Ga naar inhoud

Boete Duitsland


Mich

Aanbevolen berichten

Paar maand terug geflitst in Duitsland, fikse boete thuis gekregen, alsook de vermelding in de brief van inleveren rijbewijs voor 1 maand in Duitsland. 
 

Als ik de brief goed begrijp, moet ik ofwel het rijbewijs gaan afgeven in Duitsland op een bepaald adres. 
Ofwel opsturen… Ofwel gaat het rijverbod van 1 maand automatisch in na periode van 4maand als ik geen gevolg geef aan bovenstaande opties. 
 

Iemand die hiermee ervaring heeft en mij kan bevestigen of corrigeren? Ik zou het dus gewoon graag na 4m laten ingaan zonder mijn rijbewijs op te sturen uiteraard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Post effe de duitse tekst ter zekerheid. Maar in principe is je interpretatie correct. 

….
Zusätzlich ordne ich gegen Sie in Fahrverbot von 1 Monat gemäß $ 25 des Straßenverkehrgesetzes (StVG) an.
Gemäß § 25 Absatz 2a StVG bestimme ich, dass das Fahrverbot nicht mit der Rechtskraft der Bußgeldentschei-
dung, sondern erst dann wirksam wird, wen der Führerschein bei mir in amtliche Verwahrung gelangt, spätes-
tens jedoch nach Ablauf von vier Monaten seit Eintritt der Rechtskraft. Das Fahrverbot wird wirksam, sobald der
Führerschein in amtliche Verwahrung gelangt ist oder wen Sie innerhalb der Ihnen zugebilligten Frist von vier
Monaten Ihren Führerschein nicht übersandt oder abgeliefert haben.
Das Fahrverbot dauert bis zum Ablauf der Verbotsfrist. Die Verbotsfrist beginnt, sobald hr Führerschein in amtli-
che Verwahrung gelangt ist oder das Fahrverbot in einem ausländischen Führerschein vermerkt wird
Wenn Sie nach Wirksamwerden des Fahrverbots ein Kraftfahrzeug führen, machen Sie sich strafbar.
Ich fordere Sie auf, mir Ihren Führerschein (auch Ersatz- oder Bundeswehrführerschein oder gl.) innerhalb von
vier Monaten nach Rechtskraft dieses Bußgeldbescheides zu übersenden, bei mir abzuliefern oder bei ausländi-
schen Führerscheinen das Fahrverbot eintragen zu lassen.

Es liegt in Ihrem Interesse, dass der Führerschein spätestens am Tage der Wirksamkeit des Fahrverbots in amtli-
che Verwahrung gelangt, weil sich sonst das Verbot um die Zeitspanne zwischen Wirksamkeit und amtlicher Ver-
wahrung zu Ihrem Nachteil verlängert.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dus twee opties:

- je stuurt je rijbewijs niet in, na 4 maanden ga automatisch een maand rijverbod in

- je legt je rijbewijs voor, zij kentekenen je rijbewijs, dat vanaf die dag een maand rijverbod in Duitsland geldt, en daarna kan je je rijbewijs terug meenemen naar Belgie

ik ken echter niemand, die optie 2 al eens geprobeerd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/10/2022 om 18:48, Mich zei:

Paar maand terug geflitst in Duitsland, fikse boete thuis gekregen, alsook de vermelding in de brief van inleveren rijbewijs voor 1 maand in Duitsland. 
 

Als ik de brief goed begrijp, moet ik ofwel het rijbewijs gaan afgeven in Duitsland op een bepaald adres. 
Ofwel opsturen… Ofwel gaat het rijverbod van 1 maand automatisch in na periode van 4maand als ik geen gevolg geef aan bovenstaande opties. 
 

Iemand die hiermee ervaring heeft en mij kan bevestigen of corrigeren? Ik zou het dus gewoon graag na 4m laten ingaan zonder mijn rijbewijs op te sturen uiteraard. 

Ik heb de vorige keer m’n advocaat een brief laten sturen en heb de boete dubbel moeten betalen maar m’n rijbewijs niet in moeten leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Bouncing Bullet zei:

Ja, dus twee opties:

- je stuurt je rijbewijs niet in, na 4 maanden ga automatisch een maand rijverbod in

- je legt je rijbewijs voor, zij kentekenen je rijbewijs, dat vanaf die dag een maand rijverbod in Duitsland geldt, en daarna kan je je rijbewijs terug meenemen naar Belgie

ik ken echter niemand, die optie 2 al eens geprobeerd heeft.

Alvast bedankt 👍. Ken je iemand die optie1 geprobeerd heeft dan? Ik zit nu in maand3 van de 4 ongeveer. Ik neem aan dat ik dan ook een brief ontvang na maand4 met de melding van wanneer tot wanneer het ingaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, brjefs zei:

Ik heb de vorige keer m’n advocaat een brief laten sturen en heb de boete dubbel moeten betalen maar m’n rijbewijs niet in moeten leveren.

Ok top 👍
voor mij echter niet nodig. Ik moet niet perse in Duitsland zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Mich zei:

Ok top 👍
voor mij echter niet nodig. Ik moet niet perse in Duitsland zijn

Boete viel bij mij goed mee, was toen geflitst aan +190 waar 120 was toegestaan. Was goedkoper dan naar Stuttgart rijden om m’n roze vod af te laten stempelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

 

ik ken echter niemand, die optie 2 al eens geprobeerd heeft.

Hoi

 

Pure kolder wel. Men scheurde een hoekje van een sticker af, schreef er "D" op met een streep door en stuurde het terug 😂

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mich zei:

Alvast bedankt 👍. Ken je iemand die optie1 geprobeerd heeft dan? Ik zit nu in maand3 van de 4 ongeveer. Ik neem aan dat ik dan ook een brief ontvang na maand4 met de melding van wanneer tot wanneer het ingaat. 

de meeste doen het zo, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Lefty zei:

Hoi

 

Pure kolder wel. Men scheurde een hoekje van een sticker af, schreef er "D" op met een streep door en stuurde het terug 😂

Idd. Mijn vriendin heeft jaren in Duitsland gewoond als Belgische. Ze heeft ook nog een stickertje op haar rijbewijs plakken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is vreemd. Als je in duitsland gedomicilieerd bent, dan wordt je rijbewijs effectief een maand in beslag genomen. Been there, done that.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

 

- je legt je rijbewijs voor, zij kentekenen je rijbewijs, dat vanaf die dag een maand rijverbod in Duitsland geldt, en daarna kan je je rijbewijs terug meenemen naar Belgie

 

Hoe geraak je dan weer thuis? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

ik ken echter niemand, die optie 2 al eens geprobeerd heeft.

Heel lang geleden toen het papieren vodje er nog was. Datums werden er gewoon achterop getypt met vermelding fahrverbot. Maar niet gevraagd wat ze deden als het papierke vol was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid