Polle Petrol 583 Geplaatst: 28 november 2014 Geplaatst: 28 november 2014 Ik leg dat ding op zijn zij! (bij wijze van spreken...) Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 De E314 van Genk tot Lummen vandaag. Linksplakkers, het was vandaag precies nog erger dan anders. Ik was het kotsbeu, dus ik heb maar langs rechts ingehaald, en die reacties zeg Gat nog snel proberen toe te rijden, volle bak flashen, beginnen te plakken, van zodra ik terug naar rechts ga meteen het gat toe rijden en wat gebaren maken... Het was gezellig vanochtend 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 Je moet ze zachtjes voorbijsteken en even zacht voor hen invoegen, helpt al iets 1 Quote
3000 1.080 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Rechtervak is voor camions, dat krijgen we er niet snel meer uit bij de Belgische bevolking...Overige rants:- mensen die constant remmen voor niets (zoals enkele posts hierboven ook omschreven). Voor het minste dat de baan een bochtje neemt eerst eens remmen, en dan weer gas geven en de bocht ingaan. En dat kost inderdaad dubbel aan remblokken en brandstof. 'GE MOET NIE REMMEN MAAR AAN UW STUUR DRAAIEN!' hoor ik mezelf dan wel eens roepen...- mistlichten aan als't nie mist, en geen mislichten als't wel mist. Hoe kan je dat nu niet snappen? Of wanneer is met uw mistlichten aan rijden als't gewoon donker is zo cool geworden?- veel mensen met automatische lichten die 's avonds rondrijden met standlichten aan, en geen dimlichten omdat ze denken dat hun auto dat wel vanzelf doet...Ik ben een oude zaag aan't worden :-) Moest iedereen rijden zoals wij, 't zou nogal een droom zijn é 2 Quote
Dellie 108 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 De E314 van Genk tot Lummen vandaag. Linksplakkers, het was vandaag precies nog erger dan anders. Ik was het kotsbeu, dus ik heb maar langs rechts ingehaald, en die reacties zeg Gat nog snel proberen toe te rijden, volle bak flashen, beginnen te plakken, van zodra ik terug naar rechts ga meteen het gat toe rijden en wat gebaren maken... Het was gezellig vanochtend Ik krijg meestal toch geen reacties als ik dat doe op de E314. Heel soms iemand die het gat probeert dicht te rijden. Maar ik doe het wel gelijk Bompa het zegt: Geen al te groot snelheidsverschil en rustig uw pinker opzetten lang genoeg op voorhand. Als ze dan toch proberen dicht te rijden kun je hem er nog gewoon tussen zetten. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Vanmorgen weer een paar zonder lichten op de baan, nu begrijp ik waarom Europa die dagrijlichten verplicht heeft. Nu nog de lichtsensor verplichten en de pipo's vallen terug wat meer op 1 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Daarstraks een pipo die een treintje van een auto of 5 aanvoerde tegen 50 per uur, op één van de mooiste bochtige stukjes weg nabij Dinant. En dan nog remmen voor iédere bocht, aargh. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Daarstraks een pipo die een treintje van een auto of 5 aanvoerde tegen 50 per uur, op één van de mooiste bochtige stukjes weg nabij Dinant. En dan nog remmen voor iédere bocht, aargh. Voorbijsteken eh Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Treintje (= weinig tussenafstand) van 5 auto's, bochtig, 1.6 TDI > does not compute! Quote
3000 1.080 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Wat was het weer leuk vandaag. Wij zijn gewoon met te veel op baan. En kerstmis is nu al ingezet. Al die rode flikkerlampjes op de autostrade! Heb meer mensen zien remmen dan gas geven. Wordt ook een pest als het wat drukker wordt. En ik maak er dan een spelletje van: zo weinig mogelijk remmen, wat goed lukt (als je afstand houdt natuurlijk). Inderdaad, vooral op de autostrade kun je mooi zonder remmen een ganse rit doen ...als je wat gezonde afstand houdt. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Vanmorgen weer een paar zonder lichten op de baan, nu begrijp ik waarom Europa die dagrijlichten verplicht heeft. Nu nog de lichtsensor verplichten en de pipo's vallen terug wat meer op Ben er ook tegen gekomen. Ik faar, ik doe daarna mijn lichten eens uit en weer aan, faar nog eens... Neen, gewoon zonder lichten blijven rijden... Vandaag trouwens nog een goed moment tijdens een ergernis. Er reed een 200m voor mij een hollander (die mannen komen thuis aan 80 a 82 per uur) en we naderden een afrit. Dus dan weet je al dat er een paar automobilisten er gaan tussen willen. Het gat zit dicht, en één met een Picanto ofzo (zo een klein koreaans ding) wil er ook nog tussen. Doet die door mij af te snijden en dan een brake check uit te voeren. Net op dat moment, een bestelwagen op het middenvak die plaats voor mij liet! Nu, mijn richtingaanwijzer stond wel al op van voor die mongool voor mij kwam rijden, dus kan daar natuurlijk ook aan liggen. Maar zo goed als de meerderheid ziet de richtingaanwijzer van vrachtwagens niet of weten niet wat dat te betekenen heeft. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Deze morgen bijna op een tegenligger (Toyota) zonder lichten gereden en 'k ging wss nog in fout zijn ook. Had de auto achter hem gezien (met lichten aan) en was teveel naar die aan het kijken. Precies nog niet goed wakker :facepalm En dan een BMW die 70 reed waar je 70 mag en thv de flitspaal op de rem gaat staan om er aan 60 te passeren. Ja heel veilig hoor zo'n flitspalen. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Indien je daar had opgereden was je ook in fout. Tenzij er getuigen waren die kunnen bevestigen dat hij onnodig remde. Zo idioot als het maar kan zijn! Quote
Naish 9.570 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Idem hoor. En je zet je dan op je eigen oprit, schoonmoeder komt toe als je auto 3 weken oud is en baffe. Tegen de deur. allemaal uitstekend voor de goede verstandhouding En @@Bompa die bluts valt echt van mijlenver op... Je krijgt daar waarschijnlijk veel opmerkingen over De E314 van Genk tot Lummen vandaag. Linksplakkers, het was vandaag precies nog erger dan anders. Ik was het kotsbeu, dus ik heb maar langs rechts ingehaald, en die reacties zeg Gat nog snel proberen toe te rijden, volle bak flashen, beginnen te plakken, van zodra ik terug naar rechts ga meteen het gat toe rijden en wat gebaren maken... Het was gezellig vanochtend Power is leuk op zo'n momenten... Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Ik doe deze ochtend de dagelijkse polonaise doorheen het centrum van Munsterbilzen. Op een zeker moment valt de polonaise stil aan een kruising. Ik zie 1 tegenligger, en die wil links indraaien. Die mag blijkbaar van een voorligger erin. En vervolgens nog iemand die in die zijstraat stond die eruit wou. Mocht ook door. Dat zijn van die chauffeurs die voorrang aan iedereen geven, en dan even verder wel voor je neus op een rotonde invoegen. Quote
Joske 922 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 De E314 van Genk tot Lummen vandaag. Linksplakkers, het was vandaag precies nog erger dan anders. Ik was het kotsbeu, dus ik heb maar langs rechts ingehaald, en die reacties zeg Gat nog snel proberen toe te rijden, volle bak flashen, beginnen te plakken, van zodra ik terug naar rechts ga meteen het gat toe rijden en wat gebaren maken... Het was gezellig vanochtend Das dagelijkse kost voor mij. En volgens mij is da nie rechts inhalen wat ik dan doe. Ik stel mijzelf de simpele vraag: "Is dit druk verkeer?" en als mijzelf daar "Ja." op antwoord is het 'toegestaan'. :biggrin: Ergernis van deze avond terug naar huis komen tussen afrit Hasselt (die aan de carrefour) en hasselt (die naar sint truiden). Ikke rustig op de cruisecontrol 120 op t linkervak de hele rij die 90-95-100 rijd rechts (om wss af te slaan naar sint truiden) voorbij. Schiet er daar op minder dan ne kilometer van de afrit ne 0000 voor mij in tegen 96km/u om ne vrachtwagen in te halen, da was er al lichtjes over, maar daar kan ik nog enigsinds inkomen. Nu deze pummel versnelde maar een klein beetje, en toen hem de vrachtwagen voorbij was (nog steeds rijdend op de linkerrijstrook) gooide hem alles dicht om ACHTER die vrachtwagen die hem juist voorbij was terug naar rechts te gaan om de afrit te nemen. :facepalm: Zo iemand moeten ze dus zijn rijbewijs laten opeten ofzo :angry: Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 't Is daar een soep de laatste tijd, ik neem nu uit gewoonte de volgende afrit... Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Ze hebben gelukkig wel al de traditie gevormd om 2 files te maken (één voor naar rechts en één voor naar links) (ik moet altijd naar links en dat gaat wél vlot dan ) Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Alleen bijzonder ergerlijk dat er klootzakken zijn die links aanschuiven en dan toch naar rechts rijden. Vooral als je zelf rechts aanschuift, het verkeer vanuit Hasselt rood heeft en je dus niét plots iemand verwacht die in je weg rijdt als je direct naar het linkervak wil om de rotonde op te rijden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 4 december 2014 Auteur Geplaatst: 4 december 2014 Alleen bijzonder ergerlijk dat er klootzakken zijn die links aanschuiven en dan toch naar rechts rijden. Vooral als je zelf rechts aanschuift, het verkeer vanuit Hasselt rood heeft en je dus niét plots iemand verwacht die in je weg rijdt als je direct naar het linkervak wil om de rotonde op te rijden. Nog nooit gezien daar Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Raar. Maar jij rijdt 's morgens in die richting, en dan valt het wel mee qua file, of niet? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 4 december 2014 Auteur Geplaatst: 4 december 2014 Raar. Maar jij rijdt 's morgens in die richting, en dan valt het wel mee qua file, of niet? Nee, ze staan vaak op de pechstrook al aan te schuiven op de E313. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 's Morgens hebben de mensen nog geduld, denk ik dan? Waarom neem je de volgende afrit niet? Spaart je een pàk tijd. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Alleen bijzonder ergerlijk dat er klootzakken zijn die links aanschuiven en dan toch naar rechts rijden. Vooral als je zelf rechts aanschuift, het verkeer vanuit Hasselt rood heeft en je dus niét plots iemand verwacht die in je weg rijdt als je direct naar het linkervak wil om de rotonde op te rijden. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Dat degene die je daar voorrang moet verlenen, zélf een overtreding heeft begaan om zich daar te bevinden op dat moment, doet er waarschijnlijk niet toe? http://goo.gl/maps/hjtcq Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.