Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aha ik zie het, een camionette die op de pechstrook staat in de tegenrichting,  met erachter een atlas copco compressor. Dat wordt wel een beetje moeilijk uitleggen aan de flikken hoe je met je kegels veilig tot bij het ongeval bent geraakt met je kegels, rijkswachtersjas en lichtkegel :).

Geplaatst:

Vandaag bijna een wooter omver gereden. Gelukkig kijk ik altijd in mijn spiegels (zoals het hoort natuurlijk). Ik rijd 125 op CC, op het linkse vak, en ben mensen aan het inhalen. In mijn spiegel merk ik een moto die afkomt. Nog voor ik voorbij de middenvakrijders ben zet ik mijn pinker op, om aan te tonen dat ik zo snel mogelijk uit zijn weg zal gaan vanaf ik kan. Eens ik ze voorbij ben wil ik het manoeuvre doen, maar kijk ik natuurlijk eerst nog in mijn spiegel. Gelukkig maar, want meneer de motard was reeds zijn inhaalmanoeuvre langs rechts aan het inzetten. Dat je zo met je eigen leven speelt, ach ja.

Die zal nog ruimte genoeg gehad hebben en verkeerdelijk hebben gedacht dat jij ook een luie linkervakklever was.

Afhankelijk van de drukte kan je nl. vaak snel aflezen of het de moeite loont te wachten tot de voorligger ruimte maakt, of gewoon vlotjes door het verkeer te slingeren.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Als ik een luie linkervakklever was, had ik toch niet op voorhand mijn pinker naar rechts opgezet om aan te tonen dat ik naar rechts zou gaan vanaf ik kon? En wetende dat ik gewoon 125 kon rijden, dus druk was het op dat punt niet. Soit, hij doet maar, maar ik vond het niet bijster slim. Als je daar iemand hebt die niet in zijn spiegels kijkt (en die zijn er ook) ..

Geplaatst:

Ik ga beginnen mijn pinker naar links opzetten.

Doe zoals in Frankrijk: rondpuntje op, linkerpinker aan, op rond punt linkerpinker aan, bij verlaten rondpunt rechterpinker. En af en toe zet je je ruitenwissers eens op terwijl je draait aan je stuur en met die pinkers bezig bent :P

Geplaatst:

Dat is verkeerd...

Dan vraag ik me altijd af hoe jij op het rondpunt linksaf gaat gaan, tenzij het natuurlijk eventueel een rondpunt is met parking in het midden...

Geplaatst:

Vaak willen ze sneller door. Ik pink dan gewoon naar links om aan te tonen dat 'k daar wel blijf en 'm door mag/kan.

Geplaatst:

Als ze van een halte komen is dat natuurlijk wel toegelaten

Enkel in dorpskernen en stadscentra. Daarbuiten hoef je in principe niet alles dicht te smijten omdat monsieur la ligne van z'n halte wil. (stel je rijdt op een baan buiten dorpskern/stadscentrum waar de toegelaten snelheid 70 km/u is) 

Geplaatst:

Jep enkel in bebouwde kom hebben ze voorrang, elders is niet.

En ik spreek dan over die situaties, buiten de bbk, op steenwegen waar je 70 mag en waar er bv nog geen busstroken voorzien zijn. Als er dan een bus voor je komt rijden is dat best verschieten en moet je hard in de ankers.

Enkel binnen de bbk, en dan is het nog niet de bedoeling dat ze pinken en in dezelfde beweging oprijden. Je moet de mensen ook de kans geven om voorrang te verlenen.

Enkel in de bebouwde kom, toch?

Ik loop duidelijk wat achter met m'n comments :facepalm:  Altijd nen topper als ge rustig 70/80 bolt en de 18m lange bus vertrekt 100m voor je van d'r halte. 

Geplaatst:

Hahaha @ nanolexloze ruit :P

@@Wax-it.be : deze ruit is een maanlandschap, als gevolg van 300 000 km's gezandstraald en bombardementen van grotere projectielen. M'n regensensor doet wel z'n werk.

Op m'n volgende zie ik dat zeker zitten, zo een nanolexlaagje. M'n buitenspiegels hebben dat af-fabriek op m'n huidige. Is ondertussen al lang verdwenen, maar in 't begin deed dat zeer goed z'n werk. Water-repellant glass noemden ze dat.

Ik zie ene in een rijkswachtersjas, en ik zie kegels, maar ik zie gene politiewagen?!

Wel, het was wat vreemd ja. Ik zag eerst op de andere rijrichting een heel brandweerkorps met MUG en al de rest passeren, die waren op weg naar hier maar moesten dus blijkbaar eerst een stukje in de andere richting rijden. En dan begreep ik waarom ze uitegrukt waren. Echter, de slachtoffers waren al uit de wagen. En die gast met zijn fluojas was vermoedelijk enen in burger met zo een jas in zijn auto ofzo? Vond het ook vreemd.

Geplaatst:

Koebel in je auto?

De poten van de Ikea-eetstoel van Arthur :lol:

Geplaatst:

ik volg dat hier niet, maar

wat is er fout of opvallend in dat fimmelke van kenji?

enige wat mij opviel: wtf wat ben ik blij dat ik niet dagelijks de auto nodig heb om in zo'n verkeer te gaan moeten aanschuiven!!! :shock:

Geplaatst:

Ach ja, ik sta er niet dagelijks in maar word er toch regelmatig mee geconfronteerd. Het leert je creatief te zijn :)

Laat me zeggen dat dit m'n minste ergernis is, files zijn meestal ingecalculeerd en een eindje omrijden doe ik liever dan stilstaan.

De onverdraagzaamheid en het egoïsme van anderen storen me veel meer.

Geplaatst:

Ach ja, ik sta er niet dagelijks in maar word er toch regelmatig mee geconfronteerd. Het leert je creatief te zijn :)

Laat me zeggen dat dit m'n minste ergernis is, files zijn meestal ingecalculeerd en een eindje omrijden doe ik liever dan stilstaan.

De onverdraagzaamheid en het egoïsme van anderen storen me veel meer.

idd,  laatste maanden is da serieus verergerd

Geplaatst:

Ik heb toch het gevoel dat ik dat vele rijden stilaan beu ga worden...

Al een geluk dat je terwijl nog wat dingen kan regelen aan de telefoon. Wel zo goed als altijd op de snelweg (als ik zelf bel), en dan rijd ik rechts.

Anders was het compleet verloren tijd.

Geplaatst:

heb 't de laatste maanden uitgerekend:

september: 6839km aan 72,3/u = bijna 95u

oktober: 6320km aan 68,2/u = bijna 93u

of 50% van de werktijd in de auto

en dat zijn enkel werkkilometers hé, privé rij ik bijna nie met de firmaslet en als ik in't weekend ermee rij, komt 't gemiddelde hoger uit

Geplaatst:

Moto. Zo een rij auto's is nog niet fijn met de moto, maar je kan schaamteloos iedereen voorbij rijden voor zover er geen tegenliggers komen.

Geplaatst:

Ik zie ene in een rijkswachtersjas, en ik zie kegels, maar ik zie gene politiewagen?!

In de Walen al eens een gemeentewerker in Rijkswachtersjas gezien. Aan het werk met zijn bosmaaier. Is mss dezelfde kerel.

Geplaatst:

Man man man het mistlicht seizoen is begonnen en ze zijn in form ze ! Tijd voor een nieuwe zonnebril !

Geplaatst:

Donderdag met de rijschool op de baan. Zegt de instructeur dat ik bij hevige regen mijn mistlicht aan moet zetten...

Geplaatst:

Donderdag met de rijschool op de baan. Zegt de instructeur dat ik bij hevige regen mijn mistlicht aan moet zetten...

Moet ook volgens de wegcode...

Geplaatst:

Hoe storend...

Deze morgen in Reading vertrokken (UK) en super mistig. Op plaatsen waar het niet mistig was eigenlijk geen mistlichten gezien. Daarna Frankrijk door om via E17 België binnen te rijden.:facepalm:

Ook Fransen aan 70 op autosnelweg enzo. Ik stoor mij toch opvallend meer aan die mannen.

Geplaatst:

en de wegcode, daar hebben wij bij AM schijt aan!

Geplaatst:

Mistlicht is voor in de mist, niet voor als t regent daarvoor zijn er ruitenwissers

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid