Bompa 17.784 Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Verdorie, dat moet erg geweest zijn 't Is trouwens Dimpna. Zonder f of ph. Onze klant zal je dankbaar zijn Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 24 mei 2014 Auteur Geplaatst: 24 mei 2014 Verdorie, dat moet erg geweest zijn Ik vond dat niet zo erg, want dat werd aanvaard als geldige reden om te laat te zijn. Heb zo wel enkele onverwachte toetsen tijdens het eerste lesuur kunnen ontlopen 't Is trouwens Dimpna. Zonder f of ph. Onze klant zal je dankbaar zijn Dan moet je je klant dit eens laten lezen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dimpna_van_Geel De heilige Dimpna (ook Dymfna, Dimfna, Dympna of Dymphna) Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Ik weet dat wel hoor, en de klant nog veel beter. Is aan tafel al eens uitgebreid aan bod gekomen. De legende incluis want enkele vergaderzalen van hen zijn genoemd naar de legende. En in de streek zouden veel mensen hun kinderen namen geven van personnages uit de legende. Maar het blijft officieel Dimpna Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Ben vorige week (?) op dat rond punt gepasseerd komende van Mol naar de Antwerpsesteenweg. Toen werkten de lichten gelukkig nog niet. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 25 mei 2014 Auteur Geplaatst: 25 mei 2014 Ben vorige week (?) op dat rond punt gepasseerd komende van Mol naar de Antwerpsesteenweg. Toen werkten de lichten gelukkig nog niet. Sinds vorige maandag werken ze. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Als fietser, dien ik rekening te houden met een groen licht voor de wagens? Ik dacht van niet aangezien het verkeerslicht enkel van toepassing is voor het zebrapad? Of wordt de fout hier opgeheven door het voorrangsbord voor de wagens (van de fietsers)? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Lichten heb niks te maken met fietspad en fietsers moeten voorrang geven aan de andere weggebruikers op de hoofdweg. Quote
Soundstorm 2.640 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Hoe zit dat nu eigenlijk met die rode stroken voor de fietsers? Normaal gezien dienen die gewoon om duidelijk te maken dat het een fietsstrook is, en de fietser er voorang heeft. Nu kom ik die de laatste tijd meer en meer tegen op oversteekplaatsen voor fietsers. Dus dwars op de weg. Je zou dan kunnen denken dat je dan altijd voorrang moet geven aan de fietsers die op de fietsstrook aan het rijden zijn, zelfs al zijn ze nog niet in de buurt van de oversteek (dus dan wacht je even). Echter staan er aan die oversteekplaatsen, telkens omgekeerde driehoeken voor de fietsers. Waaruit dus volgt dat zij voorang moeten verlenen. Geen enkele fietser geeft natuurlijk voorrang, want die rode strook is veel duidelijker dan dat kleine bordje. En een fietser geeft uiteindelijk gewoon nooit voorrang uit principe. Dus wie heeft er voorrang? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Rode stroken hebben geen betekenis. Quote
Soundstorm 2.640 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Dat weet ik, maar ze staan er wel om het duidelijker te maken. Er staan nog steeds witte stippellijnen rond, dus een fietsstrook. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Een fietsoversteekplaats is geen fietspad. Fietsoversteekplaats: Fietspad: Verplichting om voorrang te verlenen geldt enkel als je een fietspad dwarst. Quote
Soundstorm 2.640 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Het zijn gewone stippellijnen, niet die dikke, dus een fietspad. Vandaar dat ik er niks van begrijp. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Die rode stroken (fietssuggestiestroken) zijn puur psychologisch, daar moet je eigenlijk geen rekening mee houden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Die rode stroken (fietssuggestiestroken) zijn puur psychologisch, daar moet je eigenlijk geen rekening mee houden. Zover waren we al. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Uitgebreider: http://www.lokalepolitie.be/5432/veelgestelde-vragen/92-fietssuggestiestrook.html Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Zover waren we al. Het forum laadt soms niet helemaal mobiel. Quote
Jupke 11.095 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Het zijn gewone stippellijnen, niet die dikke, dus een fietspad. Vandaar dat ik er niks van begrijp. Als het een doorlopend fietspad is dat de weg kruist binnen de bebouwde kom heeft de fietser voorrang. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Geplaatst: 28 mei 2014 Het zijn gewone stippellijnen, niet die dikke, dus een fietspad. Vandaar dat ik er niks van begrijp. Heb je misschien een google maps link van de locatie in kwestie? Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Als het een doorlopend fietspad is dat de weg kruist binnen de bebouwde kom heeft de fietser voorrang. Ook buiten de bebouwde kom hoor... Maar een doorlopend fietspad dat een voorrangsweg kruist hoort eigenlijk niet. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Als fietser, dien ik rekening te houden met een groen licht voor de wagens? Ik dacht van niet aangezien het verkeerslicht enkel van toepassing is voor het zebrapad? Of wordt de fout hier opgeheven door het voorrangsbord voor de wagens (van de fietsers)? Maar... Aan de andere kant staat er geen omgekeerde driehoek... Hoe zit het nu? Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Ik zie enkel verkeerslichten voor auto's + fietsers, en verkeerslichten voor voetgangers. De fietsoversteekplaats is niet afhankelijk van de voetgangersoversteekplaats uitgerust met verkeerslichten. Slim is de layout niet, maar wel wettelijk. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Dus als het groen is voor de wagens, mag je perfect de straat oversteken met de fiets? EDIT: In theorie he want je gaat niet oversteken als er een wagen afgereden komt, lol Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 De fietser moet bij het oversteken altijd voorrang geven, ook als het rood is voor de auto's. Quote
Jupke 11.095 Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Dus als het groen is voor de wagens, mag je perfect de straat oversteken met de fiets? EDIT: In theorie he want je gaat niet oversteken als er een wagen afgereden komt, lol Dit is een oversteekplaats voor fietsers (blokjes, geen streepjes) geen doorlopend fietspad. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.