan?

(Reed gisteren naast een gloednieuwe Volvo bus op weg naar de keuring en zat volledig onder de appelsienen en ik dacht direct "leuk werkje voor Wax-it")

Geplaatst:

@@Wax-it.be

Wat was de duurste auto om aan te werken?

Wat was de grootste (qua afmetingen) wagen om aan te werken?

Wat was de meest exclusieve wagen om aan te werken?

Wat was de wagen met het meeste werk aan?

(Reed gisteren naast een gloednieuwe Volvo bus op weg naar de keuring en zat volledig onder de appelsienen en ik dacht direct "leuk werkje voor Wax-it")

Is het vandaag het vragenuurtje?  :lol:

Geplaatst:

Is het vandaag het vragenuurtje? [emoji38]

Zoiets! Verveling op het werk ;)
Geplaatst:

Volvo en appelsienen, ik mag er niet aan denken :lol: Ik zie er redelijk veel en alle dagen stelt dat mij teleur :(

Geplaatst:

wat zie je veel, volvo's of appelsienen?

Geplaatst:

wat zie je veel, volvo's of appelsienen?

Volvo's met appelsienen op

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid