Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En welke naam was dat dan?

Vandenbulcke.

De rest al vergeten. Don't care.

Nadat je hem voorbij had gestoken, toch een paar keer goed doorgeremd mag ik hopen?

Dat spreekt voor zich.

Geplaatst:

Vandenbulcke.

De rest al vergeten. Don't care.

Dat spreekt voor zich.

We zoeken hem even op op Facebook!

Geplaatst:

Deze morgen op de E17 een camionette van een kleine zelfstandige die zich bewust voor mij gooide en naar 110 vertraagde naast een vrachtwagen.

Dat zijn naam op de camionette stond weerhield hem er niet van zijn hand met middenvinger door het raam te steken toen ik verder terug door 'mocht'.

Wat had je misdaan? Of was 't de Porsche badge die 'm hiertoe aanzette? Some people :(

Geplaatst:

Om dan plots weer te beginnen vooruitschuiven en alle ecodiesels weer moeten opstarten. :fp:

Of die laten een gat van 5m, want voor 5m steken we de stoof nie in gang.

Altijd dat debiel gedoe over de verkeersveiligheid: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/140117_Apps_verkeer 

Een aantal zaken die de bestuurder veel meer afleiden dan een coyote of iets dergelijks.

- Navigatie in het algemeen? (al dan niet met melding van vaste camera's of risicozones)

- De radio?

- De klimaatregeling

- Een gesprekspartner

- Een jengelende kroost op de achterbank

- Een schoon madam op 't voetpad.

Laten we dat allemaal afschaffen/verbieden want het leidt de aandacht af. Het verkeer zal direct een stuk veiliger worden.

Stelletje idioten! 

Weet iemand door wie het BIVV eigenlijk betaald wordt om zulke onze uit te kramen?

ivm de lokale politie... Het zal heus in meerdere zones voorkomen:

- vrienden van een lokale agent die getipt worden over controles (alcohol/snelheid)

- politie zelf die met hun eigen voertuig de max toegelaten snelheid ruimschoots overschreiden (ok om half 6 in de ochtend met weinig verkeer en een kapot voorlicht, maar toch)

Jongens toch, het zit me weer hoog vandaag. :)

Geplaatst:

Wat had je misdaan? Of was 't de Porsche badge die 'm hiertoe aanzette? Some people :(

Ik reed sneller dan hij.

Geplaatst:

Weet iemand door wie het BIVV eigenlijk betaald wordt om zulke onze uit te kramen?

Staatssecretaris mobiliteit. Vandaag ook in het nieuws dat hij huurinkomsten wil belasten, bovenop de onroerende voorheffing.

Geplaatst:

Je viel dus in de categorie "zotten met een porsche"

Geplaatst:

Bij de review van de RS7 vs M6 GC in evo staat er ook zo'n quote waarbij de chauffeur van de audi zomaar een birdie getoond wordt, terwijl hij legaal rijdend onderweg is.

Het is ongelooflijk hoeveel er eigenlijk in de huidige samenleving mis is met 't gedrag van mensen op de weg. In de media verbazen ze zich er blijkbaar nog elke keer om als er iets fout loopt. (ik ben zeker niet zonder zonde, hoor)

Geplaatst:

ivm de lokale politie... Het zal heus in meerdere zones voorkomen:

- vrienden van een lokale agent die getipt worden over controles (alcohol/snelheid)

- politie zelf die met hun eigen voertuig de max toegelaten snelheid ruimschoots overschreiden (ok om half 6 in de ochtend met weinig verkeer en een kapot voorlicht, maar toch)

Jongens toch, het zit me weer hoog vandaag. :)

:lolz:

Over de controles: Ik weet niet hoe het bij andere politiezones zit, maar in Kortrijk ( zone Vlas ) zetten ze zelf op twitter waar er de komende week snelheidscontroles zullen uitgevoerd worden. Geen dag of uren, gewoon 'deze week zal er snelheidscontrole zijn in de koekoekstraat'. Handig!  :party:

Geplaatst:

Vergeef mij de fout. Heb daar last van sinds mijn ballen ingedaald zijn... (ij - ei problemen)

Controles worden in meerdere zones aangekondigd. Bij ons ook. Tegenwoordig staan ze ook nooit langer dan 1u op dezelfde plaats omdat ze zo snel gespot worden.

Geplaatst:

T'is u zeker vergeven  ;)

Ik begrijp het ook niet helemaal, ze kondigen zelf hun snelheidscontroles aan op voorhand, maar zijn dan wel furieus als je de anderen waarschuwt als je met uw lichten knippert enzo. Rare jongens, die agenten!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Staatssecretaris mobiliteit. Vandaag ook in het nieuws dat hij huurinkomsten wil belasten, bovenop de onroerende voorheffing.

ge verwart Wathelet met Magnette

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een paar jaar geleden las ik over een studie, uitgevoerd in Gent, waarbij het testvoertuig uitgerust was met een automatische snelheidsbegrenzer. Het gaspedaal gaf merkbaar meer weerstand als de max toegelaten snelheid werd bereikt. Je kon altijd sneller als je met meer kracht het pedaal intrapte.
De mensen die het getest hebben waren het er unaniem over eens dat het veel meer rust gaf. Geen schreeuwende GPS die zegt dat je te snel rijdt. Geen onrustig gezoek naar borden met snelheid (tegenwoordig zoekt de auto dat voor u uit).

Ik zie daar wel iets in. Omdat je meestal, en zeker als je eerder een passief bestuurder bent, uw snelheid automatisch verlaagt als je meer info te verwerken hebt. En omgekeerd, uw snelheid verhoogt als het drukker wordt. Hoeveel mensen hebben geen boeten voor een snelheidsovertreding zonder bewust te snel te willen rijden. 

Persoonlijk vind ik ook dat er een bijkomende parameter (verkeersintensiteit) zou mogen zijn. bvb s'avonds op een rustige rechte weg zonder veel kruispunten mag je 70. Als het dan regent en je wordt geflitst aan 80, maak je al kans om je rijbewijs kwijt te zijn.

Het lijkt alsof veel mensen bewust te snel willen rijden, controles willen vermijden... Nee, ze willen geen domme boete betalen van 50€. 

Enfin, dat is toch mijn idee over snelheidscontrols vs Coyote. 

(ja, het blijft op mijn maag liggen)

Geplaatst:

Vanmorgen een echt kieken. Al weet ik niet wie het grotere kieken was, hij of de chauffeurs achter mij.

Ik rij hier aan 80 op de teller (70 toegelaten). Achter mij een paar auto's, allemaal nogal dicht op elkaar, voor mij een leegte.

Ik zie in m'n linkerspiegel een paar lichten naderen, een pàk sneller dan 70.

Op het moment dat er nog maar één rijstrook over is, halfweg het verdrijvingsvlak, hangt hij met z'n neus ter hoogte van mijn gat.

Gaat vol in de remmen, maar degenen achter mij laten zo weinig ruimte dat hij vlak voor dat verkeerseiland compleet tot stilstand is gekomen.

Tja... Doe dan wat op tijd je pinker aan. Maar langs de andere kant moesten die kuikens ook niet zo dicht op elkaar rijden ter hoogte van een inhaalstrook, ook al rij je wat wettelijk toegelaten is.

Zelf gas bijgeven was ook geen optie, ik heb niet echt een overschot aan paarden in m'n stal.

Voor de rest had ik vandaag 'es wat vroeger gedaan met werken, maar België zou België niet zijn als je die gewonnen tijd niet zou verbrodden in de file.

2u25 over een goeie 100 km, hoera!

En ik zou dit bijna vergeten: waarom lijkt het iedere dag alsof ik in Engeland onderweg ben?

Daarnet op de E40 tussen Brussel en Leuven: iedereen tegen 90 op de drie linkse vakken, niemand op de spitsstrook.

Ben uiteindelijk daar iedereen voorbij gegaan.

RIJD GODVERDOMME RECHTS!

Zo, nu is 't gelukkig weekend.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ja maar de helft van den tijd isset wel zondag in da weekend....

Geplaatst:

En ik zou dit bijna vergeten: waarom lijkt het iedere dag alsof ik in Engeland onderweg ben?

Daarnet op de E40 tussen Brussel en Leuven: iedereen tegen 90 op de drie linkse vakken, niemand op de spitsstrook.

Ben uiteindelijk daar iedereen voorbij gegaan.

RIJD GODVERDOMME RECHTS!

Maar echt he. Om dan in Heverlee allemaal van links naar rechts de E314 op te zwalpen. :fp:

Geplaatst:

ik zag deze morgen op de E17 op een bepaald moment 3 vrachtwagens naast elkaar...

nog nooit eerder gezien!

Geplaatst:

ge verwart Wathelet met Magnette

Inderdaad! Dacht even dat die ooit van job gewisseld waren maar vind daar niet direct een spoor van terug.

Geplaatst:

ik zag deze morgen op de E17 op een bepaald moment 3 vrachtwagens naast elkaar...

nog nooit eerder gezien!

Af en toe begin je dat nu te zien. Ik heb zelfs hier en daar al een foto ervan.

Geplaatst:

Maar echt he. Om dan in Heverlee allemaal van links naar rechts de E314 op te zwalpen. :fp:

Gewoon kei hard door blijven knallen en dan tegen 100 - 90 de afrit Haasrode nemen. G-krachten. Daarna vollenbak het rond puntje op, heerlijk.

Geplaatst:

nog nooit eerder gezien!

Kennedytunnel gebeurt dit vaak, vrachtwagens komende van de E34 die links blijven.

Nuja, mij niet gelaten, gaat vlotter dan zo'n debiel die begint te panikeren en afremt tot 70 aan een flitspaal die tot 120 km/u niet flitst.

Geplaatst:

Vooral aan de Kennedytunnel en begin van de E313 zie je dat, idd beide plaatsen waar je van links er kan gaan invoegen. Maar dat ze daar dan blijven rijden gebeurde vroeger bijna nooit. Ook verder op de E313 al gehad dat ze met 3 naast elkaar reden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid