Gast wooter Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Hangt ervan af... Ik zie zelden iemand met de grootlichten seinen, maar er is een verschil tussen voor iemand inschieten waarvan je weet dat je die hindert, waarop ie met zijn faren schijnt, en in de verte iemand zien naderen die met de faren blijft knipperen, ongeacht of je ervoor rijdt of niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Nee, step on it a bit, and get out of the way. Niets heerlijker dan een roetwolkje voor je door iemand die niet te beroerd is om even de gas in te drukken om plaats te maken. Het leukste zijn de mensen die aan 110 gaan inhalen, dan in hun spiegel kijken en de neus van mijn Z4 zien, gas bij geven, zien dat ze na de camion nog niet terug naar rechts kunnen en dan 2 kilometer verder aan op het linkervak zitten met die verrekte Z4 nog altijd achter hen . Je ziet gewoon dat ze geen ervaring hebben met die snelheden, en het inschatten van afstanden bij die snelheden om veilig terug naar het rechtervak te gaan . Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Als je maar niet zoals caoimhin rijdt van "en ik hou gewoon m'n eigen tempo aan ,wacht maar!" Nee, step on it a bit, and get out of the way. Niets heerlijker dan een roetwolkje voor je door iemand die niet te beroerd is om even de gas in te drukken om plaats te maken. Iemand die al pharend af komt gevlamd en in mijn gat komt plakken terwijl ik duidelijk niet naar rechts kan kan mijn zak opblazen ja. Anderen in gevaar brengen omdat iemand die je dierbaar is mss ook in gevaar is, is geen oplossing. Zal die persoon mijn boete ook betalen als ik geflitst word? 1 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ik knipper quasi niet meer met de lichten, ik ga liever sneaky rechts voorbij. Als ik met de lichten knipper riskeer je tegenwoordig dat je gewoon helemaal geblokkeerd wordt, je kent dat...links taffelen met verkeer op de rechterrijstrook, en zodra er plaats is op de gas gaan, dat soort volk. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Iemand die al pharend af komt gevlamd en in mijn gat komt plakken terwijl ik duidelijk niet naar rechts kan kan mijn zak opblazen ja. Anderen in gevaar brengen omdat iemand die je dierbaar is mss ook in gevaar is, is geen oplossing. Zal die persoon mijn boete ook betalen als ik geflitst word? Is er al een :crybaby: smiley? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ja, :lefty: edit: werkt blijkbaar niet langer Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ik geef toe, ik moest lachen Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ik knipper quasi niet meer met de lichten, ik ga liever sneaky rechts voorbij. Als ik met de lichten knipper riskeer je tegenwoordig dat je gewoon helemaal geblokkeerd wordt, je kent dat...links taffelen met verkeer op de rechterrijstrook, en zodra er plaats is op de gas gaan, dat soort volk. Ja, maar dan riskeer je ook dat als je aan hoge snelheid nadert, die linkerplakker plots wakker schiet en naar rechts komt. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Meestal doe ik eerst een decoy-manoeuvre, dus al is een keertje naar rechts gaan, en terug achteraan aanschuiven...dan denken ze dat je gewoon mee rijdt en helemaal niet wil inhalen. De volgende keer terug naar rechts en vol de gas op. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ik knipper quasi niet meer met de lichten, ik ga liever sneaky rechts voorbij. Als ik met de lichten knipper riskeer je tegenwoordig dat je gewoon helemaal geblokkeerd wordt, je kent dat...links taffelen met verkeer op de rechterrijstrook, en zodra er plaats is op de gas gaan, dat soort volk. Ik reed eigenlijk al sneller dan toegelaten, dat is niet taffelen. En wat komen de lul uithangen met je halve vrachtwagen maar dan de duimen moeten leggen eens het vooruit gaat is jammer maar helaas. Jij mag daar gerust een andere mening op nahouden, maar ik blijf achter de mijne staan. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Kan @@ir_fuel even die post in de fichenbak opzoeken? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Waarom, je vat het toch mooi samen? Eikel komt al pharend af terwijl ik niet uit de weg kan, komt op 5 cm van mijn bumper hangen en kan uiteindelijk niet volgen wanneer ik mij rechts zet en eens laat zien wat een domme viercilinder kan. Toen terug naar links en rustig verder gereden, hij mocht eens goed mijn zak opblazen. Iedereen heeft zijn kleine kantjes, dit is er dan maar één van mij. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Dat is heel tof van je maar ik zou de originele post nog eens willen analyseren. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Meestal doe ik eerst een decoy-manoeuvre, dus al is een keertje naar rechts gaan, en terug achteraan aanschuiven...dan denken ze dat je gewoon mee rijdt en helemaal niet wil inhalen. De volgende keer terug naar rechts en vol de gas op. Zo doe ik het ook.... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Als je maar niet zoals caoimhin rijdt van "en ik hou gewoon m'n eigen tempo aan ,wacht maar!" Nee, step on it a bit, and get out of the way. Niets heerlijker dan een roetwolkje voor je door iemand die niet te beroerd is om even de gas in te drukken om plaats te maken. da's juist. Ik knipper quasi niet meer met de lichten, ik ga liever sneaky rechts voorbij. Als ik met de lichten knipper riskeer je tegenwoordig dat je gewoon helemaal geblokkeerd wordt, je kent dat...links taffelen met verkeer op de rechterrijstrook, en zodra er plaats is op de gas gaan, dat soort volk. Ja, klopt, en niet bang zijn dat ze naar rechts gaan (wel altijd indachtig zijn uiteraard). Geloof me, en lefty kan dat bevestigen, slechts 2% gaat naar rechts nadat je hen voorbijstak, de rest blijft gewoon verder maffen. Wat zouden ze het dan tijdens doen. Maar wel altijd de boel in de gaten houden voor je weet maar nooit natuurlijk. Meestal doe ik eerst een decoy-manoeuvre, dus al is een keertje naar rechts gaan, en terug achteraan aanschuiven...dan denken ze dat je gewoon mee rijdt en helemaal niet wil inhalen. De volgende keer terug naar rechts en vol de gas op. Ik doe dat eerder om hen het signaal te geven 'heb je me gezien'? Sommigen gaan dan opzij, de meesten niet. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ja, klopt, en niet bang zijn dat ze naar rechts gaan (wel altijd indachtig zijn uiteraard). Geloof me, en lefty kan dat bevestigen, slechts 2% gaat naar rechts nadat je hen voorbijstak, de rest blijft gewoon verder maffen. Wat zouden ze het dan tijdens doen. Maar wel altijd de boel in de gaten houden voor je weet maar nooit natuurlijk. Ik doe dat eerder om hen het signaal te geven 'heb je me gezien'? Sommigen gaan dan opzij, de meesten niet. Dat eerste, let op, had het hier al eens gezegd...een of andere chick heeft een tijd geleden (door mij, mea culpa) de angst van haar leven gehad, paar x gespind nadat ze me plots rechts van haar opmerkte..Die rijdt de kommende decennia enkel nog rechts tussen de vrachtwagens. Dat tweede, da's wel heel hard wishful thinking hé De keren dat ze dat zo interpreteren (bar countries like Germany) kan ik op 1 hand tellen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Kan @@ir_fuel even die post in de fichenbak opzoeken? @@Lefty Gisteren niet echt een sprintje gehouden, maar wel even een Mercedes C coupé op zijn plaats gezet. Ik reed op de R0 om naar Mechelen te gaan, net voor de bocht naar de E19 (juist na de viaduct van Vilvoorde). Dat zijn 2 rijvakken, en rechts rijden enkele wagens aan +- 100 vermoed ik. Ik rijd 125 op CC, als de Mercedes afgevlamd komt en onmiddellijk begint te pharen dat ik uit zijn weg moet (wat nog niet ging, aangezien er rechts van mij andere wagens reden). Eens er voorbij zet ik mij rechts en de C coupé vlamt mij voorbij. Aangezien dat een leuk bochtje is, ff terug schakelen en eens vlotjes doorgaan. Halverwege de bocht ben ik hem los langs rechts voorbij geknald, blijkbaar is bochten nemen niet zijn ding Hij is mij terug gepasseerd net na de afrit Vilvoorde (ik toen terug 125 op CC). Eerst wat de grote Jan komen uithangen en mensen uit de weg "duwen", om dan met poepers door een bocht te moeten Deze? Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 met je halve vrachtwagen Deze? Ik vermoed het maar ik weet niet of caoimhin een C Coupé klasseert onder halve vrachtwagens Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Neen, is dat niet. Was een X6 en die is me nooit voorbij geraakt, ik moest daarna richting E19 en hij verder op R0. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ah, je bent ook nog recidivist! Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Dat eerste, let op, had het hier al eens gezegd...een of andere chick heeft een tijd geleden (door mij, mea culpa) de angst van haar leven gehad, paar x gespind nadat ze me plots rechts van haar opmerkte..Die rijdt de kommende decennia enkel nog rechts tussen de vrachtwagens. Dat tweede, da's wel heel hard wishful thinking hé De keren dat ze dat zo interpreteren (bar countries like Germany) kan ik op 1 hand tellen. Verhaal herinner ik me nog, inderdaad. En klopt, wishful thinking. Ook hier. Maar ik vind het nog steeds beter dan grootlichten, want dat werkt 100% niet, of omgekeerd, zoals je al insinueerde. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Plus, wat zou ik in uw ogen misdaan hebben in dat voorval? Ik ben uit de weg gegaan en hij is mij mogen passeren. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ik vind het hele gedoe te belachelijk om op te reageren eigenlijk. Ik herken mezelf er wel wat in. 10 jaar geleden ofzo. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Dus iemand komt snel afgereden, ik ga uit de weg en hij passeert, ik vlam hem voorbij eens er een lang uitgespannen bocht is en laat hem daarna terug voorbij gaan. Ja, klinkt vrij belachelijk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.