Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Gast caoimhin
Geplaatst:

Ik kan van gisteren nog een filmpje tonen van een Q7 voor mij die, ondanks dat hij voldoende afstand hield en er een constante snelheid gereden werd, er toch in slaagde om elke 2-3 seconden te remmen.

Geplaatst:

Ik kan van gisteren nog een filmpje tonen van een Q7 voor mij die, ondanks dat hij voldoende afstand hield en er een constante snelheid gereden werd, er toch in slaagde om elke 2-3 seconden te remmen.

is niet eigen aan een Q7, is eigen aan debielen aan het stuur.

Dat die een rijbewijs hebben, is het bewijs dat het examen te makkelijk is.

Geplaatst:

of wss te gemakkelijk was 30 jaar geleden..

Geplaatst:

Feit. En nu hebben ze het aangepast maar imo nog niet genoeg.

Ik vind dat:

- praktijklessen verplicht moeten zijn alvorens een praktijkexamen te mogen doen.

- in het praktijkexamen een stuk autosnelweg moet zitten.

- hoffelijkheid en logisch/correct redeneren en reageren prioriteit moet zijn.

- parallel parkeren achter een auto vervangen moet worden door parallel parkeren op een plaats waar iets voor én achter de auto staat, is irl ook meestal zo.

- draaien in een straat dikke BS is, iedereen weet dat je gewoon op een oprit rijdt en dan weer de andere kant op rijdt.

- om het dan écht goed te doen ook een slipcursus verplichten.

- en in hemelsnaam, linksplakken verbieden.

Geplaatst:

Feit. En nu hebben ze het aangepast maar imo nog niet genoeg.

Ik vind dat:

- praktijklessen verplicht moeten zijn alvorens een praktijkexamen te mogen doen.

- in het praktijkexamen een stuk autosnelweg moet zitten.

- hoffelijkheid en logisch/correct redeneren en reageren prioriteit moet zijn.

- parallel parkeren achter een auto vervangen moet worden door parallel parkeren op een plaats waar iets voor én achter de auto staat, is irl ook meestal zo.

- draaien in een straat dikke BS is, iedereen weet dat je gewoon op een oprit rijdt en dan weer de andere kant op rijdt.

- om het dan écht goed te doen ook een slipcursus verplichten.

- en in hemelsnaam, linksplakken verbieden.

Ik dacht er vroeger ook zo over. Maar nu ben ik tot het besef gekomen dat er gewoon gigantisch veel domme mensen rondlopen en dat die zich ook moeten kunnen verplaatsen.

Hell, je zou eens moeten weten hoeveel mensen er niet slagen voor het rijexamen in de huidige vorm! Wat gaat dat geven als we het nog moeilijker gaan maken?

Dit geeft nog maar eens aan dat ons huidig verkeersbeleid niets maar dan ook niets met verkeersveiligheid te maken heeft ;)

Geplaatst:

Ik dacht er vroeger ook zo over. Maar nu ben ik tot het besef gekomen dat er gewoon gigantisch veel domme mensen rondlopen en dat die zich ook moeten kunnen verplaatsen.

Hell, je zou eens moeten weten hoeveel mensen er niet slagen voor het rijexamen in de huidige vorm! Wat gaat dat geven als we het nog moeilijker gaan maken?

Dit geeft nog maar eens aan dat ons huidig verkeersbeleid niets maar dan ook niets met verkeersveiligheid te maken heeft ;)

Dat degene die niet kunnen rijden niet slagen voor hun rijexamen is wel de bedoeling van Gert-jan he  :lol:

Die 'domme' mensen moeten maar het openbaar vervoer of de fiets nemen. Degene die niet slagen op het ideale examen volgens Gert-jan zijn de klojo's die wij hier iedere dag omschrijven in dit topic  :) Bijgevolg horen die inderdaad te buizen en van de weg te blijven.

Geplaatst:

Na een paar jaar zit je toch opnieuw met het probleem. Mensen zijn gewoontedieren en kiezen voor het gemak. Ze vergeten hoe voorrang van rechts werkt, ze vergeten dat het middenvak niet dient om in te slapen, ze vergeten ...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Met een betere opleiding zou de gemiddelde Belg gewoon vlotter én veiliger kunnen rijden en daar is het me om te doen.

Er zullen mensen zijn die echt te dom zijn om fatsoenlijk te rijden, maar aangezien we dat nu gewoon zijn en dat aantal zou dalen moesten ze de boel wel degelijk aanpassen is dat niet zo erg.

Het examen moet ook niet onhaalbaar worden he, gewoon wat uitgebreider.

Geplaatst:

Dat degene die niet kunnen rijden niet slagen voor hun rijexamen is wel de bedoeling van Gert-jan he  :lol:

Die 'domme' mensen moeten maar het openbaar vervoer of de fiets nemen. Degene die niet slagen op het ideale examen volgens Gert-jan zijn de klojo's die wij hier iedere dag omschrijven in dit topic  :) Bijgevolg horen die inderdaad te buizen en van de weg te blijven.

Ja dat is misschien net iets te kort door de bocht  :biggrin: 

Maar zoals hierboven al vermeld kan het aantal domkoppen wel dalen op die manier.

Geplaatst:

Da's ook waar. Wat ik zou prefereren is bijvoorbeeld als je 25 jaar je rijbewijs hebt, het eens opnieuw moeten afleggen. Ik weet zeker dat mijn ma bijvoorbeeld niet zou slagen ( heeft veel te veel schrik in de auto ).

Sowieso aan 60 jaar verplicht opnieuw rijexamen afleggen. Heb ik al honderden keren herhaald.

Geplaatst:

Een tante van mijn vrouw durft niet op de autosnelweg te rijden.

:fp:

Dat kan nu toch niet meer?

Geplaatst:

Niet vergeten dat ook iedereen heeft geleerd te keren en te fileparkeren, maar moeilijke dingen willen mensen graag vermijden... Dus krijg je vrouwen die niet kunnen parkeren of keren, niet omdat ze het niet geleerd hebben maar wel omdat ze het vergeten hebben...

Geplaatst:

ik ken ook iemand. Nu is ze wel eens aangereden geweest in haar gat.

Geplaatst:

Mijn vrouw had vroeger toch ook een zekere afkeer. Maar toen ik haar vertelde dat zij rijdt en niet gereden wordt door de mensen rondom zich, en dat je genoeg in je spiegels moet rijden (wat ze wel al deed op gewone wegen), is dat veel verbeterd. En toen ze met serieuzere auto's begon te rijden was het helemaal opgelost.

We spreken van 1996.

En schoonmoeder is nog altijd zo, maar daar steek ik geen energie in. Da's zo een mens dat zegt dat op de autostrade een auto sneller slijt omdat alles rapper ronddraait :fp:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn 'schoonmoeder' durft ook niet op de autostrade rijden. Die heeft een BMW 320i cabrio om inkopen te doen  :fp:

schoonmoeders  :inlove:

Geplaatst:

Mijn 'schoonmoeder' durft ook niet op de autostrade rijden. Die heeft een BMW 320i cabrio om inkopen te doen  :fp:

en 100km verder gaan wonen zodat ze nie kan afkomen?

Geplaatst:

mijn ex schoonma had ook schrik van de autostrade, ambras gehad omdat we te ver gingen wonen om binnendoor te doen :lolz:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zus van mijn vriendin ook, ze woont in St-Truiden, het verste dat ze alleen durft is Hasselt... 

Geplaatst:

Ooit twee vriendinnen uit Genk horen overleggen hoe naar Antwerpen te gaan... "Laten we maar de trein pakken, dat klaverblad in Lummen is te moeilijk".

Geplaatst:

Ergernis vandaag dat mijn helmcam niet aan stond. Ik moest even iets gaan halen op het Autosalon en rij dus de buitenring af (file vanaf het viaduct, om dan 1 rijstrook vanaf de aansluiting R0-A12 tot aan de parking voorbij te rijden) en net als ik het laatste heuveltje alvorens ik bij de lichten van de Romeinsesteenweg ben, zie ik op het kruispunt 2 auto's staan en komt er rook uit de grijze Golf. Ik denk eerst "tiens, draait die dieselmotor op olie?" tot er mensen uit de auto's komen gekropen...

Golfje dacht links af te slaan, maar had kerel in bestelwagen niet gezien, en er frontaal op ingereden.

Per sjans een getuige die het had zien gebeuren, 1 lichtgewonde en ambulance ter plekke binnen de 10 minuten en polies niet veel later.

Kom ik thuis... Niks op het geheugenkaartje. Fuck.

Geplaatst:

Mijn schoonmoeder heeft geen auto meer, maar heeft wel een 3000GT en E39 M5 gehad.

:)

Geplaatst:

3000gt zalig, eerste model of een fl?

Geplaatst:

:facepalm:  

Die past er dwars nog wel in...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

3000gt zalig, eerste model of een fl?

Ik dacht een FL.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid