JanC 7.873 Geplaatst: 9 november 2013 Geplaatst: 9 november 2013 Daarstraks op de E17 richting kennedytunnel. Ik denk dat ik die hele sliert langs rechts ben voorbij gestoken over 5km... Iedereen denkt dat je daar al moet voorsorteren, heb ik de indruk. Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 Vandaag een nieuw hoogtepunt: Een opa die achteruit op een rondpunt aan het rijden was, meneer had zijn afslag gemist. 5 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 Miljaar... Ik heb me vandaag weer eens gigantisch geërgerd aan linksrijders. Een gat van 300m tussen twee vrachtwagens is tegenwoordig niet meer de moeite om twee keer van rijvak te wisselen... En wie het toch doet wordt telkens afgestraft door het kieken op het linkervak dat exàct naast hem/haar rijdt op het moment dat hij/zij de vrachtwagen voor zich nadert. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 Ik ga tegenwoordig met de trein werken Nog niet veel vertragingen meegemaakt, en buiten wat zwervers in het station best chill Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 Mijn pa bracht me gisteravond rond 20u naar kot en we willen een afrit van de A24 nemen om richting Lommel te rijden.Ineens een oud model Megane station voor ons ( vermoedelijk een platte diesel ) die stil lijkt te staan.Pa remt af, kerel reed 40-50 waar 70 is toegestaan maar geen probleem even later wordt het 2x2.Dus we houden redelijke afstand zonder meer, maar als we hem voorbijrijden zit hij al klaar met z'n middelvingertje tegen zijn raam gedrukt.Wij allebei dafuq en we schieten in de lach want ja, wat moet je anders? Een paar honderd meter zei pa nog: "Ge zou voor minder slaag krijgen!" Quote
Stoffn 21 Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 In Duitsland op de Autobahn, 3 rijstroken waarvan ik op de 3e band toch een 200+ reed. Komt er wel geen paljas vanop de 2e band naar "mijn" rijvak zeker. Ben énorm in de ankers mogen gaan en vervolgens mn grootlichten aangestoken. Toen ik hem voorbijging, deed die gast teken dat ik zot was. Owja, twas een Belg! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 Mijn ouders wonen in een buurt waar het erg rustig wonen is. Sinds het verkeer zo druk is geworden sneed tot voor kort 70% van de wagens door die wijk af om een eventuele file verderop te ontwijken. Dat is geen common sense, wetende dat daar zo'n 50 kinderen wonen onder 10 jaar, die 's avonds in de zomer op straat spelen. Ook zo typisch he. In de wijk waar iedereen een grote tuin heeft moet je traag rijden want de kinderen spelen op straat. 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 En wat een gezeik over die afrit Als dat al niet meer mag is het einde zoek. Dan mag niemand nog langs een andere weg rijden als er file is. Ze mogen dan ook eens stoppen met op de radio aan te kondigen dat je best omrijdt via X of Y als er ergens een lange file staat, want dat vinden die mensen in X of Y ook niet leuk, al dat extra verkeer. 1 Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 't Is goed Joris. Ge hebt gelijk. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Ik ga tegenwoordig met de trein werken Nog niet veel vertragingen meegemaakt, en buiten wat zwervers in het station best chill Ik heb het vaak een kans gegeven maar ik moest telkens opgeven. Je kan er niet op vertrouwen. En ik heb dan normaal gezien een goede verbinding richting Antwerpen en Brussel. De laatste keer dat ik de trein genomen heb begon de ochtend met de verwelkoming "Vandaag heden uitzonderlijk..." . Eén keer kan er iets mis gaan, twee keer ook nog, maar op een gegeven moment geef je het op. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 november 2013 Auteur Geplaatst: 13 november 2013 Tussen Antwerpen en Brussel heb je dan nog enkele treinen per uur. Bij ons is het 1 trein per uur, en als daar iets mee is of je mist hem, ben je meteen gescheten voor een uur. Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Nee dat is geen common sense. Common sense is rijden waar je hoort te rijden. Mijn ouders wonen in een buurt waar het erg rustig wonen is. Sinds het verkeer zo druk is geworden sneed tot voor kort 70% van de wagens door die wijk af om een eventuele file verderop te ontwijken. Dat is geen common sense, wetende dat daar zo'n 50 kinderen wonen onder 10 jaar, die 's avonds in de zomer op straat spelen. Ach, dat is zoooooo typisch! Overal zelf sluipwegen pakken, maar dan wel klagen over het feit dat ze bij je thuis de weg als sluipweg gebruiken Dat is zo met die moraalridders die reclameren als je te snel rijdt... Als ik al eens tot spraak kom met zo iemand vraag ik snel hoe snel ze rijden aan mijn huis (beperkt tot 50 en dat doet niemand), maar daar is dat dan geen probleem hoor en wij hebben ook kinderen die op de straat zouden kunnen lopen (alé niet omdat we dat voorzien en een poort zetten die NOOIT open blijft staan). Guess what, dat bord is er gekomen. Heeft het iets uitgehaald, ja. Heeft het veel uitgehaald, neen. Ze blijven er door rijden. Ik amuseer me wel door het te doen stoppen en te vragen of ze plaatselijk verkeer zijn. Dat had ik nu niet verwacht van je Ja dat is legaal. En dat boeit me ook niet. Geen frustraties daarin. Dat snap ik nu toch ook niet hoor Sta... Dat is toch identiek aan afritten pakken??? Alleen hinderen ze jou daarmee niet en woon jij niet op die parking zeker Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 En waar ik me de laatste tijd aan erger is het gedrag van andere bij zo'n punten met smalle doorgang met voorangsbord voor één bepaalde richting. Ofwel trekken ze hun er de kloten van aan en hinderen ze je als je voorrang hebt. Ofwel hebben zij voorrang en rijden ze al van een paar 100m voor dat punt in het midden om hun voorrang af te dwingen. Gisteren dus weer zo'n exemplaar aan zo'n punt... Reed in de midden omdat hij voorrang had. Ik kom vlot af en ga nog door de versmalling en hij gaat bijna links op de baan rijden en knippert met zijn lichten. Als hij normaal reed ging er niemand moeten vertragen en was het zo gepasseerd. Maar ik ben dan maar beginnen vertragen en ook naar de midden gegaan tot we neus aan neus stil stonden. Meneer stond direct naast zijn auto te roepen en te zwaaien en ik heb een bompake gedaan en met de glimlach op mijn gezicht uitgestapt. Hij: 'Ei moatje, ik ken hier wel voorrang hééé... Met je dikkenekkenbak zou je beter wat aan de kanten gaan, 'kan et al zien aankommen van on de spoorweg...' Ik: 'Ah meneer, heeft al voorrang van aan de spoorweg op mij???' Hij: 'Nenee broekventje (), maar hier aan de brugge wel zulle, kiek maar...' Ik: (kijk achter mij) 'Ah, idd meneer, vanaf DAAR (naar achter wijzend) heb jij inderdaad voorrang! Maar we staan hier (ik was al zeker 50m voorbij de brug), waarom heb jij hier voorrang en mag jij in het midden van de baan rijden???' Hij; 'Ja moar gie hinderde mien'... Ik: (was natuurlijk op het laatst wel naar rechts gaan staan en hij bijna links) 'Nenee meneer, wie staat hier aan de verkeerde kant van de weg???' Hij: 'Och ventje, maak da je weg ziet...' Ik: 'Meneer, je kent de regels, heel goed... Nu nog toepassen...' Voor de kenners in de buurt, het gefaamde brugje aan het Aarsgat in Handzame... @@Bompa Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Ik kom ook elke dag zo'n pipo's tegen die aan zo'n versmalling niet snappen dat ze geen voorrang hebben omdat ze eigenlijk moeten vertragen (omdat ze de bebouwde kom in rijden), maar in de plaats daarvan versnellen om nog vlug voor te raken. Ik heb er al eens zo één klem gereden. Ik rij nooit op voorhand in de midden, maar ik ga niet vertragen om 't punt te nemen omdat er ene nog vlug door wil vliegen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 november 2013 Auteur Geplaatst: 13 november 2013 Ook leuk als er nadien nog 3-4 blindgangers achteraan komen. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Echt hé, daar krijg 'k 't van en probeer 'k toch wel ééntje te blokkeren. Venten plooien niet, vrouwen wel. Je moet ze dan 's zien foeteren . Nuja, weet niet of ik in m'n recht zou zijn mocht 't tot een aanrijding komen. Zelf doe ik dat nooit, als ik zie dat er een tegenligger komt met voorrang ga ik aan de kant. Anders moet je geen regels maken aan zo'n punt hé. Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Ook leuk als er nadien nog 3-4 blindgangers achteraan komen. Die zijn idd nog erger... Maar ik ga die toch dikwijls blokkeren of ze het toch heel moeilijk maken 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Ik begrijp sta wel. De intentie van die zijweg is puur toegang naar de op en afritten voorzien. Dat is even asociaal als over een parking de file afkorten. Naar ik dacht hebben ze daar toch ook al controle op staan doen. Geen idee wat ze je dan aansmeren. anderzijds vind ik afkorten zoals je in Wemmel kan doen dan weer niet asociaal maar creatief Geen idee waar het verschil zit. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Ik heb zo eens iemand zwaar doen verschieten. Ik had voorrang, en hij kon nooit nog voor mij onder de brug maar toch probeerde hij het. Ik vertraag niet en rijd er gewoon in, hij heeft zich vol opzij moeten gooien (ik had wel gezien dat er geen voetgangers of fietsers reden, anders had ik het niet gedaan). Ik gewoon door en in mijn spiegel zag ik dat hij zich na de brug opzij zette en daar even bleef staan. Moest ff bekomen denk ik Vorige week had ik dan iemand die voorrang had maar stopte, en bleef staan. Ik knipper met de lichten, maar ze bleef nog altijd staan. Dan vertrek ik maar en zodra ik de versmalling nam vertrok ze ook En in Leest, aan het brugje, heb je ook zo'n situatie. Komende van Leest heb je voorrang, maar het meeste verkeer komt van Mechelen. Als je daar uw voorrang niet afdwingt, kan je daar lang staan. En als je hem wel afdwingt ook Ik heb daar eens minutenlang gestaan, in het midden van de brug. Ik had de 2-3 wagens die op het brugje reden nog voor gelaten, maar de auto's erna konden mijn zak opblazen. Dus ben ik gewoon het brugje op gereden, ondanks dat langs de andere kant iemand hetzelfde deed. Heel de boel zat vast, want anderen waren de voorrangsnegeerder gevolgd. En je kan daar niet opzij, de borduren zijn veel te hoog. Maar ik had tijd :D Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Persoonlijk vind ik parking pakken voor file te vermijden veel erger dan op en afritten... Maar ik begrijp sta wel dat hij op die ene plaats gehinderd wordt door zo'n artiesten, dat heb ik ook al gehad, maar dan denk ik altijd dat ik het zelf ook doe en er meestal heel veel winst uit haal... Zo goed als elke morgen als het druk is op de wisselaar E40/E403 om Brugge binnen te rijden komende van Kortrijk Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Persoonlijk vind ik parking pakken voor file te vermijden veel erger dan op en afritten... Ze proberen dat aan te pakken middels snelheidsbeperkingen. Ma bon 50 is nog altijd sneller dan 0. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 De signalisatie aan die parkings klopt ook vaak van geen botten. Wel een zone 50, en parkeervakken, maar nergens een bord einde snelweg, en die regel zegt duidelijk dat je er niet mag stil staan of parkeren Goed, bij die parkeervakken staan dan vaak nog borden die aangeven dat je mag parkeren, maar bij dat tankstation staat dat nergens Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 november 2013 Auteur Geplaatst: 13 november 2013 De signalisatie aan die parkings klopt ook vaak van geen botten. Wel een zone 50, en parkeervakken, maar nergens een bord einde snelweg, en die regel zegt duidelijk dat je er niet mag stil staan of parkeren Goed, bij die parkeervakken staan dan vaak nog borden die aangeven dat je mag parkeren, maar bij dat tankstation staat dat nergens Een snelheidsvermindering van 120 naar 50 mag ook niet in één keer trouwens. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Op die afritten staan meestal wel zo'n borden met pijltjes 90 - 70 - zone 50. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.