Bompa 17.784 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Da's een beetje vaag he. Waarom de Kennedytunnel? Als je naar de E17 wil, heb je andere alternatieven. En er is een verschil of er een file is op de E313 of op de ring. Of Kennedytunnel. Probleem op E313: Herentals eraf, Nijlen (nèh, vandaag nog geweest ), Emblem, Vremde, Mortsel, Berchem, Ring, Kennedytunnel Probleem op ring: dwars door Antwerpen en er weer op net voor de tunnel of via Konijnepijp en zo via linkeroever naar Haasdonk en E17. Probleem in Kennedytunnel: via Boom naar St-Niklaas (maar is niet echt gunstig, alleen indien dikke miserie en dan nog op die as wat afwijkende routes nodig), dan zeker niet via de konijnepijp, maar Liefkesnhoek. 1 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Die eerste heb ik vandaag ook gedaan, maar ik had toch niet de indruk dat dat vlot ging... Tweede is me bekend. Ring richting haven, Noorderlaan, Waaslandtunnel. Maar da's misschien al te ver rond? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Neen, niet noorderlaan. Centrum, Carnotstraat, Stationskwartier, Leien, Konijnepijp. En indien strop: zijstraatjes en hoofdrichting blijven volgen. Zitten paar gezellige buurten tussen. Korter kan haast niet. En sneller: niet op een gewone dag als vandaag he. Wel op momenten met problemen. Even snel of sneller. Maar je rijdt wel. En je ziet vanalles en leert je land beter kennen. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Carnotstraat staat toch altijd stil? Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Bompa West fluter die bijna beter zijne weg kent in 't stad dan mij... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Carnotstraat staat toch altijd stil? Niet altijd. Maar als het stilstaat (en 't is meer dan een geparkeerde vrachtwagen icm een tram): zijstraat in en parallel rijden. Bompa West fluter die bijna beter zijne weg kent in 't stad dan mij... Bepaalde stukken ken ik helemaal niet hoor. Maar die toon jij mij wel nog eens op 't einde van de maand Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Deze ochtend, grappig moment. Je moet het filmpje eigenlijk een paar keer bekijken en observeren. We rijden 90 op de viaduct in Gent. Ineens in het midden een V70 van de wegenpolitie met de hele kerstboom. Aan ongeveer 50 per uur. Niemand snapt het. En dan .... (V70 geeft al eens een signaal: niet voorbij! door even links te gaan rijden) 1 Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Dan ik! Mgv, TDS dat stond er eerst... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Ergernis: op een rond punt hebben we voooooorrrrraaaannnngggg!!!! En echt nog geen paar minuten later Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Deze ochtend, grappig moment. Je moet het filmpje eigenlijk een paar keer bekijken en observeren. We rijden 90 op de viaduct in Gent. Ineens in het midden een V70 van de wegenpolitie met de hele kerstboom. Aan ongeveer 50 per uur. Niemand snapt het. En dan .... (V70 geeft al eens een signaal: niet voorbij! door even links te gaan rijden) Dit was nu vrij duidelijk (alhoewel ik met die V70 gewoon op de 2 linker rijstroken was gaan rijden, mah bon) maar enkele weken geleden kwam ik ook zo een geval tegen op het rechtervak op de E40 tegen 110 per uur... Iedereen erachter twijfelen... Ik ging met de moto ook al wat kortbij rijden, ik ernaast maar die mannen deden zeker geen teken dat ik niet voorbij mocht maar keken mij relax aan... Ik wijs naar hun dak en het internationaal gebaar van een zwaailicht (eens rap met uw wijsvinger ronddraaien in de lucht) en die mannen schieten wakker en zetten dat spel af . Nu, als ze echt niet willen dat iemand voorbij gaat, moeten ze imho ook met hun lichtkegel uit het raam zwaaien en houden. Mah bon, details... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Is toch niet moeilijk? Blijf met de voorkant van je auto steeds achter het achterwiel van die op het eerste vak, heb je altijd een perfect overzicht en kan je er meestal tussen. In die 0,1% van de gevallen dat het niet lukt: mannekes, een rond punt is ROND. Als je doorrijdt kom je weer aan hetzelfde punt uit naar het schijnt Je krijgt zo veel kansen als je maar wil, maar na twee keer zou het moeten lukken (en neen, je moet geen flosj proberen te pakken die boven je hoofd bengelt om nog een toertje te doen) Zo dus: Let ook op de lange rembeweging van de andere chauffeurs 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Let ook op de lange rembeweging van de andere chauffeurs Dat is dus een ramp sinds ik op circuit heb leren rijden eh... Altijd volle petrol ergens naartoe, dan afremmen om de motor om toch niet te zot te arriveren, en dan op het einde kort maar krachtig remmen Dan zijde natuurlijk heel de massa snel voorbij op wegen zoals hierboven Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Inderdaad. Al rij ik meestal iets economischer. "als je moet remmen heb je te veel gas gegeven" Niet snel, maar vlot. Quote
PJH 21.019 Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Deze ochtend, grappig moment. Je moet het filmpje eigenlijk een paar keer bekijken en observeren. We rijden 90 op de viaduct in Gent. Ineens in het midden een V70 van de wegenpolitie met de hele kerstboom. Aan ongeveer 50 per uur. Niemand snapt het. En dan .... (V70 geeft al eens een signaal: niet voorbij! door even links te gaan rijden) Sluikstorten: 175 euro of rechtbank. Waarom nemen ze dat niet gewoon mee? Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Hmja, ze worden betaald door dezelfde club die een keer of 2 per jaar ook die bermen komen leeg maken, dus in dat opzicht kan ik begrijpen dat ze van hunne Volvo niet nog een grotere vuilkar willen maken. Het is nu ook niet alsof die Volvo leeg is, die dingen zitten goed gevuld... En de dag dat ik een boete voor sluikstorten krijg omdat ik bij een ongeval of ladingverlies iets van de rijbaan in de berm zwier, ga ik ook van mijn neus maken. De sluikstorter is hier niet die agent, maar de camioneur wiens spanriem op het linkervak ligt. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Deze ochtend, grappig moment. Je moet het filmpje eigenlijk een paar keer bekijken en observeren. We rijden 90 op de viaduct in Gent. Ineens in het midden een V70 van de wegenpolitie met de hele kerstboom. Aan ongeveer 50 per uur. Niemand snapt het. En dan .... (V70 geeft al eens een signaal: niet voorbij! door even links te gaan rijden) Gelijk hebben ze. Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Niet alleen geeft die kerel voorrang van rechts op het rond punt, het is er ook ene die traag rijdt, maar dat is voor hen blijkbaar nog te snel, want die voetganger aan het zebrapad zien ze niet. Zo typisch. Ook iets wat ik vaak kan aankondigen wanneer m'n vrouw meerijdt. Het zoveelste bewijs dat de trage chauffeurs niet per definitie de veiligste zijn. 1 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Deze ochtend, grappig moment. Je moet het filmpje eigenlijk een paar keer bekijken en observeren. We rijden 90 op de viaduct in Gent. Ineens in het midden een V70 van de wegenpolitie met de hele kerstboom. Aan ongeveer 50 per uur. Niemand snapt het. En dan .... (V70 geeft al eens een signaal: niet voorbij! door even links te gaan rijden) Hahaha *gooit armen in de lucht* "Allé wat doede gij nu ge moest stoppe kieke!" Ze zijn wel niet 100% duidelijk in hun signalisatie imo. Doet me plots aan een voorvalletje denken in Zuid-Frankrijk afgelopen zomer. Een klepper van mezelf Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Zo dus: Let ook op de lange rembeweging van de andere chauffeurs In Frankrijk een rondpunt pakken vond ik nen topper. Die manne zijn allemaal racepiloot. Stel ze moeten de derde afslag hebben: ze rijden een druk rondpunt op tegen een goei snelheid, pakken de binnenkant tot waar ze moeten zijn om dan zowat iedereen aan de buitenkant te couperen en als ge in hunne weg rijdt dan krijgt ge de typische Franse colère met de nodige toeters en bellen Na een week deed ik het ook gewoon omdat dat daar de stijl is. Als brave Belg paste ik me maar aan Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ergernis: op een rond punt hebben we voooooorrrrraaaannnngggg!!!! En echt nog geen paar minuten later Ivm die eerste: als die vrachtwagen rekening moet houden met iedereen die als een bezetene het rondpunt opvlamt, kan ie daar lang staan. Vrachtwagen doet imho niets verkeerd. Moest ie nu nog maar juist met zijn cabine op 't rondpunt zijn, maar ie zit al tot in de midden erop. 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik volg Ken, ik begrijp de vrachtwagen wel. Maar ik zou er mij ook even aan ergeren Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ergernis: op een rond punt hebben we voooooorrrrraaaannnngggg!!!! En echt nog geen paar minuten later Aan het rondpunt van de afrit begrijp ik die camion ook wel hoor... Ik zou ook eens vloeken, maar dat zou snel gepasseerd zijn door begrip dat hij met zo'n spel onderweg is. Die tweede aan het oudemanhuis is wel erg... Sluikstorten: 175 euro of rechtbank. Waarom nemen ze dat niet gewoon mee? Dat was mijn eerste reactie ook toen ik het gisteren zag bij Bompa thuis. En het feit dat de ene precies van plan is hem mee te doen en de andere hem in de middenberm aan het kegelen is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.