Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bon, waar zijn die bouwplannen ook alweer van nonkel adolf's douches....

Geplaatst:

Daarnet mijn ouders weggevoerd naar Zaventem. In het naar huis rijden, wat trage rijders op het derde vak. Komt er opeens een a6 afgevlogen van 3 naar 2 naar 1 en idd naar de pechstrook om zo een paar vrachtwagens voorbij te sjezen. :mellow: idd weer eens Poolse platen. Wat een zotten. 

Ik was echt aan het hopen, dat ze wat verder ergens tegenplakten, zodat ik ze wat kon gaan  uitlachen, en eventueel nog een schop erbij te geven. 

Geplaatst:

Alleen die pechstrook was erover. Al de rest is dagelijkse kost.

Geplaatst:

Hangt van moment tot moment af. Als alle vakken redelijk vol zitten, is zo slalommen ook overdreven in mijn ogen. Ik haal rechts in als er echt veel plaats is. Echt gaan laveren is ook not done. Maar het was idd vooral door dat pechtstrookrijden, en dan nog ook aan een serieuze snelheid. 

Geplaatst:
Hangt van moment tot moment af. Als alle vakken redelijk vol zitten, is zo slalommen ook overdreven in mijn ogen. Ik haal rechts in als er echt veel plaats is. Echt gaan laveren is ook not done. Maar het was idd vooral door dat pechtstrookrijden, en dan nog ook aan een serieuze snelheid. 

Je hebt ook gewoon echt veel plaats nodig [emoji16] [emoji16]
Geplaatst:

neen, aangezien ik meestal met de kinderen op zwier ben, ga ik niet als een zot gaan laveren tussen alle vakken. (want je hebt altijd ergere zotten die het niet af kunnen, en je nadien van de baan willen rammen/remmen)

vroeger zou ik dat gedaan hebben, nu haal ik enkel rechts in als ik bij wijze van spreken 1min. op de vak kan rijden. om de 10 sec van vak veranderen doe ik niet. ik vloek eens en plak eens maar zet nooit mijn pharen of pinker op.

Geplaatst: (aangepast)
On 12-9-2011 at 1:27 PM, Jokke_vlo said:

Gisterenavond 23u rijd ik naar huis en zie een Audi nogal aggressief rijden. Ik beslis om te "volgen" begint die gast zich opzichtig aan de snelheden te gaan houden op plaatsen waar ik niet voorbij kon, komen we bij mij in het dorp begint die daar gelijk ne zot te rijden. De adrenaline bouwt zich op, en ik beslis mijn gezond verstand uit te schakelen....... en te volgen. Op een moment zie ik een plaats om er over te gaan, gaat die dwars over de baan en smijt alles toe om uit te stappen.

Ben maar heel snel omgekeerd. Waarom doet iemand zo? Het houdt me bezig hou de logica van zulke mensen in mekaar zit?

Zal wel in de achterbuurten van K-berg of E-K geweest zijn dan :-)

Ik volg ook soms een auto die het echt te gortig maakt in de buurt. Na een poos zie je ze soms twijfelen of ze nu al dan niet gevolgd worden door een anonieme (heb een donkerkleurige break) en gaan ze rustiger rijden of steken ze handje op uit besef dat het er echt over was. Mission accomplished :-)

edit: zie net dat ik oude post quote - nadeel van op miniem window in hoek van het scherlm op werk autofora te volgen

aangepast door BelgianTriple
Geplaatst:
On 16-10-2016 at 7:56 PM, tuscani said:

Ik probeer enkel rechts in te halen als er ook een vrije pechstrook is. Dan is er altijd een uitweg als poppemie of sjarel plots toch die eerste rijstrook ontdekt.

Geplaatst:

Vanmorgen niet zo netjes ingevoegd aan de oprit(2 vakken) voor E420 vanaf de E19, moest tussen 2 auto's invoegen net op het moment dat er in die rij een aantal op de rem gaan. Kerel die achter mij reed na het invoegen was not amused door mijn actie (begrijpelijk), maar ik had wel de indruk dat hij express de ruimte aan het toerijden was.

Geplaatst:

Ze zouden toch beter nog een bord wat vroeger zetten, als er één maar half oplet knalt hij daar recht op

Geplaatst:

Van verkeersveiligheid hebben die mannen meestal geen verstand. 

Geplaatst:

Dan heb je te snel gereden! moord! brandtdt!

Geplaatst:

Dat is zoals deze hier vorige week:

Ongelooflijk - ipv zijn camionette nu eens aan de andere kant en een stuk voor zijn ladder te zetten :fp:

Geplaatst:

Stop jij als veiligheidscoördinator niet op zo'n moment?

Geplaatst:

een klein ergerniske gisteravond:

onderstaand klein schetsje. ik ben groene wagen, achterligger is gele, tegenligger is blauwe en de 2 rode zijn geparkeerde wagens. daar waren geen voor of achter geparkeerd.

en ben hier: Google Maps

aan mijn kant van de straat geldt er een E7 bord (niet parkeren van 16-31). er rijdt vanaf het licht een gatplakker achter mij. ik moet een vriend van mij thuis afzetten (die dus even verderop aan de rechterkant woont). ik zie dat er een auto afkomt en die ongeveer even snel als mij en achterligger thv de geparkeerde wagens zal zijn. ik zet dus overdreven vroeg mijn pinker op naar rechts (ik schat zo'n 100 à 150m op voorhand), en begin af te remmen. ik dacht ik geef hiermee een tip aan mijn achterligger dat hij even wacht vóór de geparkeerde wagens -aan de andere kant- om zo, in tussentijd dat de vriend uit de wagen stapt, de tegenligger te laten passeren (ik reed hoogstens 15km/u wanneer ik ad 1e geparkeerde wagen passeer).

wat hij dus niet doet... om wat hoffelijk te zijn zet ik mij voor 2/3e op het voetpad/fietspad, zodat degene achter kan passeren, waarop dan weer de tegenligger kan passeren. meneer vond het dan nog nodig om tijdens het voorbijrijden de middenvinger op te steken. een peeke van eind de 60. :angry::facepalm:

en vanochtend dan: mistlichten, en vooral in de file op de a12 in Aartselaar/Wilrijk

Naamloos.png

Geplaatst:

Ho ja, dat was feest vanmorgen, gisteren ook. Mistlichten in overvloed.

Deze ochtend zat zo een halfhoge BMW voor mij met zijn dubbele mistlichten in mijn ogen te schijnen. Ik vroeg me af of het zou helpen om mijn grootlichten permanent te laten branden.

Maar dit kan beschouwd worden als verkeersagressie, dus maar niet gedaan. Geleefd en laten leven.

Op 25-10-2016 om 15:03 zei Polygoon:

Stop jij als veiligheidscoördinator niet op zo'n moment?

Waarom zou ik?

Ik heb geen enkele bevoegdheid op plaatsen waar er geen contract is tussen opdrachtgever en mezelf. Alle andere redenen waarom ik zou moeten stoppen gelden vermoedelijk voor jou even goed.

Kom ik dat tegen in relatie met mijn werven ga ik die brave man wel even informeren over het gevaar hij loopt en vragen om zijn camionette te verzetten. Maar ook werven waar ik alleen projectcoördinatie doe (de meerderheid) doe ik dat ook, ik heb daar dan wel geen contractuele band als VC, maar wel als vertegenwoordiger van de architect en die wordt ook geacht te handelen als goed huisvader.

Mocht ik voor deze man moeten stoppen mag ik eigenlijk hele dagen stoppen op alle werven van anderen waar ik passeer. 'k Zou rap in de gazet komen peis ik :lol:

Geplaatst:

Is er een nieuwe regel die bepaalt dat, als je mistlicht brandt, je niet meer naar rechts moet opschuiven, van zodra je dat kan ?

Geplaatst:

Die regel is blijkbaar in elk geval al afgeschaft voor als je mistlicht niet brandt.

Geplaatst:
3 uur geleden zei Bompa:

Ho ja, dat was feest vanmorgen, gisteren ook. Mistlichten in overvloed.

Deze ochtend zat zo een halfhoge BMW voor mij met zijn dubbele mistlichten in mijn ogen te schijnen. Ik vroeg me af of het zou helpen om mijn grootlichten permanent te laten branden.

Maar dit kan beschouwd worden als verkeersagressie, dus maar niet gedaan. Geleefd en laten leven.

Waarom zou ik?

Ik heb geen enkele bevoegdheid op plaatsen waar er geen contract is tussen opdrachtgever en mezelf. Alle andere redenen waarom ik zou moeten stoppen gelden vermoedelijk voor jou even goed.

Kom ik dat tegen in relatie met mijn werven ga ik die brave man wel even informeren over het gevaar hij loopt en vragen om zijn camionette te verzetten. Maar ook werven waar ik alleen projectcoördinatie doe (de meerderheid) doe ik dat ook, ik heb daar dan wel geen contractuele band als VC, maar wel als vertegenwoordiger van de architect en die wordt ook geacht te handelen als goed huisvader.

Mocht ik voor deze man moeten stoppen mag ik eigenlijk hele dagen stoppen op alle werven van anderen waar ik passeer. 'k Zou rap in de gazet komen peis ik :lol:

Was zeker geen verwijt hoor @Bompa. Gewoon vroeger stopte je al eens om verhaal te halen, zou denken dat je op zo'n moment ook even zou stoppen. 

Geplaatst:

Ik nam het ook nie op als verwijt hoor maar als een abdere inschatting door jou.Nee, vroeger was dat vanuit een gevoel van ongeloof, niet om terecht te gaan wijzen gelijk ne wooter of andere sjampetter. Dat heb ik nu opgegeven. Op de werf wil ik vooral mensen op een toegankelijke manier wat bijbrengen. Helemaal verschillend.

Geplaatst:

Vandaag passeerde ik één op zo een ladder, camionette ook aan overkant :D Maar de heer in kwestie had wel twee kegels aan zijn lader gezet.

Geplaatst:

Kwam je voorbij met de vrachtwagen? Vorige week hier in de buurt ook eentje gehad. Die hield goed zijn laddertje vast toen ik met minstens 1m ruimte op het gemak voorbij kwam.
Dat die op dat moment niet beseft dat hij ook door een bromfiets van zijn ladder kan gereden worden, snap ik niet.

Geplaatst:

Camionette remorque. Toch ook goed voor een 6 ton. Maar bij deze was er wel nog over nagedacht. Paal achter de gracht, ladder er in en kegels op de baan. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
22 hours ago, treeper said:

onderstaand klein schetsje. ik ben groene wagen, achterligger is gele, tegenligger is blauwe en de 2 rode zijn geparkeerde wagens. Naamloos.png

Ben jij kleurenblind of zo? Ik zie enkel een donkergroene en lichtgroene wagen, geen gele.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid