DenDuvel 4.679 Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Dat is. Ik had vandaag ook weer zo'n grootlichtknipperaar. Hij wilde gaan inhalen en was verschoten dat ik al links van hem reed. Kijk dan in je spiegels he sukkel Dat heb ik zelfs met mijn "daar kan je toch niet mee mee in het verkeer?"-BlueMotion. Quote
Kartfreak 1.888 Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Gisteren nog eentje. Ik rij op een secundaire weg, 2 vaks baan. Plots staan er 3 bejaarde fietsers langs de kant van de baan om over te steken. Ik kom af op ruime afstand tegen 80 km/u aangereden, alles behalve van plan om ze over te laten. Eén van de fietsers besluit over te steken (geen wegmarkeringen) en de andere 2 blijven staan. Ik los even gas (was niet persé nodig) en geef wat gas bij. Meneer met de pet die bleef staan vond het nodig om even teken te doen dat ik wat trager moest rijden. Waarschijnlijk vond hij dat ik moest stoppen om ze over te laten. Right! Gisteren in een gesprek met een collega die meer op de trein zit dan in een auto. Het ging over het aantal boetes, en toen ik vertelde dat ik 19j zonder boetes gereden heb, dan 4 op een rij op een drietal maanden tijd, en nadien weer niets meer, was hij verwonderd. Dat als je 60 000 km per jaar doet dat toch bijna niet kan en vroeg of ik een detector had.Ik zei dat ik vooral discipline had.En ineens zei hij "ge kunt toch niet overal weten hoe snel je mag".Ooooooooooowwww.... m'n neusvleugels begonnen te trillen."En waarom niet?""Goh ja, met al die plakkaten, er staan er veel te veel, en de ene keer 50, dan 70, dan weer 50, enz..., dat kunt ge toch niet meer bijhouden".Ik heb me ferm moeten inhouden in deze discussie, het is toch allemaal geen avance. Maar dit bewijst maar nog eens hoe weinig de mensen gedreven zijn om goed te willen rijden. Hoe weinig plakkaten gelezen worden dankzij flauwe excuses. En dat verklaart meteen waarom veel mensen de universele snelheid van 70 per uur aanhouden.....En dan kom je tegen zoals gisterenmiddag, je steekt een rijtje van 5 auto's voorbij die 70 rijden, en er zit er dan weer eentje tussen die het nodig vindt om met de grootlichten te knipperen.Negeren is de overlevingsstrategie. Met overleven = genieten van het autorijden. Triestig, maar het is wel het idee waarmee het overgrote deel van de chauffeurs achter 't stuur kruipt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Oh bompa, ik had zo hard geantwoord met "ben jij tijdens je werk ook zo onzorgvuldig?" Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Dat kwam niet in me op omdat die kerel echt wel zorgvuldig werkt. Eigenlijk best wel een goede gast. Vond het achteraf zelfs jammer dat ik zo categoriek reageerde, want hij werd er stil van. Maar ik leg hem dat wel nog eens uit. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 Double fail, je rijdt min. 120 km/u op die baan en je remt maximaal af tot 90 km/u, liefst 95 km/u op de teller om eindelijk te weten te komen hoeveel afwijking je teller en de paal heeft. 80 op de teller van mijn Volvo = geflitst worden door een paal waar je 70 mag. Eergisteren gemerkt. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 Die verrekte V50's zijn indd vrij correct hé. Scheelt amper 2-4 km/u Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 7 september 2013 Auteur Geplaatst: 7 september 2013 Zo'n Dacia Duster, da's toch echt een apart soort lullo dat daar mee rijdt. Altijd miserie mee. 3 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 Ik heb daar weinig last van. Opel Mokka's, Nissan Qashqai's...dat rijdt veel meer in de weg. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 Ik vind een Duster zelfs niet eens lelijk Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 Gisteren ook zo'n idioot achter mij. Had hem net ingehaald (baan van 90 waar ie 70 ging) en ie begon zijn grootlichten te knipperen. Constant. Aan, uit, aan, uit, .. Ik moest een kilometer of 2 verder naar links, en had pech met de lichten en had net rood. Net voor het groen wordt (enkel om links af te slaan) passeert al claxonerend die idioot opnieuw, en doet allerlei gebaren .. om dan los door het rood te rijden en geflitst te worden :lolz: Gelukkig was het al rood voor het andere verkeer 7 Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 Gisterenavond met de vrachtwagen rond Parijs aan het rijden. Fransen is sowieso een ramp. Soit, mooi rechts aan het inhalen, want jawel, meer als 90 doen velen Fransen niet wanneer er ineens een wakker schiet en dus de gaspedaal tot het eind duwt. Volgens mij rijden al die mannen in 30s lootjes trekken. Ze trekken dan bvb sukkel op de baan en beginnen dan 30s te sukkelen op de baan, waarna ze nog eentje trekken. Sukkel op de baan zit er vermoedelijk meer tussen, maar af en toe trekken ze eens racepiloot. Soit, diezeflde kerel kom ik uiteraard wat verder weer tegen. Ongeveer een 300meter voor hem rijd er nog een vrachtwagen met zijn pinker op naar links. Het is natuurlijk altijd raden, wat een voertuig met een knipperlicht op naar links van plan is om te doen. Maar eens de vrachtwagenbestuurder zijn voertuig zachtjes naar links begon te bewegen trok onze Fransman wss het lootje "arrogante klootzak" en deed er alles aan om die vrachtwagen te blokkeren. UIteraard, pakt dit niet, en heeft die na zijn acceleratie ook zijn rem moeten gebruiken. Gevolgd door een heel licht en geluidspel van jewelste. Nu, dat stoorde mij eigenlijk, en ik was hem ondertussen weer aan het inhalen, dus ik zet gewoon mijn grootlichten op terwijl ik die man rustig nader. Tot mijn verbazing toe, was die ineens super rustig... Ofwel waren er weer 30s verstreken. Niet echt een ergernis, aangezien ik mij niet mag ergeren aan Fransozen die te traag rijden en je inhalen nadat jij ze hebt ingehaald, of ik eindig in zo'n kamertje met kussens tegen de muur. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Ik was vandaag in Holland aan het parkeren, en ja, er was niemand te bespeuren toen ik begon, kalme straat, dus vergat ik m'n pinker aan te doen. Ineens een camionette die bijna op me zit, volle bak aan het toeteren. Ik maak wat gebaren dat hij zich verdomme niet zo gauw druk moet maken. Meneer komt langszij, doet teken dat ik m'n mond wat meer moet houden en draait z'n ruitje af. "Hebben ze in België geen richtingaanwijzers?" Heb maar gewoon toegegeven dat ik het vergeten was, al zou ik op zo'n momenten wel wensen dat ik wat rapper van tong was. Enfin, sommige mensen zitten godverdomme toch snel op hun paard, ongelooflijk. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Zeggen dat je veel in Nederland komt en het afgeleerd bent, zou waarschijnlijk beteken dat je dit verhaal niet meer zou kunnen typen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Van mensen die hun richtingsaanwijzers niet gebruiken krijg ik ook de wubbes. Hoe kan je dat nu vergeten? Dat is zoals vergeten je broek af te steken alvorens te kakken... Quote
Philken 154 Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 gisteren in Limburg(thv Zonhoven op de N72) voor mij rijd een suv(ferd) Hyundai gans de tijd aan 70(je mag daar 90) op 't linkse vak, rechtse zo vrij als iets op een bepaald moment zie ik een rechts een aankondiging van een mobiele werkplaats op de linkerrijstrook 500m verder ik ga mooi naar rechts (en ik geef toe, ik ga express naast die SUV(ferd) rijden) komen we mooi tesamen aan de mobiele werkplaats en meneer(+60jaar) schiet wakker maar kan natuurlijk niet naar rechts gevolg lichtconcert en aan de volgende lichten moest 'm nog eens verhaal halen en bleek ik dus geen rekening te houden met 't overige verkeer.... heb gewoon geantwoord dat we in België rechts MOETEN houden en dat ik geen rekening hou met iemand die zelf geen rekening houdt met anderen 1 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Van mensen die hun richtingsaanwijzers niet gebruiken krijg ik ook de wubbes. Hoe kan je dat nu vergeten? Dat is zoals vergeten je broek af te steken alvorens te kakken... Dat laatste gebeurt me dan ook regelmatig. Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Zo'n Dacia Duster, da's toch echt een apart soort lullo dat daar mee rijdt. Altijd miserie mee. Dit is de Vlaming die ‘je steeds vaker ziet rondscheuren in zijn glimmende lowbudget-terreinwagen, de hardwerkende Vlaming die zich een doortrapt verkooppraatje liet opspelden: ‘Ook u, simpele werkmens, hebt het recht om in een SUV rond te rijden’. De Dacia Duster-Vlaming... 1 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Haha, ik herinner me die column. En opeens moet ik denken aan de gefacelifte GLK, wat is dat voor een afzichtelijk ding geworden vooraan. Quote
Philken 154 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 http://www.youtube.com/watch?v=ikuLsitM82Y&feature=youtu.be Quote
bertds 207 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Die van u trok precies iets rapper op Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Heb vorige week hetzelfde meegemaakt, ook met een E break, maar een andere. Alleen, ik reed op het derde vak 125, pipo kwam van de oprit naar het derde ... aan 80/u. Had nog het lef om dwaas te doen, wat me waarschijnlijk een flitsboete van 50 euro opgeleverd heeft, reed aan 130 achter hem omdat ik er volle bak voorbij wou, en daar heb ik - hopelijk voor hem alleen - een flitsje zien afgaan in Jabbeke, chance dat ik er effectief niet voorbijgegaan ben. Toen ik hem wat verder voorbijging had die echt zo een smerige gemene lach op zijn mottige kop (deed me denken aan iemand waar ik helemaal geen goede herinneringen aan heb), maar ik keek voldaan. Door zijn opzettelijk in de weg rijden heeft hij me bespaard van een coleirige pedal to the metal (als in "gasten gelijk gij heb ik liever achter dan voor mij) met een vermoedelijk niet zo malse boete.... Quote
Philken 154 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 ik moet 't vervolg nog posten.... http://www.youtube.com/watch?v=ZqsHS88HKsg&feature=youtu.be Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Ik word echt moedeloos van dergelijke gevallen. En je komt ze echt meer en meer tegen. 15j geleden 1x per jaar, nu 1x per week. 1 Quote
Philken 154 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Da komt door onze verzuurde maatschappij: ik durf nie rap meer rijden, awel niemand mag nog rap rijden, en ze blijven ostentatief in iedereen zijne weg rijden, blijkbaar zijn er veel afgekeurde flikken in onze maatschappij Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.