Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net bijna van de baan gereden op de e40:blink:. Een Passat die het precies niet kon verdragen dat ik hem voorbij ga, komt mij voorbij gevlogen om eerst naast mij mij van de baan te proberen drukken en eens voor mij zijn remmen te testen. Zotte mens. Ik bleef er achter uit schrik van zijn manoeuvres, tot hij er zelf af moest. Want telkens ik van vak veranderde schoot hij er zich voor. Sally heeft een foto van zijn nummerplaat, maar ja wat kan de politie daar tegen doen. En ook geen zin om nu nog naar de politie te moeten om een klacht of zo neer te leggen.

Maar twas bizar

Geplaatst:

Mensen die ( schijnbaar ) zonder te kijken van rijbaan veranderen en dan nog kwaad worden als je claxonneert??

Mensen die invoegen op de snelweg en denken dat ze voorrang hebben.. toch veel oetlullen op de baan :s

Geplaatst:
10 uur geleden zei tuscani:

Net bijna van de baan gereden op de e40:blink:. Een Passat die het precies niet kon verdragen dat ik hem voorbij ga, komt mij voorbij gevlogen om eerst naast mij mij van de baan te proberen drukken en eens voor mij zijn remmen te testen. Zotte mens. Ik bleef er achter uit schrik van zijn manoeuvres, tot hij er zelf af moest. Want telkens ik van vak veranderde schoot hij er zich voor. Sally heeft een foto van zijn nummerplaat, maar ja wat kan de politie daar tegen doen. En ook geen zin om nu nog naar de politie te moeten om een klacht of zo neer te leggen.

Maar twas bizar

Enige reden waarom ik een dashcam heb zitten, dan heb je tenminste verhaal met zo'n zot want die bompa's hebben zogezegd nooit iets gedaan hoor.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik neem dat niet persoonlijk, kerel!

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Maar idd, ook de reden waarom ik de dashcam gebruik.

Geplaatst:
14 uur geleden zei tuscani:

Maar twas bizar

Idd beste is van zo'n mannen gewoon te laten gaan en er ni op in te gaan.  Maar er rijden een pak vedetten rond ja.  :)

Geplaatst:

Geeft ook een beeld van hoe een bepaald deel van de maatschappij zich heeft veranderd in de loop der jaren.

Geplaatst:

Absoluut.  En ik vrees dat het alleen nog maar zal verergeren...  :( 

Geplaatst:

Dat en het feit dat we op enkele jaren tijd met gevoelig meer mensen op baan zijn. Dus wiskundig gezien verhoogt die kans sowieso, naast het feit dat de rede en het fatsoen verandert.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ge staat aan een rood licht om rechts af te draaien. Springt op groen, ge draait rustig af en er komt vollen bak éne met ne fiets van achter u die rechtdoor oversteekt.

Ge stopt abrupt, beetje verschoten en ge steekt uw hand efkes omhoog om u te excuseren. Hij heeft inderdaad voorrang en ge staat ondertussen al met de neus van de auto op het fietspad.

...

En dan begint de fietser in kwestie de middle finger op te steken en te schelden... :fp:

Ofte hoe ze je in antwerpen na jaren afwezigheid er aan herinneren waarom je daar wegblijft: arrogantie en onbrleefdheid in het kwadraat. :roll:

Geplaatst:

Kan ook zijn dat je die dag al de 4e was die niet uit zijn doppen keek en bijna die fietser mee had. Na 4 keer verliest een fietser ook zijn geduld hoor.

Geplaatst:

Dat geeft nog niet het recht om te schelden en middelvingeren.

Geplaatst:

Bompa, jij rijdt mensen klem die je zelfs niet eens hinderen [emoji23]

Geplaatst:

Waar ik trouwens de wubbes van krijg is dat geen enkele fietser ooit stopt aan een zebrapad, of voorrang aan rechts verleent als ze op de zogezegde "hoofdbaan" rijden.

Geplaatst:
Waar ik trouwens de wubbes van krijg is dat geen enkele fietser ooit stopt aan een zebrapad, of voorrang aan rechts verleent als ze op de zogezegde "hoofdbaan" rijden.
Zebrapad, oké, rond voetgangers kan je slalommen. Maar voorrang van rechts daar stop ik wel voor.
Geplaatst:
2 minutes ago, Jupke said:

Zebrapad, oké, rond voetgangers kan je slalommen. Maar voorrang van rechts daar stop ik wel voor.

Nee niet oké. Je bent als fietser even voorrangsplichtig als een ander.

Ik ga echt niet lijf en leden riskeren door me voor een fietser te gooien om over te steken, en hopen dat ie er wel kan rond slalommen. Al vaak genoeg gehad dat een automobilist stopt om mij over te laten, en de fietsers het gewoon vertikken. 

Geplaatst:
Nee niet oké. Je bent als fietser even voorrangsplichtig als een ander.
Ik ga echt niet lijf en leden riskeren door me voor een fietser te gooien om over te steken, en hopen dat ie er wel kan rond slalommen. Al vaak genoeg gehad dat een automobilist stopt om mij over te laten, en de fietsers het gewoon vertikken. 
Hangt van de situatie af hè. Als er naast mij een auto stopt doe ik dat ook. Rij ik op een lege baan en er staat iemand ga ik naar het midden van de baan en rij zo door zodat de voetganger ongehinderd kan oversteken.

Er zal niemand moeten wegspringen of zich onveilig moeten voelen hoor. ;)
Geplaatst:

Leven en laten leven.
Nogmaals: ik erger mij zeer zelden tot nooit aan andere weggebruikers.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 minutes ago, Jupke said:

Hangt van de situatie af hè. Als er naast mij een auto stopt doe ik dat ook. Rij ik op een lege baan en er staat iemand ga ik naar het midden van de baan en rij zo door zodat de voetganger ongehinderd kan oversteken.

Er zal niemand moeten wegspringen of zich onveilig moeten voelen hoor. ;)

Nu ben je je eigen situatie aan het cherrypicken. Ben het er nog niet mee eens trouwens, want als je in het midden van de baan gaat rijden geeft je ook niet het signaal dat de voetganger veilig kan oversteken. Ik blijf dan gewoon staan, want ik weet niet wat jij van zin bent.

Feit is gewoon, in 99,9% van de gevallen waarin een fietser zou moeten stoppen om een voetganger over te laten steken, vertikt ie het gewoon. Ik kan me echt geen enkel geval voor de geest halen waarbij de fietser stopte en mij eerst liet oversteken alvorens verder te rijden.

Geplaatst:

Terwijl het zo makkelijk is als fietser (en ook als automobilist): even met een handgebaar teken geven dat de voetganger veilig kan oversteken en je moet zelfs niet meer stoppen maar enkel een beetje vertragen.

Geplaatst:
25 minuten geleden zei toere:

Leven en laten leven.
Nogmaals: ik erger mij zeer zelden tot nooit aan andere weggebruikers.

Idem. Da's echt zo hard veranderd bij mij. Ik laat ze doen en meestal laten ze mij ook doen en indien niet, dan kijk ik de andere kant uit en komt er nooit iets van.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En als voetganger loop ik wel op het zebrapad als een fietser nadert. Als die fietser dan niet voldoende uitwijkt zodat ik er nog bij kan zal ie het wel voelen.

Geplaatst:
8 minutes ago, wooter said:

En als voetganger loop ik wel op het zebrapad als een fietser nadert. Als die fietser dan niet voldoende uitwijkt zodat ik er nog bij kan zal ie het wel voelen.

Probleem is dat je dat zelf ook wel eens goed kan voelen.

Geplaatst:
59 minuten geleden zei wooter:

Terwijl het zo makkelijk is als fietser (en ook als automobilist): even met een handgebaar teken geven dat de voetganger veilig kan oversteken en je moet zelfs niet meer stoppen maar enkel een beetje vertragen.

Zo doet iedereen dat toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid