janvkn 5.568 Geplaatst: 14 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2013 Ik stak de beige Scenic rechts voorbij, ik zou me alleen maar belachelijk gemaakt hebben door op een lege autostrade van het eerste vak naar het derde te gaan, en terug. Daar hebben ze me al eens voor aan de kant gezet. Om 3u 's nachts en met verder geen kat op de baan. Nu ja, het feit dat ik 160 reed waar je maar 100 reed had er misschien ook wel wat mee te maken. Wel met een waarschuwing weg gekomen Quote
Joske 922 Geplaatst: 15 augustus 2013 Geplaatst: 15 augustus 2013 Mensen die beginnen te schelden en gebaren te maken omdat ge hun verwittigd dat er iets verderop na de bocht een ongeval gebeurd is. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 18 augustus 2013 Geplaatst: 18 augustus 2013 Heb van de week m'n stuur opgefret op de Antwerpsesteenweg in Westmalle. Twee bejaarden in hun nieuwe Opel Corsa. Hield altijd 50m afstand tot z'n voorligger. Bolde in 1ste versnelling naar de rij die stond aan te schuiven voor rode lichten. Er zijn daar 3 van zo'n lichten op 500m. Tikte voor het minste op z'n rem. Er zijn daar ook werken aan voetpad bezig en dus staan er paaltjes maar doorgang is ruim genoeg. Dacht dat 'm ging stoppen om z'n spiegels in te klappen. Na de laatste lichten er maar voorbij gegaan en die A5 na mij ook. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Ik erger mij aan de overgang tussen het afgefreesde gedeelte (waar ze nieuwe asfalt gaan leggen) en de oorspronkelijke rijweg op de E313. Vooral voor motorrijders moet dat heel gevaarlijk zijn. Zo was er vorig jaar toch een dode gevallen, als ik me niet vergis? Dat was wel een naad met de rijrichting mee, maar dan nog... Ze zouden dat beter wat gelijkmatiger afwerken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 In Noord-Amerika frezen ze dat ook af, maar laten ze geen ruwe overgangen na... Daar wordt de helft van de volgende rijstrook ook afgefreesd als overgang. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 In Noord-Amerika frezen ze dat ook af, maar laten ze geen ruwe overgangen na... Daar wordt de helft van de volgende rijstrook ook afgefreesd als overgang. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Sta net achter een camionette in een zijstraat waar je dus voorrang moet verlenen. Camionette stopt voor de haaietanden. Camionette begint naar rechts af te draaien en stopt ineens na pakweg 2 meter (dus halverwege de bocht zegmaar). Ik zit mij af te vragen wat die daar aan het forceren is, en ineens stapt die kerel uit en doet teken naar mij van "allez gast, ge kunt er toch langs, wa stade daar nu te staan?". Blijkbaar ging meneer efkes boodschappen doen Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Daarstraks richting het voetbal aan het rijden, als er plots buiten de bebouwde kom zo'n accordeonbus zich voor mij gooit zonder pinken of wat dan ook. Meneer rijdt dan nog eens veel te traag, om dan plots blijkbaar te beseffen dat ie fout zit en zich moet keren .. 5 minuten heeft dat geduurd, wat wil je op een gewone baan .. Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Ik vond dat de vrachtwagenchauffeurs gisteren een slechte, ongeduldige dag hadden. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Ik vond dat Mercedesrijders Manman, het viel zelfs mijn passagiers op dat het telkens ne Mercedes was Achja, puur toeval natuurlijk Quote
Gast TDJ Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Ik vond dat Mercedesrijders Manman, het viel zelfs mijn passagiers op dat het telkens ne Mercedes was Achja, puur toeval natuurlijk Sinds ik de mijne heb merk ik dat ik veel rustiger ben in het verkeer en bijgevolg minder risico's neem. Benz. 1 Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Sinds ik de mijne heb merk ik dat ik veel rustiger ben in het verkeer en bijgevolg minder risico's neem. Benz. Net efkes op uw profiel gekeken, ik wist niet dat je een Benz had Proficiat! Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Allez, ik mag hier nog eens wat dingen schrijven Situatie 1: 90km/h weg, een traag optrekkende vrachtwagen, en daarachter een treintje van 4 auto's en ik daarachter. De 4 auto's blijven achter de vrachtwagen zitten en ik zie dat er geen tegenliggers aankomen, dus ik begin in te halen. Als ik halverwege het rijtje ben, begint die eerste natuurlijk naar links te gaan, zonder zelfs maar richting aan te geven of een aanloopje te nemen (vrachtwagen + treintje reden 30km/h of zo) Ik claxoneer en sein met mijn grootlichten want ik kom toch met een deftige snelheidsverschil aangereden. Hij trekt uiteindelijk toch zijn kak in en gaat paniekerig terug naar rechts. Nadien kan hij het natuurlijk niet laten om eens met zijn grootlichten te seinen en wat "zot" gebaren te maken. Ah ja, ik ben de zot die inhaalt zonder eerst in zijn spiegels te kijken. Situatie 2: een politiecombi die op een kruispunt met voorrang van rechts, en zonder zichtbaarheid op de baan die van rechts komt, blind door rijdt aan 70km/h. Quote
Gast TDJ Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Allez, ik mag hier nog eens wat dingen schrijven :DSituatie 1: 90km/h weg, een traag optrekkende vrachtwagen, en daarachter een treintje van 4 auto's en ik daarachter. De 4 auto's blijven achter de vrachtwagen zitten en ik zie dat er geen tegenliggers aankomen, dus ik begin in te halen. Als ik halverwege het rijtje ben, begint die eerste natuurlijk naar links te gaan, zonder zelfs maar richting aan te geven of een aanloopje te nemen (vrachtwagen + treintje reden 30km/h of zo) Ik claxoneer en sein met mijn grootlichten want ik kom toch met een deftige snelheidsverschil aangereden. Hij trekt uiteindelijk toch zijn kak in en gaat paniekerig terug naar rechts. Nadien kan hij het natuurlijk niet laten om eens met zijn grootlichten te seinen en wat "zot" gebaren te maken. Ah ja, ik ben de zot die inhaalt zonder eerst in zijn spiegels te kijken.Situatie 2: een politiecombi die op een kruispunt met voorrang van rechts, en zonder zichtbaarheid op de baan die van rechts komt, blind door rijdt aan 70km/h. In situatie 1 ga je wel zelf in de fout als het niet om een viervaksbaan (2x2x) gaat, gezien je meerdere voertuigen in 1 keer voorbijsteekt? Ofwel begrijp ik de situatie verkeerd. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 In situatie 1 ga je wel zelf in de fout als het niet om een viervaksbaan (2x2x) gaat, gezien je meerdere voertuigen in 1 keer voorbijsteekt? Ofwel begrijp ik de situatie verkeerd. Euh, dat is niet verboden. Cass. AR 9663, 6 mei 1992 Art. 16.6 Wegverkeersreglement 1975 verbiedt niet dat meer dan één voertuig gelijktijdig links wordt ingehaald Cass. AR 455, 16 september 1986 Uit de door art. 16.6 Wegcode aan de links inhalende bestuurder opgelegde verplichting zijn plaats rechts opnieuw in te nemen zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, vloeit niet voort dat het in een enkele rijbeweging links inhalen van meer dan één voertuig verboden is. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Ik merk dat de laatste tijd meer en meer: mensen die zo domweg achter een traag voertuig blijven. Ik begrijp dat echt niet. En niet één, maar inderdaad een verschillend rijtje. Is dat omdat ze niet voldoende pk hebben? Ik dacht toch van niet, heb voorlopig nog geen verklaring. Dikwijls dat ik de rij voorbij ga (en idd zeer op mijn hoede voor gasten die ineens de kudde verlaten), en zelfs na mij niemand mee komt. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 In situatie 1 ga je wel zelf in de fout als het niet om een viervaksbaan (2x2x) gaat, gezien je meerdere voertuigen in 1 keer voorbijsteekt? Ofwel begrijp ik de situatie verkeerd. Dat is nu toch ook wel een vreemde regel hé. Wat als je er 2, 3 of meer treuzelaars zijn die niet willen/kunnen/durven inhalen. Moet je je dan eerst tussen elk van hen gaan wurmen om "legaal" in te halen ? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Ik merk dat de laatste tijd meer en meer: mensen die zo domweg achter een traag voertuig blijven. Ik begrijp dat echt niet. En niet één, maar inderdaad een verschillend rijtje. Is dat omdat ze niet voldoende pk hebben? Ik dacht toch van niet, heb voorlopig nog geen verklaring. Het is er gewoon ingestampt om niet te "actief" te rijden, maar gewoon als zombies netjes in het rijtje achter mekaar sukkelen. Liefst aan 60-65km/h want "je mag toch niet harder dan 70". Dikwijls dat ik de rij voorbij ga (en idd zeer op mijn hoede voor gasten die ineens de kudde verlaten), en zelfs na mij niemand mee komt. Ik ben er ook op mijn hoede voor hoor, het probleem is alleen dat als je zo'n schaap laat invoegen dat je dan moet inhalen aan zijn trage tempo, en je zo zelf in de problemen kan komen. Meestal kies ik dus voor berekende intimidatie om hem terug op zijn rijvak te jagen. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Pas op, daar krijg je ook brieven voor thuis gestuurd. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Dat is nu toch ook wel een vreemde regel hé. Wat als je er 2, 3 of meer treuzelaars zijn die niet willen/kunnen/durven inhalen. Moet je je dan eerst tussen elk van hen gaan wurmen om "legaal" in te halen ? Het is ook helemaal geen regel Zie mijn reactie hierboven, het Hof van Cassatie heeft hier al verschillende keren uitspraak over gedaan dat het niet verboden is. 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Op zo'n moment ben je blij dat je een wat krachtigere wagen hebt. Gewoon los voorbij knallen. Gisteren 4 auto's langs rechts over een busstrook ingehaald. 40 rijden op een baan van 70 is er toch wel over, en er kwam constant tegenliggend verkeer af. Fuck it dan, sorry. En na mij deed de rest het ook Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Van een buschauffeur die elke dag door een drukke stad als Antwerpen moet, zou je toch verwachten dat hij weet dat als er geen ruimte is om te staan, je ook niet op het kruispunt moet rijden :s We hebben 2 keer groen gehad zonder dat we konden doorrijden, zelfs de kerel met de tram rechts op de foto trok ongeduldig aan zijn bel na de 2e keer Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Rooseveltplaats? Bus kan weinig anders. Quote
Gast TDJ Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Rooseveltplaats? Bus kan weinig anders. Ietsjes voorbij Rooseveltplaats denk ik, is al bijna Koningin Astridplein (Je ziet Aquatopia/Mercure liggen). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.