TCT 6.312 Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Die reacties op bovenstaand filmpje op sociale media. Als er iemand de kant van de Corsa kiest... Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Die reacties op bovenstaand filmpje op sociale media. Als er iemand de kant van de Corsa kiest... Die beseffen niet hoe gevaarlijk en irritant die achterlijke rijdende chicanes zijn. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Weer een zogezegd geval van "verkeersagressie": http://www.gva.be/cnt/dmf20140819_01223204/e40-nieuw-geval-van-verkeersagressie De filmer rijdt verdomme zo traag op de middenstrook dat de vrachtwagens hem langs rechts voorbijsteken, en nog heeft ie het niet door Eerst agressie uitlokken en dan niet willen incasseren... Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Idd, dat "zwalpen" naar de rechterrijstrook is om aan te geven dat hij moet opschuiven, maar tja. Zie je nog eens dat het moraalridderschap niets oplevert. Dan nog, Corsa doet wat raar hé. Steek hem gewoon voorbij en rijd door hé ipv degene achter je te willen tegenhouden Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Idd, dat "zwalpen" naar de rechterrijstrook is om aan te geven dat hij moet opschuiven, maar tja. Zie je nog eens dat het moraalridderschap niets oplevert. Dat is het. Ik zou dat vroeger ook gedaan hebben. Correctie, ik deed dat ook. De mensen proberen duidelijk te maken dat ze moesten opschuiven. Maar na vanalles geprobeerd te hebben werd duidelijk dat NIETS hielp. Ik had wel geluk dat in mijn jongere jaren niet gefilmd werd Ik verbeter de wereld niet meer op verkeersvlak. Het is energieverspilling. De energie die die gast steekt in zijn roepen en zuchten, kan je veel leuker gebruiken door mee te zingen in je auto En negeren, niets doen, kost weinig tot geen energie op den duur. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 En negeren, niets doen, kost weinig tot geen energie op den duur. Dat is, worden ze zot van want ze willen je uit je kot lokken maar ik negeer ze ook. Bye bye zeg ik dan :D Quote
Phil 12.513 Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Daarnet 10 min. rond de blok gereden. Eentje die op een drukke baan van 70 voor een rijtje van 5 auto's rustig uit z'n parkeerplaats gereden kwam. Sommigen denken dat als ze hun pinker opzetten, ze automatisch mogen doorrijden. Dan op een kruispunt eentje die last minute en zonder te pinken besloot om toch rechtdoor te rijden ipv linksaf te slaan, en hij stond al op de uitvoegstrook (ik moest linksaf slaan in de tegengestelde richting), hij wuifde wel om zich te verontschuldigen. Een oude mens die zonder lichten reed (het was bijna helemaal donker). Even mijn lichten uit en aan gezet, geen reactie. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 En ik bijna een nieuwe flank op onze S60. Ik stak een rood Koreaans ding voorbij, op een plaats waar het van 1 naar 2 vakken gaat voor dezelfde rijrichting. Madam had niet gekeken, ook niet voordien. Spiegels zaten op een cm of twee van mekaar, ik claxonneer lang en dat wicht geeft een snok naar rechts aan haar stuur waardoor ze bijna begint te slippen Zulke mensen zouden verplicht moeten worden een wc-spiegel naast hun auto te hangen. 1 Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Cool, daarnet ontdekt dat er dus mensen zijn die het andere chauffeurs bewust moeilijk maken om een afrit te kunnen nemen. R0 Jette, ik moet naar rechts richting E40. Lancia komt van rechtervak naar middenvak om rechtdoor te rijden op de R0. Hij begint te vertragen zodat hij de snelheid aanneemt van die op het linkervak van de afrit naar E40. Zo zit ik blok. Terwijl die Lancia een gat had van honderden meters, maar begint liever 90 te rijden. Als ik dan uiteindelijk plooi en mij achter een camionette (die ook perfect naar rechts kon opgeschoven zijn, maar ja) zet om in te voegen, begint de Lancia chauffeur te zwaaien. Met andere woorden, kerel was zich perfect bewust en nog fier op ook. Wat verder terug Bergen-Charleroi gekozen, opgereden op de R0 en ernaast gaan rijden om ook 's te zwaaien. Er kwam niet veel meer uit . Dan maar volgende afrit gepakt en teruggekeerd naar de E40. Pff, dat is daar al zo'n kutsituatie. Nu snap ik waarom er daar 's avonds altijd onnodig vertraging is: gasten die onnodig links blijven rijden op de afrit en bijkomend mensen die er plezier in hebben dat je je afrit bijna gaat missen. Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 ik heb eens een pipo verhinderd om een afrit te nemen, maar ik reed op het rechtervak. Hij had mij geblokkeerd achter een vrachtwagen en wou redelijk op het einde snel naar rechts de afrit nemen (waar ik reed dus). Met te claxoneren en de klootzak uit te hangen mocht hij de volgende nemen. Hij moet maar niet smsen/mailen/... terwijl hij rijdt. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Nu snap ik waarom er daar 's avonds altijd onnodig vertraging is: gasten die onnodig links blijven rijden op de afrit en bijkomend mensen die er plezier in hebben dat je je afrit bijna gaat missen. Kom dat ook veel tegen maar mits wat gas te geven lukt met meestal om mezelf te bevrijden En zelfde op ronde punten met 2 vakken hé. Ze moeten eigenlijk rechtdoor maar toch staan ze rechts en rijden ze langs de buitenkant. Extra file... Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Kom dat ook veel tegen maar mits wat gas te geven lukt met meestal om mezelf te bevrijden En zelfde op ronde punten met 2 vakken hé. Ze moeten eigenlijk rechtdoor maar toch staan ze rechts en rijden ze langs de buitenkant. Extra file... of 3/4 en dan maar bollen langs de buitenste strook. Maar zoals gezegd, op de binnenste voel ik mij ook niet op mijn gemak. Al die mensen die niet binnen hun vak kunnen rijden, als je er 10 inhaalt via de binnenste strook steken er 7 tegen uw auto met hun gezwabber. Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Kom dat ook veel tegen maar mits wat gas te geven lukt met meestal om mezelf te bevrijden En zelfde op ronde punten met 2 vakken hé. Ze moeten eigenlijk rechtdoor maar toch staan ze rechts en rijden ze langs de buitenkant. Extra file... Bijna goed. Ze rijden dan ook rechtdoor op dat rondpunt en trekken zich niets aan van 2 vakken. Ben jij de boeman die ze op hun vak verplicht te rijden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2014 of 3/4 en dan maar bollen langs de buitenste strook. Yup, vanochtend weer zo eentje tegengekomen. Ik had het gelukkig in de mot. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Bijna goed. Ze rijden dan ook rechtdoor op dat rondpunt en trekken zich niets aan van 2 vakken. Ben jij de boeman die ze op hun vak verplicht te rijden. Valt mee aan de Albatros maar bij het afrijden couperen ze alles zonder te kijken. Als ik wil ben ik elke week mijn voorkant kwijt Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Hij moet maar niet smsen/mailen/... terwijl hij rijdt. Deze ochtend een lul in een SUF die 2 rijvakken nodig had omdat hij hoogst nodig moest facebooken. Quote
3000 1.080 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Overlaatst m'n remmen moeten dichtslaan aan een kruispunt met lichten omdat de auto voor me een voetganger aan het zebrapad wou overlaten! 't Meisje keek wat raar, en wees naar het rode verkeerslicht voor de voetgangers, maar is dan toch maar overgestoken... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 of 3/4 en dan maar bollen langs de buitenste strook. Maar zoals gezegd, op de binnenste voel ik mij ook niet op mijn gemak. Al die mensen die niet binnen hun vak kunnen rijden, als je er 10 inhaalt via de binnenste strook steken er 7 tegen uw auto met hun gezwabber. Op een rond punt haal je geen hoge snelheden + je weet dat het risico bestaat, dan kan er toch niet veel gebeuren? Zeker niet als je bereid bent om desnoods te remmen voor de stommiteiten van een ander. En als het niet moet, heb je winst. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Op een rond punt haal je geen hoge snelheden + je weet dat het risico bestaat, dan kan er toch niet veel gebeuren? Als je er naast zit en meneer komt over de lijn tussen de 2 vakken, wat ga je dan doen? Met remmen ga je er niet komen aan je lage snelheid. Prijs heb je sowieso. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2014 Er niet naast gaan rijden om te beginnen? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Als je er naast zit en meneer komt over de lijn tussen de 2 vakken, wat ga je dan doen? Met remmen ga je er niet komen aan je lage snelheid. Prijs heb je sowieso. Claxonneren. Heb dat gisteren zelfs meegemaakt aan 90 per uur op een tweevaksweg Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Overlaatst m'n remmen moeten dichtslaan aan een kruispunt met lichten omdat de auto voor me een voetganger aan het zebrapad wou overlaten! 't Meisje keek wat raar, en wees naar het rode verkeerslicht voor de voetgangers, maar is dan toch maar overgestoken... Gisteren 3 marocjes in een Golf III die aan +70 doorheen een zone 30 vlogen in het midden van de rijbaan. 2 KM verder dan wel voorrang geven aan fietsers die aan een fietsoversteekplaats met borden B1 wachten tot de auto's gepasseerd zijn. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Als je er naast zit en meneer komt over de lijn tussen de 2 vakken, wat ga je dan doen? Met remmen ga je er niet komen aan je lage snelheid. Prijs heb je sowieso. Claxon. Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 Spot de fout, wel enigszins moeilijk om te zien (crappy GSM) Heeft minstens 3 km zo gereden, en dan zijn we elk een andere richting uitgegaan.. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.