Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden zei Waky:

Fietser had altijd voorrang als het mis gaat.

Je kunt er niet van uitgaan dat een fietser de verkeersregels kent want die hebben niet noodzakelijk een rijbewijs. Dus stop je beter.  

Je moest beschaamd zijn.

Onderwijs en verkeersopvoeding? Opvoeding thuis is ook verkeersopvoeding. En deelnemen aan het verkeer is eveneens uw regels kennen.

Als ik met een paard op baan ga, of nog beter, mijn dochter van 15j, dan moeten wij even goed de specifieke regels kennen, wat is dat nu.

Dus wat jij beweert is dat een kind van 10j door het rood mag oversteken (want het heeft geen rijbewijs) en je als bestuurde van een wagen dus maar moet kunnen stoppen. Of een gast van 16.

Uiteraard ga je als bestuurder alles proberen te vermijden, maar we gaan de regels niet omdraaien he.

1 uur geleden zei Waky:

Rij eens een fietser aan die geen voorrang had zou ik zeggen. :roll:

Ik blijf erbij. Je moest je schamen.

50 minuten geleden zei Framfy:

"Zwakke weggebruiker" en "kunnen stoppen voor alles" heb je niet tegen als autobestuurder.

Je moet niet kunnen stoppen voor alles, enkel voor een 'voorzienbare hindernis'; en dat geldt ook voor fietsers.

Zwakke weggebruikers worden (behoudens in zeer uitzonderlijke gevallen) automatisch vergoed voor hun lichamelijke schade, wanneer er een motorvoertuig betrokken is bij het ongeval.  Maar dat heeft niets met het recht op voorrang te maken.

Als je als autobestuurder in aanrijding komt met een fietser die voorrang moest verlenen, dan zal de fietser moeten instaan voor de schade aan de je auto en jij zal geen (rechtstreekse) nadelige gevolgen ondervinden van het feit dat de fietser wordt vergoed voor zijn lichamelijke schade.

Dank voor de correcte toelichting.

Het zijn uitspraken zoals die van Waky die onderstaande alleen maar in de hand werken en nog vele andere fratsen. (vooral dat de fietser zich koning voelt en geen regels dient te volgen)

32 minuten geleden zei 3000:

Ze hebben hier enkele jaren geleden dat rondpunt helemaal opnieuw aangelegd zodanig dat de fietsers geen voorrang meer hebben, en dat het autoverkeer sneller weg is van het rond punt. Maar nu blijven de automobilisten dus de fietsers doorlaten door een misplaatst gevoel van vriendelijk wezen. Ik heb zo vorig jaar eens hard in de remmen gemoeten omdat de auto van de politie voor me opeens stopte om zo'n fietser door te laten... :roll:

Je voelt dat meestal aankomen wanneer weer een wacko (sorry voor de gelijkenis) opeens onterecht zijn voorrang zal afstaan aan zo een rondpuntfietser. Dus je bent altijd op je hoede, maar je zult het maar niet zijn en je vlamt zo in zijn gat. En dan ben je in fout.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Voor wat moet ik me schamen?? Dat ik de fietser het voordeel van de twijfel geef en stop. :huh: Ik ga niet voor elke fietser stoppen en ik erger me ook vaak aan hun manoeuvres, maar liever dat dan iemand doodrijden, ook al ben je in je recht. Frustreer je gerust verder, Bompa. 

Geplaatst:

Dat je twijfelt. Twijfel is niet nodig, je moet de basisregels kennen.

Ik frustreer me al lang niet meer, wees gerust. Ik wil met wat 'overdrijving' een vinger op een wonde leggen, die jij nu toevallig blootlegt, maar dat kon even goed iemand anders zijn. Het komt veel voor.

Ik heb ook nergens aangegeven dat je fietsers moet doodrijden.

Geplaatst:

Ik heb me trouwens een paar jaar geleden zelf diep geschaamd: op een kruispunt met voorrang van rechts waar het fietspad doorloopt, hebben de fietsers nog steeds voorrang, ook al kom je van rechts. Ik wist dat niet meer. En ik vond dat heel erg van mezelf. Heeft weinig met frustreren te maken, maar met "zorg dat we allemaal vlot en duidelijk kunnen bewegen in het verkeer want we zijn elk jaar met meer en meer".

Geplaatst:
2 hours ago, Bompa said:

Als ik met een paard op baan ga, of nog beter, mijn dochter van 15j

Da's toch ook geen zicht, een volwassen vent op de rug van zo'n jong meisje

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Gatver.

't Is daarom dat het niet zo snel ging.

Geplaatst:
6 hours ago, Bompa said:

Ik heb me trouwens een paar jaar geleden zelf diep geschaamd: op een kruispunt met voorrang van rechts waar het fietspad doorloopt, hebben de fietsers nog steeds voorrang, ook al kom je van rechts. Ik wist dat niet meer. En ik vond dat heel erg van mezelf. Heeft weinig met frustreren te maken, maar met "zorg dat we allemaal vlot en duidelijk kunnen bewegen in het verkeer want we zijn elk jaar met meer en meer".

Dat is trouwens alleen maar als de 2 stippellijnen doorlopen (logisch, anders is er geen sprake van een fietspad). Op sommige plaatsen zetten ze een rode strook zonder stippellijnen, wat dus eigenlijk niks van betekenis heeft, maar wel voor veel verwarring zorgt.

Geplaatst:

@Soundstorm wij hebben dat 10 jaar (ofzo) geleden ook eens gedaan en nog een leuke verrassing gekregen, wete nog? De man met de E-type die niemand hielp?

Wel gisteren een jongen dame in panne met haar corsa, in't midden van een druk rond punt in Aalst, vele voetgangers, fietsers, brommeristen en automobilisten reden voorbij en stonden te gapen, niemand hielp. Is da nu echt zo moeilijk om iemand in de problemen even te helpen? Heb m'n bus een paar meter verder aan de kant gezwiert, m'n enige passagier even verwittigd wat ik van plan was en de auto in veiligheid gebracht, zo moeilijk is da nu nie om ne corsa te duwen he. 

Nee veel liever gapen en foto's pakken, veel interessanter. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Gasten die plat achter de vuilkar gaan hangen en zo snel mogelijk proberen voorbij te steken zonder op te letten voor de helden die met ons vuilzakken aan't sleuren zijn. Echt des ochtends hebben weinig chauffeurs respect voor een ander hoor. Ik spreek nu niet eens van een bus die ze niet doorlaten maar van mensen die over de straat lopen met ons vuiligheid. 

Als ik er achter hang laat ik zeker 10 meter vrij dat die op hun gemak hun werk kunnen doen en wete wa? Da loont want 9/10 van de moment dat ze aan de kant kunnen laten ze je door.

Geplaatst:
8 uur geleden zei ICM:

Proficiat. Gene zever, het is momenteel echt gevaarlijk weer voor die kar. Wees maar voorzichtig, want dat ding breekt zonder aankondiging uit.

Waarvoor betalen wij eigenlijk zoveel belastingen, snelwegen liggen er levensgevaarlijk bij... Gisterenavond was ik toch niet op m'n gemak.

E17 tussen de pinte & gent: linker vak stond opeens volledig onder water. Gelukkig hadden ze de verlichting aangezet of ik lag wss 2km verder.

E40 erpe-mere - wetteren: in de trajectcontrole net voor het naar boven gaat allemaal politie & brandweer. Stond daar links ook onder water maar een golf had minder geluk gehad en was rond gegaan.

E40 erpe-mere aalst: terug een hele plas links en nu begon de auto wel te zweven. Gas gelost, niet aan de rem gekomen en stuur goed vastgehouden maar tikker ging ff hoger. Beetje verder middenvak ook onder water, ben dan maar aan 90 verder gereden voor ik de boel ging plooien.

Gewoon schandalig en die stukken zijn allemaal nog maar recent vernieuwd hé. ipv busstroken & verkeersgeleiders te leggen zouden ze beter eens deftige riolering & afwatering voorzien.

Geplaatst:

Gisteren op de E17 (Kruibeke - Ring Antwerpen), de ring zelf en de E19 richting Breda toch ook een paar keer m'n stuur goed vast moeten houden. Een paar stukjes waar ik het gevoel had van te aquaplannen.

Geplaatst:
1 minute ago, Polygoon said:

Een paar stukjes waar ik het gevoel had van te aquaplannen.

Binnenkort wil ik nog eens gaan zwemmen, moet dat dringend eens aquaplannen.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Die PSS banden geven me toch echt geen vertrouwen en heeft ook maar 4 smalle groeven. Lijkt me toch geen ideale band te zijn voor zo'n plassen :D 

• 1 maand later...
Geplaatst:

Schitterend en overschot van gelijk. Kerstvakantie is ook een ramp op de baan, allemaal gezellig aan 100km/h op het linkervak rijden en inhalen met 2km/h verschil :fp: 

Geplaatst:

Dat zullen we dus meemaken aan 120 eens de trajectcontroles uitgebreid worden.

Bovendien voorspel ik al maanden wat al voelbaar begint te worden:

Ik heb leren rijden en we mochten overal 90 en we reden 100.

Recent mochten we een beetje vanalles tussen 70 en 90 en we (*) reden overal 70 a 80.

Straks mogen we 70 en rijden we 60.

Inkaderen aub.

Is een snelheidsverschil van 40 km/u.

(*) de ongeïnteresseerde apathische rijdende meerderheid in B

• Vind ik leuk 5
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

denk niet dat hier veel andere comment bij moet.

zucht

image-2017-03-13.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 27-12-2016 om 23:30 zei Bompa:

Dat zullen we dus meemaken aan 120 eens de trajectcontroles uitgebreid worden.

Bovendien voorspel ik al maanden wat al voelbaar begint te worden:

Ik heb leren rijden en we mochten overal 90 en we reden 100.

Recent mochten we een beetje vanalles tussen 70 en 90 en we (*) reden overal 70 a 80.

Straks mogen we 70 en rijden we 60.

Inkaderen aub.

Is een snelheidsverschil van 40 km/u.

(*) de ongeïnteresseerde apathische rijdende meerderheid in B

De recentste likes herinnerden me aan deze post.

Ik heb jammer genoeg gelijk.

Ik heb er zelfs een tekeningetje van gemaakt.

vooruitgang bbk.jpg

Geplaatst:

Kan je ook nog even het verschil toevoegen tussen buiten bbk in het Vlaamse en het Waalse gewest?

En 2 x 2 rijstroken gescheiden met vaste middenberm is toch nog steeds 120?

Geplaatst:

De clou is dat we nu overal te traag rijden, en rond de 50 a 60. Terwijl we vroeger net ietsje meer dan mocht reden, en dus vaak 100.

Dat is bijna de helft trager.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jaja, wat de clou is, zie ik ook wel.

Maar 2x2 rijstroken met vaste middenberm is toch nog steeds 120?

Geplaatst:
14 uur geleden zei Bompa:

De recentste likes herinnerden me aan deze post.

Ik heb jammer genoeg gelijk.

Ik heb er zelfs een tekeningetje van gemaakt.

vooruitgang bbk.jpg

België rechts moet Vlaanderen worden.

Geplaatst:

Nee, links moet ook Vlaanderen staan.

De focus op de juiste verschillen leggen he.

Geplaatst:
2 hours ago, Cyrano.ak said:

Jaja, wat de clou is, zie ik ook wel.

Maar 2x2 rijstroken met vaste middenberm is toch nog steeds 120?

Niemand? :/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid