Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daarstraks ook een treintje van minstens 10 auto's ingehaald langs links op een 2x2-baan. (UK) Op het linker reed gewoon niemand. Onbegrijpelijk.

Geplaatst:

Bus had normaal moeten wachten voor zijn verkeerslicht, gezien hij geen plaats had om te staan zonder alles te blokkeren. Maar...ik vermoed dat als hij niet zou drummen, hij daar had mogen staan wachten tot 22.30 ofzo :D

Geplaatst:

Rooseveltplaats?

Bus kan weinig anders.

Vooral fout van de lijn om zo'n belachelijk grote bussen te kopen.

Geplaatst:

Perfecte HLN comment :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik merk dat de laatste tijd meer en meer: mensen die zo domweg achter een traag voertuig blijven. Ik begrijp dat echt niet. En niet één, maar inderdaad een verschillend rijtje.

Is dat omdat ze niet voldoende pk hebben? Ik dacht toch van niet, heb voorlopig nog geen verklaring.

Dikwijls dat ik de rij voorbij ga (en idd zeer op mijn hoede voor gasten die ineens de kudde verlaten), en zelfs na mij niemand mee komt.

idd probleem is dan als jij al 4de toekomt je al veel plaats moet hebben om te kunnen inhalen. want ofwel beginnen ze opeens bumper aan bumper te rijden, als ze zien dat je aanstalten maakt, ofwel vinden ze opeens dat als jij inhaalt zij het ook mogen EN het net voor u moeten doen (ahja want jij kwam na hun). wat wel leuk is is als je er voorbij bent je opeens wel pinkers ziet gaan en ze beginnen voor te steken. precies of ze wachten eerst op een vb hoe het moet. :D

Geplaatst:

Veel ergernis vooral als je je plaats om in te voegen gekozen hebt en ertussen kruipt. Als daar geen 20 m tussen zit heb je bijna gegarandeerd lichtconcert. Allé, ik toch, met m'n donkere ruiten, spoiler, enz. Doe ik dat met de S60, is dat al veel minder.

Geplaatst:

Van de week ook eens een lichtconcert gekregen...

Ik rij naar huis en in de befaamde hoefijzerbocht van de antwerpse ring naar bergen op zoom kom ik aangesneld en zit ik even vast rechts, ik wacht tot iemand me voorbij is links en ga zelf ook naar links. Een golfke vond dat niet kunnen en kwam in men gat porren en met zijn lichten flashen... Snelheid van 120 naar 70 laten dalen... Handje naar buiten gestoken en het wat is het probleem gebaar gedaan en daarna dat die moest volgen, terug schakelen en gassen tot 160 wat in die bocht vrij nuts is maar fuck it, die eerste dat ik had voorbijgelaten, rechts voorbij geknald en tegen het einde van de bocht verder doorgetrokken naar 200... ik hoop dat meneer in de golf zijn ego ferm gekrenkt is nu, geowned door een buske, ow yeah!!

Geplaatst:

Ik rij naar huis en in de befaamde hoefijzerbocht van de antwerpse ring naar bergen op zoom kom ik aangesneld en zit ik even vast rechts, ik wacht tot iemand me voorbij is links en ga zelf ook naar links. Een golfke vond dat niet kunnen en kwam in men gat porren en met zijn lichten flashen... Snelheid van 120 naar 70 laten dalen... Handje naar buiten gestoken en het wat is het probleem gebaar gedaan en daarna dat die moest volgen, terug schakelen en gassen tot 160 wat in die bocht vrij nuts is maar fuck it, die eerste dat ik had voorbijgelaten, rechts voorbij geknald en tegen het einde van de bocht verder doorgetrokken naar 200... ik hoop dat meneer in de golf zijn ego ferm gekrenkt is nu, geowned door een buske, ow yeah!!

deze bocht in de vorm van een hoefijzer/omega dus,

https://maps.google.be/maps?hl=nl&ll=51.263472,4.435365&spn=0.007747,0.021136&t=h&z=16

Geplaatst:

ik hoop dat meneer in de golf zijn ego ferm gekrenkt is nu, geowned door een buske, ow yeah!!

maar hij had een verbruik van 5l met zijn diesel en jij joeg er op dat moment 18l door. :D

Geplaatst:

Wat mij in mijn buurt ook steeds opvalt is dat 90% van de dag die bussen voor 90% leeg zijn. Als er dan al mensen opzitten zijn het werklozen of negers die evengoed een fiets hadden kunnen stelen! Fuck milieuvriendelijkheid en openbaar vervoer! :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Haalt dat 200?:ph34r:

Geplaatst:

Haalt dat 200?:ph34r:

Uhu, ma dan ist wel neig gedaan ineens...

Geplaatst:

Euh, dat is niet verboden.

Heb hetzelfde gehad alleen was ik met een vrachtwagen op de baan. Wat asociaal bumper kleven en die kerel trok nog niet sneller op als mij... Eens de tractor voorbij vertraagt die weer...

Gebruik de claxon niet veel, maar die kerel zijn raam stond open en ben hem ook nog even overgegaan dus dacht ik om toch even een paar decibels zijn richting uit te sturen. Ik vermoed ook dat die niet door had dat die 90 mocht en 60 op de teller meer dan goed is want je mag 70 maar moet niet.

Geplaatst:

Rooseveltplaats?

Bus kan weinig anders.

Is nog net op de rooseveltplaats in de richting van de turnhoutse poort, is daar dikwijls een soep.

Geplaatst:

Damn, duidelijk te zien dat sommigen alweer 2 maand geleden in hun auto gezeten hebben. Niet pinken, verkeerd pinken, voorrang negeren of net voorrang afstaan. Pffff, ik vrees voor een groot aantal dode kindjes aan schoolpoorten. Omvergereden door blinde ouders.

Geplaatst:

vooral omdat ze hun eigen kinderen tot 10cm van de schoolpoort willen afzetten en daardoor de domste stoten uithalen op het voetpad, zebrapad en andere zaken. waardoor andere kinderen of ouders een waar hindernisparcours kunnen afleggen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mensen die hun voorrang niet durven nemen. :fp:

Je stopt, dan staren ze je 5sec aan alsof je van de planeet Zorb komt en dan eindelijk rijden ze heel voorzichtig verder.

Geplaatst:

Ik denk dat geen van beiden hier als winnaar uitgekomen is :)

Geplaatst:

Gisteren in een gesprek met een collega die meer op de trein zit dan in een auto. Het ging over het aantal boetes, en toen ik vertelde dat ik 19j zonder boetes gereden heb, dan 4 op een rij op een drietal maanden tijd, en nadien weer niets meer, was hij verwonderd. Dat als je 60 000 km per jaar doet dat toch bijna niet kan en vroeg of ik een detector had.
Ik zei dat ik vooral discipline had.
En ineens zei hij "ge kunt toch niet overal weten hoe snel je mag".
Ooooooooooowwww.... m'n neusvleugels begonnen te trillen.
"En waarom niet?"
"Goh ja, met al die plakkaten, er staan er veel te veel, en de ene keer 50, dan 70, dan weer 50, enz..., dat kunt ge toch niet meer bijhouden".

Ik heb me ferm moeten inhouden in deze discussie, het is toch allemaal geen avance. Maar dit bewijst maar nog eens hoe weinig de mensen gedreven zijn om goed te willen rijden. Hoe weinig plakkaten gelezen worden dankzij flauwe excuses. En dat verklaart meteen waarom veel mensen de universele snelheid van 70 per uur aanhouden.....

En dan kom je tegen zoals gisterenmiddag, je steekt een rijtje van 5 auto's voorbij die 70 rijden, en er zit er dan weer eentje tussen die het nodig vindt om met de grootlichten te knipperen.
Negeren is de overlevingsstrategie. Met overleven = genieten van het autorijden.

Geplaatst:

Negeren is de overlevingsstrategie.

Dat is.

Ik had vandaag ook weer zo'n grootlichtknipperaar. Hij wilde gaan inhalen en was verschoten dat ik al links van hem reed. Kijk dan in je spiegels he sukkel :fp:

Geplaatst:

Vroeger maakte ik mij daar ook druk in, nu is het van *toemtidoemtidoem* en de boom in.

Geplaatst:

Of 90 rijden op een baan waar je 90 mag, en dan remmen tot 60 als er een flitspaal staat :fp:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Double fail, je rijdt min. 120 km/u op die baan en je remt maximaal af tot 90 km/u, liefst 95 km/u op de teller om eindelijk te weten te komen hoeveel afwijking je teller en de paal heeft.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid