Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 ik moet 't vervolg nog posten.... http://www.youtube.com/watch?v=ZqsHS88HKsg&feature=youtu.be Je remmen was toch ook wat overdreven imho 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Herkenbaar Tegenwoordig, als ik een rijtje van 70-rijdende pummels voorbijsteek ben ik al ferm op mijn hoede, echt waar. Ik begin bijna schrik te krijgen. Dat er eentje uitkomt zonder kijken of dat er weer eentje spel maakt. We hebben het nog maar gezegd hier, of ik had deze ochtend weer zo een rij van 7 auto's die achter een vrachtwagen aan 70 bleven. En niemand mee achter mij, terwijl er geen tegenliggers kwamen. Zal dus inderdaad wel zo zijn. Ze durven niet sneller of ze weten zelfs niet eens dat ze sneller mogen. Quote
Philken 154 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Je remmen was toch ook wat overdreven imho das diene brake-assist van BMW, was ikke niet (didn't find a saint-smiley) Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Geplaatst: 16 september 2013 ik moet 't vervolg nog posten.... http://www.youtube.com/watch?v=ZqsHS88HKsg&feature=youtu.be Op 0:35 had ik hem er niet voorbij gelaten hoor ... dat hij het zelf maar oplost dan. 1 Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Herkenbaar Tegenwoordig, als ik een rijtje van 70-rijdende pummels voorbijsteek ben ik al ferm op mijn hoede, echt waar. Ik begin bijna schrik te krijgen. Dat er eentje uitkomt zonder kijken of dat er weer eentje spel maakt. We hebben het nog maar gezegd hier, of ik had deze ochtend weer zo een rij van 7 auto's die achter een vrachtwagen aan 70 bleven. En niemand mee achter mij, terwijl er geen tegenliggers kwamen. Zal dus inderdaad wel zo zijn. Ze durven niet sneller of ze weten zelfs niet eens dat ze sneller mogen. Ik heb er zo al 1 in mijn deuren gevangen met de A6. Kon niet meer verder uitwijken of twas den dijk in, dan maar beginnen terugduwen. Mensen kunnen ook absoluut geen snelheden meer inschatten, dus ze blijven er veiligheidshalve achter wegens een bijkomend gebrek aan power (dat valt nochtans op te lossen mits wat anticipatie dmv een aanloopje). Ge zijt nog sympa Phil, ie ging van mij ook daar vast staan op zijn derde vak. Vanmorgen iets gelijkaardig meegemaakt met een Chevy (allez, Daewoo) rijder. Opvoegen van autostrade, ik direct naar het 2e, zat al naast zijn koffer als meneer zonder kijken ook het 2e opkomt. Gelukkig rij ik Mercedes tegenwoordig, dat heeft enorm goede remmen, met den A6 wast prijs. Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Ah jammer... Met de motorfiets heb ik dat allemaal niet meer voor... Waarschijnlijk omdat ik bij zo een mannen ofwel al lang aso langs rechts ben voorbij gegaan, ofwel omdat ze mijne helm van ver zien en denken dat er een flik nadert en wel naar rechts gaan. Heb ooit een zwaantje op de snelweg zien tripleren om madam langs links nog voorbij te gaan om tegen haar te foeteren dat ze al lang naar rechts had gekunnen. En ja philken, dat was niet genoeg assertief rijgedrag om die gast op zijn zelf gemaakte derde rijstrook te laten steken. Misschien eens babbelen met een paar WPR'ers hoe je dat het beste oplost Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 En ik had hem laten voorbijkomen, maar zo dat hij het net niet haalt. Het ander verkeer kwam toch al met een aardige snelheid af in de andere richting dus dat had mooi geweest Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 En ik had hem laten voorbijkomen, maar zo dat hij het net niet haalt. Het ander verkeer kwam toch al met een aardige snelheid af in de andere richting dus dat had mooi geweest Volgens mij steekt hij dan sowieso in je flank ... dat is het voor mij echt niet waard ... Ik ga zo een mannen gewoon voorbij en trek het me daarna niet meer aan. Dat heeft echt geen enkele zin. Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Ik ga zo een mannen gewoon voorbij en trek het me daarna niet meer aan. Dat heeft echt geen enkele zin. Lijkt me ook het plan, maar ik kreeg de indruk dat het tempo van de mercedesgast ook al hoog lag... Quote
Philken 154 Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Lijkt me ook het plan, maar ik kreeg de indruk dat het tempo van de mercedesgast ook al hoog lag... tempo ging enorm omhoog bij die Mercedes gast nadat ik 'm voorbij wou bij 't oprijden van de N43, daarvoor reed hij traag en onoplettend(hij pakte op't laatste moment de afrit waardoor hij me coupeerde en gans de bocht van de E40> N43 met zijn voet op de rem à 40km/u tufte Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Moto Alhoewel dat ook een techniek van mij is met de auto... Als er zo ene zit te slapen op het linkervak, rechts gaan rijden met hogere snelheid en dan gaan die mannen plots ook wel versnellen en aansluiten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Vandaag naar Amsterdam gereden. 2 keren met een agent geklapt. Eerste keer werd ik gecoupeerd door een Volvo die op zijn gemakske dan een camion inhaalde. Nadat ie voorbij was ging ie terug naar rechts en wuifde ie met het handje dat ik rustiger aan moest doen. Een moto heeft een straffe motorrem dus je moet niet veel moeite doen om er naast te gaan hangen, waarna ie een echte politiebadge liet zien! Uitleg op de parking? Jazeker! Volgende afrit hem zijn vet gegeven. Zijn irritatie was dat ik op zijn bumper zat nadat ik toch zeker zijn richtingsaanwijzer had gezien en had kunnen verwachten dat ie van rijvak ging wisselen. Toch even gevraagd of de regels mbt van rijvak wisselen niet hetzelfde waren als in BE. "Ja, maar je leek ver weg". Probeempje objects are closer than they appear in the mirror + hij zal wel vertragen... Bij het naar huis rijden rij ik 120 op de A2, als er plots achter me 4 gasten op FJR's opdagen van de Marechaussee. De voorste slingert van links naar rechts, om het hele rijvak in te nemen, en vrij kort op me. Maar geen sirenes, geen blauwe lampen, dus boeieuh. Het duurt even vooraleer het verkeer oplost en dan ga ik naar rechts, terwijl die blauwe sjaak blijft slingeren. Ze gaan me voorbij aan pakweg +140 terwijl ik 120 blijf rijden. In de verte naderen ze weer auto's op het linkervak en het spel herhaalt zich met de voorste die slingert om op te vallen, om zo de automobilist van het linkervak af te jagen zodat het troepje door kan tegen hogere snelheid. Ik ga er vanop een afstand mee rijden en die mannen haalden in het drukke verkeer vaak toch wel pieken waar ik voor mijn rijbewijs niet mee kon volgen. Ook lekker in zones waar je 100 mag bleef het gas er goed op. Telkens een auto op het linkervak die in zijn spiegel die sjaak ziet slingeren, op de rem gaat en in een onbestaand gat gaat invoegen waarna het verkeer op het middenvak moet remmen, waarna het troepje blauw mannen passeert en het gehinderde verkeer terug naar het linkervak gaat, soms ook met de bedoeling om de blauw mannen te volgen. 140 gaat namelijk sneller dan die kut 100 per uur. Nu, ik heb jaren geleden eens 2 zwaantjes op veilige afstand gevolgd die uh ook heel goed door reden maar die moesten nooit agressief rijden, deels door het rustige verkeer en deels door de goede herkenbaarheid van zo een oranje pot op hun kapsel. Maar dit vond ik er toch wel over omdat het echt bumperkleven en slingeren was, met de bedoeling de voorligger op te jutten. Nu, die laatste blauwe piet krijgt mij na een tijd in de mot en laat zich afzakken. Doet teken dat ik moet volgen naar de volgende afrit. We parkeren en wil me snelheid aansmeren, maar ik merk er even op dat het troepje ondanks hun ontheffing er een erg agressieve rijstijl op nahield en onnodig risico's veroorzaakte... Uitleg van de piet was dat ze een trainingsritje aan het doen waren, maar niet met de blauwe peertjes mogen rijden. Beetje gebabbeld over de verschillen in stijl van werken tussen BE en NL (hij was ooit in Brussel met de zwaantjes en zijn mond viel open van het royaal gebruik van de blauwe peertjes en sirene) en verder zonder boete op weg Ben wel nog altijd niet mee wat er getrainded werd, want prio rijden is anders dan agressief rijden, en als je echt door moet zonder peertjes ga je niet wachten tot een voorligger op het linkervak ruimte maakt, maar ga je er gewoon tussen het linkervak en middenvak door. Quote
Phil 12.505 Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Probeempje objects are closer than they appear in the mirror + hij zal wel vertragen... Eerder die 'NL' op de nummerplaat. Quote
Phil 12.505 Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Rij vandaag aan 130 op de E313 richting A'pen met adaptive cruise control. Op een gegeven moment nader ik een blauwe BMW 114i (no kidding) die op het rechtervak achter een vrachtwagen rijdt tegen pakweg 110, de vrachtwagen was op dat moment nog een 100 meter verder. Hij heeft zeer ruim de plaats en tijd om voor mij in te voegen en de vrachtwagen in te halen, maar uiteraard doet ie dat net op het allerlaatste moment. De adaptive cruise control stond op dus ik dacht, ik zal het ding zijn werk laten doen, maar door de traagheid waarmee die 114i invoegde greep het systeem nogal laattijdig in waardoor het bijna koekenbak was... Misschien eentje die met z'n smartphone bezig was? Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 Nee, de spiegels waren optie. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 17 september 2013 Geplaatst: 17 september 2013 ik moet 't vervolg nog posten.... http://www.youtube.com/watch?v=ZqsHS88HKsg&feature=youtu.be Op een dag komt u dat duur te staan met een muilpeer of erger. Dat je 'm rechts inhaalt --> ok. Dat opzettelijk remmen, echter --> wat voor nut heeft dat nu? Daarmee maak je je m;i. méér schuldig aan stom of irritant (en gevaarlijk!) weggedrag dan die bruine kroezelpinda met slecht humeur. (vind ik) Laatste maanden voel ik dat steeds meer, zeker in steden: die gasten zijn gek. Best in een grote boog om heen lopen/rijden en vooral niet voor 't hoofd stoten. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 GTA heeft ergens wel gelijk. Ik ben er ook mee gestopt, al is er soms nog eens een zwak moment. Maar het lost niks op. Gisteren bij rechts inhalen ook weer drie keer lichtconcert gehad. Heb het gewoon genegeerd. Lukt me niet altijd maar als het lukt ben ik wel fierder dan als ik boel gemaakt heb. 1 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 18 september 2013 Auteur Geplaatst: 18 september 2013 Vandaag ook weer bijna patat. Lelijke rosse koe in een Meriva die dacht dat ik wel even vol op de rem zou stampen om haar te laten invoegen, terwijl ik er al half naast hing. Paar keer geclaxonneerd, en toen trok ze haar kak in en kreeg ik een boze middenvinger te zien Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 tempo ging enorm omhoog bij die Mercedes gast nadat ik 'm voorbij wou bij 't oprijden van de N43, daarvoor reed hij traag en onoplettend(hij pakte op't laatste moment de afrit waardoor hij me coupeerde en gans de bocht van de E40> N43 met zijn voet op de rem à 40km/u tufte Ik ging zelf uitgestapt zijn als ie me coupeert. Zag er mij maar een dik bolleke uit Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Op een dag komt u dat duur te staan met een muilpeer of erger. Dat je 'm rechts inhaalt --> ok. Dat opzettelijk remmen, echter --> wat voor nut heeft dat nu? Daarmee maak je je m;i. méér schuldig aan stom of irritant (en gevaarlijk!) weggedrag dan die bruine kroezelpinda met slecht humeur. (vind ik) Laatste maanden voel ik dat steeds meer, zeker in steden: die gasten zijn gek. Best in een grote boog om heen lopen/rijden en vooral niet voor 't hoofd stoten. Kerel voelt zich koning v/d weg. Ik vind dat je hem dat wel even duidelijk mag maken. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Een familielid van me heeft een gozer in Zuid-Frankrijk die een toeriste "een beetje plaagde" (en zij leek ineen te krimpen en kon zich niet verweren) ook eens 'wel even duidelijk gemaakt' dat dat niet hoorde. Hij kreeg als bedanking een messteek in de onderbuik, heeft een maand in 't ziekenhuis gelegen en eventjes was 't twijfelachtig of 'ie 't zou halen, zelfs. Je moet hem nu eens horen over 'wel even duidelijk mogen maken'. En eerlijk? Of je zo'n mensen nu de les spelt, of niet: they will not learn. Kan je net zo goed eieren voor je geld kiezen en ze negeren. (En ja, ik heb in 't verleden ook nog zo'n dingen gedaan toen ik in woede ontstak toen één of andere sukkel me moedwillig den duvel aandeed in 't verkeer.) (Ben ook één keer uit m'n auto getrokken door nen boer (letterlijk) met rode drankkop die me 'es 'n lesje zou leren omdat ik had getrompt omdat 'ie niet hoffelijk was en me door liet.) 1 Quote
Philken 154 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 enkele jaren geleden aangevallen geweest door zo'n aggresieveling, gelukkig is mijn auto altijd op slot, politie is erbij geweest, heeft later voor de rechtbank 1 jaar voorwaardelijk gekregen en 18 maanden rijverbod met afleggen alle proeven(theorie, praktijk en psychologische) en hij heeft serieus mogen betalen(schade toegebracht aan auto & morele schadevergoeding) toppunt van al was dat hij volgens zijn zeggen niks gedronken had(hij mocht niet volgens zijn geloof) en hij serieus boven zijn theewater was ongeveer een kleine maand na de uitspraak had mijn advocaat al 't geld ontvangen(van zijn mama weliswaar) Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 18 september 2013 Auteur Geplaatst: 18 september 2013 hij mocht niet volgens zijn geloof subtiel 3 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Inderdaad, het hoeft voor mij ook niet meer. Ik ben het zo moe. Laat me maar meezingen in m'n auto. Vandaag opnieuw een tweetal die vonden dat het tijdelijk te donker was. Nogmaals; wat kan helpen als je een zwak moment hebt: doe steeds alsof het iemand kan zijn die je heel goed kent, en met een andere auto rijdt. Je wordt op slag en stoot een heel pak vergevingsgezinder. En op de koop toe installeer ik in m'n nieuwe auto opnieuw m'n dailyroads. Is even in onbruik geraakt door herinstallatie van de telefoon, maar die komt terug. Steeds alles opnemen. Legaal of niet, ze kunnen ze allemaal kussen. Bewijskracht of niet, idem. Het is gewoon te erg geworden wat je allemaal ziet. En bovendien ... ergernis van de laatste tijd: de 70-plakkaten. Echt, er zijn er ondertussen weer een paar bijgekomen hier in de buurt. Ik zou graag eens in kaart brengen (in kleur) welke stukken nog 90 zijn in Vlaanderen. Ik denk dat je stift niet leeg zal geraken. Ooit wou schouppe de standaard van 90 naar 70 brengen, wel, ze hadden het beter gedaan, is veel goedkoper in plakkaten. Met als gevolg dat niemand nog 90 durft rijden. Zo, m'n zaagkwartiertje is bijna over. Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Nikmans, heb ik dat vorige week goed gezien dat ze gans de baan van Lichtervelde naar Torhout ook 70 gemaakt hebben? En wat betreft de agressievelingen, ik trek het me niet meer aan. Pas Alexanderr zijn truc toe: breedste smile en vol enthousiasme zwaaien. En middenvaksplakkers die ik rechts voorbij ga en een lichtconcert geven, #care, heb toch automatisch dimmende spiegels binnen en buiten. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.