Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daarstraks afrit Tielt controle gehad van de flikken...zomaar mij efkes 20 minuten bezighouden met alles te controleren. I HATE THAT

Geplaatst:

met de M3? of met de Partner?

Geplaatst:

Vlot colonne rijden :inlove:  Beste staaltje dat ik meemaakte was toen @@TomT met de Z4 en ik met de 120d er in mini-colonne (op terugweg van Mas du Clos) voor zorgden dat Renske in een volgeladen Ypsilon 1.2 8V op de Franse autoroute nooit minder dan 150 moest rijden, vooral door met accelereren/remmen ervoor te zorgen dat ze altijd links kon blijven zitten en volgas geven. :inlove: Hééérlijk!!!

Over dat ouder worden: ik zie dat ook aan m'n pa. Hij begint coördinatievermogen en alertheid te verliezen, waardoor 'ie zichzelf niet meer vertrouwt aan hogere snelheden. Z'n ongeval vorig jaar (XF perte-totale) was zuiver daaraan te wijten: te snel gereden volgens z'n nog aanwezige alertheid en reactiesnelheid, en pardoes op een "nieuwe" vluchtheuvel gereden. Op de autostrade zet 'ie z'n cc op 150, meer vindt 'ie niet meer "nodig" (zegt 'ie, maar ik ervoer al dat 'ie dan inderdaad ambetant wordt van 't feit dat het allemaal te snel begint te gebeuren). Ze zijn nu op weg terug van 't zuiden, mam rijdt al bijna continu.

Geplaatst:

Daarstraks afrit Tielt controle gehad van de flikken...zomaar mij efkes 20 minuten bezighouden met alles te controleren. I HATE THAT

Jamaar, tegen dat ze al uwe préparé en zo geproefd hebben, dat duurt toch wel efkens. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn moeder rijdt nog vrij vlot, m'n pa is een ramp geworden maar die rijdt nu dan ook heel rustig. En dan weten dat ik alles mee heb van hun hé :D

Geplaatst:

Ze stonden ook in Ninove, er moet daar één opeens van 't verschot alles toegesmeten hebben want kettingbotsing met 3 wagens thv de controle :lolz:

Geplaatst:

met de M3? of met de Partner?

M3, madam rijdt raar maar waar, liever met de Peugeot dan met de M3.
Geplaatst:

Ze stonden ook in Ninove, er moet daar één opeens van 't verschot alles toegesmeten hebben want kettingbotsing met 3 wagens thv de controle :lolz:

Ik kwam wel redelijk vlot van de afrit, zal er misschien ook wel mee te maken hebben dat ze mij controleerden.
Geplaatst:

Vlot colonne rijden :inlove:  Beste staaltje dat ik meemaakte was toen @@TomT met de Z4 en ik met de 120d er in mini-colonne (op terugweg van Mas du Clos) voor zorgden dat Renske in een volgeladen Ypsilon 1.2 8V op de Franse autoroute nooit minder dan 150 moest rijden, vooral door met accelereren/remmen ervoor te zorgen dat ze altijd links kon blijven zitten en volgas geven. :inlove: Hééérlijk!!!

Over dat ouder worden: ik zie dat ook aan m'n pa. Hij begint coördinatievermogen en alertheid te verliezen, waardoor 'ie zichzelf niet meer vertrouwt aan hogere snelheden. Z'n ongeval vorig jaar (XF perte-totale) was zuiver daaraan te wijten: te snel gereden volgens z'n nog aanwezige alertheid en reactiesnelheid, en pardoes op een "nieuwe" vluchtheuvel gereden. Op de autostrade zet 'ie z'n cc op 150, meer vindt 'ie niet meer "nodig" (zegt 'ie, maar ik ervoer al dat 'ie dan inderdaad ambetant wordt van 't feit dat het allemaal te snel begint te gebeuren). Ze zijn nu op weg terug van 't zuiden, mam rijdt al bijna continu.

Dat was inderdaad het betere colonnewerk! Mooi anticiperen en supervlot met 3 auto's naar huis bollen zonder mekaar te verliezen in het verkeer, mooi rekening houdend met mekaar! :inlove:

Geplaatst:

Vrijdag ook weer een smoesje boven gehaald om niet in colonne naar de Ardennen te moeten rijden.

Half uur later vertrekken en samen aankomen. :inlove:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Heb je misschien een google maps link van de locatie in kwestie?

http://goo.gl/maps/UEbdl

Satelliet beeld klopt wel niet, nu zijn dat dus gewone stippellijnen. Ofwel zijn ze op een zodanig vreemde manier af gesleten dat je het verschil niet ziet.

Geplaatst:

Kleine ergernis gisteren. Om 22u rijdt er voor mij op een verder lege autostrade een vrachtwagen met daar achter een berlingo zonder lichten aan. Ik flash dus even met m'n phares, geen reactie. nog eens, geen resulteet. Ik rij ernaast en kijk eens, waren 2 mensen van in de 60 ofzo en bleven voor zich uit staren. Ik voeg in tussen die vrachtwagen en de berlingo en doe eens mijn lichten uit en terug aan, niets. Nog eens geprobeerd zonder resultaat en ben dan maar verder gereden. Wat een hersenloos wezen ben je als je dat nu niet snapt/ziet...

Heb er onderweg nog enkele tegengekomen die zonder lichten reden terwijl het ondertussen toch wel echt donker begon te komen.. Ik versta dat niet hoor..

Geplaatst:

En die vertellen nu het verhaal van die halve gare die geprobeerd heeft hen te intimideren en van de weg te rijden. Zo'n jong gastje, weet je wel. :roll:

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Heb voldoende afstand gehouden hoor  :) En heel het tafereel heeft nog geen minuut geduurd waarschijnlijk. Ik doe in het vervolg geen moeite meer hoor.. 

Eergisterenavond ook een volvo die de autosnelweg opreed zonder lichten ook rond 22u, 1x geflasht en stak zijn lichten aan. Zo moet dat!  ;)

Ik wil niet overkomen als de flik, maar dat is imo veel gevaarlijker dan 140 rijden op de autostrade hoor, terwijl je dan wel als ketter aanzien wordt.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Vanmorgen een redelijk WTF moment gezien. Zoals sommigen misschien weten is de nieuwe expressweg (N19g) tussen Kasterlee en Geel een 1x1 met middenberm, dus inhalen is niet mogelijk. In de praktijk komt het er dus op neer dat je altijd in een kolonnetje rijdt met de traagste voorop.

Nu reed er voorop een motorrijder, aan net geen 90km/h. Daarachter een vrachtwagen, en die chauffeur vond het blijkbaar te traag gaan want hij gaat ineens op die ene rijstrook de motorrijder opzij drummen om zo in te halen. Redelijk geschift als je 't mij vraagt, en de motorrijder was er ook niet echt mee opgezet.

Geplaatst:

Ik was uiteraard weer in fout hé ipv dat mevrouw eens uit haar doppen kijkt. Op video niet meer zichtbaar maar ze reed dan nog bijna op haar voorligger omdat ze zo wild de grote baan op reed :D

• Vind ik leuk 3
Gast wooter
Geplaatst:

fruity.gif zuchtje :D

Daarstraks rijdt een camion voor me de rotonde op terwijl er een auto op de rotonde rijdt. Dat was blijkbaar signaal voor iemand anders om achter die camion in te voegen en mij te hinderen.

En tussen Sterrebeek en Bertem reden ocharme 3 voertuigen op de spitsstrook.

Geplaatst:

Heb voldoende afstand gehouden hoor  :) En heel het tafereel heeft nog geen minuut geduurd waarschijnlijk. Ik doe in het vervolg geen moeite meer hoor.. 

Eergisterenavond ook een volvo die de autosnelweg opreed zonder lichten ook rond 22u, 1x geflasht en stak zijn lichten aan. Zo moet dat!  ;)

Ik wil niet overkomen als de flik, maar dat is imo veel gevaarlijker dan 140 rijden op de autostrade hoor, terwijl je dan wel als ketter aanzien wordt.

Zo moet dat niet, want die knul heeft zijn DRL laten afzetten, wat dom is.

:D

By the way ... the story continues.... bevriend Berlingokoppel hun dochter reed vorig weekend met ons mee (wij hadden alleen onze jongste dochter mee). Kind is 11j, heel braaf en zat wat in een boekje bezig vanachter.

Vandaag kuis ik m'n auto. Ik zie groene vlekken op mijn leder :o :o :o

Vroeg aan mijn dochter of ze gekleurd had, en ja ... ze had een pennenzak mee.

Gatver. Ze denken dat mijn auto ook een camionette is :(

Geplaatst:

Ze denken dat mijn auto ook een camionette is :(

@@BMWMB begrijpt uw bezwaar niet.

Geplaatst:

By the way ... the story continues.... bevriend Berlingokoppel hun dochter reed vorig weekend met ons mee (wij hadden alleen onze jongste dochter mee). Kind is 11j, heel braaf en zat wat in een boekje bezig vanachter.

Haar ouders betalen de kosten om het eruit te krijgen hé, zo simpel is het!

Hoe bevriend is dat bevriend koppel eigenlijk nog? Lijken mij meer vrienden van uw vrouw te zijn dan wat anders  :lol:

Geplaatst:

Nee, voor de rest zijn dat zeer aangename mensen, echt. Wij als koppel kennen hen als koppel, 't is niet dat een van ons twee hen eerder kende. Ik ga met die vrouw elke week 2x gaan lopen, en we gaan zeer vaak weg samen of doen à l'improviste veel samen. Maar hun rijstijl :fp:

En nu dat van die zetel... voor hen is een auto gewoon een object gelijk een mes in 't keukenschof. Die voelen niet het verschil tussen een comfortabele en een oncomfortabele auto, zij snappen het verschil in motoren niet, enz. Enige wat zij vragen als ze een nieuwe auto kopen: wat kost hij en hoeveel taks zit er op dienen moteur. Dat die niet vooruitgaat voelen ze zelfs niet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Familiale verzekering aanspreken van die vrienden hé ... welke kleine mag nu in godsnaam kleuren in een auto???

Geplaatst:

Chance dat ze niet opvallen (zwart leder, mijn vrouw of kinderen gaan die vlekken nooit zien eigenlijk), maar ga er inderdaad wel eens over praten met hen. Ze hebben een familiale, dat weet ik.

Geplaatst:

Stomme is dat zij weer zullen minimaliseren en zeggen 'je ziet dat toch niet, tenzij je EEEERG GOED kijkt'  :P

Geplaatst:

Ja, of "waar jij je druk om maakt, 't is niet kapot, toch? Met een schuursponsje gaat dat uit".

Alhoewel ze wel weten dat m'n auto spic en span moet zijn. Want op een bepaald moment kwamen we van het strand en wou de dochter instappen en zei de mama wel dat ze haar schoenen heel goed moest uitkloppen eer ze instapte.

Ze zijn niet van kwade wil hoor, maar denken gewoon totaal anders op dat vlak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid