Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat je na Ranst er voor 90km achter zit!

Maar het gewone verkeer rijd daar toch ook gewoon geen 90?

Overlaatst op e313 links begonnen vanaf afrit ring. Je knalt iedereen voorbij en eens je er op komt haal je ook nog auto's in. En sommige moeten hun 90 dan nog halen of blijven in het midden omdat rechts het zo traag gaat omdat dat rond punt wat verder op de er de afrit moeten hebben en dat kan gelijk niet aan meer dan 80.

E313 en E34 is dan ook klote. Als je je aan het inhaalverbod houd mag je blij zijn als je 80 kan rijden.

Geplaatst:

Ja, da's wel een punt.

Je mag daar 100, de meesten rijden 110 of 120.

Geplaatst:

Groene pijlen is toch 120?

Heb nooit gesnapt waarom dat meerdere malen wisselt.

Groene pijl - 100 - groene pijl - 100 - groene pijl?

Geplaatst:

Euh nee. Snelheidsbeperking geldt tot aan het volgende kruispunt, of zo'n wit bord met een zwarte streep door.

Geplaatst:

Dan snap ik niet waarom ze niet overal 100 zetten.

Maar bon, ik rij meestal toch 110 op teller tot waar de E34 afsplitst.

Geplaatst:

Heb nooit gesnapt waarom dat meerdere malen wisselt.

Groene pijl - 100 - groene pijl - 100 - groene pijl?

Een pijl heeft niks met snelheid te maken.

Euh nee. Snelheidsbeperking geldt tot aan het volgende kruispunt, of zo'n wit bord met een zwarte streep door.

En een afrit is geen kruispunt, een oprit wel.

Geplaatst:

Ik heb ook een dashcam nu, ik zou het maar beter niet posten :')

Geplaatst:

Wordt uitgelokt door de rest.

?

Gast caoimhin
Geplaatst:

Je gaat toch niet achter die muttens gaan aanschuiven die schrik hebben om het tweede vak te gebruiken?

Geplaatst:

Je gaat toch niet achter die muttens gaan aanschuiven die schrik hebben om het tweede vak te gebruiken?

Als je de eerste afrit moet hebben wel. Het goeie voorbeeld geven he.

Nu maakt dragonfly het alleen maar erger door de boel te coupere en de hele flow van het rond punt te verstoren.

Op die manier gaat er geen verbetering komen en snappen mensen niet dat ze de tweede baan moeten gebruiken voor de tweeede of latere afslag.

Geplaatst:

Volgens mij ben zelfs sneller van de 2e baan te gebruiken, een rondje rotonde te doen en dan je afrit te pakken ipv gewoon aan te schuiven rechts.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Volgens mij ben zelfs sneller van de 2e baan te gebruiken, een rondje rotonde te doen en dan je afrit te pakken ipv gewoon aan te schuiven rechts.

Dat is idd wat ik zou doen, op die manier doe je niets verkeerd en behoud je de flow van het rond punt EN je voorrang ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ging ik ook net antwoorden, maar kleine nuance anders: ik zou het ook zo doen, en als ik er niet tussen geraak een extra rondje. Da's net het voordeel van een rond punt, je moet niet terugkeren :)

Geplaatst:

Ging ik ook net antwoorden, maar kleine nuance anders: ik zou het ook zo doen, en als ik er niet tussen geraak een extra rondje. Da's net het voordeel van een rond punt, je moet niet terugkeren :)

IDD

Geplaatst:

Zover ik kan zien heeft die rotonde zelfs geen twee rijvakken, dus kan je zelfs discussiëren hoe de voorrangsregel daar loopt. Zolang de linkse voorrang geeft aan de rechtse op zo een rotonde, zie ik geen probleem om links iedereen voorbij te rijden en dan de eerste afslag te nemen. In Genk is ook zo een rotonde waar ik dat doe.

Geplaatst:

Op de haring moet je gewoonweg altijd op het tweede vak naderen. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Iets waar ik mij aan erger, al doen die mensen wettelijk niets verkeerd...

Bij het uitrijden van mijn straat kom ik op een bij momenten érg drukke steenweg. Kan je soms 5min in je eentje staan te wachten omdat je er niet tussen geraakt. Met een warme motor kan je je er al eens tussen gooien, maar aangezien ik dan net 300m gereden heb is vol accelereren geen aanrader.

https://maps.google.be/maps?q=Bijvennestraat,+Hasselt&hl=nl&ll=50.949509,5.399048&spn=0.001455,0.004128&sll=51.09623,4.227975&sspn=1.485115,4.22699&oq=bijvenn&t=h&hnear=Bijvennestraat,+3500+Hasselt,+Limburg,+Vlaams+Gewest&z=19&iwloc=8496021903006822299&layer=c&cbll=50.949453,5.39912&panoid=nYLWJyYd9uw80J1um5FbtQ&cbp=12,325.2,,0,0.29h

Als ik echter zelf van die steenweg kom (van rechts) om mijn straat in te slaan, en daar staat iemand te wachten om naar links de baan op te rijden, dan laat ik die voor. Meestal gaat het maar over 1 of max. 2 auto's dus dat kost me welgeteld 5 seconden. Voor diegene die ik laat oprijden kan dat een paar minuten schelen, meestal krijg je dan ook een vriendelijk dankgebaar terug.

Idem als ik op diezelfde steenweg een voorligger heb die stopt om een straat links in te draaien, als ik dan toch stil sta en er staat iemand te wachten om een zijstraat uit te komen, dan laat ik die even oprijden.

Imo is dat wat essentiële hoffelijkheid in het verkeer, los je veel frustraties mee op en kost je zelf weinig moeite. Maar hoe langer hoe mee merk ik dat bijna niemand hetzelfde handelt...

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Volledig mee eens.

Maar ik los het soms anders op...ik draai die steenweg op naar rechts, sla dan ergens links af en draai gewoon.

Geplaatst:

In gevallen waar mensen sowieso tot stilstaan worden gedwongen omdat ze moeten afslaan, kan je van die hoffelijkheid gebruik maken. Maar je kan niet verwachten dat mensen op een voorrangsweg gaan stoppen om iemand uit een zijstraat op te laten draaien. Want na jouw zijstraat zijn er nog 80 andere zijstraten. Doe je overval VVR of 4-way stops, dan ben je nodeloos naft aan het verspillen aan het stoppen en terug vertrekken.

Geplaatst:

In gevallen waar mensen sowieso tot stilstaan worden gedwongen omdat ze moeten afslaan, kan je van die hoffelijkheid gebruik maken. Maar je kan niet verwachten dat mensen op een voorrangsweg gaan stoppen om iemand uit een zijstraat op te laten draaien. Want na jouw zijstraat zijn er nog 80 andere zijstraten. Doe je overval VVR of 4-way stops, dan ben je nodeloos naft aan het verspillen aan het stoppen en terug vertrekken.

Als je mijn post deftig leest kan je daar toch uit opmaken dat ik het enkel heb voor de auto's die stoppen om naar links af te slaan? Meestal hebben die ook tegemoet komend verkeer, dus worden zij evengoed tot stoppen gedwongen voordat ze kunnen oversteken en afslaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid