Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een snelheidsvermindering van 120 naar 50 mag ook niet in één keer trouwens. 

Dat kan je wel zeggen, maar is het wel ethisch verantwoord anders?

Geplaatst:

Op die afritten staan meestal wel zo'n borden met pijltjes 90 - 70 - zone 50.

Dacht dat dat zoals op circuit het aantal meter voor de bocht is.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Dacht dat dat zoals op circuit het aantal meter voor de bocht is.

Not sure if serious...

:D

Geplaatst:

Op die afritten staan meestal wel zo'n borden met pijltjes 90 - 70 - zone 50.

Ik ken ook plaatsen waar het meteen zone 50 is.

120 naar 90 moet trouwens ook op voorhand aangekondigd worden.

Geplaatst:

En waar ik me de laatste tijd aan erger is het gedrag van andere bij zo'n punten met smalle doorgang met voorangsbord voor één bepaalde richting.

Ofwel trekken ze hun er de kloten van aan en hinderen ze je als je voorrang hebt.

Ofwel hebben zij voorrang en rijden ze al van een paar 100m voor dat punt in het midden om hun voorrang af te dwingen.

Gisteren dus weer zo'n exemplaar aan zo'n punt... Reed in de midden omdat hij voorrang had. Ik kom vlot af en ga nog door de versmalling en hij gaat bijna links op de baan rijden en knippert met zijn lichten. Als hij normaal reed ging er niemand moeten vertragen en was het zo gepasseerd.

Maar ik ben dan maar beginnen vertragen en ook naar de midden gegaan tot we neus aan neus stil stonden. Meneer stond direct naast zijn auto te roepen en te zwaaien en ik heb een bompake gedaan en met de glimlach op mijn gezicht uitgestapt.

Hij: 'Ei moatje, ik ken hier wel voorrang hééé... Met je dikkenekkenbak zou je beter wat aan de kanten gaan, 'kan et al zien aankommen van on de spoorweg...'

Ik: 'Ah meneer, heeft al voorrang van aan de spoorweg op mij???'

Hij: 'Nenee broekventje ( :lolz:), maar hier aan de brugge wel zulle, kiek maar...'

Ik: (kijk achter mij) 'Ah, idd meneer, vanaf DAAR (naar achter wijzend) heb jij inderdaad voorrang! Maar we staan hier (ik was al zeker 50m voorbij de brug), waarom heb jij hier voorrang en mag jij in het midden van de baan rijden???'

Hij; 'Ja moar gie hinderde mien'...

Ik: (was natuurlijk op het laatst wel naar rechts gaan staan en hij bijna links) 'Nenee meneer, wie staat hier aan de verkeerde kant van de weg???'

Hij: 'Och ventje, maak da je weg ziet...'

Ik: 'Meneer, je kent de regels, heel goed... Nu nog toepassen...'

Voor de kenners in de buurt, het gefaamde brugje aan het Aarsgat in Handzame... @@Bompa

:lolz:

Toen ik je eerste zin las, dacht ik: ah juist, ik heb dat recent ook gehad.

Aan het aarsgat in Handzame. :)

Ik kwam af, de dame aan de andere kant moest stoppen, twijfelde en reed toch door. Maar Bompa twijfelt niet, bompa is heel duidelijk in zijn signalen :D

De juffrouw mocht achteruit, mooie doos of niet. Er was geen andere oplossing want we stonden ook neus aan neus. En ik was duidelijk, heel duidelijk. Armpjes gekruist en blijven staren.

Geplaatst:

Straks nog wat leuke filmpjes van vandaag, eerst nog wat werken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Toen ik je eerste zin las, dacht ik: ah juist, ik heb dat recent ook gehad.

Aan het aarsgat in Handzame. :)

Ik kwam af, de dame aan de andere kant moest stoppen, twijfelde en reed toch door. Maar Bompa twijfelt niet, bompa is heel duidelijk in zijn signalen :D

De juffrouw mocht achteruit, mooie doos of niet. Er was geen andere oplossing want we stonden ook neus aan neus. En ik was duidelijk, heel duidelijk. Armpjes gekruist en blijven staren.

Daar en dan 5 keer mogelijks miserie in de koutermolenstraat... Wat een grap dat dat daar is...

@@Bompa, gelukt trouwens deze middag?

Geplaatst:

Ach, dat is zoooooo typisch!

Overal zelf sluipwegen pakken, maar dan wel klagen over het feit dat ze bij je thuis de weg als sluipweg gebruiken :roll:

Dat is zo met die moraalridders die reclameren als je te snel rijdt... Als ik al eens tot spraak kom met zo iemand vraag ik snel hoe snel ze rijden aan mijn huis (beperkt tot 50 en dat doet niemand), maar daar is dat dan geen probleem hoor en wij hebben ook kinderen die op de straat zouden kunnen lopen (alé niet omdat we dat voorzien en een poort zetten die NOOIT open blijft staan).

Dat had ik nu niet verwacht van je :lolz:

Dat snap ik nu toch ook niet hoor Sta... Dat is toch identiek aan afritten pakken???

Alleen hinderen ze jou daarmee niet en woon jij niet op die parking zeker :D

Wat is er typisch Naish? Overal zelf sluipwegen pakken? Says who?

Ik ben verre van heiliger dan de paus, maar afritten pakken doe ik nooit.

En idd, mensen die parking op en af rijden, dat boeit me echt niet, ik merk daar niets van.

Geplaatst:

Ik begrijp sta wel. De intentie van die zijweg is puur toegang naar de op en afritten voorzien. Dat is even asociaal als over een parking de file afkorten. Naar ik dacht hebben ze daar toch ook al controle op staan doen. Geen idee wat ze je dan aansmeren.

anderzijds vind ik afkorten zoals je in Wemmel kan doen dan weer niet asociaal maar creatief :P Geen idee waar het verschil zit.

Voila. Ik erger mij dag x aan iets, voor 't zelfde is dat dag y al veel minder.

Geplaatst:

En in Leest, aan het brugje, heb je ook zo'n situatie. Komende van Leest heb je voorrang, maar het meeste verkeer komt van Mechelen. Als je daar uw voorrang niet afdwingt, kan je daar lang staan. En als je hem wel afdwingt ook :D Ik heb daar eens minutenlang gestaan, in het midden van de brug. Ik had de 2-3 wagens die op het brugje reden nog voor gelaten, maar de auto's erna konden mijn zak opblazen. Dus ben ik gewoon het brugje op gereden, ondanks dat langs de andere kant iemand hetzelfde deed. Heel de boel zat vast, want anderen waren de voorrangsnegeerder gevolgd. En je kan daar niet opzij, de borduren zijn veel te hoog. Maar ik had tijd :D :D

Zeer herkenbaar die plaats, gelukkig moet ik er niet al te vaak zijn. :D

Je kan daar idd echt geen kant uit.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Hoe geraak jij dan thuis? :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Door nooit opritten te pakken ook ;)

Geplaatst:

Wat is er typisch Naish? Overal zelf sluipwegen pakken? Says who?

En idd, mensen die parking op en af rijden, dat boeit me echt niet, ik merk daar niets van.

Ga je mij nu vertellen dat jij altijd overal de aangeduide weg gaat volgen of toch de meest aangewezen weg en je nooit een korte weg neemt die dan tot overlast kan bezorgen?

Ok, ik kan het niet weten, maar ik ben al zeker zo niet...

Elke dag rij ik 's avonds door centrum torhout omdat de ring te druk is en er daar overal file staat. 

Als ik hier aan kantoor vertrek en er is file om naar rondpunt te rijden, pak ik wegje door wijk om verder uit te komen.

Ik pak nooit afrit lichtervelde om naar kortemark te rijden, maar wel torhout omdat het sneller en korter is (wel door centrum torhout, kleine secundaire weg en sluipweg langs kortemark)

Elke morgen pak ik nu binnenweg om file aan lichten te vermijden...

Sorry, maar ik ga echt niet als een koe in de kudde meevolgen hoor...

Geplaatst:

En je hebt groot gelijk.

Je mag rijden waar je wil en het wettelijk toegelaten is.

Wie haalt het recht in zijn hoofd om je te verplichten langs hoofdbanen te rijden?

Geplaatst:

Vooral omdat ze er alles aan doen om je op die hoofdbanen te doen vertragen : bussen laten stoppen op de rijbaan, flitscamera's, bizarre  bochten en kronkels, ... En op de sluipwegen zetten ze een plakaat 'plaatselijk verkeer'

Geplaatst:

Daar en dan 5 keer mogelijks miserie in de koutermolenstraat... Wat een grap dat dat daar is...

@@Bompa, gelukt trouwens deze middag?

Idd, Koutermolenstraat is helemaal te gek. Als je richting Torhout rijdt, moet je daar eens stoppen voor de voorrangen van rechts als er enen achter jou zit. Gegarandeerd ergernis :)

En voor 't ander: je weet het al he :)

Geplaatst:

@@Bompa ik heb die Dailyroads eens getest maar het snelheidsgevoel komt totaal niet over hé.

Ik kwam in Duitsland een 640d tegen die wilde wegrijden van mijn pauper Audi en er helaas niet in slaagde. Rijd je daar ff 200 en 't is precies 40km/h op film :lolz:

Geplaatst:

En in Leest, aan het brugje, heb je ook zo'n situatie. Komende van Leest heb je voorrang, maar het meeste verkeer komt van Mechelen. Als je daar uw voorrang niet afdwingt, kan je daar lang staan. En als je hem wel afdwingt ook :D Ik heb daar eens minutenlang gestaan, in het midden van de brug. Ik had de 2-3 wagens die op het brugje reden nog voor gelaten, maar de auto's erna konden mijn zak opblazen. Dus ben ik gewoon het brugje op gereden, ondanks dat langs de andere kant iemand hetzelfde deed. Heel de boel zat vast, want anderen waren de voorrangsnegeerder gevolgd. En je kan daar niet opzij, de borduren zijn veel te hoog. Maar ik had tijd :D :D

Daar heb ik is eentje zijn remork zien afhaken omdat hij er niet kon mee achteruit rijden. Heel dat gedoe heeft een pak tijd gekost, maar het was heel kostelijk om dat te zien :)

Geplaatst:

Mocht je alle dagen de E314 doen richting Leuven zou je wel anders piepen ;) Al zal wooter het hier wel weer komen goed praten uiteraard :D

Geplaatst:

Vertel eens? Ben (oprecht) benieuwd. Op de E19 merk ik er als ik op de autostrade rij en er mensen zijn die de parking nemen, niets van.

Geplaatst:

Ga je mij nu vertellen dat jij altijd overal de aangeduide weg gaat volgen of toch de meest aangewezen weg en je nooit een korte weg neemt die dan tot overlast kan bezorgen?

Ok, ik kan het niet weten, maar ik ben al zeker zo niet...

Elke dag rij ik 's avonds door centrum torhout omdat de ring te druk is en er daar overal file staat. 

Als ik hier aan kantoor vertrek en er is file om naar rondpunt te rijden, pak ik wegje door wijk om verder uit te komen.

Ik pak nooit afrit lichtervelde om naar kortemark te rijden, maar wel torhout omdat het sneller en korter is (wel door centrum torhout, kleine secundaire weg en sluipweg langs kortemark)

Elke morgen pak ik nu binnenweg om file aan lichten te vermijden...

Sorry, maar ik ga echt niet als een koe in de kudde meevolgen hoor...

Dudes, chill, andere situaties boeien me (nu) niet. Ik ergerde me die dag aan die 40man die voor me reden en niet de afrit pakten. 

Zich aan iets ergeren mag toch nog? :D

En je hebt groot gelijk.

Je mag rijden waar je wil en het wettelijk toegelaten is.

Wie haalt het recht in zijn hoofd om je te verplichten langs hoofdbanen te rijden?

Insinueer je nu dat ik dat wel zou doen, dat verplichten? :lolz:

Geplaatst:

Mocht je alle dagen de E314 doen richting Leuven zou je wel anders piepen ;) Al zal wooter het hier wel weer komen goed praten uiteraard :D

Ik deed dat daar ook regelmatig :)

Geplaatst:

@@Bompa ik heb die Dailyroads eens getest maar het snelheidsgevoel komt totaal niet over hé.

Ik kwam in Duitsland een 640d tegen die wilde wegrijden van mijn pauper Audi en er helaas niet in slaagde. Rijd je daar ff 200 en 't is precies 40km/h op film :lolz:

Snelheidsgevoel is toch bijzaak? Desgewenst kan je je eigen snelheid mee opnemen in het filmpje, bovendien.

Insinueer je nu dat ik dat wel zou doen, dat verplichten? :lolz:

Nee Sta, bijlange niet. Ik dacht zelfs niet eens aan jou of iemand speciefiek bij dit antwoord. Gewoon ... men rijdt toch waar men wil, wie kan je anders verplichten ....

Geplaatst:

De snelweg verlaten om via gewone wegen ergens te komen, en nog niet vooruit geraken, miljaar.

Nu het hier toch over 'sluipwegen' gaat, als iemand tips heeft voor een diagonale verbinding E313 - Kennedytunnel (en andersom): laat maar weten!

Geplaatst:

De snelweg verlaten om via gewone wegen ergens te komen, en nog niet vooruit geraken, miljaar.

Nu het hier toch over 'sluipwegen' gaat, als iemand tips heeft voor een diagonale verbinding E313 - Kennedytunnel (en andersom): laat maar weten!

De Ring.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid