janvkn 5.568 Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 Iedereen die zegt dat het traag is omdat het druk is, moet maar eens regelmatig de E314 doen. Daar is het traag omdat peke met zijn Kangoo aan het inhalen is aan 100. Ik noem dat niet voor niks de mongolenautostrade. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Iedereen die zegt dat het traag is omdat het druk is, moet maar eens regelmatig de E314 doen. Daar is het traag omdat peke met zijn Kangoo aan het inhalen is aan 100. E313 is van hetzelfde hoor. Klopt. En hoe vaak heb ik al niet zitten denken dat de minimumsnelheid op dat tweede vak best 120 zou zijn.... Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 E313 is van hetzelfde hoor. De E313 vind ik - toch zeker ten noorden van Lummen - de verschrikkelijkste autostrade in België qua mentaliteit en drukte. 1 Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Ik heb vandaag zitten gieren in m'n auto altijd grappig zoiets. Altijd leuk om iemand voor u te zien sukkelen, die het dan opgeeft en 500m verder nog eens gaat proberen en jij je doodleuk in 1 keer op die eerste plaats zet. En het is nuniet dat een bmw 3 zoveel groter is dan een A4 . Was grappig om de bmw zo het tweede vak ook te zien voorbij sukkelen om dan nadien af te komen wandelen en te zien kijken naar uw geparkeerde wagen Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Iedereen is blijkbaar massaal aan het bellen in de auto. Gisteren nog eentje met menig VL en vlaamse leeuw-stickers tegengekomen met P-plaat die aan het bellen was. Hij begreep het toch toen ik teken deed dat ik dat erover vond. En vandaag ene in een Audi A5 gezien met Sennheiser over-ear koptelefoon op. WTF? Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 En vandaag ene in een Audi A5 gezien met Sennheiser over-ear koptelefoon op. WTF? WTF en een A5 is al zo goed geïsoleerd Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Ik begrijp dat ook niet, een hoofdtelefoon in een hedendaagse auto. Is de muziekkwaliteit dan zo slecht? En het bellen is inderdaad echt een pest. Er wordt veel te weinig beboet. En dat terwijl handsfree zo makkelijk is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 En als het niet bellen is, is het wel mails beantwoorden, smsen ofzo... Gisteren reed ik over de Romeinse Kassei achter een BMW die plots in het midden ging rijden, los over de witte lijn... SMSje sturen... Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Aaahhhh, heerlijk het mooie weer, mensen die met de fiets gaan werken in plaats van met de auto. En dan is er voorrang van links, voorrang op het voetpad, voorrang op de tram, voorrang van de omgekeerde driehoek,... heerlijk. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 En ook bochten afsnijden en links rijden . En dan die neger op zijn sportfiets die enkel nog leeft omdat ik vertraagde voor voorrang van rechts, en hij van links kwam voorbij geschoten. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 16 mei 2014 Auteur Geplaatst: 16 mei 2014 En ook bochten afsnijden en links rijden . Vreselijk... Hing zo van de week ook achter eentje, 20km/h te traag rijden en dan nog niet tussen de lijnen kunnen blijven om een bocht te nemen. En natuurlijk ook tegenliggers bijna in de kant duwen omdat hij niet rechts kon houden Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 daarnet op vtm nieuws. het ging over dehaene en ze staan aan het rond punt van vilvoorde. komt er een knalgele brommobiel voorbij dat idd op het rondpunt opeens stopt om degene die staat te wachten voor te laten (dus het rondpunt op te komen). geen rijbewijs en dus ook geen inzicht. Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Vreselijk... Hing zo van de week ook achter eentje, 20km/h te traag rijden en dan nog niet tussen de lijnen kunnen blijven om een bocht te nemen. En natuurlijk ook tegenliggers bijna in de kant duwen omdat hij niet rechts kon houden dat zijn echt de ergste. overal te traag rijden maar wel zonder remmen voorrangspunten voorbij tuffen of nog door het oranje rijden. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Heb zo een keer achter iemand gehangen op een baan met overal voorrang van rechts. Mens heel de tijd 50 waar 70 mocht, in het midden van de niet zo brede baan, dus ik kon niet voorbij. Wou lukken dat er net 4x een auto aangereden kwam aan een voorrang van rechts, los daar voorbij natuurlijk. Ik haal hem elke keer terug bij, en zo aan elke voorrang opnieuw. En dat maar niet doorkrijgen hé Sommige mensen zijn echt ongelofelijk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 En dan een verkeersdeskundige die stelt dat de oplossing van het in mekaar rijden van buitenlandse camions een algehele snelheidslimiet van 85 op snelwegen is. Het tragische is dat ik zelfs niet verbaasd ben. Er is een hele werkgroep bezig om 90-50-30 over België uit te voeren. Quote
Joske 922 Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Verkeersbord aan werken aan een huis hier in t dorp. Ene kant B21 en aan de andere kant euh, iets wat op B21 maar dan onderste boven lijkt. Wss ne slimmen die denkt dat de rode pijl betekent dat ge voorrang moet verlenen aan de witte pijl. (eigenlijk verbaast mij dit niet, als ik zie hoe weinig mensen aan B21/B19 weten wat ze moeten doen. ) Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Hehehe ik dacht gisteren ook al om es te stoppen en het uit te leggen, maar ik was al te laat . Maar goed, de rooi pijlen komen tenminste overeen, en er staat tenminste signalisatie. Niet zoals die bushalte op de steenweg die ze aan het aanleggen waren en er twee bakens rechts op de rijbaan stonden, en de rijstrook te smal was om er voorbij te kunnen zonder tegenliggers te hinderen, maar geen signalisatie dat de baan effectief te smal is. En het bord dat de werken aankondigt op 30 meter van de werken... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 16 mei 2014 Auteur Geplaatst: 16 mei 2014 Verkeersbord aan werken aan een huis hier in t dorp. Ene kant B21 en aan de andere kant euh, iets wat op B21 maar dan onderste boven lijkt. Wss ne slimmen die denkt dat de rode pijl betekent dat ge voorrang moet verlenen aan de witte pijl. (eigenlijk verbaast mij dit niet, als ik zie hoe weinig mensen aan B21/B19 weten wat ze moeten doen. ) Dat gebeurt dus wel vaker ... Deze week hebben ze op een baantje waar ik dagelijks langs kom een betonplaat vervangen. Beton moet even uitharden, dus één rijstrook is al enkele dagen versperd. Allemaal niet erg, maar de signalisatie daar is weer een typisch Belgisch hoogstandje. Als je uit de richting komt waarbij de versperring zich op jouw rijstrook bevindt, dan staat er een B21: Dat is op zich al tegenintuïtief maar daar komt dan nog eens bij dat het bord op zijn kop staat, dus met de rode pijl aan de rechterkant Als je uit de richting komt waarbij de rijstrook vrij is, dan staat er een B19: Ook dat bord staat op zijn kop, dus met de zwarte pijl rechts. Ik heb dus geen flauw idee wat daar de bedoeling is, en wie er effectief voorrang heeft. Ik zou denken dat borden die op zijn kop staan ongeldig zijn, en dat je dus voorrang hebt als je uit de richting komt waarbij de rijstrook niet versperd is, maar er moet er maar eens een uit de andere richting komen die het anders interpreteert. Oh ja, en vorige week, toen ze nog aan het werken waren, stonden de borden omgekeerd, maar ook op zijn kop. Iemand heeft dus wellicht gezegd: hey, die borden staan verkeerd .... en dan hebben ze die gewoon gewisseld Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 De E40 richting kust is thv Groot-Bijgaarden toch een moordbaan hoor. Vannacht gietende regen, mijn zomerbanden liggen er al even op maar 't was bij momenten toch serieus glijden door de plaatselijke meertjes hoor. Dan maar wijselijk traag naar huis gereden Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 En dat met quattro? Jah quattro gaat je niet redden als je 4 wielen over 20cm water moeten rijden hoor. Je voelt die wel ingrijpen maar met 2-3mm profiel ga ik niet de held uithangen op de baan Quote
ICM 24.887 Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Idem met de Cayenne gisterenavond van Oostende naar Brugge. Enorm veel aquaplaning. Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Geen last gehad, al was ik wel op mijn hoede. Ik had meer last van beperkt zicht. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 SMA is zoveel beter!!!! (*) * volgens onze overheid die vind dat ZOAB zoals in Nederland waarbij het water doorheen het poreuze asfalt kan afgeleid worden ipv erop te blijven staan niet geschikt is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.