gewoon ik 8.350 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Niet alleen geeft die kerel voorrang van rechts op het rond punt, het is er ook ene die traag rijdt, maar dat is voor hen blijkbaar nog te snel, want die voetganger aan het zebrapad zien ze niet. Zo typisch. Ook iets wat ik vaak kan aankondigen wanneer m'n vrouw meerijdt. Het zoveelste bewijs dat de trage chauffeurs niet per definitie de veiligste zijn. Mijn madam heeft onlangs naar Handzame moeten rijden. Daar heeft ze stoten genoeg gezien en verstaat ze mijn rijstijl nu voor 90%. Ze zei dat ze genoeg voorbeelden heeft gezien van trage mensen die alle voorbereidingen treffen voor mooie accidenten, maar zelf er nooit bij betrokken zijn. Ik volg Ken, ik begrijp de vrachtwagen wel. Maar ik zou er mij ook even aan ergeren Idem. Ik zie vaak vrachtwagens een 2vaks rondpunt oprijden en als ze zo staan, hebben ze meestal moeten stoppen omwille van iemand anders die hen niet gezien heeft (???) Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 november 2013 Auteur Geplaatst: 14 november 2013 Ivm die eerste: als die vrachtwagen rekening moet houden met iedereen die als een bezetene het rondpunt opvlamt, kan ie daar lang staan. Vrachtwagen doet imho niets verkeerd. Moest ie nu nog maar juist met zijn cabine op 't rondpunt zijn, maar ie zit al tot in de midden erop. Inderdaad, ik zou zelf misschien eens efkes binnensmonds vloeken omdat mijn "flow" onderbroken wordt, maar ik versta het eigenlijk best dat die zo het rondpunt op rijdt. Quote
ex-Mooseman 14.608 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Bompa in Torhout-city... Ik heb dit al een paar keer meegemaakt, dat de Wegpolitie het verkeer doet stremmen, kilometers aan een stuk, aan 50 per uur. Meestal om dezelfde reden als hierboven, maar ook al om 'iets' uit te voeren aan de flitspaal in De Pinte. Gewoonlijk doen ze het dan met meerdere voertuigen. Eén of twee om het verkeer op te houden, en de andere om de ladder of kruiwagen van het linkervak te zwieren. Hier moeten ze allemaal zelf doen, het begin van een zware werkdag . Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Die mannen weten meer dan ons. 2 jaar terug had ik dat ook voor, zwaantje voor mij begon 100 - 80 - ... te rijden op de autosnelweg en ik wou 'm voorbij. Hij hield me op en ik was kwaad. 2 km verder stond alles in file en hij wou het verkeer gewoon al vertragen. De enige oelewappers zijn die dynamische borden rond Antwerpen. Vaak is alles al uren opgekuist en moet je nog 50 of 70 bollen . Liggen die mannen in slaap aan hun computerscherm ofzo? Of zijn dat mannen zoals STA die de automobilisten willen terugpakken: "ah, den diene heeft via het parkeerterrein in Kruibeke een stukje ingehaald, als straf laat ik nu 3 uur de borden op 70 km/u staan" Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Die mannen weten meer dan ons. 2 jaar terug had ik dat ook voor, zwaantje voor mij begon 100 - 80 - ... te rijden op de autosnelweg en ik wou 'm voorbij. Hij hield me op en ik was kwaad. 2 km verder stond alles in file en hij wou het verkeer gewoon al vertragen. De enige oelewappers zijn die dynamische borden rond Antwerpen. Vaak is alles al uren opgekuist en moet je nog 50 of 70 bollen . Liggen die mannen in slaap aan hun computerscherm ofzo? Of zijn dat mannen zoals STA die de automobilisten willen terugpakken: "ah, den diene heeft via het parkeerterrein in Kruibeke een stukje ingehaald, als straf laat ik nu 3 uur de borden op 70 km/u staan" Toen ik las 'mannen als Sta', dacht ik dat er iets zou komen over naar een schermpje gapen Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Toen ik las 'mannen als Sta', dacht ik dat er iets zou komen over naar een schermpje gapen STA's werk is iets complexer neem ik aan . Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 STA's werk is iets complexer neem ik aan . Assumption is the mother of all fuck-ups. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Assumption is the mother of all fuck-ups. I assumed he was dead! Quote
josenjef 436 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Vertel eens? Ben (oprecht) benieuwd. Op de E19 merk ik er als ik op de autostrade rij en er mensen zijn die de parking nemen, niets van. E314 in Rotselaar aan het tankstation, daar heb je een file die er dagelijks staat vanaf een uur of 6. Dan sta je daar stil op de snelweg naast de parking en dan zie je naast je mensen over de parking "razen" die dan voor jou in de file terug invoegen, waardoor je nog langer moet wachten. In principe doen ze niks verkeerd, al zijn er daar ook wel nog een heel deel bij die eerst de pechstrook gebruiken om dan er af te gaan aan de parking. De file begint ook elke ochtend aan die parking, gewoon omdat er daar ook veel mensen stoppen voor hun krant en/of een koffie en dan weer moeten invoegen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 november 2013 Auteur Geplaatst: 14 november 2013 De file begint ook elke ochtend aan die parking, gewoon omdat er daar ook veel mensen stoppen voor hun krant en/of een koffie en dan weer moeten invoegen. Dat is niet waarom die file daar begint. Quote
Kartfreak 1.888 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Dat denk ik ook niet. En ik moet zeggen dat sinds de beplanting tussen de snelweg en het tankstation weg is, minder en minder mensen de parking gebruiken om een paar minuten te winnen. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Dat is niet waarom die file daar begint. Het maakt het wel erger op dat punt. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Mannen als STA . Ik ben nen brave zenne, alleen moeten ze 't niet te ver pushen . Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 STA's werk is iets complexer neem ik aan . En daar ben ik gisteren nog maar eens aan herinnerd geweest. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 oei, vliegtuigje doen crashen? Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Neen. Wel zwaar verschoten door ne f*cking F16 die efkes den TCAS gaan triggeren van een Ryanair. Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Wat gebeurt er dan met die Ryanair? En wat is jouw rol dan nog? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 november 2013 Auteur Geplaatst: 14 november 2013 Wat gebeurt er dan met die Ryanair? wiewoewiewoewiewoe in de cockpit 2 Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Die Ryanair was aan het klimmen op zijn standaard route, een vertrek van Charleroi naar het oosten toe. Ten zuiden van zijn route boven België ligt een immens groot militair gebied, de speeltuin van de militairen. TCAS is time-based, en niet distance-based. Wat krijg je dan: die F16's vliegen zo snel richting het burgervliegtuig en maken dan steep turns net op de grens van waar hun speeltuin eindigt. Maar je hebt dan de situatie voor waar 5 seconden voor de steep turn die F16 dus pal naar die Ryanair vliegt en door z'n gigantische snelheid de TCAS in de Ryanair doet afgaan. Simpelweg omdat diene TCAS zegt van: damn, d'er knalt hier binnen 40seconden ne vlieger tegen ons. En als de "intruder" (het F16 toestel in dit geval) hoger vliegt dan de Ryanair op het moment dat TCAS afgaat, dan geeft TCAS de opdracht aan de Ryanair om te zakken, hetgeen volkomen logisch is aangezien 'ie al lager vloog dan de F16. Onze rol wordt dan beperkt tot het bevestigen van het manoeuvre indien de piloot dit rapporteert. En wachten tot het voorbij is. Fun! Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 november 2013 Auteur Geplaatst: 14 november 2013 Hoe "weet" die Ryanair vlieger dat daar een F-16 vliegt? Ik neem aan dat die dat uit een centraal systeem ergens haalt, want zelf heeft die toch geen radar aan boord? Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Hoe "weet" die Ryanair vlieger dat daar een F-16 vliegt? Ik neem aan dat die dat uit een centraal systeem ergens haalt, want zelf heeft die toch geen radar aan boord? Jawel, eigenlijk wel. Een radar per definitie niet, maar een systeem dat continue de airspace rondom het vliegtuig monitored. Elk vliegtuig dat in die zone komt wordt "ontdekt" door de Ryanair. Een soort van vraag en antwoord principe: "waar ben jij?" - "ik ben hier, op die hoogte". Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 En anders verder doen in het vliegtuigen topic? Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 An sich is het ook verkeer én een ergernis 2 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 november 2013 Auteur Geplaatst: 14 november 2013 Jawel, eigenlijk wel. Een radar per definitie niet, maar een systeem dat continue de airspace rondom het vliegtuig monitored. Elk vliegtuig dat in die zone komt wordt "ontdekt" door de Ryanair. Een soort van vraag en antwoord principe: "waar ben jij?" - "ik ben hier, op die hoogte". Ah met transponders dus. Gotcha Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ah met transponders dus. Gotcha Jep. Zelfde systeem als de SSR transponders die we gebruiken om de bakken op onze radar te zien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.