Ga naar inhoud

Knappe Auto Gerelateerde Filmpjes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alleen gaat die Fw = Fn x mu niet meer op als je de banden zwaar gaat belasten.

Daar zit een grens op en gaat richting het bereiken van maximale grip alles behalve recht evenredig met de normaalkracht. Maar om die waardes te kennen heb je uitgebreide banden modellen nodig.

Geplaatst:
Alleen gaat die Fw = Fn x mu niet meer op als je de banden zwaar gaat belasten.

Daar zit een grens op en gaat richting het bereiken van maximale grip alles behalve recht evenredig met de normaalkracht. Maar om die waardes te kennen heb je uitgebreide banden modellen nodig.

Dat weet ik, daarom dat ik in m'n eerste post zei.... "theoretisch gezien". ;)  

Alhoewel normaal die banden voorzien zijn op ruim de maximale toegelaten belading van het voertuig.  Dus 'zwaar' belasten is ook weer relatief.

Geplaatst:

Trouwens wat zit ik hier eigenlijk te verdedigen/uit te leggen.  Is in mijn opinie toch allemal gewoon 'gut feeling' voor een autokenner?

Ik heb nooit de indruk dat een Porsche trager remt als er iemand bij zit tegenover wanneer ik er alleen inzit.

Als de belading van die grootorde wordt dat het remsysteem niet meer in staat is om de maximale wrijving te overwinnen (dus de wielen te blokkeren), dan spreken we natuurlijk over iets compleet anders.

Geplaatst:

Net ook in het Ferrari topic geplaatst, wist niet dat 'ie hier al stond :)

Zijn altijd zalige revieuws!

Geplaatst:
Net ook in het Ferrari topic geplaatst, wist niet dat 'ie hier al stond :)

Zijn altijd zalige revieuws!

Review ;)

Geplaatst:

Prachtig filmpje over de 24h van Spa:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Echt vet zo'n Venom GT, leuk wat ze met een Exige gedaan hebben. Ook wel vet dat het gewicht gelijk is aan de pk's (1kilo per pk).

Geplaatst:

Magnifiek die natuur daar. Doet me denken aan de tijd dat ik daar was, er stond toen een hele vloot M5's (net uitgebracht) en gecamoufleerde M6'en.

Geplaatst:

Zot heerlijk, dat zou ook het eerste zijn dat ik zou uitproberen met zo'n kist. B)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in