ex-Mooseman 14.633 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 Het blijven Fransen. Het is niet moeilijk om te begrijpen dat die zich goed thuis voelden in Afrika. 3 Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 29 minutes ago, JanC said: Dat bedoel ik, of staat het al aangeduid bij die splitsing A6/A46? Wat een wildgroei is me dat toch aan het worden... Binnenkort rijden we rond zoals de gemiddelde internationale vrachtwagenchaffeur. Al eens gezien wat die allemaal aan hun ruit hebben hangen? Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 Ik moest er onderweg nog aan denken, lijkt me tegenwoordig echt een verschrikkelijke job... Regelneverij, overvolle parkings, ... Quote
Bompa 17.789 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 2 uren geleden, JanC zei: Ik wist niet eens dat dat daar ook is, twee keer door gereden, dat staat toch nergens aangeduid? En dat is al 5 jaar het geval, lees ik? Ik leg dan gewoon de sticker op het dashboard, maar er is ook geen actieve controle daar. Quote
CAS 8.072 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 7 uren geleden, ex-Mooseman zei: Het jaar is nog maar goed en wel begonnen, of de Fransen zijn er al weer met hun enmerdementen: De lage-emisssiezone van Rijsel wordt uitgebreid, en omvat nu de volledige metropool, tot tegen de grens. De autowegen inclusief. Dus wie de grens in Rekkem oversteekt, om zijn voorraad in te slaan in de Auchan, al is het via de E17 of via de Dronckaertstraat, of aan de watertoren: Crit’Air-vignet = verplicht, sinds 1/1. Ik was gisteren de grens overgestoken, en had een bord met een vermelding dat de verkeersregels waren aangepast opgemerkt. Even gaan opzoeken, en dat was het dus. de officiële communicatie: https://www.lillemetropole.fr/zone-faibles-emissions-zfe Ligt het aan mij of is dat nog niet aangepast op de site van crit'Air? Nissan is wel een nummer 1! Daar kan ik gelijk nog 5euro voor over hebben. Blijkbaar speelt euronorm geen rol trouwens, gas installatie en klaar. Quote
ex-Mooseman 14.633 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 communicatie komt van de site van Lille Métropole, lijkt me redelijk legit, toch ? Dat de site van Crit'Air nog niet up to date is: 't is Frankrijk hé: hun sites worden nog via Minitel-consoles aangestuurd 2 Quote
CAS 8.072 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 6 minuten geleden, ex-Mooseman zei: communicatie komt van de site van Lille Métropole, lijkt me redelijk legit, toch ? Dat de site van Crit'Air nog niet up to date is: 't is Frankrijk hé: hun sites worden nog via Minitel-consoles aangestuurd Is voornamelijk om de zone te zien. Maar dat lijkt mij gelijk eigenlijk nooit duidelijk. Quote
ex-Mooseman 14.633 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 de volledige Metropool Rijsel. Dat is blijkbaar een ferm gebied. Quote
Challazer 4.467 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 Goed dat ik het hier nog zie, nog snel een besteld voor op skivakantie te vertrekken. Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 18 maart 2025 Geplaatst: 18 maart 2025 Het was weer de moeite de laatste dagen. Op de fiets al 3 keer op de grond kunnen liggen. Eerst ene die aan een kruispunt met voorrang van rechts gewoon volle gas voorbij rijdt. Dan iemand die achteruit rijdt van de oprit terwijl ik er aan kom en zich tot halverwege de baan gooit zonder te kijken. Als ik dan stop naast hem (ik ga er niet achterdoor fietsen. Voor 't zelfde rijdt hij me los overhoop) nog onnozel doen ook. Dan een fietspad in beide richtingen langs een hele drukke weg. Ik reed in de "foute" richting tegen het verkeer. Ik zag madame al staan wachten om de baan op te rijden, enkel naar links kijkend uiteraard. Ik had al in de mot dat het gat in het verkeer gelijk ging vallen met het moment dat ik haar moest passeren, dus ik vertraag tot vlak bij haar auto maar nog ervoor, en ja hoor, ze zet aan en tegelijk draait ze haar hoofd naar rechts. Dan mij daar zien met de fiets, verschieten en alles goe gooien . Had ik gewoon gefietst zat ze los op mij. Je moet toch serieus uit je doppen kijken op 2 wielen. En dan met de auto. Eerst eentje die op haar dooie gemak uit een zijstraat links komt, enkel naar links kijkt en begint links af te draaien terwijl ik daar reed. Ik claxonneer, ik zie haar ogen groter worden en naar mij kijken en ondertussen is ze aan het zigzaggen met haar stuur Dan 10 minuten later eentje voor mij die met 2 wielen in de goot zit te rijden om dan vervolgens hier: aan het verkeerseiland links te pakken en gewoon de baan op te rijden links, spookrijdend . Dat vonden de tegenliggers ook interessant. Quote
DDke 8.694 Geplaatst: 18 maart 2025 Geplaatst: 18 maart 2025 Die laatste doet me denken aan daarnet: ene die een rond punt langs links pakt Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 18 maart 2025 Geplaatst: 18 maart 2025 1 minute ago, DDke said: Die laatste doet me denken aan daarnet: ene die een rond punt langs links pakt Dat is best nog een goedkope overtreding ook. Veel goedkoper van rechts inhalen bv. Quote
DDke 8.694 Geplaatst: 18 maart 2025 Geplaatst: 18 maart 2025 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat is best nog een goedkope overtreding ook. Veel goedkoper van rechts inhalen bv. Dat klinkt als ervaring Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 18 maart 2025 Geplaatst: 18 maart 2025 1 hour ago, DDke said: Dat klinkt als ervaring Nee, gefrustreerde vrienden bij de politie Destijds zo iemand die de Dampoortrotonde pakte tegen het verkeer. Ze hebben die een boete van ocharme 50 euro kunnen geven Quote
gTa 28.065 Geplaatst: 26 maart 2025 Geplaatst: 26 maart 2025 Idd asburd, staat langs geen kanten in relatie tot het gevaar. Negeren gebodsbord, 1e graads overtreding. Daarom krijg je daarvoor normaliter een art. 406 Sw aan je broek genaaid. Da's toch ook niet minnetjes. Toepassing van de richtlijnen van het parket Oost-Vlaanderen (OBOV2019010) en het feit dat bij dergelijke stoten quasi altijd wél een overtreding 2e graad kan worden weerhouden (niet zelden art. 8.3) leidt toch vaak genoeg tot onmiddellijke intrekking rijbewijs én gerechtelijke inbeslagname van het voertuig (na contactname parket). Dagvaarding dus en een proper dossier dat men voor de rechter mag gaan uitleggen... ik zou dat toch niet graag moeten doen. In de ergste gevallen (art. 406 Sw kwaadwillige belemmering van het verkeer met verzwarende omstandigheden, b.v. bewust blokkeren van andere voertuigen, uitlokken of vertonen van duidelijke verkeersagressie, het vertonen van weerspannigheid waarbij het voertuig als wapen wordt gebruikt, ...) kan de magistraat van dienst zelfs de bestuurder te arresteren. Inclusief bovenstaande uiteraard. Dus toch niet te licht beoordelen. Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 27 maart 2025 Geplaatst: 27 maart 2025 Het lijkt inderdaad of we tegenwoordig ogen te kort hebben op de baan … Moet wel zeggen dat ik geen voorstander ben van de fietspaden in twee richtingen, de snelheid van sommige fietsers samen met situatie van sommige locaties (overzichtelijkheid etc.) maken het soms heel moeilijk de fietsers tijdig op te merken…. In Nederland zijn ze vaak breder en veel veiliger opgezet, hier trekken ze gewoon een streep op het bestaande trieste “fietspad” Aah ja het ging hier over de milieuvignetten , ook maar geplakt om discussies te vermijden … Quote
Bompa 17.789 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 Tgoh ja, ergernis niet, grappig eigenlijk. Maar de aanleiding was wel ergernis. Ik had al wat vertraging owv een file op de E17 (niet te omzeilen helaas), maar ging nog net op tijd zijn normaal gezien wegens ingebouwde buffer. Eens de E313 verlaten in Geel-West, is het normaal mooi doorrijden tot bestemming Maar deze keer had ik wat pech: een mini-file van 10 auto's die maar niet vooruit ging in de afslag naast de rotonde (waar ik normaal gewoon doorrijd). Wat was de reden: normaal passeer ik een half uur vroeger, dus minder fietsers, en nu was het rond 8:00 dus iedereen wakker. Maar niet de chauffeurs die afslaan: de enen na de anderen stopte om de fietsers door te laten. Verdraagzaamheidslevel zakte per auto voor mij. En jawel, de eerste voor mij stopte ook. Ik claxonneer en doe teken dat ze moet moven. Fietsers waren weg en madam bleef staan. Om dan met de kersverse EX30 (2-HNN-ennogwat) eens te tonen wat ze allemaal kan -> in rotvaart weg. Maar ik ging mee, en dat stond haar niet aan dus vond ze het nuttig om eens heel kort te remmen. Aangezien "pussy" had alleen zij de indruk dat ze een ferme stoot uithaalde, ik was er echter op voorzien. En aan de volgende lichten wil ze me voor zijn en gaat naar het tweede vak. Opnieuw, aangezien pussy, zonder inzicht, kom ik vlotjes rechts naast haar staan. 't Was te lang geleden, 't moest nog eens gebeuren, mijn ruitje ging naar beneden. Ze wou geen conversatie aangaan en deed wat tekens naar me. Ik deed teken dat ik ze niet kon horen en toch ging haar ruitje ook naar beneden. Ik vroeg haar of ze ook stopte voor groen licht. "nee!", waarop ik vroeg waarom ze dat dan wel doet voor fietsers die moeten voorrang verlenen. "Dat was wel een fietser he!" en ik vroeg haar waarop dat nu weer sloeg, de verkeersborden zijn nochtans overduidelijk voor haar en voor de fietser. Ze deed haar ruit toe nadat ze iets heel magisch deed. Ik kreeg een gratis medisch onderzoek zonder ik er iets van kon merken. Ze deed teken dat ik een klein pietje had. Ik wou nog roepen "dat treft want jij hebt een klein poesje", maar ik ben Alexanderr niet en heb ook stickers op mijn auto, dus mogelijks had dat geen goed idee geweest. 3 Quote
ex-Mooseman 14.633 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 6 minuten geleden, Bompa zei: Ze deed teken dat ik een klein pietje had. Als het zo koud is, zet dan toch je zetelverwarming op 1 Quote
ex-Mooseman 14.633 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 9 minuten geleden, Bompa zei: 't Is daar al heet genoeg! 1 1 Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 @Bompa ik herken het punt, aan den Oké auto. Dat gebeurt daar zo vaak dat ze stoppen voor de fietsers... Niet normaal. Richting Mol, vlak voor de kleine rotonde is ook zo een oversteekplaats voor fietsers, met haaientanden voor de fietsers... Daar ook steeds auto's die alles dicht gooien voor de fietsers over te laten.... Quote
Bompa 17.789 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 1 uur terug, HIM-250 zei: @Bompa ik herken het punt, aan den Oké auto. Dat gebeurt daar zo vaak dat ze stoppen voor de fietsers... Niet normaal. Richting Mol, vlak voor de kleine rotonde is ook zo een oversteekplaats voor fietsers, met haaientanden voor de fietsers... Daar ook steeds auto's die alles dicht gooien voor de fietsers over te laten.... Klopt. Maar helaas ... het is over heel het land van dadde. Quote
Ugeken 11.763 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 Ze maken het ook allemaal heel verwarrend… Onlangs werd de rotonde aan de Watersportbaan/ H. Dunantlaan heraangelegd. Voor de heraanleg waren er haaientanden voor de fietsers, na de heraanleg hebben de fietsers weer voorrang… Quote
ma: 94 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 Gisterenavond 18u: file in Anny Cordytunnel door een ongeval: 1u staan aanschuiven en als je dan aan de plaats van het ongeval komt, zijn die voertuigen al weg, en staat daar een flikkencombi met wat paaltjes voor en achter een rijvak te versperren. Snap echt niet waarom ze geen foto nemen, auto's aftekenen en zo snel mogelijk alles terug vrij maken. 2000 man niet op tijd thuis voor het eten, hobbies gemist, kinderen niet meer in bed kunnen stoppen, afspraken gemist,... Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 25 minutes ago, ma: said: 1u staan aanschuiven en als je dan aan de plaats van het ongeval komt, zijn die voertuigen al weg, en staat daar een flikkencombi met wat paaltjes voor en achter een rijvak te versperren. Snap echt niet waarom ze geen foto nemen, auto's aftekenen en zo snel mogelijk alles terug vrij maken. 2000 man niet op tijd thuis voor het eten, hobbies gemist, kinderen niet meer in bed kunnen stoppen, afspraken gemist,... Wat ik nog erger vind en dat ligt niet aan de flikken is als je zo vast staan in de andere richting puur door een kijkfile. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.