Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 uur geleden zei fcapri:

t ik ook irritant vind is mensen die op een gewone weg je nog snel voorbij vliegen, om dan vol in de remmen te gaan voor een rood licht. ik bedoel dan bv een baantje van 50, paar 100meter verder zijn verkeerslichten en die springen op oranje. jij rijd nog ongeveer 50-55km/h en uwe achterligger moet u toch nog beginnen dubbelen. diene trekt dan op naar 70, voegt in voor u en gaat dan in de remmen

Ik zie echt het probleem niet. Tenzij jij berlingo rijdt? 

Geplaatst:
Berlingo/Partner/Kangoo rijders :inlove:
CQWnlkm.gif

Did not see that coming at the end. [emoji38]z: [emoji38]z:
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Af en toe durf ik dat ook eens doen als ik het gevoel heb dat die traag gaat optrekken of 2s gaat wachten om te vertrekken als het al groen is.

Geplaatst:

- Doorrijden tot het EIND
- 1 per 1 (niet 1 per 2 of niet 2 per 1)

Alleen dat is ritsen.

Zo doe ik het ook altijd.

om het duidelijker te maken, een beeld:
https://www.google.be/maps/@50.8731737,3.4401218,3a,75y,319.71h,91.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1scu_IuZ_SIYhmQIupNHMSYA!2e0!7i13312!8i6656
aan deze lichten sta je met 2, in de verte waar die vrachtwagen ongeveer zit, moet je gaan ritsen. autos trekken hier hard op, waar die laatste auto rijd, schieten ze zich voor u, en aan die vrachtwagen gaan ze dan kleven zodat er niemand voor hen kan ritsen

Was het die baan die je bedoelde bij degene die u inhaalde? Ik moest net aan die baan denken als het over ritsen gaat. Ik blijf bij file altijd links rijden tot het einde van het vak, en voeg (rits) dan in. Ik zou wel slecht komen om daar elke dag te moeten passeren.. Altijd file tijdens de spits. Eigenlijk bij quasi alle toegangswegen naar Waregem, op die uren..
Geplaatst:
2 uur geleden zei Waky:

ik zie het probleem wel. ik rijd aan toegelaten snelheid (of zelf iets erboven), het licht binnen een paar meter staat op rood. waarom moet mijn achterligger dan accelereren, voor mij komen om dan vol in de remmen te gaan. ze staan dan voor u voor het rood. wat heeft die nu gewonnen? buiten dat die veel te snel begint te rijden om toch nog voor u te staan.

Geplaatst:
1 uur geleden zei Ian:

Was het die baan die je bedoelde bij degene die u inhaalde? Ik moest net aan die baan denken als het over ritsen gaat. Ik blijf bij file altijd links rijden tot het einde van het vak, en voeg (rits) dan in. Ik zou wel slecht komen om daar elke dag te moeten passeren.. Altijd file tijdens de spits. Eigenlijk bij quasi alle toegangswegen naar Waregem, op die uren..

ik rijd daar regelmatig als ik van het werk kom. er staan dan al autos aan te schuiven. t licht springt op groen, ge moet daar niet optrekken tot 90 hé om dan te stoppen. maar er zijn er altijd die daar vol optrekken, voor u komen rijden en invoegen. maar bij de invoegstrook 50meter verder gaan ze NIEMAND tussenlaten.

we gaan het visualiseren. ik ben auto A. auto B links van mij trekt hard op en schiet zich nog vlak voor mij voor de stilstaande autos verder.

achter auto B, rijd nog auto C en auto D. die 2 autos komen naast ons rijden om op het einde in te voegen. auto C zou voor auto A moeten komen, auto D komt voor mij, auto E komt achter mij.

op het einde laat ik ruimte, auto D voegt dan in voor mij. echter liet auto B geen ruimte voor auto C, die komt tot stilstaand op het einde van de invoegstrook. auto D remt af om auto C erin te laten, ik kom volledig tot stilstand. diene achter mij ook, die erachter ook en t is een accordeon file

Geplaatst:
9 minuten geleden zei fcapri:

ik zie het probleem wel. ik rijd aan toegelaten snelheid (of zelf iets erboven), het licht binnen een paar meter staat op rood. waarom moet mijn achterligger dan accelereren, voor mij komen om dan vol in de remmen te gaan. ze staan dan voor u voor het rood. wat heeft die nu gewonnen? buiten dat die veel te snel begint te rijden om toch nog voor u te staan.

Omdat hij dan sneller zijn weg kan verder zetten dan jij voor dat rode licht deed. Wie ben jij om te oordelen of uw mede-weggebruiker zich al dan niet aan de verkeersregels moet houden? 

Geplaatst:

Ok snap zijn punt wel, maar die zal daar zo zijnde redenen voor hebben.
Beetje hetzelfde met diegene die mooi 120 rijden ook het linkse vak en maar met 1 kmh verschil het middenvak inhalen. Het is wat egoïstisch. Iemand nog rap inhalen voor rood licht ook. Maar ik durf het al eens doen als ik haast heb.

Geplaatst:

Zolang die persoon jou niet hindert zie ik niet in waarom je je daar druk in maakt. 

En zo zijn er veel mensen blijkbaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 hours ago, Waky said:

Nee, veel leuker zijn van die mensen die 200 meter op voorhand de gas lossen, beginnen uitbollen richting het GROENE licht, om dan als het oranje is nog snel een dot gas te geven en de persoon erachter voor het rood te laten staan :roll:

Gast wooter
Geplaatst:
2 hours ago, fcapri said:

Hij staat voor u en is niet meer achter u.

Geplaatst:
3 minutes ago, wooter said:

Hij staat voor u en is niet meer achter u.

Idd. En met onze "help alle secundaire wegen naar de kloten" mentaliteit is het soms kiezen tussen dat of 10km achter je hangen wegens geen mogelijkheid tot inhalen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op ‎5‎-‎6‎-‎2017 om 20:34 zei Gastje:

Nieuwe trend van stilstaan voor een rood licht versta ik ook niet . Er zijn er altijd enkelen die op 10 meter stilstaan van hun voorligger en dan na een tijdje beetje bij beetje gaan aanschuiven terwijl het nog altijd rood is .  Bij groen staan ze echter terug stil en valt hun euro soms niet , om zot van te worden.

Dat is iets wat ik zelf toch maar heel zelden zie.

Geplaatst:
19 minuten geleden zei knight-rider:

Dat is iets wat ik zelf toch maar heel zelden zie.

Stop er dan mee , zal het ook niet meer zien dan.:)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

2 blijvers:
- mensen die hun bocht naar links afsnijden.
- eerst remmen en dan pas pinken

Als mijn portie geduld voor de dag al op is, krijg ik het er van.

Geplaatst:

Dat eerst remmen stoort me ook.

Geplaatst:

Idem, je kan daar geen staat op maken, je kan daar niet op anticiperen.

Heb al een paar keer aan mijn kinderen getoond dat het gebeurde en dat ze niet moeten riskeren zo te rijden :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 blijvers:
- mensen die hun bocht naar links afsnijden.

Een vrouw op haar fiets deed dit. Zat gewoon op mijn vak.... wtf
Geplaatst:

Klopt. Ik ben altijd kwaad op mijne kinderen als ze hun bocht naar links niet wijd genoeg nemen tot de kleinste fijntjes opmerkte dat de grote mensen dat ook niet doen.
Genetica is a bitch [emoji1]

Geplaatst:
Wie ben jij om te oordelen of uw mede-weggebruiker zich al dan niet aan de verkeersregels moet houden? 

Is dat niet net het punt van dit topic? Klagen/oordelen over anderen die zich niet aan de (al dan niet ongeschreven of voor eigen interpretering vatbare) regels houden? :D

Ok snap zijn punt wel, maar die zal daar zo zijnde redenen voor hebben.

Beetje hetzelfde met diegene die mooi 120 rijden ook het linkse vak en maar met 1 kmh verschil het middenvak inhalen.

Wettelijk gezien doen ze niets mis, want ze mogen niet sneller dan 120 per uur. :D

Ik probeer altijd asap weg te zijn van het derde vak, behalve als er ene komt gatplakken (en dan vooral tijdens wanneer ik door voorliggers niet eens sneller kan), met z'n halve auto zichtbaar in m'n linkerspiegel. Tegenwoordig blijf ik zelfs af en toe op het eerste vak hangen (vooral bij het naar huis rijden). Cruise control en muziekje op, en laat die op het derde vak in de bottleneck maar gefrustreerd wezen terwijl iedereen in het remlichttreintje die inhalende camion op het 2de vak asap voorbij wil.

- eerst remmen en dan pas pinken

Als mijn portie geduld voor de dag al op is, krijg ik het er van.

Daar krijg ik het ook van. Idem met

- wachten om in te voegen uit een zijstraat en op het laatste moment toch nog beslissen om vlak voor je neus de straat waar jij rijdt op te draaien..

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En deze ochtend gestart met 2 exemplaren die permanent eerst remden en dan pinker gebruikten. Altijd fijn, die bevestiging.

Geplaatst:
40 minuten geleden zei Ian:

Is dat niet net het punt van dit topic? Klagen/oordelen over anderen die zich niet aan de (al dan niet ongeschreven of voor eigen interpretering vatbare) regels houden? :D

Er mag wel meer onderscheid gemaakt worden tussen ergernis, gevaarlijk gedrag van anderen , onbeschoft maar verder ongevaarlijk gedrag, en gewoon overlast bezorgend gedrag.

Geplaatst:
18 minuten geleden zei Le Capri Mauve:

Er mag wel meer onderscheid gemaakt worden tussen ergernis, gevaarlijk gedrag van anderen , onbeschoft maar verder ongevaarlijk gedrag, en gewoon overlast bezorgend gedrag.

Prima, jij zorgt voor de tags in kwestie? :)

Geplaatst:
21 minuten geleden zei Bompa:

En deze ochtend gestart met 2 exemplaren die permanent eerst remden en dan pinker gebruikten. Altijd fijn, die bevestiging.

Enig idee wanneer dat beginnen fout lopen is? Ik kan me dat moeilijk voor de geest halen. Al zal het toch gemakkelijk een kleine 10j zijn dat ik daar op vloek.

Dat moet samen gaan met eerst naar links beginnen sturen en dan pas kijken en pinken of het (3e) vak vrij is.

Eigenlijk is dat nog zoiets. Soms rijd ik achteraan een treintje en begin ik het in te halen, steevast als ik ver aan de achterdeur van mijn voorligger ben, komt die ook naar links. 

Te weinig vermogen zeker?

Geplaatst:

Het is fout beginnen lopen op het moment dat men dat rijbewijs gehaald heeft om zo snel mogelijk op baan te gaan rijden. En dat al die regeltjes hun nut hebben boeit niet. Dus eigenlijk bestaat dat al heel lang :D

We zijn gewoon met een pak meer op baan dan vroeger, dus alles komt meer voor :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid