Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
28 minutes ago, Bompa said:

Doe er maar de E40, E403, E314 ook bij. En de N49 ook. En de E429 ook. Gow, pakt alles.

Maar dat went. Gewoon rustig rechts voorbij.

En inhalende camions (ik veronderstel dat je bedoelt op tweevaksautstrades)? Eerlijk, ik vind dat dat pakken verbeterd is. Je moest dat eens 15j geleden doen. Gegarandeerd minstens 5x oponthoud op een kwartier rijden. Nu 1x per week en 't is niet dat ik weinig autostrade doe.

Daarnet van Antw naar Brugge gereden via E17 en E40, rij normaal 130, maar ben op een bepaald moment gewoon 150 beginnen rijden en rechts inhalen, ik word zot anders.

De E34 Antw richting Knokke valt vrij goed mee vind ik, meestal vlotte chauffeurs en houden ook mooi rechts.

Geplaatst:

Ik mocht deze week eens wat werkweek-kilometers op Belgische en Duitse (NRW) autostrades doen. A-mai. :oops: Ben ik blij dat ik dat niet moét doen, dagelijks. Miljaar. Alles zit gewoon overal vast. Mensen rijden als complete idioten (links blijven plakken, niet meer opzij gaan, in files constant van rijstrook wisselen, elkaar couperen, ...). Absurd! 

En inderdaad, op drukke Belgische autostrades heb je doorgaans méér plaats op de rechter (en soms op de midden-) rijstrook dan op de linker, waar alle gehaaste werkmannetjes en -meisjes in hun 75 tot 125 pk sterke salariswagen op elkaars bumper zitten te brommen, voor de dooie niet opzij gaand voor een snellere achterligger, ha neen. En ééns ze voorbij hun voorligger zijn, uiteraard al snéller rijdend dan ze zelf oorspronkelijk wilden (maar hey, als je al heel de tijd niet opzij wil gaan, mag je -eens je plaats hebt- ook niet in schaamte vallen door dan niét al je voorliggers in te gaan halen), gaan ze ook maar met tegenzin naar de middelste rijstrook, ook al hebben ze vele 10-tallen of zelfs honderden meters plaats, want dán komt plots de "Wat, die wil sneller dan mij rijden! Wat een moordenaar! Zo asociaal, helemaal niet te tolereren!"-zuurpruimbui op de proppen. :fp: Wat een achterlijke mensen, écht.
Dergelijk gedrag dwingt je gewoon bijna om in te halen over de middelste of rechter rijstrook. Zelfs zonder gek te doen. Gewoon mooi 120-125 op tempomat bollen en je cruiset de linker rij ruftbekjes gewoon zachtjes voorbij. (Wat ze uiteraard aan zet om NOG dichter op hun voorligger te gaan zitten, want o wee dat ze mogelijks nét voldoende plaats zouden laten om jou, die vermaledijde rechts-inhaler, plots ertussen te laten, O NEEN, DAT NIET GODVERDOMME, want IK IN DE FILE MOETEN WACHTEN = AL DE REST OOK IN DE FILE MOETEN WACHTEN, iedereen gelijk voor de wet!!!!)

Ik houd écht oprecht van auto's en moto's en ik doe nog altijd niks liever dan gewoon voor de lol wat kilometers te gaan rijden ... maar ik ben maar wat blij dat ik elke dag met de fiets kan/mag gaan werken. :oops:

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Gewoon onbeschoft en asociaal rijden, dat helpt. En vanaf 100km rijbereik beetje normaler doen zodat het niet niet in een knokpartij aan een tankstation eindigt.

• Vind ik leuk 9
Geplaatst:

Het is hier het Ergernis in het verkeer - Openbaar ... euhm ... topic. Dus ik hield me in. :ninja:

Woensdagmorgen dacht een stomme kankergozer in een ouwe "Focus"-V50 D5 zich even vakkundig aan 130 tussen m'n voorligger en mezelf (daar was geen 10 meter ruimte) te knallen en dan mooi 130 te blijven rijden (ik zat in een treintje links dat 140+ deed). Meteen de middenvinger, nog voor ik nog maar gedacht had aan een lichtclaxon of wat dan ook. Dus zuiver opzettelijk. Even moeten wachten tot er ruimte was en er meteen naast. 't Ventje zat daar te gesiticuleren alsof 'ie bezig was met z'n favoriete weekendactiviteit (flipperkast spelen in lunapark De Trollenkelder, neem ik aan). Mooi met opzet naast 'm blijven hangen (zachtjes accelererend op een tempo dat 'm toeliet langszij te blijven) tot ik over rechter en terug middenvak rond een voorligger kon (alle paardjes aansprekend), om me dan voor 'm te zetten (met vele tientallen meters tussenruimte) en eventjes mooi de legale snelheid aan te houden. Eén keer liet 'ie zich vangen aan eenzelfde nummertje proberen-rechts-inhalen maar 'ie reed zich uiteraard klem in m'n valletje en mocht zelfs nog twee andere karren op 't linkervak voor laten gaan eer 'ie weer links kon gaan zitten. :lol: 
Ik ben even sterk in de verleiding gekomen om 'm een harde brake-check te geven toen 'ie in m'n kont zat te boren (plus ik heb een sterk bekraste achterbumper die ik graag op kosten van een nozem zoals hij, terug in 't nieuw zou laten zetten), maar met al dat dashcam-gedoe vandaag de dag ben ik daar wat bang van, zeker zo'n margi peten zoals hij hebben voorzeker een deel van hun wekelijkse pree aan één of ander lowbudget dashcam-spel gehangen van de Naldi of 't Zeekruivatman. Met m'n perso-plaat op Youtube tijdens zo'n manoeuver: no thanks.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

en bmw en perso platen. ideale combo voor een agressieve asociale zot. :D

en de andere poster heeft een bmw met zwitserse platen. (nog zo een die thuis zich moet inhouden voor monsterboetes en dan maar in belgie de wegen komt onveilig maken. )

hooligans!

Geplaatst:

Ik was toen niet met mijn BMW op pad. :D 

Geplaatst:

de reden dat ik geen reclame meer staan heb op de audi. kunnen ze u nadien niet lastigvallen.

'k heb zo al eens ééntje bijna door mijn mail getrokken, dat hij beter zou langskomen voor een goede bril, want ik heb niets van herkenning op de wagen, tot mijn euro viel dat mijn vader wel nog reclame plakken heeft. :lol:

op de abarth natuurlijk wel reclame en dan denk je soms ook van "'k had dat hier net precies beter niet gedaan" :D

Geplaatst:

Ik vind het eigenlijk allemaal wel meevallen. Maar je moet natuurlijk niet afkomen met 150pk tegen een 125pk salarisbak.

Geplaatst:

Dat wij nog niet meer telefoons gehad hebben met onze reclame, ik versta het soms niet :D

Maar vandaag kans gemaakt op een nominatie op youtube :inlove:

E403 vanaf Brugge richting Roeselare, druk rijden, en scenario zoals gTa beschrijft, uiteraard links plakken. Zelfs m'n dochter vroeg zich af waarom ze daar allemaal bleven rijden, ze is 14j.

Ik doe zoals al een hele tijd ook zoals gTa beschrijft. Gewoon rustig voorbij. Zonder tekens te doen, zonder te kijken naar hen, zonder lichtsignalen, gewoon geleidelijk en dat werkt bijzonder goed, amper reactie.

Maar vandaag zaten er toch een paar heethoofden tussen :D

Een camionette van Segaf, die klaxonneerden continu terwijl 3 auto's dat deden. Een andere pipo begon het gat dicht te rijden, maar geen probleem, ik had drie auto's verder nog een gatje :lol:

En de laatste die begon met z'n iSchoon 6 te filmen, los uit de hand --> instant youtube hoop ik dan. Ik heb ook een filmpje van hem :mrcool: (en niet uit de losse hand, mooi reglementair)

Geplaatst:

Er zou ne wet moeten zijn dat ik per dag 1 fietser mag aanrijden met m'n bus, eentje maar, just om een voorbeeld te stellen. De goesting om er soms los over te gaan is zoooo geweldig groot :)

Ik kan me nu al het geluid van het verpletteren onder de wielen voorstellen, rustgevend en een voldoening gevend geluid, zo stel ik het me voor :]

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minutes ago, C_X said:

Er zou ne wet moeten zijn dat ik per dag 1 fietser mag aanrijden met m'n bus, eentje maar, just om een voorbeeld te stellen. De goesting om er soms los over te gaan is zoooo geweldig groot :)

Ik kan me nu al het geluid van het verpletteren onder de wielen voorstellen, rustgevend en een voldoening gevend geluid, zo stel ik het me voor :]

Wacko....

Geplaatst:

Da zou het geluid idd omschrijven bij de eerste tik.

Geplaatst:
2 uur geleden zei C_X:

Er zou een wet moeten zijn dat ik minstens één lijnbuschauffeur een muilpeer mag verkopen per dag. De meeste van die chauffeurs denken met tram onderweg te zijn en overal voorrang te hebben.

Geplaatst:
8 minuten geleden zei walter:

Er zou een wet moeten zijn dat ik minstens één lijnbuschauffeur een muilpeer mag verkopen per dag. De meeste van die chauffeurs denken met tram onderweg te zijn en overal voorrang te hebben.

Je weet dat ze effectief ook voorrang hebben in heel wat gevallen? Ik denk bv. binnen de bebouwde kom. Ze verlaten de busstrook, pinker op en ze hebben voorrang (dacht ik toch)

Geplaatst:

En daar stopt het dan ook.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Enkel bebouwde kom. Verder is er geen enkel ander maneuvre dat voorrang heeft op een ander. Die die da wel doen zijn even grote idioten als de gemiddelde spandexvelorijder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Geplaatst:

En dak op een bus/trambedding mag rijden en als een 3.5 ton baan op mn route ligt ik er me ook niks van moet aantrekken. En dat mijn tacho niks doet. En in de bebouwde kom is da enkel bij verlaten van de halte met ne fucking pinker netjes van op voorhand aangegeven en nie zoals zovelen -> pinker op en gaan zonder kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Geplaatst:

Daarnet op de ring van brussel mogen remmen van vlot verkeer naar 60km/h omdat er een zot opeens naar links ging. Vnvd mss toch maar eens de beelden vn de dashcam halen :)

Sent from my Lenovo TAB 2 A10-70F using Tapatalk

Geplaatst:
On 10/8/2016 at 0:51 AM, Lefty said:

Gewoon onbeschoft en asociaal rijden, dat helpt. En vanaf 100km rijbereik beetje normaler doen zodat het niet niet in een knokpartij aan een tankstation eindigt.

Of nummerplaten van een of ander oostblokland. Dan durft ineens niemand nog reageren :) 

Geplaatst:
Op 11-10-2016 om 22:29 zei Bompa:

Een andere pipo begon het gat dicht te rijden,

Daar kick ik zo op é. Enen die eerst massas plaats laat, en dan als ik langs rechts ga het gat probeert dicht te rijden.

zo heerlijk om ze te zien flippen in hun astmatische ecodrol dan <3

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Boodschap is toch niet zo heel duidelijk.

Ik heb dat artikel ook voorbij zien komen op facebook maar dan van een andere krant en heb het er nog eens op gewaagd om de comments te lezen, dat was een slecht idee.

Dat is niet goed voor het hart om de reacties van een hoop gatachterlijke mensen te lezen. 

Geplaatst:

't Zal verzekerst niet in Het Eerste Nieuws geweest zijn.

Geplaatst:

Het was de Gazet van Antwerpen. :P

Citaat

Ik rij bijna altijd in het middenvak en wel om volgende reden: ik rij altijd tegen de maximumsnelheid. Niemand zou mij dus voorbij mogen. Als ik naar rechts ga, rijden ze 20km/u trager en moet ik steeds remmen, als ik naar links ga, toeteren ze heel de tijd omdat ze daar 20km/u sneller gaan. Iedereen die sneller wil (en dus te snel rijdt), kan dus links van mij en iedereen die trager rijdt als ik, kan ik langs links passeren. Ik zie echt het probleem niet. Ik moet niet heel de tijd van rijstrook liggen wisselen.

Citaat

ik rijd meestal 124 km/u op het middenvak, niemand zou mij mogen voorbijsteken en wie trager wil, kan rechts blijven, ik zie het probleem niet. De maximale capaciteit van de snelweg wordt volgens mij bereikt wanneer we alle vakken benutten en niet wanneer we allemaal op het rechtse vak zouden rijden.

Citaat

Wat moet je dan doen?? Slalommen tussen de vrachtwagens, met alle gevolgen vandien? 
Trouwens, voor wie wil voorbijsteken is er toch het linkerrijvak...
Veel gevaarlijker zijn de snelheidsduivels op dat linkerrijvak....

Geplaatst:

:lol:

De verklaring voor al die inzichtloze middenvakplakkers, waarom ze het doen.

Het kan ons helpen hen te begrijpen, maar of we er beter van worden is maar de vraag :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid