Jan 1.163 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Ik denk dat daar maar 1 verklaring voor is: eco-krellen. Voorbijsteken lijkt een criminele misdaad geworden te zijn. Ik kan me moeilijk inbeelden dat m'n vito vlugger is dan pakweg een 1.6 tdi/crdi/... geval Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Als ik er met net geen 17m over ga en eerst achteraan de rij zat plus geen tegenliggers stoor, mogen ze toch wel weten dat het kan.Gij hebt dan ook meer dan 400 pk onder uw kont. :-) 1 Quote
Phil 12.513 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Goh, uiteindelijk is dat op het gegeven moment wat je wil, dus bang hoef je daarvoor niet te zijn. Mijn moeder heb ik zo ook zien veranderen, die reed vroeger echt vlot en nu rijdt die echt als een njah, braaf schaapje, heel defensief, hoekig en met minder vertrouwen. Dat is begonnen in 2006, ongeveer halfweg de periode dat we een A8 hadden, echt bizar. Herkenbaar. Ik probeer het echt te vermijden om met m'n moeder mee te rijden de laatste tijd. Daar komt gewoon ruzie van. Een week geleden op terugreis van Frankrijk vonden m'n ouders het 'kinderachtig rijgedrag' omdat ik een groepje van 15 auto's rechts voorbijstak (3-vaks, allemaal 110 aan het rijden waar je 130 mocht en gedurende 300 m een volledig leeg rechtervak). Daarna heeft m'n moeder het stuur overgenomen van Parijs tot thuis. Wat een ramp. In het midden rijden, links rijden, te hard aan het stuur draaien om van rijvak te veranderen, niet defensief rijden waardoor ze soms mensen moest laten passeren door trager verkeer (ipv tijdig van rijvak te veranderen), de cc niet deftig kunnen gebruiken waardoor dat ding alle snelheden tussen 110 en 135 gezien heeft, te bruusk remmen, etc. etc. 2 Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Mijn pa reed toen hij nog werkte makkelijk 40.000 km per jaar bijeen. Nooit een bluts, nooit een ongeval, reed overal goed door. Laatste twee maanden: spiegel blijven haken aan de garagepoort, behuizing kapot - een stuk puin te laat gezien: twee kapotte banden - en dit weekend: benzine in de A3 gekapt ipv diesel. Gelukkig had hij het door, nadat de bak vol was, en heeft hij niet gestart. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Vandaag heen en terug naar Cap-griz-nez, Calais, met vrienden.Ik reed voor, zij volgden. Met een Berlingo. Hun rijstijl is al volledig aangepast aan de auto Bleven op zone 90 achter, in zone 50 zeer dicht. Bergop bleven ze achter, bergaf dicht. Als ik 110 rijd (max snelheid daar) rijden zij 100, waardoor de afstand vergroot. Ze beginnen dan ineens te versnellen, zodat ze te snel rijden. Ze zien de VASTE flitscamera's niet, en ook niet de plakkaten die ervoor staan. Pas op, ze denken dan ook dat ik ook te snel reed op dat moment. Maar ik heb continu cc gereden, behalve als ik moest inhouden zodat ze zouden bij blijven. Ze weten niet dat je maar 110 mag als je in FR bij regen op autosnelweg rijdt. Zelfs op boerenwegels continu te traag rijden, maar echt te traag. Ik zat me al te vervelen en ze bleven nog achter. Op de autosnelweg was het druk in 't terugkeren. Ik reed op het eerste vak, 100-110. Zij op het tweede vak, 5 auto's achter, 90-100, in de remmende kerstboomrij. Gevolg: ofwel moest ik me inhouden en op een vrij eerste vak ook 90 gaan rijden (duh!) ofwel reed ik door ... waardoor hun achterstand nog vergrootte. En dan gaan ze ineens naar het eerste vak, om zich dan vast te rijden door te laat aan te geven dat ze naar het tweede vak willen In 't vervolg spreken we echt ter plaatse af 8 Quote
Philken 154 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Vandaag heen en terug naar Cap-griz-nez, Calais, met vrienden.Ik reed voor, zij volgden. Met een Berlingo. Hun rijstijl is al volledig aangepast aan de auto Bleven op zone 90 achter, in zone 50 zeer dicht. Bergop bleven ze achter, bergaf dicht. Als ik 110 rijd (max snelheid daar) rijden zij 100, waardoor de afstand vergroot. Ze beginnen dan ineens te versnellen, zodat ze te snel rijden. Ze zien de VASTE flitscamera's niet, en ook niet de plakkaten die ervoor staan. Pas op, ze denken dan ook dat ik ook te snel reed op dat moment. Maar ik heb continu cc gereden, behalve als ik moest inhouden zodat ze zouden bij blijven. Ze weten niet dat je maar 110 mag als je in FR bij regen op autosnelweg rijdt. Zelfs op boerenwegels continu te traag rijden, maar echt te traag. Ik zat me al te vervelen en ze bleven nog achter. Op de autosnelweg was het druk in 't terugkeren. Ik reed op het eerste vak, 100-110. Zij op het tweede vak, 5 auto's achter, 90-100, in de remmende kerstboomrij. Gevolg: ofwel moest ik me inhouden en op een vrij eerste vak ook 90 gaan rijden (duh!) ofwel reed ik door ... waardoor hun achterstand nog vergrootte. En dan gaan ze ineens naar het eerste vak, om zich dan vast te rijden door te laat aan te geven dat ze naar het tweede vak willen In 't vervolg spreken we echt ter plaatse af heb zo een paar jaar geleden op reis geweest met vrienden naar Italië, onder 't voorwendsel dat mijn vrouw in't weekend nog moest werken, pas op zondagavond vertrokken iv vrijdagavond zodat zij al ter plaatse waren(rijden ook met zo'n rijdende aquarium, wel een Touran) Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 samen rijden: nooooit, tenzij het iets lokaals is, en ze de weg niet weten, en geen GPS hebben (of kunnen gebruiken). Dat laatste is nogal dikwijls van toepassing op de bestuurders van die visbokalen (er zijn er zelfs die hun kraam een toepasselijke naam gegeven hebben: 'Nemo'). Er hangt een GPS vlak in hun gezichtsveld, onder de binnenspiegel, liefst zo één van den Aldi of Lidl, maar of ze die kunnen gebruiken ??? 2 Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Dat van die gps snap ik ook nooit. Dat ding hang toch gigantisch in de weg? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Ik zag recent enen met een aftandse Mondeo (2e gen), met nageplaatste drl's (veel te straffe leds) en knipperlichten die permanent brandden, USA-style. Manoeuvreerde op zijn oprit, achterwaarts, en zag een toestel onder z'n middenspiegel, naast zijn spiegel en op zijn middenconsole een halve tablet die boven het dashboard uitstak. En een lange antenne op zijn dak. Wtf man. Word volwassen. En hij leek al 50j. En in die klasse (en de medion-berlingo-klasse) heb je nog altijd mensen die willen tonen dat ze er eentje hebben denk ik. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 In 't vervolg spreken we echt ter plaatse af Doe ik al jaren zo voor lange afstanden. Met 3 auto's bv. op skireis gaan is gewoon elk apart rijden. No way dat ik constant ga kijken als de ander mee is Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Ben zo eens jaren geleden naar de kust gereden met vrienden. Ik maakte snel duidelijk dat ik niet in groep ging rijden. Ik kwam een 20 minuten eerder aan, door gewoon op CC te rijden. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Ben zo eens jaren geleden naar de kust gereden met vrienden. Ik maakte snel duidelijk dat ik niet in groep ging rijden. Ik kwam een 20 minuten eerder aan, door gewoon op CC te rijden. 200 op de cc is relaxed hé Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 127 op de cc Dat ding kon geen 200 aan . Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Ben zo eens jaren geleden naar de kust gereden met vrienden. Ik maakte snel duidelijk dat ik niet in groep ging rijden. Ik kwam een 20 minuten eerder aan, door gewoon op CC te rijden. Dat is dus steevast zo bij mij als die mensen meerijden. Ik rijd steeds de snelheid dat ik mag, nooit rapper, maar toch moet ik me continu inhouden, gewoon omdat ze zichzelf continu blok rijden. En weet je wat ze dan zeggen? "je ziet dat je veel km's doet". En je moet dan zwijgen, want als je zegt dat je vanaf dag 1 zo al reed, zouden ze het nog persoonlijk kunnen pakken. Wat misschien eens niet slecht zou zijn 1 Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 rijden ook met zo'n rijdende aquarium, wel een Touran Niet beginnen veralgemenen. Doe ik al jaren zo voor lange afstanden. Met 3 auto's bv. op skireis gaan is gewoon elk apart rijden. No way dat ik constant ga kijken als de ander mee is ik wil gerust samen vertrekken maar ik zeg wel dat ik ze bij aankomst wel zie. Ik ga niet in colonne rijden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 juni 2014 Auteur Geplaatst: 10 juni 2014 Gisteren ook weer een mooi staaltje gezien. Eentje die om 23u 's avonds op het middenvak van de E19 reed zonder enige verlichting. Ik heb een paar keer geflasht met mijn lichten en ik ben er eens voor gaan rijden met mijn vier pinkers aan, maar de bestuurster was te druk met haar iphone bezig om het op te merken. 1 Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Dat begrijp je toch niet? Zien en gezien worden, of zo? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 juni 2014 Auteur Geplaatst: 10 juni 2014 Ze reed met een Citroën C4, zo van die Franse brol waarbij de dashboardverlichting wellicht altijd brandt, ook als de buitenverlichting gedoofd is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Ik heb al vanalles gezien. Vorig weekend tijdens de 1000km kom op tegen kanker rijden 2 zwaantjes het kruispunt op om het verkeer stil te leggen. Vervolgens willen ze het verkeer dat staat aan te schuiven uit de richting waar ons peloton vandaan komt vrijmaken. De eerste dame reageert niet op de tekens van de agenten. Ze zat op haar GSM te kijken. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Even aan de kant zetten en rustig een bonneke schrijven? @@janvkn, dan nog: ze moet toch wel eens buiten willen kijken? Ik kijk van weinig op in het verkeer maar dit begrijp ik met de beste wil van de wereld niet. Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Gisteren ook weer een mooi staaltje gezien. Eentje die om 23u 's avonds op het middenvak van de E19 reed zonder enige verlichting. Ik heb een paar keer geflasht met mijn lichten en ik ben er eens voor gaan rijden met mijn vier pinkers aan, maar de bestuurster was te druk met haar iphone bezig om het op te merken. Paar dagen terug ook gehad op de baan van Hasselt naar Helchteren, paar keer geflasht tot hij z'n lichten aanzette. Aan de volgende lichten stond ik erlangs en stak hij verontschuldigend zijn hand op. Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Mijn schoonouders wouden zo vorig jaar 1200km in groep rijden... Heb ik dat subtiel kunnen uitschakelen voor zowel de heen- als terugrit... Met mijn pa rij ik dan weer doodgraag in colonne: hij achter me met voldoende ruimte tussen en aangepaste snelheid. Deurtje openhouden als we gaan beginnen inhalen, seintje geven als het wat trager/sneller moet... Dan is dat echt wel fun! Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 In colonne rijden is maar voor een paar enkeling weggelegd 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Inderdaad. Heb zo een vrouwelijke collega, met haar is dat zoals subaru555 beschrijft. En mijn rechtstreekse collega's doen dat eigenlijk ook relatief goed, al zit er 1 middenvakplakker en 1 halve middenvlakplakker tussen. De 2 andere zijn een plezier om mee samen te rijden. Het kan nog. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Als je met 2 kan samen rijden en je kent elkaars rijstijl, dan kan dat echt tof zijn als je wat tempo kan maken. Eigenlijk moet de beste achteraan zitten, want die moet in feite op alles anticiperen als er moet ingehaald worden, en dat zit het probleem bij mensen met wie het hatelijk is om samen te rijden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.