Martini Racing 2.777 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Als een camionette u tot stilstand kan dwingen, heb je niet hard genoeg gereden. Er staat tegengestelde richting. https://maps.google.be/maps?q=Sint-Pietersplein,+Gent&hl=nl&ll=51.041735,3.726463&spn=0.002461,0.00368&sll=51.015915,3.777924&sspn=0.222898,0.471039&oq=sint+pieter&t=h&hnear=Sint-Pietersplein,+9000+Gent&z=18&layer=c&cbll=51.041642,3.726457&panoid=EuH3h9UhicNTer7-p9ZO3w&cbp=12,186.36,,0,19.42 Ik reed deze richting uit, kerel stond te wachten op het volgende kruispunt (met de gele blokken), reed er op en zette zich in het midden. Die foto is niet up-to-date want dat kruispunt ziet er nu anders uit, veel smaller en makkelijker om iemand te blokkeren. (de onintentionele driftbeweging vond plaats aan het punt waar dat google streetview mannetje staat, die Gentse turk stond aan het volgende kruispunt en besloot daar voor flik te spelen) Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Moest ie voorrang geven? Gewoon ertegen aan kussen Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Zijn die Vario's zo tam dan? Heb je getoeterd, geflikkerd, gevloekt en obscene gebaren gemaakt? Neen, die mannen denken toch dat jij de cowboy op de weg bent. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Ik voel een reactie van CAS komen... Ik kan wel wat voorbeelden boven halen ja. Denk dat Wooter niet veel met camionetten rijd. Die hebben standaard ook al 210pk de dag van vandaag. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Ik rij met +300pk of een moto... Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Ik rij met +300pk of een moto... Ik heb al snellere auto's kunnen voorbijsteken. Mensen verwachten het soms niet.Nu, paar jaar geleden coupeert een nieuwe Belg mij. Ik claxoneer eens kort, en kerel wil de stoere uithangen. Stapt op bepaald moment ook uit. Geen probleem, ik wil gerust praten en de verkeerssituatie van 2 kanten bekijken dus ik stap ook uit. Kerel stapt weer in en vertrekt met zijn Peugeot 405grd... Ik reed toen met een gechipte Fiat Boxer (heet Boxer bij Peugeot) met de 2.8 Jtd dacht ik. Zwaarste diesel, beetje loom, maar gaat wel. Die kerel zijn wezen toen ik op zelfs een rechte lijn er moeiteloos over ging... Nuja, met een 405 diesel kan je volgens mij wel niemand naar huis rijden. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 In Sint-agatha-Berchem is er een carrefour, komende van de E40 moet je dus de Keizer Karellaan kruisen om die parking op te rijden. Donker en soms moet je je in een gat smijten wat ik doe, komt er daar doodleuk een turk met een buggy en naast hem z'n vrouw in burka naar boven gewandeld in het midden van dat straatje. Rijd ze bijna omver maar rem en sta nog half op de baan als het verkeer afkomt. Die vinden dat dus allemaal normaal héé, hij maakt op z'n dooien gemak plaats dus tuut eens en hij probeert tegen m'n auto te schoppen maar ik had al genoeg gas gegeven. Stomme buitenlanders vinden alles normaal, zou ze moeten doodrijden en alles filmen. http://goo.gl/maps/ee3Dx Quote
ex-Mooseman 14.612 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Nuja, met een 405 diesel kan je volgens mij wel niemand naar huis rijden. Die turbo-diesels waren, in hun tijd, toch serieus pittige dingen. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Dat was een 324td ook... Maar als je dat nu bekijkt... Nuja, wel beter dan mijn SDI! Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Fok ja...m'n pug 1.5 / 1.6 atmo diesel...dat was kruipen! Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Een klootzak die hier voorsorteerde om naar Hasselt te gaan (links) om de rij aan de rechterkant te vermijden. Ik, rechts braaf aan het aanschuiven, peurde dus bijna op 'm toen ik vandaar rechtstreeks het tweede vak wou oprijden om de rotonde wat verder te nemen, en zo de boel niet verder vast te zetten. Ik was verschoten, omdat ik eerst dacht dat de lichten links op de hoofdweg op groen waren gesprongen, maar dat kon niet. Lul. En de tweede was ook een goeie. Ik sta hier rechts te wachten om op te draaien naar links. Aan de overkant staat er iemand om dezelfde richting uit te draaien. Als de laatste auto van rechts voorbij is, draai ik op. Vervolgens rijdt dat kieken me bijna van de baan, en dan vond hij het nog nodig om te toeteren. Sommige mensen... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 januari 2014 Auteur Geplaatst: 10 januari 2014 'k Snap die tweede niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 In Sint-agatha-Berchem is er een carrefour, komende van de E40 moet je dus de Keizer Karellaan kruisen om die parking op te rijden. Donker en soms moet je je in een gat smijten wat ik doe, komt er daar doodleuk een turk met een buggy en naast hem z'n vrouw in burka naar boven gewandeld in het midden van dat straatje. Rijd ze bijna omver maar rem en sta nog half op de baan als het verkeer afkomt. Die vinden dat dus allemaal normaal héé, hij maakt op z'n dooien gemak plaats dus tuut eens en hij probeert tegen m'n auto te schoppen maar ik had al genoeg gas gegeven. Stomme buitenlanders vinden alles normaal, zou ze moeten doodrijden en alles filmen. http://goo.gl/maps/ee3Dx Als die op het voetpad liep, moest je voorrang verlenen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 En de tweede was ook een goeie. Ik sta hier rechts te wachten om op te draaien naar links. Aan de overkant staat er iemand om dezelfde richting uit te draaien. Als de laatste auto van rechts voorbij is, draai ik op. Vervolgens rijdt dat kieken me bijna van de baan, en dan vond hij het nog nodig om te toeteren. Sommige mensen... Jullie moeten voorrang geven aan mekaar, maar dat zou geen probleem mogen zijn aangezien jullie overlangs moeten passeren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Een klootzak die hier voorsorteerde om naar Hasselt te gaan (links) om de rij aan de rechterkant te vermijden. Ik, rechts braaf aan het aanschuiven, peurde dus bijna op 'm toen ik vandaar rechtstreeks het tweede vak wou oprijden om de rotonde wat verder te nemen, en zo de boel niet verder vast te zetten. Ik was verschoten, omdat ik eerst dacht dat de lichten links op de hoofdweg op groen waren gesprongen, maar dat kon niet. Lul. Zijn negeren van het verplicht afslaan ontslaat jou niet van de voorrangsverplichting uit het bord B1, en zeker niet van de voorrangsverplichting bij het wisselen van rijstrook. Die rotonde is daar een ramp; wat men had moeten doen is dmv een mini op- en afrittencomplex de aansluiting met de steenweg moeten oplossen. Het linkervak is enigszins vlot, maar dat komt omdat het rechtervak verzadigd is met schrikschijters die op de volgende rotonde toch rechtdoor rijden. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Jullie moeten voorrang geven aan mekaar, maar dat zou geen probleem mogen zijn aangezien jullie overlangs moeten passeren. Hij moest dezelfde richting uit als mij, dus voor hem naar rechts. Aan beide kanten staan driehoeken (nogal logisch), dus van zodra ik op de hoofdweg ben moet hij voorrang geven. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Zijn negeren van het verplicht afslaan ontslaat jou niet van de voorrangsverplichting uit het bord B1, en zeker niet van de voorrangsverplichting bij het wisselen van rijstrook. Die rotonde is daar een ramp; wat men had moeten doen is dmv een mini op- en afrittencomplex de aansluiting met de steenweg moeten oplossen. Het linkervak is enigszins vlot, maar dat komt omdat het rechtervak verzadigd is met schrikschijters die op de volgende rotonde toch rechtdoor rijden. Dat beweer ik ook niet, maar je verwacht hem daar helemaal niet op dat moment. Toen ik naar links keek om op te draaien was alles vrij, het volgende moment zat hij vlak links achter me. Had ik ineens doorgedraaid naar het tweede vak, was het prijs. 't Is door zo'n kiekens dat iedereen rechts gaat aanschuiven. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Hij moest dezelfde richting uit als mij, dus voor hem naar rechts. Aan beide kanten staan driehoeken (nogal logisch), dus van zodra ik op de hoofdweg ben moet hij voorrang geven.Whoops! 19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet : 3° voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten; http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/177-art19 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Als die op het voetpad liep, moest je voorrang verlenen. Neen liep in het midden van de baan naar boven komende van de carrefour. Kon ze nooit zien als ik van de keizer karellaan daar inreed. En vnvd bijna 2x een perto gehad, fransman die in het midden van de baan reed, ik draai die straat in en kan nog net stoppen. Beetje verder terug één die in het midden van de straat rijdt, maar in brussel staan er overal paaltjes op het voetpad dus daar kan je niet oprijden. Scheelde terug 5cm... Gaat wat worden als die dashcam dat allemaal gaat filmen Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Whoops! http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/177-art19 Dat zou het geval zijn als ik vanop de hoofdweg links een zijstraat wil inslaan. Hier is dat toch helemaal niet logisch? Artikel 12 lijkt mij beter te passen. k heb voorrang gegeven aan iedereen die op de hoofdweg reed, hij moest hetzelfde doen van zodra ik me daar bevond. De bestuurder moet evenwel voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die hij oprijdt: a) wanneer hij uit een openbare weg of een rijbaan met een verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) of met een verkeersbord B5 (stop) komt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Je zit toch nog niet op de hoofdweg? Je wilt links de hoofdweg oprijden. En dan is die man tegenover jou een tegenligger. Arikel 12 geeft overigens duidelijk aan dat omdat jij ook een bord B1 hebt, en je dus bijgevolg ook aan iedereen voorrang moet verlenen. En dan geeft artikel 19 aan hoe jij je moet gedragen tegenover je tegenligger. Als die tegenligger ook links wil afslaan, moet je overlangs passeren en is er geen mogelijkheid tot een aanrijding. Als die tegenligger rechtdoor wil rijden, heb jij voorrang te geven tegenover hem omdat jij links wil inslaan. Ik bedoel maar... Stel dat jij rechtdoor zou rijden - de hoofdweg overstekend... Zou jij dan voorrang geven aan een tegenligger die voor jouw neus de voorrangsweg opdraait? Daarom toeterde die dus... Jij veroorzaakte daar bijna een aanrijding, en zou bij een aanrijding 100% in fout gesteld zijn. Op het examen was dergelijke stunt voldoende om direct naar het examencentrum terug te keren en gebuisd te zijn. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Niet mee eens. In principe is de weg voor mij vrij als de laatste auto van rechts mij voorbij is. Voor hem duurt dat net iets langer, wat maakt dat ik ook al op de hoofdweg zit op het moment dat die auto hem voorbij is. Twijfelgeval, lijkt mij. Had in ieder geval niet de indruk iets fout gedaan te hebben. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Er is geen twijfelgeval. Als je links afslaat moet je voorrang geven aan tegenliggers. Dat staat toch duidelijk in artikel 19?! Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Oink JanC, da's toch basiskennis? Jij telt niet als zijnde op de hoofdweg hé Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.