Glenn-N 8.593 Geplaatst: 27 september 2015 Auteur Geplaatst: 27 september 2015 Soft99 Hard Wax - Silver aangebracht na behandeling met Auto Finesse Rejuvenate. Verder veel producten van Auto Finesse gebruikt. Deze week een zwart exemplaar gezien... Meteen alle lijnen weg. Heb toch de juiste kleurkeuze imho. 9 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 27 september 2015 Auteur Geplaatst: 27 september 2015 Geef er een lel op! I know. Komt misschien nog een perso-plaat op. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Ik wil altij blazen als ik dat zie. 1 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Soft99 Hard Wax - Silver aangebracht na behandeling met Auto Finesse Rejuvenate. Verder veel producten van Auto Finesse gebruikt. Deze week een zwart exemplaar gezien... Meteen alle lijnen weg. Heb toch de juiste kleurkeuze imho. Very nice! 1 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 12 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2015 Gouden tip voor pianolak in het interieur? Is gewoon een magneet voor microkrasjes. Heb AF Finale, Dressle en Spritz. Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Glaze en wax, of een wax met fillers Quote
IbifaHo 282 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Waarschijnlijk is enkel vervangen een oplossing maar kunt ge krassen uit een voorruit krijgen? Krassen van zo'n kut krabberke dus van in de winter. Zodra er iets of wat van zon op mijn ruit zit ziet ge schoon al die kraskes in de ruit en ik begin mij daar fel in te storen. Opt eerste zicht zien die er niet diep uit. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Hoe noemt dat product nu weer voor velgen te kuisen, waarvan ze zo purper worden en het vuil er vanzelf afloopt? Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Iron-X is de max Wat ge daar mee losgeweekt krijgt, 't is absurd. En hoe die paarse/purperen/roze tot zelfs gele schijn van je velgen loopt, 't is gelijk kunst! Simon-it.be en Swaffel-it.be: werkt dat ook op motorvelgen? En wat raden jullie aan om "mixed" verontreiniging van een motorblok los te weken? Tips ook voor verontreinigde uitlaatbuizen? (de collecteur, eigenlijk, dus heet = een dikke koek aangekalkt vuil en weet ik niet wat allemaal) Tenslotte: de vorige eigenaar van mijn moto heeft af en toe een duo mee gehad wiens schoenzolen aan de Akrapovic zijn blijven plakken :-D Gesmolten rubber losweken van titanium: tips? Quote
DéGioke 2.235 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Dat werkt idd gelijk zot M'n camionet "was" ik eens om de 2 à 3 maand. Velgen zijn altijd pekzwart en aangekoekt. Spul erop, sponske erover en weer perfect zuiver @gTa: heb dat ook al bij m'n brommerke gebruikt (zwarte velgen weliswaar....) en die waren nadien perfect proper... Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Iron X is oudste, ondertussen nieuwer en beter Nanolex wheel cleaner & iron remover (stinkt ook amper) Gyeon Iron (lijkt wat op de Iron X maar krachtiger) Auto Finesse Iron Out (meer een gel) 1 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Iron-X is de max Wat ge daar mee losgeweekt krijgt, 't is absurd. En hoe die paarse/purperen/roze tot zelfs gele schijn van je velgen loopt, 't is gelijk kunst! Simon-it.be en Swaffel-it.be: werkt dat ook op motorvelgen? En wat raden jullie aan om "mixed" verontreiniging van een motorblok los te weken? Tips ook voor verontreinigde uitlaatbuizen? (de collecteur, eigenlijk, dus heet = een dikke koek aangekalkt vuil en weet ik niet wat allemaal) Tenslotte: de vorige eigenaar van mijn moto heeft af en toe een duo mee gehad wiens schoenzolen aan de Akrapovic zijn blijven plakken :-D Gesmolten rubber losweken van titanium: tips? Algemeen reinigen kan met allesreiniger (deuh). Teer en rubber kan je weken met Tar Remover of met clay en een paint cleaner verwijderen. natuurlijk altijd op een koud oppervlak werken! Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Met APC al 't ding aangepakt (maar op z'n luie-tamzak-manier, namelijk niet te veel willen schrobben nadien, fuck daar zijn veel hoekjes en kantjes aan) maar dat laat strepen na en 't vuil gaat er ook niet af. Aan 't denken om één of andere roterende borstel te fixen. Lijkt me tof. Wiiizzzzzzzzzzzzzz en 't spel (allez de motor) is proper. :-D Ben al 'es met de Tornador over de motor gegaan ook (met een APC-sopje in) en dat doet wel iets maar als je 't niet "afneemt" nadien met vod (of mogelijks spoelen met middelhoge druk?) maakt dat enkel maar strepen. Quote
DéGioke 2.235 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Iron X is oudste, ondertussen nieuwer en beter Nanolex wheel cleaner & iron remover (stinkt ook amper) Gyeon Iron (lijkt wat op de Iron X maar krachtiger) Auto Finesse Iron Out (meer een gel) Ik heb eens een bus van 1 liter gekocht online. Mits ik maar 1 keer m'n velgen was om de 2 à 3 maand gaat dat LANG mee bij mij Iron X stinkt wel een pak ja...als je dat inademt ben je mottig Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Iron X is oudste, ondertussen nieuwer en beter Nanolex wheel cleaner & iron remover (stinkt ook amper) Gyeon Iron (lijkt wat op de Iron X maar krachtiger) Auto Finesse Iron Out (meer een gel) Dewelke moet ik het best nemen voor kruisspaakvelgjes? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Dewelke moet ik het best nemen voor kruisspaakvelgjes? Mijn voorkeur gaat naar Nanolex, alleen al voor de geur. 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Dewelke moet ik het best nemen voor kruisspaakvelgjes? Doe er maar zo'n velgborstel en die zwartjes van monello? (de kleinste, want de grotere geraken niet tussen de spaakjes) Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Wheel Woolie - Small (net ff opgezocht ) @@TCT 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Vroeger had @@Wax-it.be ook "foam-on-a-stick". Heel handig om kruisspaakjes eens chemisch te reinigen of licht te polijsten. Ben zeer zuinig op die dingen maar ik ben nu aan mijn laatste setje bezig. Is daar iets anders voor? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.