Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

TOERISTEN!!!

Godver, 't was weer feest vandaag.

Je merkt het verdorie toch wel keihard hoor. Nog tig meer middenvak- en linksplakkers, nog veeel meer onverdraagzaamheid, en vooral: bruuskere remmaneuvers door mensen die het niet gewoon zijn en niet in één vloeiende lijn kunnen rijden, ook al wordt het wat drukker, of zelfs al is het iets rustiger.

Maar soit, muziekje luider en zingen maar. Arm op rechterzetel, cruisen (of poging tot) en zo goed mogelijk je best doen.

Geplaatst:

Ik kan er iets van krijgen dat bijna niemand zich in België aan de snelheidsbeperkingen in een werfzone kan houden.

In Duitsland zijn het ook steevast zij die je om de oren vliegen als de rest zich ernaar schikt.

Geplaatst:

Ik kan er iets van krijgen dat bijna niemand zich in België aan de snelheidsbeperkingen in een werfzone kan houden.

In Duitsland zijn het ook steevast zij die je om de oren vliegen als de rest zich ernaar schikt.

Ze zijn dan ook ridicuul hé, waar je in frankrijk soms 90 mag rijden is dat hier steevast 50 of 70 terwijl ze 3/4de van de tijd niet eens aan het werk zijn.

Op de A12 is dat nu ook zo, 50 verdikke en geen kat te zien

Geplaatst:

Ja, 50 vind ik er ook over. Op de E42 bijvoorbeeld.

Maar nu is er een stukje van nog geen km vlak na de kruising in Lummen (richting Hasselt) waar je maar 90 mag. Geen kat die zich eraan houdt...

Geplaatst:

Dat zijn dan meestal nog mensen die overal dezelfde snelheid rijden (vaak nog te traag waar je normale snelheden mag rijden) en die je na de werken terug voorbijsteekt. Bv. zelf rij je 130 (teller) op de snelweg en 100 bij de wegenwerken waar je 90 mag, zo'n mensen blijven gewoon overal 110 of 120 rijden. En 60 zowel binnen als buiten bebouwde kom...

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Keiharde waarheid, dat.

Je bent het rechts plakken nog vergeten. :D

Geplaatst:

Ja, 50 vind ik er ook over. Op de E42 bijvoorbeeld.

Maar nu is er een stukje van nog geen km vlak na de kruising in Lummen (richting Hasselt) waar je maar 90 mag. Geen kat die zich eraan houdt...

Daar passeer ik straks se! Ga er op (proberen) letten. En over Duitsland gesproken: ze zijn daar heel strikt op snelheidsbeperkingen in werven op de Autobahn. Zo ooit eens een vliegende Hollander tegengekomen onderweg naar Trier, kwam een heel pak sneller voorbij dan dat de gemiddelde reed chauffeur in de werken, had een big smile op z'n gezicht. Paar kilometer verder - big smile ver te bespeuren... Was 'm toch wel vlak na de werken aan de kant gezet door een BMW 5'ke Touring van de Polizei zeker! Meneer mocht het keer uitleggen. Toch wel efkes gezwaaid toen :D 

Geplaatst:

Keiharde waarheid, dat.

Je bent het rechts plakken nog vergeten. :D

dat rechts plakken is zo erg nog niet. Het is dat links rijden dat vervelend is.

Geplaatst:

Daarnet voor de tweede keer deze maand achter een Frans hok gehangen waarvan de remlichten niet werkten. Uit miserie bijna z'n koffer gevuld met mijn motor.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Toeval, ik vandaag ook. Een Citroën Xsara met nummerplaat J936P. Gaf haar voorrang en had er al spijt van. Gelukkig hoorde ik aan het metaal op metaal dat ze remde :lol:

Maar ze reed niet rap, dus remlichten of niet, ik bolde uit toen zij remde.

Geplaatst:

Ik vind dat toch maar niks. Je ziet dat ze vertragen maar merkt dat sowieso later op doordat de remlichten niet aangaan én het is gewoon ronduit gevaarlijk in andere settings. Denk: Je rijdt achter zo'n pipo op een autobaan en die moet even hard op de rem voor weet ik wat, probeer dan maar eens op tijd je reflex te hebben. Die remlichten dienen net als signaal dat je hetzelfde moet doen als je voorligger. Dus als dat signaal uitblijft, wat gebeurt er dan 9 van de 10?

Geplaatst:

'k Weet het, maar hier was het slechts een paar 100 m in 't centrum.

Geplaatst:

Parkeren comme un chef!

21jq7v9.jpg

Toch mooi geprobeerd te parkeren binnen de lijntjes, weliswaar binnen de verkeerde :D

Geplaatst:

Voila, een schoolvoorbeeld van wat het grote probleem is de dag van vandaag. Ik doe dit en trek het mij het kloten aan. En niet alleen op straat hoor... Volgens mij is begonnen bij diegene die geen lap meer rond hun oren kregen. :-)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Of dat, of gewoon zo dom als een mossel zijn. 

Geplaatst:

Parkeren comme un chef!

21jq7v9.jpg

Toch mooi geprobeerd te parkeren binnen de lijntjes, weliswaar binnen de verkeerde :D

Is dat eigenlijk wel een fietspad volgens de wet? (Ik zie maar langs één kant stippellijntjes)

Geplaatst:

Is dat eigenlijk wel een fietspad volgens de wet? (Ik zie maar langs één kant stippellijntjes)

Zie verkeersbord. Wijst op oversteekplaats voor fietsers.

Alsook de kleur van het fietspad de fietsstrook?

Geplaatst:

De webmarketing klopt inderdaad niet met het verkeersbord. En dan is men verbaasd dat de mensen dingen door elkaar beginnen te halen. Ik krijg stress van die nonchalance. (moet mij maar eens laten testen op authisme mss)
Geplaatst:

Of dat, of gewoon zo dom als een mossel zijn.

Mensen zijn intelligente wezens, maar de laatste tijd staat die grijze massa bij velen gewoon in standby. Ik zie het alle dagen op de parking van de winkel. Schuin parkeren, of gewoon dwars VOOR de plaatsen. Of vlak voor de deur zodat niemand nog door kan. Geen greintje besef van wat ze doen. Eigenlijk je reinste egoïsme.

(en zo kan ik nog even door gaan, maar het werk roept)

Geplaatst:

Heb het niet volledig bekeken. Vond het een te hoog telefacts gehalte hebben. Teveel sensatie, licht overdreven. Volgsnelheid is nog altijd niet de reële snelheid maar soit. Ik zag 1 grote kans gemist. Namelijk het feit om de snelheidsregels zelf in vraag te stellen. Als iedereen het zo moeilijk heeft om zich er aan te houden... Pas eens de V85 regel toe en pas daar dan je infrastructuur aan aan.

Gast wooter
Geplaatst:

De meest vieze mensen zijn die van de WPR. De meest snelle mensen zijn die van de WPR. :)

Gast wooter
Geplaatst:

Ergernis van gisteren: madammeke dat ondanks 2 zwaantjes op een kruispunt die aangaven dat ze moest doorrijden toch bleef staan omdat ze aan het SMSen was.

Geplaatst:

Ik heb heel veel collega's die niet kunnen rijden :(

Geplaatst:

Ik heb heel veel collega's die niet kunnen rijden :(

Verklaar u nader. Gooi het in de groep man!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid