Ga naar inhoud

Knappe Auto Gerelateerde Filmpjes


Subaru555

Aanbevolen berichten

Dat krijg je ervan als je een auto koopt waarmee je eigenlijk niet deftig kan rijden, en je dan toch gekke dingen gaat doen...

Gelukkig is het maar wat blikschade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe exclusief en speciaal de Huayra ook is, ik zou toch voor de F12 kiezen. Zo'n F12 ziet er minder 'drama' uit, maar levert volgens mij veel meer 'drama' in rijsensatie. Enkel al het motorgeluid is onovertroffen voor mij.

Ik deel deze mening, voor mij ook de F12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe exclusief en speciaal de Huayra ook is, ik zou toch voor de F12 kiezen. Zo'n F12 ziet er minder 'drama' uit, maar levert volgens mij veel meer 'drama' in rijsensatie. Enkel al het motorgeluid is onovertroffen voor mij.

Ik denk dat je qua rijsensatie niet snel iets gaat vinden dat meer drama is dan een Huayra.

Ik ben zelf door en door een Ferrariliefhebber, maar zou in die klasse zonder twijfel voor de Pagani gaan. Vooral omdat het bij hen nog een ambacht is. Zij durven nog een auto te maken waarbij geen compromissen zijn gemaakt. Hoewel de huidige Ferrari's terug knapper beginnen te worden hebben ze tegenwoordig toch iets kil en berekend in zich. Terwijl een Pagani gewoon een compleet van de pot af gerukte auto is. Heerlijk toch :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt een auto, maar soit.

 

 

inderdaad zotjes maar die oplegger is waarschijnlijk leeg? :D

Was ook mijn idee, anders gaat ie zo snel niet stil staan. Maar de impact zal toch wel heel wat minder worden met zo'n systeem en daar gaat het hem toch om natuurlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je qua rijsensatie niet snel iets gaat vinden dat meer drama is dan een Huayra.

Ik ben zelf door en door een Ferrariliefhebber, maar zou in die klasse zonder twijfel voor de Pagani gaan. Vooral omdat het bij hen nog een ambacht is. Zij durven nog een auto te maken waarbij geen compromissen zijn gemaakt. Hoewel de huidige Ferrari's terug knapper beginnen te worden hebben ze tegenwoordig toch iets kil en berekend in zich. Terwijl een Pagani gewoon een compleet van de pot af gerukte auto is. Heerlijk toch :inlove:

 

Ik zou toch voor de Zonda kiezen dan. Dat geluid van die zonda R in het filmpje van evo diaries. Ziek, zo ploffen en huilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd

zonda> huayra

 

Bij ferrari ligt het er ook wat aan wat je neemt. Om te verkopen/overleven moet je nu eenmaal compromissen maken.

Maar een 599 GTO of enzo is toch nog steeds een heel pure auto volgens mij. Op een F430 kan je imo ook niet veel aanmerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad zotjes maar die oplegger is waarschijnlijk leeg? :D

 

 

Was ook mijn idee, anders gaat ie zo snel niet stil staan. Maar de impact zal toch wel heel wat minder worden met zo'n systeem en daar gaat het hem toch om natuurlijk.

 

Think again jongens.

 

The tractor trailer is fully loaded to 40 tons GCW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad zotjes maar die oplegger is waarschijnlijk leeg? :D

 

 

Was ook mijn idee, anders gaat ie zo snel niet stil staan. Maar de impact zal toch wel heel wat minder worden met zo'n systeem en daar gaat het hem toch om natuurlijk.

 

 

Theoretisch gezien maakt het gewicht van uw sleep niet uit. 

 

Die vrachtwagen moet leeg of volgeladen op hetzelfde wegdek met dezelfde banden praktisch dezelfde remafstand hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Think again jongens.

 

The tractor trailer is fully loaded to 40 tons GCW.

 

dan is dat wel vet want die remt echt heel laat. Zal inderdaad veel zware ongevallen met vrachtwagens vermijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch gezien maakt het gewicht van uw sleep niet uit. 

 

Die vrachtwagen moet leeg of volgeladen op hetzelfde wegdek met dezelfde banden praktisch dezelfde remafstand hebben.

 

Je weet zelf dat dit niet klopt hé, ok de trailer heeft ook remmen maar dan nog. 26 ton maakt wel een verschil in remafstand ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom?

 

Omdat de massa een invloed heeft op de remvertraging.

 

Als de massa x2 gaat is de vertraging maar de helft bij dezelfde remkracht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de massa een invloed heeft op de remvertraging.

 

Als de massa x2 gaat is de vertraging maar de helft bij dezelfde remkracht

 

 

Waarom zou je dezelfde remkracht gebruiken?    Het is niet (meer) realistisch dat zo een modern remsysteem niet in staat is om in alle gevallen van belading de maximale remkracht te kunnen opwekken, dus: in de mogelijkheid zijn om te wielen te laten blokkeren.

 

Fw = Fn x mu

De wrijvingskracht van de banden op de ondergrond is recht evenredig met de normaalkracht, dus zwaartekracht, dus massa.  Als de massa x 2 gaat, gaat de wrijvingskracht ook maal 2. 

 

Met andere woorden: in de formule van remvertraging stijgen zowel de remkracht als de massa, zodat de uitkomst hetzelfde blijft.  Het vervolg van de berekening (remweg) blijft dus identiek.  

 

Lijkt mij logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid