Bompa 17.784 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Inderdaad Corneel, deze avond deze baan gedaan in elke richting, en was deel van m'n ergernis. Wist al een maand of twee dat dat het plan was, wist al een week dat het gebeurd was, en heb er nu de eerste keer gereden. En de laatste. Ook hier neem ik de binnenwegen vanaf nu: vrij spel. Sorry, landelijke bewoners. Maar jullie hebben mee gestemd op de huidige politiek. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 18 september 2013 Auteur Geplaatst: 18 september 2013 Inderdaad Corneel, deze avond deze baan gedaan in elke richting, en was deel van m'n ergernis. Wist al een maand of twee dat dat het plan was, wist al een week dat het gebeurd was, en heb er nu de eerste keer gereden. En de laatste. Ook hier neem ik de binnenwegen vanaf nu: vrij spel. Sorry, landelijke bewoners. Maar jullie hebben mee gestemd op de huidige politiek. Landelijke binnenwegen zijn voortaan ook massaal "zone 70" of erger "zone 50": 1 klein bordje bij het verlaten van de hoofdweg, en klaar Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Hier in de buurt zijn de goeie sluipwegen bijna allemaal enkel voor plaatselijk verkeer geworden, en controleren ze daar op. Je kan hier gewoon niet anders meer dan met de stroom mee rijden tegen 60km/h Quote
Gast Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 zijn ze overal aan het doen, dan krijgen de mongolen geen ongelukken, en traag en constant rijden is goed voor de uitstoot vuile fascisten Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Landelijke binnenwegen zijn voortaan ook massaal "zone 70" of erger "zone 50": 1 klein bordje bij het verlaten van de hoofdweg, en klaar Hier nog niet allemaal. Gelukkig. Ik heb vanavond de tijd opgenomen langs de gewone weg. Binnen een paar dagen langs binnenweg. Ook al is het hetzelfde, het geeft meer voldoening langs binnenwegen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Hier in de buurt zijn de goeie sluipwegen bijna allemaal enkel voor plaatselijk verkeer geworden, en controleren ze daar op. Je kan hier gewoon niet anders meer dan met de stroom mee rijden tegen 60km/h sluipwegen = binnenwegen binnenwegen =/ sluipwegen Deze ochtend trouwens opnieuw treintje gereden langs de sluipweg om de file op de E17 van Haasrode tot Kennedytunnel te omzeilen. Soms precies een AM-rondrit Met een vijftal of meer auto's gewoon vlot doorrijden langs die kleine baantjes. Heel de route, heb zelfs een stukje gefilmd, probeer het hier eens te posten straks. Laat de rest maar sukkelen op de andere wegen. Quote
whispy 158 Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 sluipwegen = binnenwegen binnenwegen =/ sluipwegen Deze ochtend trouwens opnieuw treintje gereden langs de sluipweg om de file op de E17 van Haasrode tot Kennedytunnel te omzeilen. Soms precies een AM-rondrit Met een vijftal of meer auto's gewoon vlot doorrijden langs die kleine baantjes. Heel de route, heb zelfs een stukje gefilmd, probeer het hier eens te posten straks. Laat de rest maar sukkelen op de andere wegen. Haasdonk. Haasrode ligt niet direct langs de E17. Kans is dan trouwens groot dat je langs mijn deur gepasseerd zijt. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Ah juist, Haasdongk. Hoe kan ik nu missen. Pm me eens jouw adres als je wil, ben nu wel eens benieuwd Heb een aantal alternatieven, dus ben idd met zeer grote waarschijnlijkheid al aan je deur gepasseerd. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Hmmm ... nee, toch niet. Ik draai al direct af op de afrit, naar de Perstraat. Dan Leenstraat, en dan de Heirbaan. Dus dichtbij, maar toch net niet Ik moet me dus niet excuseren voor de overlast Quote
whispy 158 Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Het laatste stuk richting de oprit Kruibeke vind 'k trouwens maar miserie heden ten dage. (Ponjaardhoekstraat en Fortstraat) Vroeger kon je rechtdoor langs de Heirbaan (laatste stuk was wel niet echt asshole-proof), maar nu hebben ze daar even doodleuk een gevangenis neergeplant. Veel overlast hebben we trouwens niet echt van 't sluipverkeer: meeste draaien af naar de Zandstraat om daar miserig te gaan wezen op de oude baan in Beveren. (wat ook niet echt een verbetering is qua snelheid op 't stuk voorbij 't rond punt na 't centrum van Beveren) Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Haha inderdaad, vroeger reed ik daar rechtdoor. Ik wist tot nu eigenlijk niet wat ze daar aan het plaatsen waren, en vond het vreemd dat alles visueel wat afgeschermd werd, nu is het mij duidelijk Als het echt vast zit, draai ik aan de gevangenis af naar Burcht, om zo via Kruibeeksesteenweg en Beatrijslaan naar linkeroever te rijden en dan ofwel dwars door Antwerpen ofwel een stukje terugkeren om net voor de Kennedytunnel weer in te voegen vanaf LO. Je kan daar ook aan de Schaarbeekstraat indraaien aan de afrit/oprit, pastoor coplaan, enz ... Goh, mogelijkheden zat hoor Maar langs de Fortstraat ben ik ook al een paar keer gereden en dat valt toch wel mee vind ik. Quote
whispy 158 Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Haha inderdaad, vroeger reed ik daar rechtdoor. Ik wist tot nu eigenlijk niet wat ze daar aan het plaatsen waren, en vond het vreemd dat alles visueel wat afgeschermd werd, nu is het mij duidelijk Als het echt vast zit, draai ik aan de gevangenis af naar Burcht, om zo via Kruibeeksesteenweg en Beatrijslaan naar linkeroever te rijden en dan ofwel dwars door Antwerpen ofwel een stukje terugkeren om net voor de Kennedytunnel weer in te voegen vanaf LO. Je kan daar ook aan de Schaarbeekstraat indraaien aan de afrit/oprit, pastoor coplaan, enz ... Goh, mogelijkheden zat hoor Maar langs de Fortstraat ben ik ook al een paar keer gereden en dat valt toch wel mee vind ik. Wacht tot je daar een paar toffe mannen tegen komt die niet begrijpen waarvoor een uitvoegstrook dient. Nuja, jij komt altijd van de andere richting. Er rijden daar ook regelmatig fietsers die het concept opzij gaan (of toch niet naast mekaar rijden) ook niet begrijpen waardoor je soms gevaarlijke situaties krijgt. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Vanmorgen op een haartje na door een harmonicabus geplet toen ik een geparkeerde vrachtwagen passeerde in het centrum. Bleef gewoon met de voet op het gas doorkomen terwijl ik al naast de vrachtwagen zat. Ik heb bij ons toch heel sterk de indruk dat de lijnchauffeurs een paar (heleboel) cellen te weinig hebben meegekregen in hun bovenkamer. Rijden met rot tempo tussen de schoolgaande jeugd etc. door, waardoor ze (al zouden ze een keer nadenken) niet eens meer in staat zijn om uit te wijken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Er is een reden waarom ze met een bus rijden en niet raketten in mekaar steken. Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Ik ga ook eens effe zagen... Ik stoor me aan alle chauffeurs die ik tegenwoordig tegen kom zonder de dimlichten aan terwijl dat nodig is (en wettelijk verplicht is). Wanneer je dan seint met de grootlichten zie je in je spiegel hun remlichten aanfloepen. Ah ja, want ze denken dat er een flitswagen staat en een boete willen ze niet hebben hoor. Maar met hun leven, en nog belangrijker dat van anderen, spelen dat is dan geen enkel probleem. Oh ja, en dan is er ook nog de chauffeur van VSB transport in Lummen die dus gewoon elke dag zit rond te rijden met zijn werklichten aan. Je kan dat eens vergeten, maar ik zie die zo al weken voorbij komen als ik aan het laden ben en ik heb er ook al diverse keren achter gereden. Vreselijk irritant zo 4 "faren" in uw gezicht terwijl het voor de rest pikkedonker is. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Hoe zit de wetgeving in elkaar ivm iemand die geparkeerd staat in uw rijrichting, en zijn deur open zwaait? Deze namiddag 2 keer bijna prijs Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Jij moet kunnen ontwijken zeker? Quote
toere 16.927 Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Jij moet kunnen ontwijken zeker? Toch? Dacht dit ook, maar ik meen eens gelezen te hebben dat de chauffeur die uitstapt moet kijken... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 september 2013 Auteur Geplaatst: 20 september 2013 Jij moet kunnen ontwijken zeker? Euh nee. Wie zijn deur opendoet moet uitkijken. Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Ik word echt moedeloos van dergelijke gevallen. En je komt ze echt meer en meer tegen. 15j geleden 1x per jaar, nu 1x per week. Inderdaad, ik heb enkele weken geleden nog zo'n mongool gehad. Gas bijgeven wanneer ik wil inhalen, naast me blijven rijden en plotseling naar mijn rijvak smijten, de rem opzettelijk toestampen. Ik was het kotsbeu en ben hem dan nagereden tot bij zijn thuis en gezegd dat hij bij de foute zijn kloten aan het rammelen was. Waarom hij doodleuk een zware hamer ging halen. Ben dan maar doorgereden, ik wil er nog graag zijn voor mijn zoontje. Het is te gek voor woorden soms. Narijden / aanspreken ga ik afleren, is nergens goed voor. Volgende keer gewoon nummerplaat noteren en nadien de uitlaat vol met PUR schuim gaan spuiten... 1 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Euh nee. Wie zijn deur opendoet moet uitkijken. Zeker? Want heb wat schade vooraan rechts dus next time ... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 september 2013 Auteur Geplaatst: 20 september 2013 Zeker? Want heb wat schade vooraan rechts dus next time ... http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/196-art28 Artikel 28. Openen van portieren Het is verboden het portier van een voertuig te openen of open te laten, in- of uit een voertuig te stappen, zonder zich ervan vergewist te hebben dat dit de andere weggebruikers niet in gevaar kan brengen of hinderen in het bijzonder voetgangers en bestuurders van tweewielers. Langs de andere kant moet je voor voorzienbare hindernissen wel kunnen stoppen, dus als iemand tweehonderd meter verder met zijn deur open staat, dan heb je geen vrijgeleide om er tegen te rijden. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/196-art28 Langs de andere kant moet je voor voorzienbare hindernissen wel kunnen stoppen, dus als iemand tweehonderd meter verder met zijn deur open staat, dan heb je geen vrijgeleide om er tegen te rijden. Thx, goed om te weten Was 2 maal vandaag dat er 1 zijn deur open deed net op het moment ik erbij was en ik moest uitwijken. Komt hun autoverzekering daar dan in tussen??? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 september 2013 Auteur Geplaatst: 20 september 2013 Komt hun autoverzekering daar dan in tussen??? Ja Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Heb ooit zo'n deur tegen m'n auto gekregen toen ik voorbij de wagen in kwestie reed. Was verschieten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.