janvkn 5.568 Geplaatst: 14 november 2013 Auteur Geplaatst: 14 november 2013 Ik mag hopen dat de F-16s dat systeem wel uitzetten in oorlogstijd Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik mag hopen dat de F-16s dat systeem wel uitzetten in oorlogstijd Uiteraard. Vanaf dat je formaties gaat vliegen wordt dat ook uitgezet. Alleen zou je al je transponder ook volledig moeten afzetten om te voorkomen dat jij een andere TCAS van een ander vliegtuig gaat triggeren. En dat was het geval hier. TCAS heeft geen TCAS nodig om te werken. TCAS heeft transponeer nodig. Ik zag die F16 ook vliegen, 10 sec er voor zei ik nog tegen mijn collega: "kijk, dat gaat hier sebiet afgaan". (Het traffic alert: een waarschuwing voor ons, iets dat vroeger gebeurt dan het afgaan van een TCAS). En effectief, 5sec later, "traffic, traffic". 3 seconden later: "TCAS, TCAS [tie-kès]. Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Dus uiteindelijk blijven jullie gewoon naar die blips op dat scherm kijken? Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Dus uiteindelijk blijven jullie gewoon naar die blips op dat scherm kijken? Eens een TCAS aan de gang is mogen wij niets meer doen. En net dat was het probleem met het Uberlingen-accident. http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Überlingen_mid-air_collision Quote
josenjef 436 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Dus uiteindelijk blijven jullie gewoon naar die blips op dat scherm kijken? Alleen enkele collega's erbij die wakker geworden zijn Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ivm die eerste: als die vrachtwagen rekening moet houden met iedereen die als een bezetene het rondpunt opvlamt, kan ie daar lang staan. Vrachtwagen doet imho niets verkeerd. Moest ie nu nog maar juist met zijn cabine op 't rondpunt zijn, maar ie zit al tot in de midden erop. Ik niet. Ik heb deze namiddag op een rondpunt zélf op voorhand teken gedaan aan een vrachtwagen dat hij ertussen mocht. Ik heb daar geen probleem mee, met die sukkelaars. Maar deze GING ER VAN UIT dat ik zou afdraaien voor hem. Op dat rondpunt is dat élke keer van dat. De méésten draaien daar af, maar dat wil niet zeggen dat ik dat doe. En dàn ben ik slachtoffer van al die egoïstische pipo's die steevast zonder rechterrichtingaanwijzer het rondpunt verlaten. Ik ga beginnen mijn pinker naar links opzetten daar. Gelijk de oude mensen die er niks van snappen, maar dan beredeneerd. Als hij ertussen mag, dan laat ik hem ertussen. OK, er zijn er niet veel die dat doen. Maar deze wou ik op dat punt er niet tussen. Want achter mij kwam slechts één auto meer. En hij hàd perfect overzicht op dat rond punt. Ze zei dat ze genoeg voorbeelden heeft gezien van trage mensen die alle voorbereidingen treffen voor mooie accidenten, maar zelf er nooit bij betrokken zijn. mooi verwoord Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik niet. Ik heb deze namiddag op een rondpunt zélf op voorhand teken gedaan aan een vrachtwagen dat hij ertussen mocht. Ik heb daar geen probleem mee, met die sukkelaars. Maar deze GING ER VAN UIT dat ik zou afdraaien voor hem. Op dat rondpunt is dat élke keer van dat. De méésten draaien daar af, maar dat wil niet zeggen dat ik dat doe. En dàn ben ik slachtoffer van al die egoïstische pipo's die steevast zonder rechterrichtingaanwijzer het rondpunt verlaten. Ik ga beginnen mijn pinker naar links opzetten daar. Gelijk de oude mensen die er niks van snappen, maar dan beredeneerd. Als hij ertussen mag, dan laat ik hem ertussen. OK, er zijn er niet veel die dat doen. Maar deze wou ik op dat punt er niet tussen. Want achter mij kwam slechts één auto meer. En hij hàd perfect overzicht op dat rond punt. mooi verwoord Ik zet m'n pinker ook meestal naar links op. Helpt quasi niks, ik post hier straks een voorbeeldje Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Eerst eentje voor onze @@STA911 http://www.youtube.com/watch?v=Kp2E82WV9L8 3 Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 En eentje voor @@Bompa Ik raad je wel aan jouw geluid even te verminderen of zelfs af te zetten http://www.youtube.com/watch?v=8oXnESFcqWM 1 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 En eentje voor @@Bompa Ik raad je wel aan jouw geluid even te verminderen of zelfs af te zetten http://www.youtube.com/watch?v=8oXnESFcqWM Daar is toch niks mis mee? Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Daar is toch niks mis mee? Moest ze nu vlot aangezet hebben niet neen. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Of moest jij 1/8 seconde ingehouden hebben omdat je duidelijk ziet dat iedereen aanschuift en dat er mits idioten zoals jij nooit iemand tussenpast? 5 Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Of moest jij 1/8 seconde ingehouden hebben omdat je duidelijk ziet dat iedereen aanschuift en dat er mits idioten zoals jij nooit iemand tussenpast? Klopt! Geef ik je volledig gelijk in, maar als ik dat als enige doe, ben ik op 't einde van de rit de idioot. Ik ben daar even geleden mee begonnen, zo inhouden. Hebben ze 't niet door en heb je je achterligger opgehouden. En: daar rechts staan ze quasi niet aan te schuiven. Dat zijn meestal de pipo's die rijtje vormen zodat de andere straat in file staat (zie video). Soit. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Flash jij nu daarom met je lichten? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 @lefty: Ken heeft wel redelijk moeten remmen, en mocht hij achter haar gebleven zijn, moest hij nog meer remmen. Dat is dus niet 1/8 s. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Klopt! Geef ik je volledig gelijk in, maar als ik dat als enige doe, ben ik op 't einde van de rit de idioot. Ik ben daar even geleden mee begonnen, zo inhouden. Hebben ze 't niet door en heb je je achterligger opgehouden. Ik zeg niet dat je automatisch moet inhouden hé...maar stevig gassen en pharen als die auto duidelijk wel aanzet is nu ook niet echt netjes But hey, ik ben een zwijn in het verkeer dus ik moet vooral m'n mond houden. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 @lefty: Ken heeft wel redelijk moeten remmen, en mocht hij achter haar gebleven zijn, moest hij nog meer remmen. Dat is dus niet 1/8 s. You serious? Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik zeg niet dat je automatisch moet inhouden hé...maar stevig gassen en pharen als die auto duidelijk wel aanzet is nu ook niet echt netjes But hey, ik ben een zwijn in het verkeer dus ik moet vooral m'n mond houden. In feite vertrekt ze pas als ik de 1e afslag al voorbij ben, dus in principe voor m'n neus. Soit, ik mag haar toch wel even op haar "fout" wijzen. Dat ze dan vertrekt zoals ik 't doe, ik hang bijna op die camionette voor mij, zodat ik de achterligger niet hinder. Quote
Wouter 210 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Verdraagzaamheid is er hier gewoon niet meer, maar langs de andere kant verwacht iedere chauffeur van de andere chauffeur wél verdraagzaamheid en hoffelijkheid. Vandaar dat 't niet lang duurt vooraleer de bom hier ontploft en je met verkeersaggressie te maken hebt. Hoffelijkheid komt van twee kanten, en doet een ander iets wat je misschien niet 100% correct vindt, begin dan niet direct te klaxonneren of pharen, ik ben er vrij gerust in dat iedereen wel 's wat meer gehaast is of 's een kleine fout maakt. 5 Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Flash jij nu daarom met je lichten? Effe de grootlichten testen . En pinken naar rechts en flashen & toeteren. 't Kan allemaal als je enkel met 't verkeer bezig bent. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik snap echt niet dat je dat mens niet klemrijdt om ze eens goed af te tuigen 4 Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Verdraagzaamheid is er hier gewoon niet meer, maar langs de andere kant verwacht iedere chauffeur van de andere chauffeur wél verdraagzaamheid en hoffelijkheid. Vandaar dat 't niet lang duurt vooraleer de bom hier ontploft en je met verkeersaggressie te maken hebt. Hoffelijkheid komt van twee kanten, en doet een ander iets wat je misschien niet 100% correct vindt, begin dan niet direct te klaxonneren of pharen, ik ben er vrij gerust van dat iedereen wel 's wat meer gehaast is of 's een kleine fout maakt. Dat is 't net. Ik ben hoffelijk en verdraagzaam. Ik probeer niemand te hinderen. Ik wacht aan een rondpunt liever dan ik iemand ga moeten hinderen, zelfde om een hoofdweg op te draaien. Nuja, dovemansgesprekken Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik snap echt niet dat je dat mens niet klemrijdt om ze eens goed af te tuigen Daar ben ik mee gestopt, helpt nog minder Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik vind het toch overdreven. Ja, ze kon iets vroeger aanzetten, maar ook niet overdrijven. Die eco karren vertrekken nu eenmaal niet al te vlot Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.