Gast caoimhin Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Zo beleeft iedereen toch eens een leuke avond. Stel dat Lefty die opmerking maakt en ik zeg gewoon "ja, idd". Dan heeft hij geen bevredigend gevoel, want zijn opzet is mislukt. Dan ga ik er liever bewust op in, wetende dat hij dat wil. Hij is gelukkig, want hij denkt dat zijn opzet geslaagd is. Dus hij zal beter slapen. Ik heb ook wat plezier gehad, en heb weer iemand geholpen. Win = win. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Kan nochtans vlugger hoor, zeg eens iets negatief over Audi Audi=understeer 2 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ik onthoud dat caoimhin Lefty wil bevredigen. 7 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ik onthoud dat caoimhin Lefty wil bevredigen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Caoimhin is altijd rechttoe rechtaan. Zoals zijn auto Quote
Philken 154 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Caoimhin is altijd rechttoe rechtaan. Zoals zijn auto in de betekenis dat hij ook geen bochten kan nemen? Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Soms denk ik dat sommige auto's gewoon niet meer harder kunnen dan 70. Als je echt nooit op de autostrade komt en je bent wat eng in het hoofd, dan wordt jouw auto toch gewoon retetam? Soms krijg ik de indruk dat veel mensen bij het opkomen van de autostrade het gas even lijken te lossen ipv te versnellen. Je voelt dan zo hun stress terwijl ze in hun spiegels een invoegplaats trachten te vinden. E313 te Leuven , Volvo zit al van in Winksele op linkervak. Veel plaats rechts. Rijdt rustig als er auto's rijden rechts eens voorbij versnellen zodat rechts voorbij halen maar niet zou lukken. Maar dat is buiten de Exige gerekend. Ik bereid me voor en ga dus langs rechts voorbij . Kerel heeft heel de tijd met grootlichten achter mij liggen kachelen..... Ik zou nu echt eens graag willen weten wat zulke mensen bezielt ??? Ik straalde 0.0 agressie uit en reed aan een vrij rustig tempo. Ik vermoed dat dat van die mensen zijn die de wereld willen verbeteren door mensen die er een vlotter tempo als henzelf rijden, het rijden te beletten? Vorige week haal ik twee wagens in op een macadam baan met zachte berm. Weinig manoeuvreerruimte dus. Ik haal de eerste in, zie dat er ruimte is om de tweede in te halen, en blijf doorrijden. Op dat moment merk ik op 200m een tegenligger die uit de (ruime overzichtelijke) bocht komt. De eerste wagen vindt dat het welletjes is, en gaat quasi midden de baan rijden, zodat ik er niet voorbij kan. Hoe zot is dat? Uiteindelijk heb ik m'n grootlichten aangezet en toch ingehaald. Hij is terug opgeschoven. Iemand in gevaar brengen omdat je niet kan verdragen dat hij sneller rijdt, ik kan er niet bij. Dat is zoals mensen die zich voor je gooien op de autostrade wanneer je veel sneller aankomt. Meestal doe ik eerst een decoy-manoeuvre, dus al is een keertje naar rechts gaan, en terug achteraan aanschuiven...dan denken ze dat je gewoon mee rijdt en helemaal niet wil inhalen. De volgende keer terug naar rechts en vol de gas op. check! In alles zijn er nuances ene die in zijn X6 komt afgevlamd en al van ver ligt te flashen zou ook wel eens mijn tegenwerking kunnen krijgen, denk ik, allez ik weet het eigenlijk zeker. Ik vind toch dat je meestal aan de stijl ziet wat er op je afkomt. Je hebt ook veel snelle chauffeurs die eigenlijk rustig en correct snel rijden.Gentleman criminelen in het huidige verkeer als het ware Die kerels kunnen meestal ook een bocht nemen, want daarover gesproken ..... Man man man je ziet toch wel regelmatig van die "snelle" boys die hun bocht slechter nemen dan de gemiddelde vrouw . Hun bocht bestaat dan meestal uit een aantal bochten. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Soms krijg ik de indruk dat veel mensen bij het opkomen van de autostrade het gas even lijken te lossen ipv te versnellen. Je voelt dan zo hun stress terwijl ze in hun spiegels een invoegplaats trachten te vinden. Echt! Of willen invoegen aan 80km/u.... Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 in de betekenis dat hij ook geen bochten kan nemen? Alleszins beter dan die kerel met zijn C coupé! Quote
Joske 922 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Vrijdag avond had ik ene voor mij op de E313 die van Lummen tot Hoeselt links bleef hangen (22u 's avonds). Als er een snellere auto afkwam ging hem braaf effe naar rechts om die door te laten om onmiddellijk terug links te gaan rijden. Waarom? Quote
jayv 40 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Tegenwoordig lijkt het of niemand nog een bocht kan nemen zonder die af te snijden over mijn vak. Quote
jayv 40 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Als er een snellere auto afkwam ging hem braaf effe naar rechts om die door te laten om onmiddellijk terug links te gaan rijden. Waarom? Doe ik ook wel vaker als ik aan een leuk tempo onderweg ben en dus 99% vd auto's inhaal. Er komt af en toe wel eens iemand aan 160+ voorbij, die laat ik door zonder te hinderen. Bij weinig verkeer ga ik wel naar 't 2e. Quote
Joske 922 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Doe ik ook wel vaker als ik aan een leuk tempo onderweg ben en dus 99% vd auto's inhaal. Er komt af en toe wel eens iemand aan 160+ voorbij, die laat ik door zonder te hinderen. Bij weinig verkeer ga ik wel naar 't 2e. Ja ok, maar tegen 120? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 En dan nog, waarom de wet extra overtreden terwijl er bij mijn weten geen extra praktisch nut is om op dat derde te gaan rijden...Is het tweede of eerste vak te min? Ik ruik het antwoord al komen: ik rijd toch in niemand zijn weg. Maar dan nog ... waarom opzettelijk de wet niet volgen? Welke reden zit daar achter? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Daarnet op de R0, Passat voegt in en zet zich gewoon direct op het tweede, ondanks dat er geen verkeer was op het 1ste Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Da's om grijs haar van te krijgen. Ik vraag me dan vaak af wat zo'n mensen zouden antwoorden als hen de vraag gesteld wordt waarom ze onmiddellijk op het 2e vak gaan rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Heel vaak weten mensen niet dat daar een regel rond bestaat, en het tweede vak is makkelijker want dan moeten ze nooit meer van rijvak wisselen. Dat ze ander verkeer hinderen, komt niet in hen op. Ten dele omdat het verkeer dat ze hinderen toch sneller rijdt als toegelaten, en je mag toch maar 120 nietwaar? En het concept dat hun snelheidsmeter sowieso een marge heeft is hen ook onbekend. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Echt hinderen deed ie mij niet, integendeel zelf. Heeft mij zelfs enkele manoeuvres bespaard omdat ik nu gewoon rechtdoor kon rijden. En dat kan ik (en mijn auto) het best, dus win = win. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 december 2013 Auteur Geplaatst: 1 december 2013 Vrijdag avond had ik ene voor mij op de E313 die van Lummen tot Hoeselt links bleef hangen (22u 's avonds). Als er een snellere auto afkwam ging hem braaf effe naar rechts om die door te laten om onmiddellijk terug links te gaan rijden. Waarom? Het rare is: ik kom die altijd op de E314 tegen. Da's echt wel de mongolenautostrade bij uitstek. Quote
Philken 154 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Echt! Of willen invoegen aan 80km/u.... als ze al zo snel rijden, deze morgen Kermitt naar de garagebox gebracht en pépé reed direct de E40 op, ik heb met de 316d met remorque erachter zonder moeite 'm nog ingehaald op de invoegstrook.... 1 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 december 2013 Auteur Geplaatst: 1 december 2013 Het valt mij de laatste tijd ook op hoe slecht mensen rijden op kleine baantjes. Ik rij zo regelmatig op baantjes waar je net met twee auto's kan kruisen. Als ik daar achter eentje hang rijdt die bijna altijd traag in het midden van de baan, zodat je niet voorbij kan. Bij een tegenligger komen ze dan wel in de problemen en is het paniek. En ze rijden dan wel maar 30km/h in de bocht, maar toch snijden ze af over de witte lijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Ja, niet harder dan 60 durven op een verbindingsweg maar bij elke lichte bocht remmen en toch nog middenstreep of fietspad meepakken... Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Remmen.... Nog zoiets. Anticiperen is een onbekend woord voor velen. Remlichten zien staat gelijk aan zelf per definitie de rem moeten aanraken. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.