ir_fuel 58.289 Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 Jup,zelfs dat harvesten ze Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 Jup,zelfs dat harvesten ze welja anders hadden we nu nog altijd een mailbox van 5mb bij Yahoo Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 En 'k was bijna van de weg gemaaid op m'n moto. Ring van Gent, veel verkeer en er zat al heel de weg een witte johnny kar te plakken in m'n gat maar ik kon ook niet sneller. Die witte werd dan ff gecoupeerd door een andere auto dus was ervan af. Sta te wachten voor het rood met die auto die coupeerde achter me, net als het groen vliegt die witte auto links van me de baan op via het vak dat eigenlijk links moet afslaan. Had ik dus rap aangezet was het proper geweest. En toen stond hij 100m ver stil in de file, ff gestopt naast z'n auto ma meneer zat gewoon te grijnzen met z'n raam open Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 Heb ik weinig last van maar daarnet iemand zien slalommen tussen de slagbomen aan het spoor Quote
Quill 189 Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Argh ik heb me vandaag weer geërgerd aan dat rond punt. Wat een kleun. 's Morgens neem ik nu de ring, als ik van de Antwerpseweg kom. Lekker iedereen voorbij, zo richting Mol en aan de 2e lichten (Cipal) indraaien en dan ben ik er (Eikevelden). Terugkeren omgekeerd, maar dan heb ik het steeds zitten, gelijk welk moment van de dag. Gisteren een ander WTF-moment. Ik reed op dit https://www.google.be/maps/@%5Bmember=""%5D%5Bmember=""%5D%5Bmember=""%5D%5Bmember=""%5D%5Bmember=""%5D%5Bmember=""%5D%5Bmember=""%5D51.092966,2.97916,3a,75y,116.23h,80.76t/data=!3m4!1e1!3m2!1sT85b5BP33scT9XMA_PecFg!2e0 kruispunt, en waar op de foto de witte bestelwagen staat reed mijn voorganger, ik daarachter, we hadden groen, voor hem in de verste verte geen auto. Remt die daar ineens om te stoppen voor een voetgangster links van de weg AAN DE LICHTEN (uiteraard rood voor voetgangster). Gadver, ik zat bijna in zijn koffer! (was een Peugeot 508). Toch wel eens ferm geclaxonneerd, en dame deed teken naar hem dat ze niet over mocht en wees naar de lichten. edit: hier dus --> http://tinyurl.com/oyml96n thx to ir_fuel Koekelaarse Ghetto's Al veel accidenten gebeurd op dat kruispunt. Ondanks de lichten. Volgens mij deels te verklaren door de 'lange' oversteek met bijhorende stoten als het oranje is.. ? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Inderdaad, de lange oversteek is deel van het probleem. Het andere probleem is beseffen dat je met een auto rijdt. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 De politie mag precies weer meer hoor maar o wee als wij dat zouden doen Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Jij had ook op die busbaan mogen staan. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Jij had er moeten staan, de politie niet. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Als je de eerstvolgende naar rechts moet, mag je de busbaan gebruiken. Weinige weten dat, houden zo! Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Jij had ook op die busbaan mogen staan. Jij had er moeten staan, de politie niet. Als je de eerstvolgende naar rechts moet, mag je de busbaan gebruiken. Weinige weten dat, houden zo! Dit weet ik maar al te goed en doe ik ook altijd (passeer daar elke dag) Maar ik had ze al gezien en de vorige keer hebben ze me aan de kant gezet en een preek gegeven dus om dat deze keer te vermijden maar niet gedaan. Heb destijds uiteraard geen boete gehad, volgens de politie telt dat daar niet omdat het gearceerd is maar mijn argument dat het mag als je rechts moet afslaan zal hun mss doen twijfelen hebben. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Geplaatst: 22 september 2014 Als je de eerstvolgende naar rechts moet, mag je de busbaan gebruiken. Weinige weten dat, houden zo! Wel alleen als je in de nabijheid moet afslaan. 't Is niet dat je een kilometer op voorhand al over de busstrook mag rijden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Geplaatst: 22 september 2014 Er is trouwens nog een verschil tussen een busstrook (afgebakend met onderbroken lijn) en een bijzonder overrijdbare bedding (afgebakend met volle lijn). Over die met een volle lijn mag je in principe nooit rijden, tenzij om uit een parkeerplaats of van een eigendom te rijden, en op een kruispunt, maar dan alleen op het kruispunt zelf en niet om voor te sorteren. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Wel alleen als je in de nabijheid moet afslaan. 't Is niet dat je een kilometer op voorhand al over de busstrook mag rijden.de eerstvolgende toch? Ook al ligt dat nog een kilometer verder? Vanuit mortsel bijvoorbeeld, om de ring richting Breda op te slaan, bij file zit ik al van het kruispunt daarvoor al op die busbaan, zelfs al blauwe vrienden vrolijk gepasseerd. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Geplaatst: 22 september 2014 de eerstvolgende toch? Ook al ligt dat nog een kilometer verder? Vanuit mortsel bijvoorbeeld, om de ring richting Breda op te slaan, bij file zit ik al van het kruispunt daarvoor al op die busbaan, zelfs al blauwe vrienden vrolijk gepasseerd. http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/258-art72 De andere voertuigen mogen hierop niet rijden behalve om omheen een hindernis op de rijbaan te rijden en in de onmiddellijke nabijheid van een kruispunt om van richting te veranderen. Quote
Lotuzzz 17.067 Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Blijft wel lekker vaag. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Geplaatst: 22 september 2014 Er staat wel meer vaags in de wegcode. "Dubbel voorzichtig" zijn bij het oprijden van een kruispunt (enkel voorzichtig is niet goed genoeg?), inhalen moet op "zeer korte tijd", "wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt", mag het verkeer in meerdere files geschieden, etc. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Krijg je ook een aantal maagden als je sterft als martelaar? Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Krijg je ook een aantal maagden als je sterft als martelaar?Ja, maar het geslacht kan je niet kiezen 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Filmpje van @@dragonfly is geen busstrook, maar een Bijzonder Overrijdbare Bedding. Daar mag je inderdaad niet rechts voorsorteren. En die agenten mogen dit wel gebruiken, als hun opdracht het rechtvaardigt. Verschil tussen busstrook en BOB is al dan niet volle lijn. Onderbroken lijn = busstrook = moet je gebruiken als voorsorteerstrook. BOB = volle lijn = absoluut verboden om te volgen, mag je enkel kruisen. Behalve als je een voertuig hebt dat op het lijstje staat van de voertuigen die volgens het bord de strook mogen volgen (en mogelijkheden zijn bus, taxi en motorfiets, maar MIVB en De Lijn hebben nog geen enkele strook toegankelijk gemaakt voor motorrijders, maar het wordt naar eigen ervaring wel gedoogd). Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Geplaatst: 22 september 2014 Die agenten mogen dit wel gebruiken, als hun opdracht het rechtvaardigt. Ah ja, gehandicaptenvervoer zeker Quote
jakob 25 Geplaatst: 25 september 2014 Geplaatst: 25 september 2014 Vorige week bijne een auto frontaal op mij gehad op een kaarsrechte km 70-baan in oudenaarde, naar petegem. Zag hem al van heel ver een inhaalmanoever starten, 1, 2, 3 en 4 auto's ingehaald en nog geen aanstalten gemaakt om terug te gaan. Was plots zodanig dicht dat ik echt alles heb moeten dichtgooien, waardoor mijn alarmknippers aangingen. Terwijl hij auto 5 inhaalde flitste die mij voorbij op een afstand die geen 3 meter zal geweest zijn. Pipo. De bmw 5 die vlotjes meereed achter mij had ook even goed in mijn gat kunnen zitten. Mijn Brembo's hebben nu wel dienst bewezen... Quote
bobo 17 Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 is autoforum offline voor iedereen ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.