Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik snap je, maar meestal als iemand rechtsaf moet, verwacht ik niet dat die gaat stoppen, maar hoogstens vertragen tot 30 km/u en daar anticipeer je op. Als die dan plots gaat quasi stilstaan om de andere op te laten, nja.

Geplaatst:

Iets waar ik mij aan erger, al doen die mensen wettelijk niets verkeerd...

Bij het uitrijden van mijn straat kom ik op een bij momenten érg drukke steenweg. Kan je soms 5min in je eentje staan te wachten omdat je er niet tussen geraakt. Met een warme motor kan je je er al eens tussen gooien, maar aangezien ik dan net 300m gereden heb is vol accelereren geen aanrader.

Dan hang ik soms bewust de hufter uit.

Mooi voorbeeld is bij ons aan het station. Aangezien ik vrij laat de trein pak staat de parking al lang vol en sta ik dus ergens op straat. Maar om 18h moeten al die mensen wel met hun auto van de parking langs de straat naar huis natuurlijk. Tegen dat ik in mijn kar zit klaar om te vertrekken is die parking exodus dus aan de gang en dan kan je daar letterlijk wachten tot de laatste van de parking gereden is en je is voorbij gekomen voor je er tussen kan (let wel, men rijdt daar dan 30 per uur ofzo wegens vrij druk. t is nu niet dat daar 70 per uur wordt gereden), want geen enkele laat je ertussen (en als dat dus volk van de trein van Brussel is gaat dat dus best wel over veel auto's).

Wat ik dan soms doe is als er mij na een tijdje niemand heeft tussengelaten effe kijken wie een iets groter gat laat en ik smijt mij daar gewoon tussen. Nu niet dat die mens alles blok toe moet smijten maar hij zal even moeten vertragen. En ja dan krijgt ge soms getoeter, maar daar elke dag 10 minuten staan schilderen in mijn auto omdat niemand effe de gas wil lossen werkt ook op mijn systeem.

En idd het mag niet, en idd ik moet maar wachten, maar fuck it ... Op een drukke rotonde kan je dat ook soms voorhebben dat als je full pull rond wil rijden dat mensen voor je invoegen. Moest dat niet gebeuren staat 1 as gewoon permanent stil.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Maar wat wil je nu zeggen? Dat je zelf daar +5 minuten staat te koekeloeren, en als je zelf daar arriveert je mensen uit die zijstraat voorrang geeft? Geen probleem, maar je kan nu toch moeilijk gaan eisen dat als jij daar staat te koekeloeren, dat mensen die niet die straat in moeten je toch voorrang gaan geven.

Misschien moet je eens erover nadenken een Michigan Left te doen. Je komt uit de zijstraat, slaat rechts af, en even verder probeer je te keren. Voordeel is dat je bij het rechts afslaan bij druk verkeer in beide richtingen enkel moet wachten op een gat dat links van je komt, en eens je op de voorrangsweg zit enkel moet wachten op een gat uit de tegemoetkomende richting. En als je dan na het omkeren terug de rijbaan op wilt, je ook weer enkel moet zien naar een opening in de richting die je uit wilt.

Jij volgt de groene pijl:

MichiganLeft_graphic.png

Of in jouw geval rij je eenvoudig naar de rotonde voor Bokrijk, en doet daar een 180.

https://www.google.be/maps/preview#!data=!1m4!1m3!1d17124!2d5.39912!3d50.949453!4m35!3m26!1m4!3m2!3d50.948714!4d5.4000407!6e2!1m4!3m2!3d50.9459381!4d5.3850223!6e2!2e0!3m8!1m3!1d17124!2d5.39912!3d50.949453!3m2!1i1279!2i1308!4f13.1!9m5!2m2!3d50.9523644!4d5.4093755!3s0x47c120c19cf761a7%3A0x2fa4c4d4d38e9c61!4f1!5m2!13m1!1e1!7m4!11m3!1m1!1e1!2b1&fid=0

Geplaatst:

Bij het uitrijden van mijn straat kom ik op een bij momenten érg drukke steenweg. Kan je soms 5min in je eentje staan te wachten omdat je er niet tussen geraakt. Met een warme motor kan je je er al eens tussen gooien, maar aangezien ik dan net 300m gereden heb is vol accelereren geen aanrader.

https://maps.google.be/maps?q=Bijvennestraat,+Hasselt&hl=nl&ll=50.949509,5.399048&spn=0.001455,0.004128&sll=51.09623,4.227975&sspn=1.485115,4.22699&oq=bijvenn&t=h&hnear=Bijvennestraat,+3500+Hasselt,+Limburg,+Vlaams+Gewest&z=19&iwloc=8496021903006822299&layer=c&cbll=50.949453,5.39912&panoid=nYLWJyYd9uw80J1um5FbtQ&cbp=12,325.2,,0,0.29h

Als ik echter zelf van die steenweg kom (van rechts) om mijn straat in te slaan, en daar staat iemand te wachten om naar links de baan op te rijden, dan laat ik die voor. Meestal gaat het maar over 1 of max. 2 auto's dus dat kost me welgeteld 5 seconden. Voor diegene die ik laat oprijden kan dat een paar minuten schelen, meestal krijg je dan ook een vriendelijk dankgebaar terug.

Idem als ik op diezelfde steenweg een voorligger heb die stopt om een straat links in te draaien, als ik dan toch stil sta en er staat iemand te wachten om een zijstraat uit te komen, dan laat ik die even oprijden.

Imo is dat wat essentiële hoffelijkheid in het verkeer, los je veel frustraties mee op en kost je zelf weinig moeite. Maar hoe langer hoe mee merk ik dat bijna niemand hetzelfde handelt...

Als je mijn post deftig leest kan je daar toch uit opmaken dat ik het enkel heb voor de auto's die stoppen om naar links af te slaan? Meestal hebben die ook tegemoet komend verkeer, dus worden zij evengoed tot stoppen gedwongen voordat ze kunnen oversteken en afslaan.

Ik snap je, maar meestal als iemand rechtsaf moet, verwacht ik niet dat die gaat stoppen, maar hoogstens vertragen tot 30 km/u en daar anticipeer je op. Als die dan plots gaat quasi stilstaan om de andere op te laten, nja.

nogmaals, het gaat mij over die mensen die naar links afslaan. Redelijk wat sluipverkeer in mijn straat, dus dat zijn er wel wat. Die mogen bijna steeds stoppen voor het andere verkeer.

Uiteraard, als ik een straat rechts in sla stop ik ook niet, meestal is dat aan 40-50km/u. Maar als je zelf zo'n steenweg naar rechts wilt opdraaien is dat ook niet zo'n probleem, dat doet zich vooral voor als je moet oversteken en het dus zo moet uitkomen dat er in beide richtingen voldoende ruimte is.

Geplaatst:

Ik heb niet zo lang geleden in Mol letterlijk 10 minuten stil gestaan, achter een andere auto die gewoon niet tussen het - stapvoets rijdende - verkeer kon invoegen omdat ze allemaal te koppig waren om een gat te laten.

Je ziet dat ook dikwijls als er op een steenweg traag wordt gereden, en er wil iemand vanuit de tegenrichting links afslaan. Quasi iedereen vertikt het om zich even in te houden en te seinen dat hij over kan, zodat hij niet langer iedereen achter zich ophoudt.

Geplaatst:

Mooi voorbeeld is bij ons aan het station. Aangezien ik vrij laat de trein pak staat de parking al lang vol en sta ik dus ergens op straat. Maar om 18h moeten al die mensen wel met hun auto van de parking langs de straat naar huis natuurlijk. Tegen dat ik in mijn kar zit klaar om te vertrekken is die parking exodus dus aan de gang en dan kan je daar letterlijk wachten tot de laatste van de parking gereden is en je is voorbij gekomen voor je er tussen kan (let wel, men rijdt daar dan 30 per uur ofzo wegens vrij druk. t is nu niet dat daar 70 per uur wordt gereden), want geen enkele laat je ertussen (en als dat dus volk van de trein van Brussel is gaat dat dus best wel over veel auto's).

Wat ik dan soms doe is als er mij na een tijdje niemand heeft tussengelaten effe kijken wie een iets groter gat laat en ik smijt mij daar gewoon tussen. Nu niet dat die mens alles blok toe moet smijten maar hij zal even moeten vertragen. En ja dan krijgt ge soms getoeter, maar daar elke dag 10 minuten staan schilderen in mijn auto omdat niemand effe de gas wil lossen werkt ook op mijn systeem.

En idd het mag niet, en idd ik moet maar wachten, maar fuck it ... Op een drukke rotonde kan je dat ook soms voorhebben dat als je full pull rond wil rijden dat mensen voor je invoegen. Moest dat niet gebeuren staat 1 as gewoon permanent stil.

In die situatie durf ik dat ook. Aan 30km/u krijg je hooguit wat getoeter, aan 70km/u krijg je vaak stevige brokken :D

Geplaatst:

Ik heb niet zo lang geleden in Mol letterlijk 10 minuten stil gestaan, achter een andere auto die gewoon niet tussen het - stapvoets rijdende - verkeer kon invoegen omdat ze allemaal te koppig waren om een gat te laten.

Je ziet dat ook dikwijls als er op een steenweg traag wordt gereden, en er wil iemand vanuit de tegenrichting links afslaan. Quasi iedereen vertikt het om zich even in te houden en te seinen dat hij over kan, zodat hij niet langer iedereen achter zich ophoudt.

Bij stapvoets verkeer prak ik mijne er ook ritsgewijs tussen. En wel vriendelijk wuiven. Nooit ene die claxonneert :)

Geplaatst:

Maar wat wil je nu zeggen? Dat je zelf daar +5 minuten staat te koekeloeren, en als je zelf daar arriveert je mensen uit die zijstraat voorrang geeft? Geen probleem, maar je kan nu toch moeilijk gaan eisen dat als jij daar staat te koekeloeren, dat mensen die niet die straat in moeten je toch voorrang gaan geven.

LEZEN, beste Wooter. Ik verwacht niet dat ik zomaar van iedereen voorrang krijg, mensen die daar gewoon aan 70km/u rijden moeten heus niet stoppen voor mij. Zou de verkeersflow niet ten goede komen. Het gaat mij enkel om die mensen die stoppen om mijn straat in te rijden, met hun pinkertje op staan te wachten tot er geen tegenliggers meer zijn en dan vlak voor me inrijden. En de auto's die daar achter staan te wachten (op dat moment volledig stilstaand) die ook geen 3 seconden geduld hebben om je er voor te laten, maar terug simultaan vertrekken.

Nu, vraag me niet waarom en no offence, maar als ik daar zou staan te wachten en jij komt net toevallig m'n straat ingereden zegt m'n intuïtie dat ik al niet te veel op die hoffelijkheid moet gaan rekenen ;)

Geplaatst:

Verkeersregels. Ik moet jouw probleem toch niet gaan oplossen? Meer nog, ik heb je zonet een perfect veilig alternatief aangeboden. Een alternatief dat ik zelf zou nemen.

Geplaatst:

Verkeersregels. Ik moet jouw probleem toch niet gaan oplossen? Meer nog, ik heb je zonet een perfect veilig alternatief aangeboden. Een alternatief dat ik zelf zou nemen.

Ik geef ook zelf aan dat die mensen niets verkeerd doen, en dat ik geen voorrang wil afdwingen. Jij moét mijn probleem absoluut niet gaan oplossen, maar 'andermans problemen oplossen door zelf een heel kleine inspanning te doen' is net die hoffelijkheid die ik aanhaal. Ik doe dat zo vaak mogelijk tot genoegen van andere weggebruikers, en gelukkig bestaan er nog enkelingen die dat fenomeen kennen. Maar nogmaals, van jou verwacht ik geen hoffelijkheid, dus maak je geen zorgen ;)

En als het té gortig is rijd ik wel de andere kant op, maar meestal durf ik me wel ergens tussen te gooien. Ik heb deftige reflexen in het verkeer en anticipeer op wat er gaat gebeuren. Maar het gaat niet enkel over mij, en er zijn voldoende brave huismoedertjes die daar wel 5 à 10min staan te brommen voordat ze durven op te rijden. Met wat pech sta je er achter, zoek dan maar een alternatief voor je Michigan Left theorie.

Geplaatst:

Links voorbij gaan en rechts afslaan :)

Kijk, alles hangt af van hoe druk het staat... Als ik bij die straat uit kom, iemand zie wachten die links af wil, en ik ook even moet wachten op een gat bij de tegenliggers en het gat is dan groot genoeg om de persoon uit de zijstraat teken te geven dat ie kan gaan, dan zal ik ook wel eens afwijken van de verkeersregels... Maar als jij daar uit die zijstraat komt ben je afhankelijk van je eigen kunnen of de mogelijke afwijkingen die het voorranghebbend verkeer je toestaat, maar ik zou er persoonlijk niet op wachten en rechts afslaan.

En om die dame die niet bougeert te vermijden zou ik gewoon omrijden via de Halveweg waar je verplicht de rotonde moet nemen.

Geplaatst:

Dus er is niemand die hoffelijk is en je ertussen wil laten ?
Geplaatst:

Met bedenkt regels voor anderen en uitzonderingen voor zichzelf :)

Geplaatst:

Dus er is niemand die hoffelijk is en je ertussen wil laten ?

Klopt.

Denk dat iedereen asap naar huis wil ofzo.

Geplaatst:

https://maps.google.be/maps?q=Bijvennestraat,+Hasselt&hl=nl&ll=50.949509,5.399048&spn=0.001455,0.004128&sll=51.09623,4.227975&sspn=1.485115,4.22699&oq=bijvenn&t=h&hnear=Bijvennestraat,+3500+Hasselt,+Limburg,+Vlaams+Gewest&z=19&iwloc=8496021903006822299&layer=c&cbll=50.949453,5.39912&panoid=nYLWJyYd9uw80J1um5FbtQ&cbp=12,325.2,,0,0.29h

Als ik echter zelf van die steenweg kom (van rechts) om mijn straat in te slaan, en daar staat iemand te wachten om naar links de baan op te rijden, dan laat ik die voor. Meestal gaat het maar over 1 of max. 2 auto's dus dat kost me welgeteld 5 seconden. Voor diegene die ik laat oprijden kan dat een paar minuten schelen, meestal krijg je dan ook een vriendelijk dankgebaar terug.

Idem als ik op diezelfde steenweg een voorligger heb die stopt om een straat links in te draaien, als ik dan toch stil sta en er staat iemand te wachten om een zijstraat uit te komen, dan laat ik die even oprijden.

Imo is dat wat essentiële hoffelijkheid in het verkeer, los je veel frustraties mee op en kost je zelf weinig moeite. Maar hoe langer hoe mee merk ik dat bijna niemand hetzelfde handelt...

Mee eens.

Ik heb hier 's morgens ook zo iets voor. Ik sta naast de baan geparkeerd, maar op het uur dat ik vertrek staan ze in mijn straat regelmatig tot naast mijn auto aan te schuiven om verderop rechtsaf te slaan. Bijna niemand in die file laat me ertussen als ik mijn pinker opzet om de baan op te rijden. Liever rijden ze snel snel het gat dicht om dan naast mij stil te komen staan, star vooruit kijkend natuurlijk want ze weten best dat ze zich eigenlijk zouden moeten schamen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

In hetzelfde rijtje: bijna niemand laat tegenwoordig nog een gat aan een oversteekplaats voor fietsers en/of voetgangers, bij stapvoets verkeer of aan een rotonde.

Daar krijg ik het echt van op m'n heupen.

Geplaatst:

Nog zo'n leuke ergernis van vorige week:

Als ik uit mijn parkeerplek rij moet ik 180° keren. De straat is te smal om dat in één keer te doen, dus dat moet in 3 bewegingen. Het is dus 's ochtends, druk, maar ik vind toch een vrij moment. Ik zet de auto dus naar voor, en op dat moment komt er een vrouw even verderop uit een zijstraat de hoofdweg op gereden in mijn richting. Ik zet hem terug naar achter, maar in plaats van twee seconden te wachten wurmt madam zich gauw in het gaatje voor me. Ondertussen was ander verkeer achter haar ook al gevolgd, en stond ik daar dus mooi te koekeloeren en het verkeer uit de andere kant op te houden.

Geplaatst:

Wel redelijk fout om de 2de baan te gebruiken als je de eerste afrit moet hebben IMHO

Niet akkoord, je kan gerust met twee afslaan.

Geplaatst:

Mee eens.

Ik heb hier 's morgens ook zo iets voor. Ik sta naast de baan geparkeerd, maar op het uur dat ik vertrek staan ze in mijn straat regelmatig tot naast mijn auto aan te schuiven om verderop rechtsaf te slaan. Bijna niemand in die file laat me ertussen als ik mijn pinker opzet om de baan op te rijden. Liever rijden ze snel snel het gat dicht om dan naast mij stil te komen staan, star vooruit kijkend natuurlijk want ze weten best dat ze zich eigenlijk zouden moeten schamen.

Jaja, voor de rest maar leuteren over RWD en rijplezier en blablabla, en als hij dan voor een keertje HET voordeel van RWD kan exploiteren doet hij het niet ...

Clutchdumpen en draaien op de helft van de straat he.

:D

Geplaatst:

Jaja, voor de rest maar leuteren over RWD en rijplezier en blablabla, en als hij dan voor een keertje HET voordeel van RWD kan exploiteren doet hij het niet ...

Clutchdumpen en draaien op de helft van de straat he.

:D

Met koude motor en een geparkeerde auto op 30cm van mijn voorbumper :up:

Toen er sneeuw lag heb ik dat wel een paar keer gedaan. Zelfs met de handrem toen ik een Touran als vervangwagen had. Het gezicht van mijn buurman die zijn stoep aan het schoonmaken was: priceless :inlove:

Geplaatst:

Als je de eerste afrit moet hebben wel. Het goeie voorbeeld geven he.

Nu maakt dragonfly het alleen maar erger door de boel te coupere en de hele flow van het rond punt te verstoren.

Op die manier gaat er geen verbetering komen en snappen mensen niet dat ze de tweede baan moeten gebruiken voor de tweeede of latere afslag.

Dan moest die trage voor me ook links gestaan hebben hé. Hij moest er niet af aan de eerste afslag ;)

Geplaatst:

Firmaketels hebben altijd een warm blok. Huurwagens nog meer.

Geplaatst:

Den andere, die 1 staat altijd warm. Zit geen meter op dus in principe altijd klaar om te raggen!

Geplaatst:

Volgens mij kan je daarmee zelfs je gelijk halen als ze je garantie weigeren wegens "blok kapot want koud op zijn staart getrapt". Hoe moet je nu weten hoe koud dat ding is.

Geplaatst:

Want als het water warm is staat je olie op de geschikte temperatuur?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid